Antti90 17.09.2024 17:58:00 | |
---|
Kohta pitäs laittaa kaikenlaista kamaa myyntiin. Onko tori.fi ja facebookin ryhmät aktiivisempia myyntihommiin? "Never give up." |
Laulava Kylätohtori 17.09.2024 17:58:21 | |
---|
Jos merkkaaja haluaa ottaa yhteyttä myyjään, sitä varten on pikaviesti tai muita vaihtoehtoisia yhteydenottotapoja. Muistiin merkkauksen ajatus on merkata ilmoitus syystä tai toisesta muistiin. Eihän merkkaaja välttämättä edes halua ostaa merkattua tuotetta, rahantilanteesta riippumatta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 17.09.2024 17:58:52 | |
---|
Antti90: Kohta pitäs laittaa kaikenlaista kamaa myyntiin. Onko tori.fi ja facebookin ryhmät aktiivisempia myyntihommiin? Omien kokemusten mukaan eivät sen parempia kuin mnetin torikaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jonttu 17.09.2024 19:53:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Omien kokemusten mukaan eivät sen parempia kuin mnetin torikaan. Samanlaisia kokemuksia täälläkin... Facen ja torin puolella niitä tyhjänpäiväisiä kyselyitä ja vielä typerämpiä tarjouksia tulee enemmän ja suurin osa kamoista on menny m.netin kautta lopulta kaupaksi. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
No eihän se sit auta kun laittaa tarjolle ja toivoa että löytyy kiinnostusta. Tori.fi:ssä oon myyny viimeksi kenkiä ja vaikka siellä voi merkata sivuston puolesta minkä kokoisia kenkiä sitä on myymässä, yleisin kysymys oli "koko?" ja kerran tuli pelkkä "koko" :D "Never give up." |
foliohats 17.09.2024 22:01:37 | |
---|
Kyllä nuo yleensä ovat menneet ennen pitkää kaikki, kunhan on ollut hinta kohdillaan. Sen vertaa mitä olen puolison tori.fi-kaupoista katellut, niin ei kyllä kiinnosta sinne pistää. Jos ei mnetissä mene, niin parempi jättää vaikka kaappiin odottamaan vintaagiarvoa. |
korvaoo 18.09.2024 07:16:49 | |
---|
foliohats: Kyllä nuo yleensä ovat menneet ennen pitkää kaikki, kunhan on ollut hinta kohdillaan. Sen vertaa mitä olen puolison tori.fi-kaupoista katellut, niin ei kyllä kiinnosta sinne pistää. Jos ei mnetissä mene, niin parempi jättää vaikka kaappiin odottamaan vintaagiarvoa. Aika pitkälle sama homma Facebookin marketplacen kanssa, eri scämmit mutta varmasti yhtä reilusti. En sano että Mnettikään mitenkään ultraturvallinen olisi, mutta ainakaan ei tarvi lukea niiitä 20 eri nimellä tulevaa "onko kaikki hyvälaatuista" "?" viestejä... kaikki paitsi on turhaa. |
Arkka 18.09.2024 12:45:12 | |
---|
Gary the pine: Näistä matalimman kynnyksen merkkaajista lienee 99,9% semmosia, että ikinä koskaan milloinkaan minkäänlainen kauppa synny, joten en pitäisi suurena menetyksenä heidän merkkailujen loppumista. Ei välttämättä, mutta toki tollanen kuva varmasti syntyy helposti. Jos päätän ostaa vaikka interfacen, merkkaan 10 mielenkiintoista ja seuraavana päivänä teen yhdestä kaupat, niin 90 % myyjistä kokee merkkauksen heille turhana renkaanpotkimisena kun kauppa ei sillä kertaa osunut kohdalle. Toki tuohon tulee päälle sit botit ja muista syistä kuin ostokiinnostuksesta ilmoituksen merkanneet. Jos taas merkkauksesta lähtis mun tiedot myyjälle, en merkkaisi yhtäkään, koska a) en halua turhaan häiritä myyjää, jolta en välttämättä sillä kertaa osta b) ei huvita saada tarjouksia niiltä muilta ja selitellä, että kampe löytyi jo. Ainakin mun osalta käyttäjäkokemus heikkenisi. Samalla ymmärrän, että myyjät voivat toivoa dataa merkkauksista, koska nimettömänäkin se jollainlailla indikoinee ilmoituksen aikaansaamaa kiinnostusta, mikä voi olla oleellinenkin tieto ilmoittajalle. Näen mahdollista arvoa myös sellasessa toiminnossa, jossa kiinnostuneen tiedot lähtis myyjälle merkkauksen yhteydessä, mutta itse pitäisin sen erillisenä toimintona ja toisaalta tosiaan esim. pikaviestit taitaa sen asian ajaa. |
samiko 18.09.2024 13:05:09 | |
---|
Selittäkääs nyt vielä että miksi tuo myynti-ilmoitusten "merkkailu" on ongelma? Ja mistä on tullut kuvitelma että merkkaus johtaisi aina tai usein yhteydenottoon? Itse en mitään ole merkkaillut mutta jos merkkailisin niin tekisin juuri niin kuin Arkka edellä kirjoitti. Ja niin ajattelisin että moni muukin merkkailija tekee. |
