jarmo vh 16.09.2024 15:18:07 | |
---|
Mulle tuli viikko sitten tällainen: Lähettäjä:_? (#240888) Lähetetty:_07.09.2024 18:05 Otsikko:_Purple Plexi (villej1) Viesti:_Hyvää iltapäivää. Kiinnostunut - janesprivic@gmail.com Janes mainittu tässäkin. En vastannut ja sen koomin ei mitään kuulunut. BugBadWolf: Onkos herrasväelle tullut montakin kiinnostusilmoitusta tunnuksella janeshf092? Laiskuuttani kyselen, kun en viitsisi alkaa sen kanssa postailemaan vain vahvistaakseni tuoreen tunnuksen ja "huomenta, kiinnostunut + geemail-osoite" vääreellisyyttä turhalla viestinvaihdolla. Mitä vanhempi, sitä vanhempi. |
BugBadWolf 16.09.2024 17:28:50 | |
---|
jarmo vh:... janesprivic@gmail.com... Sama osoite on. Tunnus vain luotu 15. päivä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jeszse 17.09.2024 14:18:11 | |
---|
Noniin, Antti Rantanen oli eilen kiinnostunu tori.fissä tosta meiten vaffarista, oli saatanan hyvännäkönen koijaus, en tajunnu ennenku tänään ei menny kortti kaupan kassalla läpi. Pääsi mun mobilepayyn sisään ja imeskeli tililtä reilu 700 euroa. Nyt on kortit ja verkkopankkitunnarit ja mobilepayt suljettuna ja asia käsittelyssä, pari viikkoo menee että saa uuden kortin ja tunnarit että pääsee sit tekeen vielä rikosilmotuksen. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
TheMurno 17.09.2024 14:29:14 | |
---|
Jeszse: Noniin, Antti Rantanen oli eilen kiinnostunu tori.fissä tosta meiten vaffarista, oli saatanan hyvännäkönen koijaus, en tajunnu ennenku tänään ei menny kortti kaupan kassalla läpi. Hetkonen, nyt kuulostaa jo vähän pelottavalta. Haluatko valaista, että mitä kävi? Pakko ei tietenkään ole. |
Jeszse 17.09.2024 14:35:50 (muokattu 17.09.2024 14:37:48) | |
---|
TheMurno: Hetkonen, nyt kuulostaa jo vähän pelottavalta. Haluatko valaista, että mitä kävi? Pakko ei tietenkään ole. Ihan perinteinen että tulee torissa viestillä kyselyjä laitteesta, ja ehdottelee ToriDiilin käyttöö, sit ku aktivoin sen ni tuli samaan viestiketjuun että tuotteesta on tarjottu toridiiliä, mut sen jälkeen meni hommat vihkoon ku en tajunnu huijaukseks ku tuli erillinen sähköposti että hyväksy tarjous. En oo toridiiliä koskaan käyttäny enkä tienny miten se toimii ja jostain syystä ei kellot kilkattanu siinäkään kohin ku nakuttelin kortin tietoja sisään jotenki vaan olettaen että siitä tori.fi tietää minne se maksu tulee. ":D" Nilkki pääsi sit mun pankkitunnareilla mobilepay-tilille ja imi sitä kautta kyhnyt talteen. Soittelin pankin ja mobilepayn asiakaspalveluun tossa, molemmissa oltiin sitä mieltä että hyvin selkee peli mistä on kyse, pankista suljettiin kortti ja verkkopankkitunnukset ja mobilepaysta mun käyttis ja ilmeisesti tekee jotain jatkotoimenpiteitä sen vastaanottajan tilin kans. Rikosilmotuksen pääsen tekeen vasta ku saan uudet pankkitunnarit, sitä en tiiä onko noilla keinot rahojen palauttamiseen sen jälkeen vai oliko vaan oppirahoja. e. Tori.fin sivujen ohjeita ku lukee ni siellä on melko selkeesti esimerkkikuvat ja kaikki miltä ne tarjoukset näyttää ku ne tulee oikeeta kautta, ja myös kerrotaan toki että tori.fi ei ikinä lähetä sähköpostilla tarjouksia tai kysele mitään maksutietoja myyjältä. Olis ehkä kandennu lukee etukäteen hehe. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
TheMurno 17.09.2024 14:39:52 (muokattu 17.09.2024 14:40:42) | |
---|
