Lusberg 15.07.2004 14:43:33 | |
---|
Kertokaa mielipiteitänne yllämainituista säröistä, tuli pattitilanne kumman noista ostaisi. Ehdottakaa myös muita säröjä joista on kokemusta, soittelen metallia (ts. Iron maiden, metallica, black sabbath jne) ,jos se jotenkin auttaa särö valintaan. |
Incarnation 15.07.2004 14:47:04 (muokattu 15.07.2004 14:47:57) | |
---|
Mulla on tuo Bossi ja saan sillä aikaiseksi JUURI sellaisen murinan minkä tahdonkin. Sahaan tuolla sitten sellaista suhinaa ja sirkkeliäkin aikaseksi kun vääntää vaan tarpeeksi säröä kehään. Tuo pedaali oli jonkun aikaa myyntiuhan alla ja käyttämättömänä mutta en sitten luopunutkaan siitä koska tuossa Warwickin combossa on minun makuuni sellainen mauton soundi. Siis pedaalille johto puohon ja basso murisemaan. Toisin sanoen tuo Bossin pedaali pelasti osaksi mielenkiintoni soittoharrastukseen. !!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!! |
hemmo 15.07.2004 15:15:34 | |
---|
Molemmat ovat sangen monipuolisia, hyvä ja halpoja. Munsta kannattaa ostaa molemmat ja käytettynä. Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
Härski 15.07.2004 16:02:22 | |
---|
Molemmat ovat sangen monipuolisia, hyvä ja halpoja. Munsta kannattaa ostaa molemmat ja käytettynä. Miksi mä en yllättynyt tästä vastauksesta _yhtään_? |
Jooba 15.07.2004 17:21:31 | |
---|
Mulla on toi PD-7 ja se on toiminut hyvin ja mun sopivana tyylinä... saa tarpeeksi mörisevää mut saa myös pelkkää overdrivea eikä täys säröä... en ole bossia testannut mutta kyl ne sitä kehuu kaikkialla (täällä =D)... testaa ekaks molempia ja tee omat ratkaisut... |
hemmo 15.07.2004 17:42:21 | |
---|
Miksi mä en yllättynyt tästä vastauksesta _yhtään_? No, enkai mä nyt tavaramerkistäni luovu. Luopuisitko sinä omasta härskiydestäsi? 8-= Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
N_Bates 15.07.2004 17:47:10 | |
---|
mua häiritsi tossa bossissa se kun se särösäätö ei alkanut "nollasta". Eli vaikka miten pienelle laittoi niin aina oli aktiivibasson kanssa surinaa ja murinaa. Tosin sanovatkin että toimisi paremmin passiivikeihään kanssa tuo. Myyntiin meni ja tilalle tuli sansamp. Siitä saan just sitä pikkurosoa jota tuolloin kaipasin. Nyt kyllä olen vähän haikaillut tuon bossin perään sellaisen hieman säröisemmän soundin toivossa. Siihen se oli oikein mainio. Tuo sansamp on enemmänkin tuommonen aina päällä oleva soundinparantaja. Sopisi ehkä bossi tuohon rinnalle sitten varsinaiseksi säröksi.. Tosin on mulla toi bigmuffikin.... hmm... nojoo.. rahat nollassa. Stein und Brötchen! |
Härski 15.07.2004 18:00:32 | |
---|
No, enkai mä nyt tavaramerkistäni luovu. Luopuisitko sinä omasta härskiydestäsi? 8-= Ääh.. niinno. Oikeassa olet. |
pardy 15.07.2004 19:34:03 | |
---|
Riippuu aika pitkälti minkälaista säröä kaipaat. Nuo molemmathan ovat käsittääkseni ihan itseään peittelemättömiä ronskeja säröjä, eikä niistä saa ihan vain tuollaista "pikkupurnutusta" niinkuin tuosta Bassdriver DI:stä. Eli jos kaipaat kunnon säröä, on molemmat siihen varsin hyviä pelejä, mutta pieneen pörinään suosittelisin tosiaan Sansampin Bassdriver DI:tä tai EBS:n Multidrivea. Itse ehkä ottaisin tuon Bossin noista kahdesta, vaikka en juurikaan välitä ns. "kunnon säröstä", jota nuo pedaalithan vähän niinkuin edustavat... Tosin aika pitkälle mutua tämä, kun noista ihan jokaisesta vehkeestä ei oo niin paljoa kokemusta, mutta olettaisin silti että tämän asian voisi joku asiasta oikeastikin tietävä vahvistaa...? "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
