Jester44 23.02.2023 02:06:45 | |
---|
Kuunteletko musiikkia nostalgiasyistä? Ehkä jokin tietty musiikki ei enää ole yhtä mielenkiintoista kuin joskus aikanaan mutta kun siihen liittyy jokin hyvä muisto tai aikausi elämässä niin tekee mieli vielä kokeilla? Aloin miettimään tätä In Flamesin tuotantoa muistellessa. Aikoinaan se oli se ihan huippujuttu, ei surkea nykyäänkään mutta onhan noita muitakin hyviä ja parempiakin musisoijia. Nyt kuitenkin tekee mieli vielä kokeilla joitakin Flamesin juttuja niiltä ajoilta kun olin metallimusiikkiin hurahtamassa vuosituhannen vaihteessa eli 'Reroute To Remain' ja 'Soundtrack To Your Escape' oli silloin kuuminta uutta hottia. Vaikka mielenkiinto on vähentynyt niin.. pakko kai se on testata että vieläkö? |
Jucciz 23.02.2023 02:17:16 | |
---|
Tuskinpa siinä mitään eriskummallista on, että sitä mielellään palaa lapsuus- tai nuoruusvuosien suosikkien pariin. Tietyt biisit tai albumit myös palauttavat mieleen tiettyjä tilanteita, paikkoja, tapahtumia, ihmisiä, muistoja ylipäätään. Mielestäni tässä ei ole kerrassaan mitään pahaa, vaan se on pikemminkin osoitus siitä suuresta voimasta, mitä musiikilla on. Sinä olet ihan saatanan perseestä ja typerä paskaperse. -Sir Jöpötin |
Jester44 23.02.2023 02:33:15 | |
---|
Jucciz: Tuskinpa siinä mitään eriskummallista on, että sitä mielellään palaa lapsuus- tai nuoruusvuosien suosikkien pariin. Niinhän se menee mutta "pulma" saattaa muodostua jos joku muu musiikki vaan on parempaa tai siinä vanhassa klassikossa onkin joku elementti jota ei voi sietää nykyisellään. |
Gary Enfield 23.02.2023 09:12:43 | |
---|
Nostalgiamielessä tulee kuunneltua musaa joka on liittynyt omaan elämään, mutta joka jaksaa edelleen kiinnostaa. On myös paljon hyvää musaa jota en oikeastaan enää kuuntele oma-aloitteisesti. |
Funkånaut 23.02.2023 09:25:40 | |
---|
Eipä tule juurikaan kuunneltua; kuuntelen nykyään melko erilaista musiikkia kuin aikana, jota kohtaan voisi tuntea nostalgisia viboja. Kyllä ne styget välillä radiosta tai sattumalta kuultuna ilahduttaa mutta siihen on syynsä, miksi levylautasellani ei ne levyt paljoa enää viihdy. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
McLeach 23.02.2023 10:13:38 | |
---|
Aika vähän. Palailen niihin vanhoihin suosikkeihin ihan musan vuoksi. Tuntuu, että ainakin ysärillä vaan oli niin hyvää settiä, että on ihan validia kuunnella niitä samoja renkutuksia edelleen. |
mpekkanen 23.02.2023 10:18:12 | |
---|
McLeach: Aika vähän. Palailen niihin vanhoihin suosikkeihin ihan musan vuoksi. Tuntuu, että ainakin ysärillä vaan oli niin hyvää settiä, että on ihan validia kuunnella niitä samoja renkutuksia edelleen. Mulla muuten sama, mutta ajanjakso kasari. Hyvää musaa, ainakin yritän kuunnella ja se on joskus nostalgista ja joskus taas ei. Nostalgian takia en kuuntele mitään. |
Hannubal 23.02.2023 10:53:43 | |
---|
Enemmänkin biisit tuovat tarkkoja muistikuvia ajoilta, kun ne soivat paljon radiossa. Esim. vuonna 2004 olin armeijassa, ja siellä radio oli päällä melkein joka paikassa. Ja kun radiosta soi esim. Nightwishin Nemo, niin muistan hetkiä kun istun tuvassa lankkaamassa kenkiä ja tuo biisi soi pienestä mankasta. Tai vaikkapa Kari Tapion Juna kulkee tuo mieleen hetken, kun istun kasarmin ruokalassa, eli muonituskeskuksessa, syömässä jotain keittoa, ja tuo biisi raikaa kaiuttimista. Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen. |
