Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5315 316 317 318 319347 348 349 350 351
konza
02.09.2024 09:06:08

trih: Mulla oli aikoinaan kaveri, joka sanoi, että jos tulee kaupoissa kusetus, niin se menee sen kusettajan kämpille ja hakkaa sen tyypin paskaksi. Näinkin se voi tosiaan mennä.

Niin tosin harvoin huijarin osoite on huijatuilla tiedossa mutta tässä Heinon tapauksessa itseasiassa on koska toi Kaitsu oli niin retardi että käski laittaa rahat "emäntänsä" mobilepayhin jonka puh.numero on yrityksen nimissä. Eli tämä kuvailemasi väkivalta fantasia voisi käytännössä olla mahdollinen.
https://www.reverbnation.com/musician/miroskontio
Twinkle
02.09.2024 10:32:18
Laulava Kylätohtori: Joo, ei siitä saa kuin itselleen tuomion ja korvausvaatimukset päälle, kun tuollaisen pieksee.

Ei saa, siinä kohtaa kun joku sarjahuijari menee poliisin puheille ja kirjaa saaneensa joltakin randomilta kaverilta turpaan niin ne kirjaa sen, pistää jonon pohjalle ja lopulta toteaa että tekijä jäi tuntemattomaksi. Niitä kiinnostaa se ihan yhtä paljon nämä tapaukset, joissa tapahtuu rahallisesti verraten pieni petos, jossa uhri laittaa rahaa täysin tuntemattoman ihmisen tilille ja tulee asemalle ihmettelemään, että mitenkäs siinä nyt näin kävi.

Nämä pieksemishommat on aika usein tyhjää uhoa mitkä loppuu kun se tunnekuohu laantuu.
Henri Henri Olavi
02.09.2024 10:35:24
Twinkle:
Nämä pieksemishommat on aika usein tyhjää uhoa mitkä loppuu kun se tunnekuohu laantuu.

Se on juuri näin. Höyryjähän niissä fantasioissa vaan päästellään.
En flaska Kron Cola, söt bakeri med.
Laulava Kylätohtori
02.09.2024 12:18:31
Twinkle: Ei saa, siinä kohtaa kun joku sarjahuijari menee poliisin puheille ja kirjaa saaneensa joltakin randomilta kaverilta turpaan niin ne kirjaa sen, pistää jonon pohjalle ja lopulta toteaa että tekijä jäi tuntemattomaksi. Niitä kiinnostaa se ihan yhtä paljon nämä tapaukset, joissa tapahtuu rahallisesti verraten pieni petos, jossa uhri laittaa rahaa täysin tuntemattoman ihmisen tilille ja tulee asemalle ihmettelemään, että mitenkäs siinä nyt näin kävi.

Riippuu vähän, mitä sillä turpaan vedolla tarkoitetaan. Kunnolla, kun pieksee ja piestyllä on kuitenkin pieksijän yhteystiedot tallessa, niin kyllä tuosta hyvinkin saa jutun aikaiseksi.

Ei sillä, että poliisia kauheasti kiinnostaisi jonkun kusettavan nitkun pieksentä, mutta onhan se poliisille aina riski ohittaa tapaus olankohautuksella. Varsinkin, jos on pahoinpidelty vähän rajummin. Siinä on nitkulle valmis paketti poliisille vietäväksi, kun on tekijän tiedot ja terveydenhoitopuolelta selkeät todisteet tapahtumista.

Tiedän kyllä esim. tapauksen, jossa autovaras sai kunnolla turpaansa jäätyään itse teossa kiinni ja poliisit vain totesivat varkaan "itse kaatuneen omiin jalkoihinsa", joten kaikki riippuu kaikesta, mutten silti siihen luottaisi, että kusettajia saa piestä vailla seurauksia. Varsinkaan Suomessa, kun oikeuslaitos ottaa mielellään juuri tuollaisten venkuloiden puolen. Esimerkkinä vaikka tapaus, jossa oli videomateriaalia, kun koko ikänsä henkilö a:ta kiusannut henkilö b tapasi täysikäisenä a:n paikallisessa yöelämässä ja meinasi mennä kavereineen nöyryyttämään sitä. Tapaus oli tarkoitus kuvata. B saikin itse selkäänsä ja itseään puolustanut a sai syytteet. Tuohan oli joskus täälläkin käsiteltävänä ja koko hommasta oli videotallenne olemassa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
02.09.2024 12:19:16
Henri Henri Olavi: Se on juuri näin. Höyryjähän niissä fantasioissa vaan päästellään.

Enkä usko, että se pieksentä kusetetunkaan fiiliksiä kauheasti parantaisi, kun suurin kiukku on laantunut.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Twinkle
02.09.2024 13:19:29
Laulava Kylätohtori: Riippuu vähän, mitä sillä turpaan vedolla tarkoitetaan. Kunnolla, kun pieksee ja piestyllä on kuitenkin pieksijän yhteystiedot tallessa, niin kyllä tuosta hyvinkin saa jutun aikaiseksi.

Nojoo, tää juttuhan on täysin hypoteettinen koska ihan hirveen usein en muista että tämmöistä olisi raportoitu tapahtuneen. Esitetään kuitenkin skenaario että tästä nyt joku lähtis kaitsun ovelle, koputtaisi oveen ja vetäisi sitä turpaan niin ei sillä ole hajuakaan siitä että kuka sitä veti turpaan ja miksi. Ei se naamasta tunne ihmisiä ja todennäköisesti siinä ei rupatella niitä näitä ennen sitä väkivallan aktia. Ja jos rupatellaankin niin se on siltikin sana vastaan sana, jos pahoinpidelty ylipäätänsä menee poliisille ja ne sitten suhtautuu siihen vaihtelevalla vakavuudella.

Mutta mistä minä tosiaan tiedän, tää on kaikki ihan täysin sitä että minkälaiseksi me moinen tilanne kuvitellaan ja tottakai kaikilla on jonkinlainen romantisoitu näkemys siitä miten tapahtumat menisi.
trih
02.09.2024 14:16:48 (muokattu 02.09.2024 14:24:36)
konza: Niin tosin harvoin huijarin osoite on huijatuilla tiedossa mutta tässä Heinon tapauksessa itseasiassa on koska toi Kaitsu oli niin retardi että käski laittaa rahat "emäntänsä" mobilepayhin jonka puh.numero on yrityksen nimissä. Eli tämä kuvailemasi väkivalta fantasia voisi käytännössä olla mahdollinen.

No tän tyypin tapauksessa se ei olisi ollut mikään fantasia vaan tapahtunut oikeasti :D Tässä oli kyse vanhan ajan postilähetyskaupasta, joten se lähettäjä on silloin ainakin jonkin osoitteen siihen lappuun laittanut. En muista varmasti mistä se kitara oli tulossa, mutta mahdollisesti Oulusta Espooseen.

Mutta kaupat meni siis ok ettei nyt tule väärää käsitystä. Hieno kitara oli.
libera te tutemet ex inferis
trih
02.09.2024 14:21:09 (muokattu 02.09.2024 14:23:46)
Twinkle: Ei saa, siinä kohtaa kun joku sarjahuijari menee poliisin puheille ja kirjaa saaneensa joltakin randomilta kaverilta turpaan niin ne kirjaa sen, pistää jonon pohjalle ja lopulta toteaa että tekijä jäi tuntemattomaksi. Niitä kiinnostaa se ihan yhtä paljon nämä tapaukset, joissa tapahtuu rahallisesti verraten pieni petos, jossa uhri laittaa rahaa täysin tuntemattoman ihmisen tilille ja tulee asemalle ihmettelemään, että mitenkäs siinä nyt näin kävi.

