Puavali 10.07.2024 09:12:21 | |
---|
|
lifer 25.07.2024 20:28:38 | |
---|
Mikä on mielestäsi hiljaisin eli paras efektilaudan virtalähde? Minimissään 9 lähtöä oltava ja koko saisi olla pieni, jotta mahtuu sisään jonnekin. Käytössä single coilit ja Fuzz, joten hurinaa piisaa. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
McNulty 25.07.2024 20:40:18 | |
---|
lifer: Mikä on mielestäsi hiljaisin eli paras efektilaudan virtalähde? Minimissään 9 lähtöä oltava ja koko saisi olla pieni, jotta mahtuu sisään jonnekin. Käytössä single coilit ja Fuzz, joten hurinaa piisaa. GigRig GenX14 tai sitten Cioks DC7 + 8Exp bundle. moving in stereo |
Laulava Kylätohtori 26.08.2024 13:27:56 | |
---|
Itse, kun tykkään treble boostereista ja olisi kiva saada joku fuzzikin lautaan, mutta käyttöä ja tilaa on lopulta aika vähän, joten olisiko jotain sopivankokoista spedua, jossa nuo olisi yhdistetty. Esim. Constellation on yksi, mutta en tarvitse kaikkia mahdollisia fuzzeja ja mitä olen lukenut, niin ilmeisesti treble booster on tuossa jonkinlainen kompromissi. Ideoita? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
vaikeamuistaa 26.08.2024 13:54:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse, kun tykkään treble boostereista ja olisi kiva saada joku fuzzikin lautaan, mutta käyttöä ja tilaa on lopulta aika vähän, joten olisiko jotain sopivankokoista spedua, jossa nuo olisi yhdistetty. Esim. Constellation on yksi, mutta en tarvitse kaikkia mahdollisia fuzzeja ja mitä olen lukenut, niin ilmeisesti treble booster on tuossa jonkinlainen kompromissi. Ideoita? Formula B Fuzz Rangers. Tai Huima Rävä, jos haluat tukea kotimaista. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
McNulty 26.08.2024 14:33:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse, kun tykkään treble boostereista ja olisi kiva saada joku fuzzikin lautaan, mutta käyttöä ja tilaa on lopulta aika vähän, joten olisiko jotain sopivankokoista spedua, jossa nuo olisi yhdistetty. Esim. Constellation on yksi, mutta en tarvitse kaikkia mahdollisia fuzzeja ja mitä olen lukenut, niin ilmeisesti treble booster on tuossa jonkinlainen kompromissi. Ideoita? Ääni ExpressoFX:lle. https://expressofx.com/product/cust … al-ge-si-fuzz-ge-boost-red-sparkle/ Kyseessähän on käsityönä tehtävät purnukat, joten voi laittaa viestiä ja esittää myös oman toiveensa siitä, millaisen haluaa. Hinnat eivät ole halvimpia, mutta käytettyjen komponenttien laatu, sovittaminen yhteen ja lopputuotokset sen sijaan ovat ihan ehdotonta kärkeä. moving in stereo |
mpekkanen 26.08.2024 14:43:29 | |
---|
McNulty: Ääni ExpressoFX:lle. https://expressofx.com/product/cust … al-ge-si-fuzz-ge-boost-red-sparkle/ Kyseessähän on käsityönä tehtävät purnukat, joten voi laittaa viestiä ja esittää myös oman toiveensa siitä, millaisen haluaa. Hinnat eivät ole halvimpia, mutta käytettyjen komponenttien laatu, sovittaminen yhteen ja lopputuotokset sen sijaan ovat ihan ehdotonta kärkeä. Varmaan ihan hyvä pedaali, mutta sen hinnan lisäksi myös aika iso kokoinen. Kahdella minikokoisella purkilla pääsee parempaan ratkaisuun tilan suhteen... |
Laulava Kylätohtori 26.08.2024 17:02:07 | |
---|
McNulty: Ääni ExpressoFX:lle. https://expressofx.com/product/cust … al-ge-si-fuzz-ge-boost-red-sparkle/ Kyseessähän on käsityönä tehtävät purnukat, joten voi laittaa viestiä ja esittää myös oman toiveensa siitä, millaisen haluaa. Hinnat eivät ole halvimpia, mutta käytettyjen komponenttien laatu, sovittaminen yhteen ja lopputuotokset sen sijaan ovat ihan ehdotonta kärkeä. Hinta on aika suolainen, kun laskee rahdit ja alvit päälle. Hyviä varmasti, en epäile ollenkaan. Ja kyllähän laatu maksaa. Tässä vaan verokoukerot tekevät liikaa kiusaa. Sellaisen vinkin tekijälle voisi sanoa, että iänikuisten nos-listojen sijaan laittaisi sivuille vipujen toiminnot. Toki ne voi tässä vähän arvatakin, mutta silti. Sekin on toki yksi vaihtoehto, että en vaan nähnyt. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 26.08.2024 17:03:08 | |
