![]() 21.07.2024 13:42:28 | |
---|---|
Unohdin viestissäni vielä mainita että tuon takuuna tehdyn "nauhahionnan" jäljiltä metallihilettä oli sekä otelaudassa että kaulamikin päällä. Suurimman osan sai kaulasta pois mutta jotain hileitä jäi vielä kiiltelemään. Tästäkin on kuvia todisteeksi jos kuulostaa uskomattomalta. Mikki on onneksi EMG:n metallipäällysteinen (ei magneetit näkyvissä), eli hileet eivät pääse mikin sisälle. Ei siis oltu edes viitsitty teipata/suojata otelautaa. Kovin paljoa huonommin en kyllä enää keksi miten tuotakaan hommaa voisi tehdä. | |
![]() 21.07.2024 15:11:29 (muokattu 21.07.2024 15:13:09) | |
Tuossa musamaailman "soittovalmis" "edussa" sanotaan, että ihan soitinrakentaja säätää soittimet kuntoon, mutta minkähänlainen rakentaja mahtaa olla jos soittimiin jää kummallisuuksia ja vajaata huoltoa? Jos on oikeasti taitava rakentaja, niin kyllähän sellaisen pitäis säätää soitin viimeisen päälle koska taitoa löytyy ja viat tunnetaan. https://www.musamaailma.fi/fi/soittovalmis Mulla itsellä ei ole tähän mennessä huonoa sanottavaa musamaailmasta, mutta ei olekaan ollut tarvetta huollolle tai raklamaatioille, niin en osaa itse sanoa tarkalleen miten asiat menee, mutta uskon kyllä täällä jotka kertovat kokemuksista. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 21.07.2024 16:43:18 (muokattu 21.07.2024 16:44:47) | |
Metalkallo: Tuossa musamaailman "soittovalmis" "edussa" sanotaan, että ihan soitinrakentaja säätää soittimet kuntoon, mutta minkähänlainen rakentaja mahtaa olla jos soittimiin jää kummallisuuksia ja vajaata huoltoa? Jos on oikeasti taitava rakentaja, niin kyllähän sellaisen pitäis säätää soitin viimeisen päälle koska taitoa löytyy ja viat tunnetaan. https://www.musamaailma.fi/fi/soittovalmis Mulla itsellä ei ole tähän mennessä huonoa sanottavaa musamaailmasta, mutta ei olekaan ollut tarvetta huollolle tai raklamaatioille, niin en osaa itse sanoa tarkalleen miten asiat menee, mutta uskon kyllä täällä jotka kertovat kokemuksista. Olisi kieltämättä kiva tietää, että kuka soitinrakentaja niitä sitten siellä säätää. Vaikea uskoa, että siellä olisi erikseen palkattu soitinrakentaja (nykyaikana, kenellä on varaa?), vaan että joku myyjä/varaston tyyppi niitä pääsääntöisesti säätelee. | |
![]() 21.07.2024 18:12:40 | |
trih: Olisi kieltämättä kiva tietää, että kuka soitinrakentaja niitä sitten siellä säätää. Vaikea uskoa, että siellä olisi erikseen palkattu soitinrakentaja (nykyaikana, kenellä on varaa?), vaan että joku myyjä/varaston tyyppi niitä pääsääntöisesti säätelee. Mulla on sellainen muistikuva, että Musamaailmalla ainakin oli vakiotyyppi/ammattilainen, joka kävi paikan päällä säätämässä kitaroita viikottain. Ja olen tämän tyypin palveluita käyttänyt yksityisasiakkaana kerran ja tällöin ei ollut kahta sanaa palvelusta. Toivottavasti ei mene tämän tyypin piikkiin nämä selkeät tössimiset, sillä oletuksella että joku muu on tössinyt. This is on a whole other level. Its level one. | |
![]() 21.07.2024 18:33:00 (muokattu 21.07.2024 18:39:26) | |