Kefiiri 23.02.2023 14:58:56 (muokattu 23.02.2023 14:59:42) | |
---|
Juu siis kyllä musasta voi tulla muistoja mieleen, mutta en taida kuunnella biisejä sitä varten että muistaisin jotain vaan muistan siksi että kuuntelen. Myös siksi kuuntelen vanhoja suosikkejani että nyt osaan analyyttisemmin kuunnella mitä niissä tapahtuu, miten ne hienon kuuloiset jutut on tehty. Hectorin Nostalgiaa tosin kuuntelen nostalgiasyistä. Eikä tuo edes ole puujalkavitsi. Se oli ensimmäisiä valmiiksi äänitettyjä kasetteja mitä kuulin ja näin... taianomainen esine. En ole musiikin asiantuntija. |
Jester44 28.02.2023 00:14:07 | |
---|
Anssi Kela ja Nummela oli aika paljon radiossa kesätöiden aikaan vuosituhannen vaihteen paikkeilla. Ne sävelet vie ajatuksia erään paikallisen tavaratalon varastokoppiin. (jossa olin, kröhöm, "johtotehtävissä", tosin myös ainoa työntekijä varastolla eli....) |
Kyllä Kun Mikko Saarela & Organin Kundi Meikkaa alkaa soimaan niin silloin minä polvistun. Olin kai 4 vuotias kun tutustuin tähän mestariteokseen. Tätä piti kuunnella aina ennen tarhaan menoa. Sitten kului varmaan reilu 15 vuotta ennen kuin kuulin tämän uudestaan (Olisikohan ollut Suomirokkia 1) levyltä. Mitään muistikuvaa itse kappaleesta ei ollut, mutta broidit kyllä aina muistuttivat kuinka tärkeä biisi se oli minulle. Jos 4 vuotias siitä tykkää niin eihän se silloin edes voi olla huonoa. Edelleenkin sydämessä on aina paikka tälle vaikka eihän se nyt oikeeasti kovin erikoinen kappale ole |
rintapek 22.08.2024 15:22:13 (muokattu 22.08.2024 15:22:48) | |
---|
Kyllä minä tämän etsin tuubista ihan vaan muistellakseni kahta nuoruuteni suloista tyttöä jotka kappaleesta kovasti pitivät. Sheena Easton 9to5, en minä nuoruudessani edes tiennyt, että laulaja oli Sheena mut kuullessani tämän näen vieläkin silmissäni kaksi suloista tyttöä laulamassa ja tanssimassa tätä. https://www.google.com/search?q=my+ … d=cid:cd52c2f7,vid:S_3vZYOYNYU,st:0Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
shuffle 22.08.2024 20:32:35 (muokattu 22.08.2024 20:38:01) | |
---|
Pääsääntöisesti kuuntelemalla kuuntelen musaa enää kännissä, aina joku 4-5 tuntia putkeen luureilla silloin. Soitan noin tunnin joka päivä, siinä tyydyttyy suurin musantarve. On toki muutama levy, joihin liittyy jonkinlaista tunnemuistoja. - Hanoi Rocks : Two steps from the move Nuoruus! Tämä oli täyttä timanttia silloin. On kova yhä. Muistan elävästi kun levy ilmestyi ja oli näytillä joka musakaupan ikkunassa. - Neljä Ruusua : Hyvää Päivää Asuin lähes kymmenen vuotta Joensuussa, ja tällä levyllä tiivistyy se kasarin lopun Joensuun fiilis ja tunnelma hienosti. Heeboja näki usein eri yhteyksissä, levy oli hyvin elävästi lähellä. - Hassisen Kone : Rumat sävelet Työmatkani kulki päivittäin levyn kannessa olevan voimalaitoksen läheistä kävelysiltaa pitkin. Levy tuli lähelle, katselin päivittäin samaa näkymää kuin kannessa. - Kolmas Nainen : Hyvää ja kaunista Tämä soi armeijassa paljon tuvissa. - Bon Jovi : New Jersey Torirallilevyjen kuningas kasarin loppupuolella viikonloppuisin läpi yön. En ole sen jälkeen kuunnellut, osaan levyn ulkoa. - Oasis : Definitely maybe Erinäisiä syitä. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Henri Henri Olavi 22.08.2024 22:20:26 | |
---|
Juuri viikonloppuna sanoin deitiilleni mun luona, että nyt laitan pillunvonkausmusaa. Laitoin sellaiset biisit joilla ajattelin irtoavan, eli Animal Magnetism, Love Gun ja L.O.V.E. Hyvin nostalginen kolmikko meikälle. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
