Aihe: Mihin omaa musiikkia kannattaa työntää?
1
User2037
07.08.2024 22:26:20
Otsikko kertoo jo aika paljon. Mulla on bändi jonka kanssa soitellut muutaman vuoden ja omia biisejä on semmonen parikymmentä. On muodostunut tästä setistä 8 tosi hyvää ja potentiaalisesti kaupallisesti hyviä kappaleita. Ensinnäkin mihin sitä musiikkia kannattaa työntää? Ja onko sillä haittaa jos Youtubeen tms. laittaa näistä biiseistä liveversiot? Ajatus on että jos julkaisee jotain someen ja on tommonen liveveto/demo se syö sitten siitä lopullisesta kaupallisesta versiosta kuuntelukertoja yms. pois.
Hargon
13.08.2024 07:21:56
Tuskinpa niitä omia biisejään kannattaa mihinkään säästellä. Julkaisuun vaan.
Kaikki yllä esitetyt mielipiteet ovat fiktiivisiä. Viittaukset todellisiin asioihin tai henkilöihin ovat täysin sattumanvaraisia.
Deathrace King
02.09.2024 13:26:44

User2037: Otsikko kertoo jo aika paljon. Mulla on bändi jonka kanssa soitellut muutaman vuoden ja omia biisejä on semmonen parikymmentä. On muodostunut tästä setistä 8 tosi hyvää ja potentiaalisesti kaupallisesti hyviä kappaleita. Ensinnäkin mihin sitä musiikkia kannattaa työntää? Ja onko sillä haittaa jos Youtubeen tms. laittaa näistä biiseistä liveversiot? Ajatus on että jos julkaisee jotain someen ja on tommonen liveveto/demo se syö sitten siitä lopullisesta kaupallisesta versiosta kuuntelukertoja yms. pois.

8 biisillä saisi juuri ja juuri täyspitkän. Eli äänittää biisit hyvin ja hyvällä saundilla(panostaa mm. miksaukseen jos ei kaikkea ole varaa tehdä studiossa) ja jos on oikeasti kaupallisesti hyvää kamaa, niin ottaa yhteyttä levy-yhtiöihin valmiin tuotteen kanssa. Toinen vaihtoehto on sitten hommata joku jakelija, mikä pienellä maksulla hoitaa biisit yleisimpiin suoratoistoihin(tämän tarvitset mm. Spotifyhyn, sinne ei itse biisejä voi ladata, kuten Youtubeen).

Livevetoja, videoita, yms. varten tekee bändille oman Youtube kanavan ja sinne vaan matskua sitä mukaa, kun tulee laadukasta. Ei ne studioversioilta syö mitään, vaan tukee ja tuo bändille näkyvyyttä. BandCamp on pienemmille bändeille myös hyvä, sinne saa musaa hyvällä laadulla itse ladattua veloituksetta.
Mutant Blast - Metal Thrashing Death 'N' Roll www.facebook.com/mutantblastband https://youtu.be/AR48lQfai7k?si=A-x5EyPArrd0Q-ie
unikeko
04.03.2025 16:36:12

GMR-musicille ehkä, kun saa jalansijaa, niin saattaa saada musiikin paljon enemmän leipätyöksi. En tiedä paljon alasta, mutta hoitaa tiemmä managerin hommia ja muuta talouspolitiikkaa. Jotenkin itse lähtisin hirveälle keikkarundille, jos olisi 20 valmista biisiä ja ns. radiokamaa vielä 8 biisiä niistä. Musiikkivideoita ja muuta promootiota tosi paljon, eli markkinointia. Ruotsiinkin on helppo päästä keikalle, kun menee paikanpäälle vähän pidemmäksikin aikaa tekemään tiedustelua ja jättää flaijereita, sekä muuta matskua itsestään samalla. Itse olin Tukholman seutuvilla pari kuukautta, niin tänä kesänä aion uudestaan reissuun ja varmasti katselemaan eri tapahtumiakin. Kokoaa levyn ja levyjulkkarit ihan omakustanteena ensin. Tarvitaan bändiläisiltä kolehti yleensä, että saa laadukasta settiä nauhalle. Ohjelmatoimisto yleensä vetää aika paljon omiin liiveihin, jos huono diili. Ilmaisia kanavia käyttäisin paljon.
-Ahjo- www.saunantakana.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)