Sammo: Mulla on sellainen muistikuva, että Musamaailmalla ainakin oli vakiotyyppi/ammattilainen, joka kävi paikan päällä säätämässä kitaroita viikottain. Ja olen tämän tyypin palveluita käyttänyt yksityisasiakkaana kerran ja tällöin ei ollut kahta sanaa palvelusta. Toivottavasti ei mene tämän tyypin piikkiin nämä selkeät tössimiset, sillä oletuksella että joku muu on tössinyt. Aloin oikein miettimään, niin mulla on aika monta Musamaailman kautta tullutta keppiä ollut vuosien varrella. Charvel, Jackson ja Ltd -brändeiltä. Ei ole ollut niissä mitään valittamista. E: Korjaus, yhteen 90-luvun halvemman pään Jacksoniin olen törmännyt jossa oli joku kielten korkeus säätöongelma. Valmistusvirhe siis silloinkin. Lähinnä arveluttaa se, että onko Espin laatu laskenut vai joku muu muuttunut. Yksi kitara ollut mielessä, jos tulee markkinoille, mutta ei viitsisi maksaa älytöntä hintaa mikäli on yhtään vikaa. | |
![]() 21.07.2024 20:06:33 | |
trih: Aloin oikein miettimään, niin mulla on aika monta Musamaailman kautta tullutta keppiä ollut vuosien varrella. Charvel, Jackson ja Ltd -brändeiltä. Ei ole ollut niissä mitään valittamista. E: Korjaus, yhteen 90-luvun halvemman pään Jacksoniin olen törmännyt jossa oli joku kielten korkeus säätöongelma. Valmistusvirhe siis silloinkin. Lähinnä arveluttaa se, että onko Espin laatu laskenut vai joku muu muuttunut. Yksi kitara ollut mielessä, jos tulee markkinoille, mutta ei viitsisi maksaa älytöntä hintaa mikäli on yhtään vikaa. Mun mielestä laatu koki notkahduksen viimeistään silloin, kun ESP-logo vaihtui E-II logoksi. Mulla oli sellainen ESP Horizon FR-II tai vastaava joskus vuosikymmen takaperin. Testasin tällaista E-II Horizonia ja sen huomasi heti jo tuntumassa ja tatsissa, että ihan eri pelistä kyse. Aivan sama, mitä markkinamiehet ovat runoilleet esittelyteksteihin. Tällaisen E-II Horizon FR-II hinta taitaa olla n. 3000 euroa. Mun mielestä siinä on puolet liikaa. Tai sanotaanko näin, että laittaisin 500 euroa lisää ja ostaisin Suhr Classicin. Tai jonkun muun. moving in stereo | |
![]() 21.07.2024 20:30:53 (muokattu 21.07.2024 20:34:09) | |
McNulty: Mun mielestä laatu koki notkahduksen viimeistään silloin, kun ESP-logo vaihtui E-II logoksi. Mulla oli sellainen ESP Horizon FR-II tai vastaava joskus vuosikymmen takaperin. Testasin tällaista E-II Horizonia ja sen huomasi heti jo tuntumassa ja tatsissa, että ihan eri pelistä kyse. Aivan sama, mitä markkinamiehet ovat runoilleet esittelyteksteihin. Tällaisen E-II Horizon FR-II hinta taitaa olla n. 3000 euroa. Mun mielestä siinä on puolet liikaa. Tai sanotaanko näin, että laittaisin 500 euroa lisää ja ostaisin Suhr Classicin. Tai jonkun muun. Kirjoitin vähän epäselvästi. Ajattelin ihan Espiä firmana, en mä ole ostamassa tätä nykypäivän Espiä vaan ehkä Ltd:n. Ollut aina se fiilis, että ne on ihan laatukamaa ja nyt inflaation myötä kun hinnat nousseet ja nää uutisoinnit, niin mietin, että viitsisiikö ottaa riskiä ostaa uutta Ltd:tä. Jos vähän derailaa, niin silloin kun Kitarapaja hoiti Espit, niin ne oli pykälää kalliimpia kuin muut sen ajan vastaavat kepit. Olisin ostanut sellaisen Hammett-tyylisen M2 pulttikaulaisen superstraton, jos olisi rahat riittänyt. Maksoi muistaakseni yli 5000 mk kun Gibsonin flygarin ja explon sai alle 4000 mk. Oi niitä aikoja :D | |