---|
mpekkanen: Varmaan ihan hyvä pedaali, mutta sen hinnan lisäksi myös aika iso kokoinen. Kahdella minikokoisella purkilla pääsee parempaan ratkaisuun tilan suhteen... Aika usein nuo custom-spedut ovat isoja, mikä on mielestäni vähän harmillista. Jos maksaa vaikka 400-500 pedaalista, niin onhan se ikävää, että se vie ison tilan laudasta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Pitkällisen ja erittäin passiivisen etsinnän jälkeen EQD Transmisser löytyi viimein kohtuuhintaan. Kaupan päälle DBA Rooms. Muuta ei sitten leffa soundtrackin tekoon tarvitakaan. https://muusikoiden.net/dyn/users/182216.jpg |
erty 26.08.2024 19:34:15 | |
---|
mpekkanen: Varmaan ihan hyvä pedaali, mutta sen hinnan lisäksi myös aika iso kokoinen. Kahdella minikokoisella purkilla pääsee parempaan ratkaisuun tilan suhteen... Eihän toi nyt iso oo, 12cm levee. Saman tilan ottaa minipedaalit suunnilleen kun jakit on sivuilla. Ja joutuu vetää kahdet virrat. Analogmanin vastaava Sun Lion on hyvä ja pitää arvonsa jos jostain sattuu löytämään. Expresson spedut on kans hyviä, mut tosi tuntemattomia täällä et sit joutuu aika pilkkahintaan laittamaan torille jos joskus päättää luopua. Ja kiertoonhan ne aina jossain kohtaa menee ;o) Jos ei NOS-hommat säväytä niin eiköhän noi kotimaan toritinaajatki tommosenki tee. |
mpekkanen 26.08.2024 20:35:25 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Aika usein nuo custom-spedut ovat isoja, mikä on mielestäni vähän harmillista. Jos maksaa vaikka 400-500 pedaalista, niin onhan se ikävää, että se vie ison tilan laudasta. Olisko siinä jotain sellaista takana, että kun tehdään käsin joku kallis purnukka, niin sen pitää olla vähän isompi, että tavalliselle kuluttajalle menee viesti perille, että se on parempi kuin se pienempi bulkkipurkki. Luulen, että siinä on paljon tällaista psykologiaa, joilla näitä yritetään myydä. Mulla oli ysärillä Fulltonen pedaaleita aika monta purkkia ja ne oli järjestäin hieman isompia kuin tavalliset Bossit jne. Ei niissä se soundi ollut loppupelissä välttämättä sen parempi, vaikka pedaalit oli kunnolla metallia. Sisältä kuitenkin suojattu jollain ihme mönjällä, että jos rikki meni, niin ei sitä enää voinut kukaan korjata. |
McNulty 24.09.2024 01:32:40 (muokattu 24.09.2024 01:34:12) | |
---|
Universal Audio julkaisi uuden "amp-in-a-box" pedaalin. UAFX Enigmatic on firman Dumble Overdrive Special, joka vaikuttaa parin videon perusteella todella pätevältä (kuten aikaisemmatkin mallinnukset). Todella laajasti muokattavissa sovelluksella ja ainakin nauhoitettu soundi vaikuttaa kivalta. Mä en ole itse niin innostunut UAFX:n aikaisemmista amp-in-a-box -purnukoista, koska ne halutuimmat niistä on löytynyt oikeina vahvistimina kotoa (Fender ja Marshall). Mutta arvatenkin tuollaista Dumblea ei löydy. Ei ainakaan ennen merkittävän suuruista lottovoittoa. Mut ehkä tällainen purnukka tulee jossain vaiheessa hankittua. https://www.youtube.com/watch?v=_pu1ovnP5cU PS. Universal Audio on rekisteröinyt Enigmaticin lisäksi pari muutakin nimeä... Knuckles ja Mental. Eli jotain muutakin uutta sieltä on kaiketi tulossa. Ovatko Knuckles ja Mental mahdollisesti jotain high gain vahvistimia rasiassa? Ajatuksia, mitä ne voisivat olla? moving in stereo |