No toistan vielä tähän, että tämä ukko mistä kirjoitin olisi ajanut kusettajan luokse ja pieksenyt. Myös muita innokkaita olisi varmasti tullut kyytiin mukaan. Ei ollut mitään tunnekuohuja vaan täysin kylmää menoa.

Mutta kaupat siis meni ok. Ettei tule nyt väärää käsitystä.
konza
02.09.2024 14:51:59

trih: No toistan vielä tähän, että tämä ukko mistä kirjoitin olisi ajanut kusettajan luokse ja pieksenyt. Myös muita innokkaita olisi varmasti tullut kyytiin mukaan. Ei ollut mitään tunnekuohuja vaan täysin kylmää menoa.

Mutta kaupat siis meni ok. Ettei tule nyt väärää käsitystä.

Joo on olemassa kahdenlaisia ihmisiä niitä jotka uhoaa ja eivät koskaan tee mitään ja niitä jotka toimivat kylmän viileästi. Suomessa vaan tuntuu menevän niin että noi paskiaiset tuntuvat olevan aina "uhreja" jos vaikka vaan puolustaisit itseäsi kuten tuossa aiemmassa esimerkissä joku tiesi kertoa. Olen muuten jo käynyt tuon huijarin osoitteessa mutta eipä kukaan tullut avaamaan ovea tai sitten eivät olleet oikeastikaan kotona. Kun sitten laitoin viestiä että kävin visiitillä niin jo alettiin uhkailemaan viranomaisilla, siinähän tekevät RI:n niin saadaan vyyhti ehkä nopeammin pakettiin. Menen muuten aivan varmasti vielä uudestaan vierailulle jos tähän keissiin ei ala tulemaan selvyyttä. Ajattelin alunperin pitää tämän omana tietonani mutta jos tosiaan tulee lisää samaisen huijarin uhreiksi joutuneita niin ihan mieluusti kerron osoitteen yv:llä. Minun tapauksessa puhutaan nyt satojen eurojen kusetuksesta joten pistää vituttamaan aika rankasti.
https://www.reverbnation.com/musician/miroskontio
harripoika
02.09.2024 15:49:17 (muokattu 02.09.2024 15:54:26)
Laulava Kylätohtori: Enkä usko, että se pieksentä kusetetunkaan fiiliksiä kauheasti parantaisi, kun suurin kiukku on laantunut.

Kyllä kunnon kosto antaa kauheat kiksit. Koettu on. Mitä kauemmin odottaa sen hunajaisempi fiilis.
trih
02.09.2024 15:55:51 (muokattu 02.09.2024 15:58:53)
konza: Joo on olemassa kahdenlaisia ihmisiä niitä jotka uhoaa ja eivät koskaan tee mitään ja niitä jotka toimivat kylmän viileästi. Suomessa vaan tuntuu menevän niin että noi paskiaiset tuntuvat olevan aina "uhreja" jos vaikka vaan puolustaisit itseäsi kuten tuossa aiemmassa esimerkissä joku tiesi kertoa. Olen muuten jo käynyt tuon huijarin osoitteessa mutta eipä kukaan tullut avaamaan ovea tai sitten eivät olleet oikeastikaan kotona. Kun sitten laitoin viestiä että kävin visiitillä niin jo alettiin uhkailemaan viranomaisilla, siinähän tekevät RI:n niin saadaan vyyhti ehkä nopeammin pakettiin. Menen muuten aivan varmasti vielä uudestaan vierailulle jos tähän keissiin ei ala tulemaan selvyyttä. Ajattelin alunperin pitää tämän omana tietonani mutta jos tosiaan tulee lisää samaisen huijarin uhreiksi joutuneita niin ihan mieluusti kerron osoitteen yv:llä. Minun tapauksessa puhutaan nyt satojen eurojen kusetuksesta joten pistää vituttamaan aika rankasti.