JPL 18.09.2024 19:59:45 (muokattu 18.09.2024 20:00:12) | |
---|
Yleistäen havaintoni on sellainen, että merkkaukset ovat viime aikoina lisääntyneet, mutta yhteydenotot ja kaupat harventuneet. Eli ennen ei paljon merkkailtu mutta kauppa kävi. |
dajackal 21.09.2024 11:11:43 | |
---|
Arkka: Jos taas merkkauksesta lähtis mun tiedot myyjälle, en merkkaisi yhtäkään, koska a) en halua turhaan häiritä myyjää, jolta en välttämättä sillä kertaa osta b) ei huvita saada tarjouksia niiltä muilta ja selitellä, että kampe löytyi jo. Ainakin mun osalta käyttäjäkokemus heikkenisi. Tämä. Itse käytän merkkauksia seuraavissa tilanteissa: a) Olen ehkä ostamassa jotain laitteen x tyylistä, ja merkkaan muistiin spekseihin sopivat yksilöt jotta voin helpommin vertailla. b) Näen torilla jotain, joka voisi kiinnostaa, mutta joko hetki on väärä tai hinta on liian korkea. (Tässä "väärä hetki" voi tarkoittaa esim. sitä, että ko. tuote on sellaisessa sijainnissa että en pääse sitä noutamaan nyt, mutta parin viikon päästä olisin menossa lähistölle.) Näin ollen merkkaan muistiin, jotta asiaan voi palata paremmalla hetkellä tai jos hintapyyntö laskee. c) Näen torilla jotain samaa roinaa mitä itseltänikin löytyy, joten haluan seurata että käykö se kaupaksi ja suurin piirtein millaisella hintapyynnöllä. En siis aio ostaa tuotetta missään tapauksessa. Ainoastaan tilanteessa b) muistiinmerkkauksen näkyminen myyjälle _voisi_ olla hyvä juttu; muissa se olisi vain haitaksi. En toivo muistiinmerkkausten julkituomista myyjille. Nykyisellään merkkausten määrän näkyminen on hyvä asia, koska sillä näkee että onko tuotteeseen ylipäätänsä minkäänlaista kiinnostusta - ts. kannattaako tuotetta roikuttaa torilla ollenkaan. "Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol
"Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä |
LaMotta 25.09.2024 11:31:42 | |
---|
Aika tavaran kauppaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
nightbird 26.09.2024 16:58:14 | |
---|
Yhdellä sanalla :HUONOSTI !!. Porukka ei osta tänä päivänä käytettyä tavaraa,meneekö kansalaisilla niin hyvin että vain uusi kelpaa ? |
LaMotta 26.09.2024 17:02:45 (muokattu 26.09.2024 17:04:08) | |
---|
Talous on kyykännyt. Ei kai siinä sen kummempaa. Ostajan markkinat. Taisi käydä ns munkki kun myin 1,5v sitten arvokkaimmat kitarat pois? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 26.09.2024 17:03:57 | |
---|
LaMotta: Talous on kyykännyt. Ei kai siinä sen kummempaa. Ostajan markkinat. Eikä ostajillakaan ole rahaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 26.09.2024 17:05:35 | |
---|
Pois on tipahtanut vain ns säästöliekkiä polttavat. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
zedder 26.09.2024 17:08:49 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikä ostajillakaan ole rahaa. Varakkaan ja säästöillä pahoihin päiviin varautuneen ostajan markkinat? Mutta kyllä inflaatio on repinyt kamojen hintoja ainakin myyjien mielikuvitelmissa ylös siten, että se karkottaa sellaisiakin ostajia joilla pinkka olisi vielä ihan kohtuullisessa kunnossa. This Is Who We Are |
LaMotta 26.09.2024 17:22:37 | |
---|
Niin, ja dollari/euro kurssin muutokset. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 26.09.2024 17:25:12 | |
---|
zedder: Varakkaan ja säästöillä pahoihin päiviin varautuneen ostajan markkinat? Mutta kyllä inflaatio on repinyt kamojen hintoja ainakin myyjien mielikuvitelmissa ylös siten, että se karkottaa sellaisiakin ostajia joilla pinkka olisi vielä ihan kohtuullisessa kunnossa. Tämäkin on kyllä yksi tekijä. Kohtuuttomat hintapynnöt. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 26.09.2024 17:25:42 | |
---|
LaMotta: Pois on tipahtanut vain ns säästöliekkiä polttavat. Eli iso osa suomalaisista. Olemme persaukinen kansa ja sellaisiksi jäämme. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |