Arkka 11.10.2024 19:44:50 | |
---|
Henri Henri Olavi: EIkös kaikkiin automaatitoimituksiin (Smartpost, Postnord jne.) tarvita puhelinnumero? En näe mitään syytä olla sitä antamatta. Niin siis ostajan puhelinnumero tarvitaan. Tässä ostaja kysyy myyjän puhelinnumeroa suoraan myyjältä. |
Metalkallo 11.10.2024 19:57:14 | |
---|
Arkka: Niin siis ostajan puhelinnumero tarvitaan. Tässä ostaja kysyy myyjän puhelinnumeroa suoraan myyjältä. Tuota minäkin ihmettelin, et miksi ostaja kysyy myyjän numeroa? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Henri Henri Olavi 11.10.2024 20:07:50 | |
---|
Arkka: Niin siis ostajan puhelinnumero tarvitaan. Tässä ostaja kysyy myyjän puhelinnumeroa suoraan myyjältä. Ah, en täydellä pizzaähkyvatsalla osannut lukea kunnolla. Tuossa tapauksessa kysyisin ostajalta, mihin hän tarvitsee sitä numeroa. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
Twinkle 11.10.2024 21:35:47 | |
---|
Metalkallo: Tuota minäkin ihmettelin, et miksi ostaja kysyy myyjän numeroa? Voi vaan arvailla, kaikista pahin skenaario on että se aikoo soittaa. Keskustelu sisältää muun muassa anekdootteja Albert Järvisestä ja Cisse Häkkisestä, vain vähän itse tuotteesta. |
Metalkallo 12.10.2024 12:14:06 | |
---|
Twinkle: Voi vaan arvailla, kaikista pahin skenaario on että se aikoo soittaa. Keskustelu sisältää muun muassa anekdootteja Albert Järvisestä ja Cisse Häkkisestä, vain vähän itse tuotteesta. Veikkaan kyllä, että tuskin aikoo soittaa. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Stag 12.10.2024 15:18:21 | |
---|
Cancun: Mites kun ostaja kyselee ensimmäiseksi puhelinnumeroa Postnordia varten? Lupailee kyllä maksaa ostoksensa etukäteen. Mikäs kaikki tässä voi mennä pieleen (puhelinnumeron leviämisen lisäksi)? Johan tässä jo kysyjä itsekin totesi, että ostajakandidaatti kyseli myyjän numeroa "Postnordia varten", eli ei todellakaan ole juttuseuraa vailla vaan venkoilua tiedossa satavarmasti. Todennäköisimpänä skenaariona varmastikin jonkun koijaustekstarin lähettäminen. Jätä omaan arvoonsa, ellei sitten järkeenkäypää syytä numeron tarvitsemiselle esitetä. "Don't practise until you get it right. Practise until you can't get it wrong." |
nightbird 12.10.2024 22:39:51 | |
---|
Tänään joku koijari tunnuksella PETERFKD3352 ilmaisi kiinnostuksensa Studiologicia kohtaan viestillä "kiinnostaa".... Tänään perustettu tunnus joten vastasin hymiöllä. |
vaikeamuistaa 12.10.2024 23:22:35 | |
---|
nightbird: Tänään joku koijari tunnuksella PETERFKD3352 ilmaisi kiinnostuksensa Studiologicia kohtaan viestillä "kiinnostaa".... Tänään perustettu tunnus joten vastasin hymiöllä. Ehtivä hyypiö! Tuli nimittäin lähes samanlaiselta nikiltä samanlainen viesti, mutta se(kin) tunnus on jo poistettu :) If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
mavihant 13.10.2024 09:29:58 | |
---|
Uskomatonta millaisia riskejä ihmiset ottavat säästääkseen muutaman kympin tai satasen ostaessaan sokkona roinaa tuntemattomilta. No, takaahan joku toisen lainojakin. Tyhmyys ei lopu koskaan maailmasta. |
Gary the pine 13.10.2024 11:00:45 | |
---|