![]() 21.07.2024 21:39:36 | |
trih: Kirjoitin vähän epäselvästi. Ajattelin ihan Espiä firmana, en mä ole ostamassa tätä nykypäivän Espiä vaan ehkä Ltd:n. Ollut aina se fiilis, että ne on ihan laatukamaa ja nyt inflaation myötä kun hinnat nousseet ja nää uutisoinnit, niin mietin, että viitsisiikö ottaa riskiä ostaa uutta Ltd:tä. Mun mielestä LTD:t on ihan ok. Pandemian ja muun inflaation myötä hinnathan ovat mitä ovat, mutta kaikki muutkin merkit ja mallit sekä niiden hinnat ovat nousseet. Meksikolaisesta Fenderistä saa maksaa 1800 euroa. Kaukana idässä (eikä edes Japanissa) duunatuista Epiphoneista joutuu maksamaan 1600 euroa. Oma pointti oli se, ettei kannata pelkän speksilistauksen hämätä vaan kannattaa se soitin silti koeponnistaa. Nimittäin hyvätkään raudat eivät pelasta jos soitin ei soi. moving in stereo | |
![]() 21.07.2024 22:11:02 | |
Japanin Tokain saa tonnilla, niin straton kuin telenkin, ja siinä on paljon vastinetta rahalle. Paljon parempi ostos kuin 1500€ jostain korealaisesta kepistä. Multa löytyy molemmat ja käykää itse jossain testaamassa jos ette usko. | |
![]() 21.07.2024 22:47:05 (muokattu 21.07.2024 22:47:51) | |
Heh, olisivat edes korealaisia nuo kalleimmat LTD:t nykyään. Joitakin 1000-sarjan malleja tehdään nykyään sekä indonesiassa että koreassa, joitain malleja pelkästään indonesiassa. Parasta vastinetta rahoilleen saa edelleen ostamalla käytetyn ja pistää nauhat kuntoon asiallisella kitarasepällä. Käytetyn japanilaisen ESP:n saa Suomesta jo uuden LTD:n hinnalla.. Paskaa soittoa jo syksystä 2008. | |
![]() 21.07.2024 23:28:09 | |
Sammo: Mulla on sellainen muistikuva, että Musamaailmalla ainakin oli vakiotyyppi/ammattilainen, joka kävi paikan päällä säätämässä kitaroita viikottain. Ja olen tämän tyypin palveluita käyttänyt yksityisasiakkaana kerran ja tällöin ei ollut kahta sanaa palvelusta. Toivottavasti ei mene tämän tyypin piikkiin nämä selkeät tössimiset, sillä oletuksella että joku muu on tössinyt. Joo, Rislakki, jäi eläkkeelle jo vuosia sitten. Oli kyllä ihan huippuluokan seppä. Teki mulle yhden kitaran takuuhuollon ja sit kerran tsekkas mun vanhan Tokain presarin tosi perusteellisesti Malminkartanon pajalla. Minulla siis hänen ajoiltaan pelkästään hyvää sanottavaa. Nykymeiningistä ei niinkään; vähän outoa vääntämistä lähes aina, jos antaa vähänkin kriittistä palautetta. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. | |
![]() 22.07.2024 17:15:36 | |
2randpo: Joo, Rislakki, jäi eläkkeelle jo vuosia sitten. Oli kyllä ihan huippuluokan seppä. Teki mulle yhden kitaran takuuhuollon ja sit kerran tsekkas mun vanhan Tokain presarin tosi perusteellisesti Malminkartanon pajalla. Minulla siis hänen ajoiltaan pelkästään hyvää sanottavaa. Nykymeiningistä ei niinkään; vähän outoa vääntämistä lähes aina, jos antaa vähänkin kriittistä palautetta. Rislakin asiakkaana en ole itse ollut, vaikka maineen tiedänkin. Pulkkinen, etunimeä en nyt muista, on kaverin nimi josta omat kokemukset. This is on a whole other level. Its level one. | |