Tuli vähän huumoria mieleen, mutta jos tuolla edellä mainitsemallani kaverilla olisi mennyt kaupat pieleen, niin meno olisi ollut jotain tällaista:

https://www.youtube.com/watch?v=pslUqRMPthk
TimoPL
03.09.2024 15:51:32
Kevin Williams lähetti mulle juuri seuraavan viestin: "Onko sinulla sitä saatavilla? Lähetä minulle kuvat tarkistaaksesi sen oikein."
Jotenkin homma haiskahti ja tämä viestiketju löytyikin haulla.
Tuollaisesta osoitteesta lähetti viestiä, k3746582@gmail.com
Pian 45 vuotta kitaran soittoa takana, eli lupaava kitaristinalku jo vuodesta 1980.
harripoika
04.09.2024 04:45:06
TimoPL: Kevin Williams lähetti mulle juuri seuraavan viestin: "Onko sinulla sitä saatavilla? Lähetä minulle kuvat tarkistaaksesi sen oikein."

Ai jotenkin haiskahtaa+:)))
saapet
04.09.2024 16:10:27
TimoPL: Kevin Williams lähetti mulle juuri seuraavan viestin: "Onko sinulla sitä saatavilla? Lähetä minulle kuvat tarkistaaksesi sen oikein."

Täysin samanlainen maili saavutti minutkin, estoon meni kertaheitolla.
Nothing beats a good strat.
jakezzz
08.09.2024 13:06:45
Ei mnetin torilla vaan tori.fi:ssä.

Nyt Keijolla on vahva tunne, että Keijoa koijataan.

Tsekkaa otelautamerkit, tsekkaa decal, tsekkaa jousipotero...

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/13230122
pidä tunkkis
zedder
08.09.2024 14:14:43
jakezzz: Ei mnetin torilla vaan tori.fi:ssä.

Nyt Keijolla on vahva tunne, että Keijoa koijataan.

Tsekkaa otelautamerkit, tsekkaa decal, tsekkaa jousipotero...

Tokain lapa ja melkoisen pulskat sarvet?
This Is Who We Are
ituvirtanen
08.09.2024 14:17:22

jakezzz: ...otelautamerkit, decal, jousipotero...

Kaksi eri soitinta. Ensimmäisen mikit ja ruuvit jo paljastavat eron jälkimmäisiin kuviin. On kyllä rupinen romu.
Alfons Åberg
09.09.2024 07:08:59 (muokattu 09.09.2024 07:11:11)
Twinkle: tää on kaikki ihan täysin sitä että minkälaiseksi me moinen tilanne kuvitellaan ja tottakai kaikilla on jonkinlainen romantisoitu näkemys siitä miten tapahtumat menisi.

Erittäin hyvin sanottu.

Mutta yleensä rikokseen vastaaminen rikoksella on hyvin ongelmallista. Varsinkin, jos se rikos on vakavempaa laatua. Kuten tuossa ylempänä jo tavallaan sanottiin.

Laulava Kylätohtori: poliisit vain totesivat varkaan "itse kaatuneen omiin jalkoihinsa", joten kaikki riippuu kaikesta, mutten silti siihen luottaisi, että kusettajia saa piestä vailla seurauksia.
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
BugBadWolf
16.09.2024 15:08:11 (muokattu 16.09.2024 15:18:30)
Onkos herrasväelle tullut montakin kiinnostusilmoitusta tunnuksella janeshf092?

Laiskuuttani kyselen, kun en viitsisi alkaa sen kanssa postailemaan vain vahvistaakseni tuoreen tunnuksen ja "huomenta, kiinnostunut + geemail-osoite" viestin vääreellisyyttä turhalla viestinvaihdolla.

Edit: Ei sillä, etteikö täysin kuolleen mnetin torin pelastajaksi ilmestyisi jonkinlaisella puolalaisella nimellä varustettu immeinen harva se päivä. Pitäähän sitä nyt ihmiskuntaan sentään uskoa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)