Jeszse: Ihan perinteinen että tulee torissa viestillä kyselyjä laitteesta, ja ehdottelee ToriDiilin käyttöö, sit ku aktivoin sen ni tuli samaan viestiketjuun että tuotteesta on tarjottu toridiiliä, mut sen jälkeen meni hommat vihkoon ku en tajunnu huijaukseks ku tuli erillinen sähköposti että hyväksy tarjous. En oo toridiiliä koskaan käyttäny enkä tienny miten se toimii ja jostain syystä ei kellot kilkattanu siinäkään kohin ku nakuttelin kortin tietoja sisään jotenki vaan olettaen että siitä tori.fi tietää minne se maksu tulee. ":D" Nilkki pääsi sit mun pankkitunnareilla mobilepay-tilille ja imi sitä kautta kyhnyt talteen. Soittelin pankin ja mobilepayn asiakaspalveluun tossa, molemmissa oltiin sitä mieltä että hyvin selkee peli mistä on kyse, pankista suljettiin kortti ja verkkopankkitunnukset ja mobilepaysta mun käyttis ja ilmeisesti tekee jotain jatkotoimenpiteitä sen vastaanottajan tilin kans. Rikosilmotuksen pääsen tekeen vasta ku saan uudet pankkitunnarit, sitä en tiiä onko noilla keinot rahojen palauttamiseen sen jälkeen vai oliko vaan oppirahoja. Okei, pitänee pysyä kaukana tuosta ToriDiili-hommasta ja tehdä kauppaa vaan kasvotusten tai rahat tilille, paketti postiin -meiningillä. E: Toivottavasti homma ratkeaa siten, että saat rahasi takasin. Vittumaisia ihmisiä sitä onkin liikenteessä. |
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Twinkle 18.09.2024 10:36:46 | |
---|
TheMurno: Okei, pitänee pysyä kaukana tuosta ToriDiili-hommasta Ei sentään, se mitä kannattaa tehdä, on lukea ohjeet ja noudattaa niitä. Sitä toki en tiedä millä ne voisi tehdä niiden ohjeet paremmiksi ja näkyvämmäksi niin ettei siinä ole tommoista erehtymisen vaaraa, mutta toisaalta ei tollaista vastaan voi oikein tehdä mitään kun se huijaus harhautetaan torin ulkopuolelle. |
Rage67 20.09.2024 08:24:03 | |
---|
Rizkitekija (#233271) on mahdollinen huijari. Rahojen maksamisen jälkeen kontakti loppui saman tien. Aluksi vastaa nopeastikin. Kauppaa myös samaan aikaan jo kaupoista tehtyjä laitteita (useampi tyyppi ollut testaamassa). Riskoilmo lähtee ja poistan tämän jos jostain syystä rahat palautuu. Kaupannut samaa tavaraa myös torissa. En ainakaan maksaisi etukäteen mitään. |
otamatone 20.09.2024 08:41:36 | |
---|
Kaikki riskitekijät ainakin täyttyy tossa. Oulusta + gmail-tili + alle 20 vuotta vanha käyttäjätunnus. |
Jeszse 20.09.2024 09:04:17 | |
---|
Twinkle: Ei sentään, se mitä kannattaa tehdä, on lukea ohjeet ja noudattaa niitä. Sitä toki en tiedä millä ne voisi tehdä niiden ohjeet paremmiksi ja näkyvämmäksi niin ettei siinä ole tommoista erehtymisen vaaraa, mutta toisaalta ei tollaista vastaan voi oikein tehdä mitään kun se huijaus harhautetaan torin ulkopuolelle. Vittumainen vielä ku torilta tulee jokaisesta viestistä sähköpostiin ilmoitus kuitenkin, ni siinä viestejä vaihdellessa ei tullu sit mieleen tarkastaa sitä lähettäjän osoitetta siinä huijausviestin kohdalla. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
TheMurno 20.09.2024 10:30:56 | |
---|
Twinkle: Ei sentään, se mitä kannattaa tehdä, on lukea ohjeet ja noudattaa niitä. Eijjaksa. Helpompi pysytellä Mnetin torilla. |
Rumpupu 20.09.2024 22:03:24 | |
---|