MindTravel 22.08.2024 23:53:47 | |
---|
Pakko ottaa aiheeseen liittyen esille sen käänteinen ilmenemismuoto, eli kuinka hyväkin musiikki muuttuu kuuntelukelvottomaksi siihen tarrautuneen "antinostalgian" -vai miksi sitä nyt kutsuisi- takia. Masentavien nuoruusmuistojen takia itselleni esimerkiksi Megadethin tuotanto on ollut sittemmin pannassa, vaikka bändi itsessään nyt ei liity asiaan millään muulla tavalla kuin että satuin kuuntelemaan heidän musaa niihin aikoihin. Mutta se että kuuntelenko jotain nostalgiasyistä, no kavereiden kanssa joo. Mutta kyllästyn joihinkin asioihin aika helposti, joten joku kulutettu kappale/bändi saattaa pysyä mun henkilökohtaiselta biisilistalta ikuisesti poissa vaikka kuinka nostalginen olisi. Maidenia, metallicaa, halenia yms. hittirokkia tuli kuunneltua paljon niihin aikoihin johon pitäisi liittyä paljon nostalgisia muistoja, osaan edelleen kaikki biisit ulkoa vaikka en ole kuunnellut niitä ikuisuuteen. En vain yksinkertaisesti jaksa enää kuunnella. Tämä siis nyt tässä ikävaiheessa, veikkaan että ääni muuttu kellossa joskus kun vuosia karttuvi. Ilman muuta omiin sävellyksiin liittyy paljon tunteita, joten niitä kuunnellessa tunteet ja muistot puskee väkisinkin esiin. |
-Spade- 23.08.2024 07:38:24 | |
---|
Henri Henri Olavi: Juuri viikonloppuna sanoin deitiilleni mun luona, että nyt laitan pillunvonkausmusaa. Laitoin sellaiset biisit joilla ajattelin irtoavan, eli Animal Magnetism, Love Gun ja L.O.V.E. Hyvin nostalginen kolmikko meikälle. Välittömästi vaihtoon, jos ei noilla irtoa. Tulee kuunneltua musiikkia nostalgiasyistä. Varsinkin jotain tiettyyn aikakauteen vahvasti liittyviä biisejä, joihin liittyy tärkeitä muistoja. Ja varsinkin pienissä tumuissa. Ohan se varma. |
Otustelija 23.08.2024 07:39:35 | |
---|
Henri Henri Olavi: Juuri viikonloppuna sanoin deitiilleni mun luona, että nyt laitan pillunvonkausmusaa. Laitoin sellaiset biisit joilla ajattelin irtoavan, eli Animal Magnetism, Love Gun ja L.O.V.E. Hyvin nostalginen kolmikko meikälle. No mihin jäi Fuck Like A Beast?!?!? |
Henri Henri Olavi 23.08.2024 10:49:30 | |
---|
Otustelija: No mihin jäi Fuck Like A Beast?!?!? En mä nussi niinkuin peto. En flaska Kron Cola, söt bakeri med. |
KTR2 23.08.2024 11:16:40 | |
---|
Kuuntelin teininä puhki kaikki Deep Purplet, Black Sabbathit, Yesit ja muut jytät ja proget. Ei oikein mitään intoa pistää näitä enää soimaan, kun ne biisit on niin kuultu. Se on jotenkin, että ei siinä enää pystyisi sitä itse biisiä jotenkin vilpittömästi kuuntelemaan vaan niistä on tullut jotain omia käsitteitään. Voi sitä iloa, kun nuorena mitään tietämättömänä jotain Black Sabbathin Master of Realityä ekaa kertaa kuunteli. Nyt se olisi "Black Sabbathin Master of Realityn kuuntelemista". Se on jotenkin lakannut olemasta musiikkia. Ei mitään näitä vastaan, hienoja teoksiahan ne on mutta kyllä sitä nykyään tarvitsee kuunnella jotain ihan eri juttuja jos haluaa mitään fiiliksiä saada irti mistään. |
rintapek 23.08.2024 11:50:24 | |
---|
Henri Henri Olavi: Juuri viikonloppuna sanoin deitiilleni mun luona, että nyt laitan pillunvonkausmusaa. Laitoin sellaiset biisit joilla ajattelin irtoavan, eli Animal Magnetism, Love Gun ja L.O.V.E. Hyvin nostalginen kolmikko meikälle. Fat bottomed girls. Queen. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |