Aihe: Turvonneet hinnat laitteesta Vol 7
1 2 3 4 5 6 7 820 21 22 23 24
ak69
09.09.2024 15:09:51
Muerte9: Ilmossa lukee "samanlainen" vaikka sama kitarahan tuo näyttää olevan. Sillä ei nyt liene merkitystä....

Kyllä. Tuo linkissä oleva "samanlainen, mutta jo myyty" on täsmälleen sama kitara, mitä tässä ilmoituksessa tarjotaan.
Puavali
10.09.2024 08:39:52
Gary the pine: On kyllä älyttömän vaikeeta ymmärtää tilaajan mielenmaisemaa. Miksi pitää mennä wood library-osastolle jos sen kannen päälle kuitenkin vedetään joku metalliväri?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1942960

Vaahterakansi antaa erillaisen soundin kuin pelkkä korinabody.
Gary the pine
10.09.2024 10:44:29
Puavali: Vaahterakansi antaa erillaisen soundin kuin pelkkä korinabody.

Antaa, mutta edelleen, sieltä WL-kataloogista kaivetaan kaunista puuta, tavallinen ei minkään näköinen vaahtera kelpais vallan mainiosti maalin alle.
Tulin, näin, paskoin housuun.
L.H
10.09.2024 13:00:47
Gary the pine: Antaa, mutta edelleen, sieltä WL-kataloogista kaivetaan kaunista puuta, tavallinen ei minkään näköinen vaahtera kelpais vallan mainiosti maalin alle.

Onko tähän jotain faktaa, että siellä on joku AAAAA-kansi maalin alla ihan tavallisen lankun sijaan?
Tupla-patukka
10.09.2024 13:47:53
Olen satavarma, että luin jostain uskottavan oloisesta lähteestä Les Paulin olleen sitä mieltä, että loimuvaahtera on huonompi soitinpuu, kuin loimuton.

Les Paul ja Flamed Maple -hakusanoilla ja niiden variaatioilla löytyy vain loimukantisia kitaroista ja jos se muistelemani teksti olisikin seassa, se hukkuu tulvaan. Onko joku törmännyt tällaiseen väitteeseen?

Kasvuvirhehän loimu ainakin on.
Kenen?
Lawrence of Suburbia
10.09.2024 14:59:47
Tupla-patukka: Olen satavarma, että luin jostain uskottavan oloisesta lähteestä Les Paulin olleen sitä mieltä, että loimuvaahtera on huonompi soitinpuu, kuin loimuton.

Les Paul ja Flamed Maple -hakusanoilla ja niiden variaatioilla löytyy vain loimukantisia kitaroista ja jos se muistelemani teksti olisikin seassa, se hukkuu tulvaan. Onko joku törmännyt tällaiseen väitteeseen?

Olen luullakseni nähnyt tuon Les Paul - jutun jossain, mutta en muista missä.

Kasvuvirheisestä puusta tehtyjen ritsojen hinnat ovat kyllä ajoittain turvonneita...
jakezzz
10.09.2024 15:43:24
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12827106?ci=4

Köyhälle kaikki on kallista, mutta kuitenkin...7,5k€ japanialaisesta jaskasta on ainakin mun mielestä jo todella humoristista.
pidä tunkkis
mpekkanen
10.09.2024 15:58:24
jakezzz: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12827106?ci=4

Köyhälle kaikki on kallista, mutta kuitenkin...7,5k€ japanialaisesta jaskasta on ainakin mun mielestä jo todella humoristista.

Eihän nuo tuon ikäiset pulttikaulaiset cs Jacksonit ole edes noissa hinnoissa ja ne on kaikki täysin uniikkeja yksilöitä. Tietysti harvemmin kaupan, mutta saattaa niitä löytyä jos on valmis pari tonniakin maksamaan.
Tuosta Charvelista ei kyllä kukaan maksa yli seitsemää tuhatta, ylihintaa ainakin 5000 euroa tai likempänä 6 tonnia.

Hullu saa olla muttei tyhmä. Kumpi tässä ollaan vai kumpikin?
Rämppy
10.09.2024 16:51:50 (muokattu 10.09.2024 16:54:09)
Tupla-patukka: Olen satavarma, että luin jostain uskottavan oloisesta lähteestä Les Paulin olleen sitä mieltä, että loimuvaahtera on huonompi soitinpuu, kuin loimuton.

Mulle on soittohistorian aikana osunut kaksi tapausta, joissa kaula on mennyt kieroksi. Molemmat loimuvaahterakauloja. Toisen kitaran tsekanneen soitinrakentajamestarin mukaan loimukauloissa kaulaongelmat ovat keskimääräistä yleisempiä. Kansipuuna loimuvaahtera on kivaa katseltavaa, mutta loimuvaahterakaulat ei sattuneesta syystä oikein innosta.
Tulin, näin, soitin.
Gary the pine
10.09.2024 17:07:10
L.H: Onko tähän jotain faktaa, että siellä on joku AAAAA-kansi maalin alla ihan tavallisen lankun sijaan?

Ei ole enkä ole mielestäni niin väittänytkään, mutta luetun ymmärtäminen tuntuu olevan hemmetin ohkasessa joillain. Kai mä sen nyt sitten kuinka monennen kerran ja viimeisen kerran tähän raapustan, että en ymmärrä mielenmaisemaa jossa tilataan hienojen puiden kataloogista kepukka kovalla hinnalla, kun siinä ei kuitenkaan ole näkyvissä niitä hienoja puita joista yleensä se hinta muodostuu. Ihan tavan korinabody-versio on ollut hyllytavarana, joten sekään ei ehkä ole nyt se "korinajuttu".

Mutta kuten todettu, jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, kunhan vaan ihmettelin.
Gary the pine
10.09.2024 17:10:16
jakezzz: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/12827106?ci=4

Hienohan se on mutta arvotus hippasen pielessä, toki saa sitä pyytää, niinhän molliollit sun muut massikkaat eikun rassikkaatkin tekee, niin miksei tontsakin perässä...
trih
10.09.2024 18:17:05
mpekkanen: Eihän nuo tuon ikäiset pulttikaulaiset cs Jacksonit ole edes noissa hinnoissa ja ne on kaikki täysin uniikkeja yksilöitä. Tietysti harvemmin kaupan, mutta saattaa niitä löytyä jos on valmis pari tonniakin maksamaan.
Tuosta Charvelista ei kyllä kukaan maksa yli seitsemää tuhatta, ylihintaa ainakin 5000 euroa tai likempänä 6 tonnia.

Hullu saa olla muttei tyhmä. Kumpi tässä ollaan vai kumpikin?

Keräilyesineenähän se sitä kauppaa. En usko, että menee Suomessa kaupaksi. Onhan se joku Jackson/Charvel-foorumi kai vielä olemassa, en tiedä olisiko siellä toria, mutta siellä on keräilijöitä. Luultavasti toi hinta-arvio on taas repäisty reverbistä.
libera te tutemet ex inferis
mpekkanen
10.09.2024 18:25:53
trih: Keräilyesineenähän se sitä kauppaa. En usko, että menee Suomessa kaupaksi. Onhan se joku Jackson/Charvel-foorumi kai vielä olemassa, en tiedä olisiko siellä toria, mutta siellä on keräilijöitä. Luultavasti toi hinta-arvio on taas repäisty reverbistä.

Tuo kannattaisi laittaa suoraan Reverbiin myyntiin, ehkä sen joku hullu ostaa maailmalla. En usko, että menee suomessa kaupaksi. Normi model neloseen noin kymmenen kertainen hinta, mutta ei tuo minulta ole pois, että ihan sama mitä pyytää.
trih
10.09.2024 18:43:09 (muokattu 10.09.2024 18:43:41)
mpekkanen: Tuo kannattaisi laittaa suoraan Reverbiin myyntiin, ehkä sen joku hullu ostaa maailmalla. En usko, että menee suomessa kaupaksi. Normi model neloseen noin kymmenen kertainen hinta, mutta ei tuo minulta ole pois, että ihan sama mitä pyytää.