Jännitän tässä tulinko ensimmäisen kerran huijatuksi. En vielä lyö nikkiä pöytään, pehmo kun olen. Hälytyskellot kilahti, kun seuraavana päivänä tehdyistä kaupoista sama tuote samalla kuvalla ja tekstillä oli taas kaupan, tosin 10€ halvemmalla. Kuulemma oli kaksin kappalein ko. vermettä. Noh, voi olla. Sitten sitä seurantakoodia ei ala kuulua, useampi päivä on vierähtänyt. Seuraavana päivänä, luvataan. Seuraava päivä tulee ja menee, ei yhteyttä. Kysyn, että mikäs homma ja oikeastaan antaapa olla, palauta rahat. Ei selityksiä miksi tuotteen toimittaminen on niin perkeleen hankalaa, sopiiko että palautan rahat huomenna, kun tulee palkkoja, rahat ovat menneet lainojen lyhentelyyn. Tänään on se päivä, ei MobilePay ole narahtanut. Ukkeli on ollut jäsen vuodesta 2007 eikä ole esiintynyt tässä ketjussa, ainakaan äkkiseltään googlattuna. |
Spirocore 21.09.2024 12:34:34 | |
---|
Juho P. Laitilasta tarjosi aika halvalla presarin bodya. Viestit tuli nopeasti, kun tarjosin kaverin noutamaan niin yhteydenpito loppui kuin seinään. Puhelinnumero vastasi esitettyä nimeä, mutta somen perusteella tyyppi asuu Oulussa. En nyt vielä lyö täyttä nimeä tiskiin, mutta silmät kannattaa pitää auki silti. Mä sanon sulle, se on sun viimenen taulu |
Rumpupu 21.09.2024 13:31:42 (muokattu 21.09.2024 13:37:59) | |
---|
Sama tyyppi, josta yllä kirjoitin. |
Spirocore 21.09.2024 15:28:04 | |
---|
Rikosilmoitusta vaan kehiin, on noita ennenkin saatu sillä loppumaan Mä sanon sulle, se on sun viimenen taulu |
Rumpupu 22.09.2024 12:57:07 | |
---|
Sain rahani takaisin, juteltiin kaverin kanssa ja oli raskaat ajat. Loppu hyvin minun osalta.ja toivon, että kaverinkin kovat ajat väistyvät. |
Stigmatize 22.09.2024 17:23:17 | |
---|
Stigmatize: Onko kukaan ostanut/yrittänyt ostaa Tori.fistä tässä kuluneen vuorokauden aikana Fenderin Player sarjan vaahterakaulaa, Fat 50s mikkisettiä pleksissä, tai Player-sarjan stratoa olikohan Sonic blue -värissä? Sijainti oli Kuhmo. Ainakaan luvattu seurantakoodin toimitus ei toteutunut, ja tuli aika vahva aavistus että ei ole välttämättä kaulaa tulossa. Vastaan itse itselleni nyt viimein. Huijaus tämä oli, juuri äsken tein rikosilmoituksen. Myyjä tuntui tietävän soittimista kuitenkin jonkin verran, niin laitanpa tähän varoitukseksi muillekin. Kaulaa ei siis koskaan kuulunut, sen enempää kuin yhteydenottoa maksun jälkeenkään. MobilePaylla maksoin numeroon 0449417786 ja MobilePay-numeron omistaja oli Erkki-Eemeli Savolainen. |
Freakout 22.09.2024 19:32:35 | |
---|
Rage67: Rizkitekija (#233271) on mahdollinen huijari. Rahojen maksamisen jälkeen kontakti loppui saman tien. Aluksi vastaa nopeastikin. Kauppaa myös samaan aikaan jo kaupoista tehtyjä laitteita (useampi tyyppi ollut testaamassa). Riskoilmo lähtee ja poistan tämän jos jostain syystä rahat palautuu. Kaupannut samaa tavaraa myös torissa. En ainakaan maksaisi etukäteen mitään. Tähän haksahdin itsekkin. Teen huomenna rikosilmoituksen. |
ÄrGee 22.09.2024 19:55:13 | |
---|
BugBadWolf: Onkos herrasväelle tullut montakin kiinnostusilmoitusta tunnuksella janeshf092? Laiskuuttani kyselen, kun en viitsisi alkaa sen kanssa postailemaan vain vahvistaakseni tuoreen tunnuksen ja "huomenta, kiinnostunut + geemail-osoite" viestin vääreellisyyttä turhalla viestinvaihdolla. Edit: Ei sillä, etteikö täysin kuolleen mnetin torin pelastajaksi ilmestyisi jonkinlaisella puolalaisella nimellä varustettu immeinen harva se päivä. Pitäähän sitä nyt ihmiskuntaan sentään uskoa. Tällä on nyt nimimerkki Jannnesl03 ja tuo sama sähköpostiosoite. Ei sillä, olen kerran ihan oikeasti myynyt torilta yhden sähkökitaran Puolaan. 470 tracks of just orchestrations & synths.
-Jari Mäenpää |