mavihant: Uskomatonta millaisia riskejä ihmiset ottavat säästääkseen muutaman kympin tai satasen ostaessaan sokkona roinaa tuntemattomilta. No, takaahan joku toisen lainojakin. Tyhmyys ei lopu koskaan maailmasta. No aika vähän olis kauppatapahtumia jos osteltais vaan kavereilta. Ja sulla on siis tapana ostaa kaikki suoraan liikkeestä ja heittää sitten kaatikselle kun et tarvii? Ei se maailma ihan noinkaan pyöri, ainakaan kovin pitkään. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Kivijalka 13.10.2024 11:14:15 | |
---|
Itseasiassa minä olen ostanut melkein kaiken uutena jo useamman vuoden, ellei ole joku tuttu tai vähintään tutun tuttu myyjänä ja tavara sellaista mitä ei kaupasta enää saa: Torin säästöt eivät vain yksinkertaisesti ole enää nykyään tarpeeksi merkittäviä suhteessa siihen millaisia hulluja ja huijareita siellä liikkuu. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
WanhaWetäjä 13.10.2024 13:08:38 | |
---|
Gary the pine: No aika vähän olis kauppatapahtumia jos osteltais vaan kavereilta. Tuskimpa tästä on kyse. Jos 2 oletettua aikuista eivät saa kaupantekoa 100% molempia tyydyttävään ratkaisuun niin kaupasta voi luopua sen sijaan että ottaa riskin kusetetuksi tulemiseen. Se että voi todistaa olevansa luotettava tai että tavara mitä kauppaa on olemassa ja toimii ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa. Ja sulla on siis tapana ostaa kaikki suoraan liikkeestä ja heittää sitten kaatikselle kun et tarvii? Ainakin Treella ja Pirkkalassa on "roskalava" nimellä Facessa toimiva osasto jonne voi laittaa tarpeettoman tavaran jakoon. Mulla on tällä hetekellä muutamia soittamiseen liittyviä erilaisia tavaroita jotka aattelin kierrättää tätä kautta, varsin toimiva systeemi ainakin kodintavaroiden ja elektroniikan suhteen jos ja usein kun ei jaksa muutamien kymppien takia alkaa vääntämään tuntemattomien kanssa. Ei se maailma ihan noinkaan pyöri, ainakaan kovin pitkään. Samaa mieltä pienin varauksin, täysin turhaa tavaraa ostetaan tämänkin alueen harrastajien taholta koko ajan, jollakin on perverssio halpiskitaroihin, jollakin plugareihin, ei jakseta perehtyä jo olemassa olevaan vaan heti kun joku vtun Ola tms epämusikaalinen dropvireröytäjä häntän tätä tänttä mainostaa jotain "uutta" laitosta niin jo vain kauppa käy. En todellakaan tarkoita että kaikki ko alueelta on paskaa mutta tätä nimenomaista Olaa en käsitä... Jokainen voi varmasti listata mitä turhakkeita on tullut ostettua ja nyt niistä on vaikea päästä eroon. Mun nro 1. on 1800€ maksanut työasemasyna jota en todellakaan tarvi, vaikka se on käytännössä käyttämätön ja ostettu reilu vuosi sitten saan siitä tuskin tonniakaan. Kauppoja on vuosien saatossa tehty mutta huijauksi en ole tullut enkä tule, tarpeettoman romun hankkimisen voi välttää kun pysähtyy toviksi ajattelemaan tarviiko todella sitä mikä nyt kiinnostelee kun sitä niin hypetetaan. Jos nalli napsahtaa joskus omalle kohdalle kaikesta huolimatta ja kuset on housussa niin se on aina peilin paikka, ei selitysten. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Cancun 13.10.2024 19:22:40 | |
---|
Kiitoksia vastauksista liittyen tuohon puhelinnumeroa Postnordia varten kyselleeseen jamppaan. Eihän sieltä tietenkään mitään enää kuulunut kun käänsin puheenaiheen toivottuihin maksutapoihin. |
Durty 13.10.2024 20:45:10 | |
---|
Laitoin pari myynnissä olevaa tavaraa myös marketplaceen. Tuli useampi yhteydenotto, missä kuriiri tuo käteistä ja noutaa tavaran. Kun kerroin, että vain tilisiirto tai Mobile Pay käy, niin oli sen jälkeen aika hiljaista. |
Penasol 13.10.2024 21:01:46 | |
---|
Kivijalka: Itseasiassa minä olen ostanut melkein kaiken uutena jo useamman vuoden, ellei ole joku tuttu tai vähintään tutun tuttu myyjänä ja tavara sellaista mitä ei kaupasta enää saa: Torin säästöt eivät vain yksinkertaisesti ole enää nykyään tarpeeksi merkittäviä suhteessa siihen millaisia hulluja ja huijareita siellä liikkuu. Itse ostan lähes kaiken käytettynä. Kertaakaan en ole tullut huijatuksi. Paras säästö ollut n. 900€ kitaraa ostaessa uuteen verrattuna. Toki paljon siitä kyse mitä ostaa. Omalla kohdallani toiminut varmaan siksi, koska kamat on sen luonteisia, että säästöä voi tulla ja huijarit harvemmassa. Jotenki vaa. |
Henri Henri Olavi 13.10.2024 21:14:00 (muokattu 13.10.2024 21:14:38) | |
---|
Penasol: Itse ostan lähes kaiken käytettynä. Sama. Kertaakaan en ole tullut huijatuksi. Kerran olen, mutta ei se minun asennettani muuta. E: tai siis kahdesti, mutta toisella kerralla sain rahat takaisin kun uhkailin huolella. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
Penasol: Paras säästö ollut n. 900€ kitaraa ostaessa uuteen verrattuna. Toki paljon siitä kyse mitä ostaa. Juurikin näin. Jos säästöt lasketaan kympeissä niin mielestäni ei ole mitään järkeä vääntää erikoismiesten ja puijareiden kanssa internetin kauppapalstoilla: Kun uuden ja käytetyn tavaran hintaero aletaan mitata tonneissa kuten esimerkiksi viimeeksi ostamani PRS Custom 24:n kanssa kävi, koitan nakittaa jonkun tutun noutamaan tavaran minulle ja joko poimin sen kyytiin käydessäni Suomessa taikka järjestän postittelut kaverin kautta. Se hyvä puoli kalliin ja/tai harvinaisen tavaran ostelussa on, että myyjät ovat yleensä maankuuluja kamarunkkareita jo valmiiksi ja sitä kautta heillä on ns. suositukset kunnossa. ;) "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Arkka 13.10.2024 21:53:34 (muokattu 14.10.2024 12:40:13) | |
---|
e: Äh, ehkä tää oli tyhmä kirjoitus. |
bettybepop 14.10.2024 12:36:13 | |
---|
Tuntuu, että kerran vuodessa joutuu kusetettavaksi kun jotain onnostamassa. Näissä pikku huijaujsissa se ärsyttää, että viineiset 2 oli alle sadan euron huijauksia ja tein rikosilmoitukset ja viimein sain käräjä papereita kotiini, missä luki muutkin huijatutvja summat, mutta minulla vaan luki, ettei asianajaja lähde ajamaan asiaa alke sadan euron huijauksen takia. Valtionottaa kyllä itselleen ja sakottaa, mutta tavallinen tomppeli häviää. Molemmissa tapauksissa kävi niin. Ja kolmevuotta sitten sattuneessa, en ole vieläkään saanut rahojani. Vastaaminen voi jollekkin olla niin kovin vaikeaa |
BulletFace 15.10.2024 09:51:44 | |
---|
Get the best and fuck the rest. |