Aihe: Saako 2 x 200 w mikserivahvistinta käyttää 300 w passiivikajarei
1
Mark_
25.08.2024 10:15:56 (muokattu 25.08.2024 10:22:24)
Saako 2 x 200 w mikserivahvistinta käyttää 300 w passiivikajareiden kanssa? Esim. voiko esim stagepass 400i:n mikserin https://www.thomann.de/fi/yamaha_stagepas_400bt.htm laittaa näihin 300 w:n dasiin? https://www.thomann.de/fi/das_audio_altea_412.htm ?
Tami
28.08.2024 00:01:26

Ja tietysti herätti kysymyksen jotta "miksi". Nuo DAS kajarit näyttivän olevan 8ohm ja missään ei ollut noista JBL:n omista kajareista impedanssia mainittu.
Manuaali ilmoittaa vahvistimen tehot 4ohm:n kuormalla joten sen se ainakin kestää ja oisko ne omat ämyrit sitten 4ohm.... ja silloin nuo DAS:t saattavat soida hiljempaa kuin originaalit, mikäli oli tavoite saada lisää hönkää.

Toki jos originaalikajarit on rikki, voisi ajatella 4ohm:n kajareita noiden DAS:n sijasta tai tosi miehenä ostaa 4kpl ja laittelee ne rinnakkain :-)
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
nightbird
28.08.2024 18:09:10
Tami: Ja tietysti herätti kysymyksen jotta "miksi". Nuo DAS kajarit näyttivän olevan 8ohm ja missään ei ollut noista JBL:n omista kajareista impedanssia mainittu.
Manuaali ilmoittaa vahvistimen tehot 4ohm:n kuormalla joten sen se ainakin kestää ja oisko ne omat ämyrit sitten 4ohm.... ja silloin nuo DAS:t saattavat soida hiljempaa kuin originaalit, mikäli oli tavoite saada lisää hönkää.

Toki jos originaalikajarit on rikki, voisi ajatella 4ohm:n kajareita noiden DAS:n sijasta tai tosi miehenä ostaa 4kpl ja laittelee ne rinnakkain :-)

Stagepass ei ole JBL :=) johon viittaat....
Tami
28.08.2024 22:12:51

nightbird: Stagepass ei ole JBL :=) johon viittaat....

Hehe oikeassa olet.... tarkoitin yamaha ja kirjoitin JBL...
Tällä selityksellä mä aina rouvankin kanssa pärjään...

Mutta siis yamahan manuaalia tosiaan tavailin.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)