Tuollainen hintapyynti tarkoittaa sitä, että pitää olla joku henkilö joka haluaa juuri tuollaisen kepin. Itse en ostaisi tuollaista 22-nauhaista kivalla paint jobilla varustettua Charvel-hevikeppiä tuohon hintaan vaikka olisi rahaa. Mieluummin metsästäisin B.C. Richin Nagel-Gunslingerin :D
mpekkanen
10.09.2024 19:04:35
trih: Tuollainen hintapyynti tarkoittaa sitä, että pitää olla joku henkilö joka haluaa juuri tuollaisen kepin. Itse en ostaisi tuollaista 22-nauhaista kivalla paint jobilla varustettua Charvel-hevikeppiä tuohon hintaan vaikka olisi rahaa. Mieluummin metsästäisin B.C. Richin Nagel-Gunslingerin :D

Minä en ostaisi edes seitsemällä huntilla moista, koska tuossa on JT-6 vibra. Jos olisin etsimässä pulttikaulaista hevikitaraa, niin metsästäisin käsintehtyä Jacksonia joko Kahlerin tallalla tai Originaalilla Floyd Rosella. Mitään keräilypeliä en ostaisi, vaikka rahaa olisikin, eli käyttöön se tulisi ja se pitäisi saada max 2500€ hintaan.
Tuollaiselle soittimelle ei kuitenkaan ole ihan akuuttia tarvetta.
trih
10.09.2024 19:18:38
mpekkanen: Minä en ostaisi edes seitsemällä huntilla moista, koska tuossa on JT-6 vibra. Jos olisin etsimässä pulttikaulaista hevikitaraa, niin metsästäisin käsintehtyä Jacksonia joko Kahlerin tallalla tai Originaalilla Floyd Rosella. Mitään keräilypeliä en ostaisi, vaikka rahaa olisikin, eli käyttöön se tulisi ja se pitäisi saada max 2500€ hintaan.
Tuollaiselle soittimelle ei kuitenkaan ole ihan akuuttia tarvetta.

No tämä on hyvä esimerkki kepistä mitä en ostaisi edes satasella (tai no ehkä jos trokaisin :) ). Keräilijät on sitten eri lajia. Itse olen niin köyhä, että kaikki kepukat tulevat käyttökapineiksi ja niitä ei tarvitse käyttää silkkihansikkain.
Jeszse
10.09.2024 20:36:06
Gary the pine: Ei ole enkä ole mielestäni niin väittänytkään, mutta luetun ymmärtäminen tuntuu olevan hemmetin ohkasessa joillain. Kai mä sen nyt sitten kuinka monennen kerran ja viimeisen kerran tähän raapustan, että en ymmärrä mielenmaisemaa jossa tilataan hienojen puiden kataloogista kepukka kovalla hinnalla, kun siinä ei kuitenkaan ole näkyvissä niitä hienoja puita joista yleensä se hinta muodostuu. Ihan tavan korinabody-versio on ollut hyllytavarana, joten sekään ei ehkä ole nyt se "korinajuttu".

Mutta kuten todettu, jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, kunhan vaan ihmettelin.

Ite oon yrittäny mutta en oo vaan löytänyt kohtaa jossa sanotaan että se vaahtera edes olis jotain valikoitua spesiaalia. Missä se kerrotaan?
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
trih
10.09.2024 21:07:25
Tutkin tätä PRS-keissiä vähän enemmän, niin aluksi olen käsittänyt väärin. Tämähän on ihan tehdasmaalattu eikä mikään modaus, jos olen oikein ymmärtänyt?

Netistä löytyneiden hintojen perusteella toi hintapyyntö on aika linjassa. Ja jos joku juuri tuota mallia haluaa, niin voi heittää myyjälle tarjouksen ja katsoo poikiiko se mitään.
Kuha
10.09.2024 21:50:06

Tupla-patukka: Kasvuvirhehän loimu ainakin on.

Näinhän se on, silti sitä virheellistä loimuvaahteraa on käytetty satoja vuosia viulujenkin kauloissa.
Old Fenders never die
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)