![]() 26.08.2024 23:16:53 | |
Öitä, sain tänään "pelkäämäni" paljon parempaa eli HYVÄÄ palvelua! Taustaksi: hurahtanut kitaroihin ja -ntiin uudellen vasta vuosi sitten, lukenut tätä palstaa eri soittimen näkökulmasta kai 2009 (?) alkaen, mutta soitellut skittaa varsin innokkaasti 1990-luvulla teräsakustinen, Saehan. Ostin viime viikolla elektroakustisen Tanglewood TW5- kitaran Musamaailman Liisankadun liikkeestä. Mitään säätöjä ei kyselty - enkä kysellyt ( liike mainostaa nettisivuillaan kaikki myytävät kitarat säädetyiksi) - soundi miellytti. Ajelin kotiin ja rämpäytin puolisolle pari bassokasta cowboy-sointua, johon sain kehun hyvästä äänestä edesmenneeseen 1995 Saehaniin - hajosi tammikuussa kun vaihdoin kieliä rauhassa levänneeseen palvelijaan sähkökitarahuuman vietyä minut viime syksynä. No, hetken aikaa muita puuhaltuani ja "mielenterveydelle vaarallisia" kitarapalstoja selatessani aloin tutkia uutta ostostani: en osaa viritystä kummempia huoltoja mutta oppia kiinnostaisi.. Kielet ovat todella korkealla 12. nauhan kohdalla, sormivoimat koetuksella. En omista mittaria, mutta silmämääräisesti ala-E 4 ellei 5mm. Ei ollut "helpposoittoinen". Tutkin palstoja ( ei kai kannattaisi) ja uskaltauduin tänään pirauttamaan Musamaailman asiakaspalvelunumeroon ja kerroin "huoleni". Todella reipas ja kohtelias asiakaspalvelu, jonka kanssa sovimme nouto-/tukkumyymälään tunnin päästä käynnin. Kitaraan vaihdettiin matalampi talla ja vanha annettin talven varuiksi (kuiva ilma) mukaan, sekä lisäksi tukku hyvää tietoa kitaran kosteuden huolehtimisesta kuivan kauden aikaan. Kitara pelaa nyt ihan eri tavalla ja koko asiakaskokemus oli ystävällinen, avulias ja hyvä! | |
![]() 28.08.2024 10:09:17 | |
Heh, mielenkiintoista lukea Musamaailman soittovalmiskitara-palvelusta ja sen laadusta. Aikanaan ostin puljusta Edwardsin Les Paulin. Kyseistä mallia ei liikkeessä ollut valmiiksi saatavilla, joten meni tilaushommiksi. Muuten kaikki toimi hienosti mutta kitaran saavuttua kotona huomasin, että nauhat oli hiottu niin että otelaudan binding oli nauhojen kohdalta ottanut osumaa. Tämä siis lähes jokaisen nauhan kohdalla välillä 1-12. Soittoa tuo ei haitannut, esteettisesti oli hiukan ruma. Hiukan ihmettelin kun Edwardsin laatua oli niin kovin kehuttu. Nyt täällä lueskeltuani olen aika varma, että kyseessä olikin vain soittovalmiskitara-palvelun tulosta. | |
![]() 28.08.2024 10:32:27 | |
wah_wah: Heh, mielenkiintoista lukea Musamaailman soittovalmiskitara-palvelusta ja sen laadusta. Aikanaan ostin puljusta Edwardsin Les Paulin. Kyseistä mallia ei liikkeessä ollut valmiiksi saatavilla, joten meni tilaushommiksi. Muuten kaikki toimi hienosti mutta kitaran saavuttua kotona huomasin, että nauhat oli hiottu niin että otelaudan binding oli nauhojen kohdalta ottanut osumaa. Tämä siis lähes jokaisen nauhan kohdalla välillä 1-12. Soittoa tuo ei haitannut, esteettisesti oli hiukan ruma. Hiukan ihmettelin kun Edwardsin laatua oli niin kovin kehuttu. Nyt täällä lueskeltuani olen aika varma, että kyseessä olikin vain soittovalmiskitara-palvelun tulosta. No tää antais vahvistusta sille, että niitä runttaa menemään vaan joku myymälän työntekijä eikä oikea soitinhuoltaja. Itse olisin vetänyt kyllä palkokasvin nokkaan ja yrittänyt perua kaupan. libera te tutemet ex inferis | |