L.H 24.09.2024 07:47:19 | |
---|
McNulty: PS. Universal Audio on rekisteröinyt Enigmaticin lisäksi pari muutakin nimeä... Knuckles ja Mental. Eli jotain muutakin uutta sieltä on kaiketi tulossa. Ovatko Knuckles ja Mental mahdollisesti jotain high gain vahvistimia rasiassa? Ajatuksia, mitä ne voisivat olla? Anti 1992 (5150) liittyen oli joissain keskusteluissa spekuloitu, että Mental saattoi olla alunperin sitä varten rekisteröity. Knuckles viittaisi pelkkänä nimenä Riveran suuntaan, mutta Mesan Rectoa tai Markkua on veikkailtu. |
mike tapping 25.09.2024 16:23:19 (muokattu 25.09.2024 16:25:41) | |
---|
Hemmetin hyvältähän tämä Enigmatic kuulostaa tuubivideoiden perusteella, tietenkin. Omaan pirtaan kuulostaa, että hyvinkin käyttökelpoista soundia saa. Ainut mikä äkkiseltään olisi oikein kiva, niin jos siinä olisi se Dreamin reverbi. Mutta sehän ei sopisi UA:n konseptiin. :) Mulla on ollut nyt jo aika pitkään ne neljää ekaa UAFX pedaalia ja näyttäisi, että Dream on se jota käytän eniten. Kaikki ne kuulostaa hyviltä enkä vielä ole laittamassa mitään niistä kiertoon. Mutta fakta on, että löydän vähemmän käyttöä Rubylle ja Lionille. Woodrowilla on kiva toisinaan fiilistellä jotain neilyoung-pörinöitä. Antille ei ole mulla mitään käyttöä. Jos tässä vaiheessa mulla ei olisi mitään noista, niin Enigmatic olisi luultavasti valintani. |
Jaketsu 13.10.2024 15:56:30 (muokattu 13.10.2024 15:56:58) | |
---|
https://www.hotone.com/products/multi-effects/Ampero%20II Hotone Ampero II. Capture-ominaisuus lisätty, isompi kosketusnäyttö, mikrofoni-inputti voksujen prosessointiin, 4 sceneä ja exp-pedaali suht kompaktissa koossa. Hotonen sivujen mukaan hinta 599,99$. En ole itse yhtäkään Amperoa kokeillut, mutta täällä taisi useampikin jäsen kehua noita? Äärimmäisen kiinnostavan oloinen pakkaus tää uutuus! |
L.H 21.10.2024 12:30:51 | |
---|
Käyttäjäkokemuksia TC Sentry Gatesta? Onko ominaisuus vai vika, että Toneprint asennossa tulee huomattava volume boosti? |
XTL 21.10.2024 15:52:31 | |
---|
Riippuisko siitä millainen toneprint on käytössä. Eikö tuo ole se ohjelmoitava muistipaikka noissa? |
L.H 21.10.2024 18:24:50 | |
---|
XTL: Riippuisko siitä millainen toneprint on käytössä. Eikö tuo ole se ohjelmoitava muistipaikka noissa? Juuri se. Muutamaa jaksoin kokeilla ja kaikilla teki saman. En toki kaikkia käynyt läpi, mutta jotenkin tuntuu ajatuksena oudolle, että gate toimii boostina. |
Pepe-13 24.10.2024 05:29:12 | |
---|
Nyt on tullut todella mielenkiintoisia säröpedaaleja lyhyen ajan sisällä myyntiin. Caroline julkaisi Wace Cannon Zeron, joka on rat-pohjainen suristin, mutta todella mageilta vaikuttavilla lisäominaisuuksila, kuten shape ja voltage sekä brändin Havoc-kytkin, tekee siitä kunnon erikoissärön. Aiemmista poiketen ei tarvitse enää laittaa ketjussa ensimmäiseksi, jotta Havoc skulaa. https://youtu.be/UK5HtP4qrPg?si=oinaLIwuDCy8N8EG Spruce Effcets julkaisi junior ranger sarjan ensimmäisen pedaalin; Acadia fuzz(drive). Pieni lafka, made in USA ja 120$. Ei paha. https://youtu.be/Zbrrh4D7fUE?si=IkBZggYhxW7Tnu6e Bensonilta tuli Stonk Boxista häröilyversio Storkin boks, jossa on oskillointi-kytkentä lisätty mk1,5/zonk Machine fuzziin. https://youtu.be/1kSYIxxOAf4?si=spHySfdrEUNHl3GN Lopuksi vielä Silktonen erittäin kiinnostava päivitetty Silktone fuzz+, jossa on tone stackin ja cleanupin sivuuttaminen mahdollsta. Tone sai omat säädöt botnelle ja treblelle. https://youtu.be/BKZnz2jhNpU?si=ULMKY6dkmt13dN-gGetting high in the morning / Buying things off the internet / Sports |