hemmo 15.07.2004 19:40:13 | |
---|
Tosin aika pitkälle mutua tämä, kun noista ihan jokaisesta vehkeestä ei oo niin paljoa kokemusta, mutta olettaisin silti että tämän asian voisi joku asiasta oikeastikin tietävä vahvistaa...? Kuka kelpaa? 8-= Mun ketjussani Boss ODB-3 on ekana, just sellaisena kevytrosona, jossa se on munsta parhaimmillaan. Tiukemmat pörinät otan Nobels-, EBS-, tai MXR-säröistä Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
pardy 15.07.2004 19:58:15 | |
---|
Kuka kelpaa? 8-= Mun ketjussani Boss ODB-3 on ekana, just sellaisena kevytrosona, jossa se on munsta parhaimmillaan. Tiukemmat pörinät otan Nobels-, EBS-, tai MXR-säröistä Ookkei. Hyvä tietää. Mutta kyllähän tuosta Bossistakin saa myös varsin "säröisää säröä"? "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
hemmo 15.07.2004 20:23:54 | |
---|
Ookkei. Hyvä tietää. Mutta kyllähän tuosta Bossistakin saa myös varsin "säröisää säröä"? Saa, muttei ole siinä ehkä parhaimmillaan, munsta. Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
Tossa Pd-7ssa ni siinä saa kokonaan säröt pois vaikka se on päällä... ainakin mulla saa ku siinä on säätöjä niinku no gain tai normal en muista nimeä, sit on se overdrive ja sit se kunnon särö en muista senkään nimeä... tarkempaa tietoa www.ibanez.com ... ja on siinä vielä jotain attack juttuja mut ne on vaan sellaisia jota ei paljon tartte käyttää.. ainakaan mulla... |
hemmo 15.07.2004 20:46:04 | |
---|
Tossa Pd-7ssa ni siinä saa kokonaan säröt pois vaikka se on päällä... ainakin mulla saa ku siinä on säätöjä niinku no gain tai normal en muista nimeä, sit on se overdrive ja sit se kunnon särö en muista senkään nimeä... tarkempaa tietoa www.ibanez.com ... ja on siinä vielä jotain attack juttuja mut ne on vaan sellaisia jota ei paljon tartte käyttää.. ainakaan mulla... Pakko julkisesti kehua noin hyvää ulosantia. Plussaa paukahti. Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
Incarnation 15.07.2004 23:27:59 | |
---|
Pakko julkisesti kehua noin hyvää ulosantia. Plussaa paukahti. En ainakaan ymmärtänyt yhtään mitä tuo teksti ajoi takaa... !!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!! |
Jooba 16.07.2004 12:08:48 (muokattu 16.07.2004 12:11:04) | |
---|
Selitän tarkemmin nyt ku on aikaa. Eli siinä on säätömahdollisuuksia kolme 1.ei säröä 2. overdrive eli kevyt särö tai vastaavaa pientä murinaa 3. distortion eli täys särö plus vielä attack pikku efektejä, ne ei ole kovin kummoisia mut jollekkin voi olla mieleen... nappula säätöjä löytyy drive eli särön voimakkuus,low eli matalien särö äänien säädöt, high eli korkeitten äänien säädöt ja Level joka säätää kaikkia yhä aikaa ( itte olen ymmärtänyt näin, se on vaan level nimellä). eli low ja high nappulat on niitä EQ nappeja. Oisko tämä nyt vähän selkeämmin. Niin ja selostin uudestaan tuosta Ibanez PD-7sta. Niin vielä pieni lisäys että ne attack jutut ei ole sinänsä efektejä vaan ++hyökkäyksiä++ soundiin... ne voi jokainen itse kokeilla, aika vaikea selittää... |