![]() 29.08.2024 09:45:54 | |
trih: No tää antais vahvistusta sille, että niitä runttaa menemään vaan joku myymälän työntekijä eikä oikea soitinhuoltaja. Itse olisin vetänyt kyllä palkokasvin nokkaan ja yrittänyt perua kaupan. Musamaailmalla oli jossain vaiheessa pari vuotta takaperin käynnissä rekry uutta soitinhuoltajaa varten. Ilmeisesti rekrytty henkilö ei ollut kovin vahvasti työn tasalla, koska muutaman kuukauden ajan tämän rekryn jälkeen jälleenmyyjillekin saapuvissa ESPeissä oli juurikin tätä todella köpöisesti toteutettua nauhanpäiden viimeistelyä. Pari kertaa tästä huomautettuani työnlaatu parani huomattavasti, mutten tiedä johtuiko työnlaadun kohoaminen työntekijän vaihtumisesta vai jostakin lisäkoulutuksesta. Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo | |
![]() 29.08.2024 10:20:45 | |
trih: No tää antais vahvistusta sille, että niitä runttaa menemään vaan joku myymälän työntekijä eikä oikea soitinhuoltaja. Itse olisin vetänyt kyllä palkokasvin nokkaan ja yrittänyt perua kaupan. Kaikille tulee virheitä, ihan kaikille. Kaikki nämä "isot" maahantuojat toimittavat varmasti tuhansia soittimia joka vuosi ja vaikka alle prosentti menisi pieleen niin joka vuosi kuitenkin useita kymmeniä virheitäkin tulee ja kymmenessä vuodessa satoja. Musta sen talon hyvyyden tai huonouden määrittelee enemmänkin sitten se, miten se näihin virheisiin suhtautuu. | |
![]() 29.08.2024 11:05:00 | |
@mikkis: Kaikille tulee virheitä, ihan kaikille. Kaikki nämä "isot" maahantuojat toimittavat varmasti tuhansia soittimia joka vuosi ja vaikka alle prosentti menisi pieleen niin joka vuosi kuitenkin useita kymmeniä virheitäkin tulee ja kymmenessä vuodessa satoja. Musta sen talon hyvyyden tai huonouden määrittelee enemmänkin sitten se, miten se näihin virheisiin suhtautuu. Vahvasti tämä. Kämmejä sattuu kaikille, mutta miten ne käsitellään, erottaa jyvät akanoista. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." | |
![]() 29.08.2024 11:20:57 | |
Mä oon niin ocd noiden uusien soittimien kanssa, että ottais päähän, jos on jotain paskasti tuunattua. Se täytyy vielä taas sanoa, että ne Musamaailman kautta tähän maahan tulleet kitarat joita olen omistanut ovat olleet ihan ok. libera te tutemet ex inferis | |
![]() 29.08.2024 13:05:02 (muokattu 29.08.2024 13:07:33) | |
Jos ESP:t kiinnostaa ja tämä pulju ei niin voin suositella seuraavaa: https://zjonsguitarstore.nl/ Ostin tuosta firmasta Reverbin kautta, jossa oli sama hinta kuin liikkeen sivulla. Tein lisäksi -17% tarjouksen, jonka hyväksyi. Palautuspostikulu taitaa kyllä mennä omaan piikkiin, jos sellainen olisi tarpeen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)