Aihe: Opeth
1 2 3 4 599 100 101 102 103 104
pehko
04.08.2024 10:01:29

Ite olen kuullut että jengiä vituttaa Bogrenin tuottamissa hommissa se että basari ja virppa kuulostaa samalta. Itse en kyllä allekirjota tätä, mutta....
crestfall
04.08.2024 12:22:44

Ziggy Bubba: Kyllä se Ghost Reveries on mulle myös selvä ykkönen. Jos nyt äänipolitiikasta lähdetään, niin onhan noi Jens Bogrenin säätämät soundit kyllä ihan parasta mitä ainakin hevi-Opeth on tarjonnut.

Kitarat murahtaa, rummuissa on erottuvuutta ja akustisissa elementeissä on ilmaa. Musta vaikka Blackwater Park menee vähän tukkoon ja jopa tuhnulle särölle ajoittain, kitararaitoja yms. tuntuu olevan vähän liikaa rinnakkain. Mua lämmittää GR:llä tietty rytmien lisääntynyt rikkaus, ei mennä koko ajan sillä kolmijakoisella juntalla. Ettei ois jopa kevyttä Tool-vaikutetta kuultavissa.

Jos tulee paska fiilis uusista Opeth-levyistä, aina voi pistää Ghost Reveriesin soimaan. On se kyllä ajaton teos.

100% same mind kaikkeen.
"Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru
Ruutukunkku
06.08.2024 10:23:19
Kyllä naurattaa tämä "Åke örisee jälleen" -hehkutus. Ei se pelkkä örinä tai örinättömyys tee musiikista hyvää (tai huonoa).

Tykkään kyllä uudesta biisistä ja nostaa odotuksia tulevaa levyä kohtaan. Itsekin menin tilaamaan boksin.
You are number six
Decadetroll
06.08.2024 10:42:52
Ruutukunkku: Kyllä naurattaa tämä "Åke örisee jälleen" -hehkutus. Ei se pelkkä örinä tai örinättömyys tee musiikista hyvää (tai huonoa).

Tykkään kyllä uudesta biisistä ja nostaa odotuksia tulevaa levyä kohtaan. Itsekin menin tilaamaan boksin.

No, Åkerfeldtin örinä nyt vaan sattuu olemaan erittäin iso osa Opethia. Ilman sitä puuttuu huomattava osa Opethin ainutlaatuisesta dynamiikasta. Kyllä Opeth toimii ilman sitäkin, siitä erinomaisena todistusaineistona Damnation -levy, mutta viimeisen 16 vuoden aikana on tuntunut siltä, että biisinkirjoitustyyli on muuttunut aivan täydellisesti erilaiseksi, eikä niitä hyviä biisejä ole sitten ollut, kuin kourallinen noilla uudemmilla levyillä.

Tässä uudessa biisissä nyt on jo häivähdys siitä vanhasta Opethista, mihin aikoinaan lapsukaisena ihastuin ja josta pidän edelleen... Vaikkakin edelleen mennään saundillisesti ja sävellyksellisestikin erittäin vahvasti noissa uudempien levyjen meiningeissä.
Ruutukunkku
06.08.2024 11:06:57
Decadetroll: ... biisinkirjoitustyyli on muuttunut aivan täydellisesti erilaiseksi, eikä niitä hyviä biisejä ole sitten ollut, kuin kourallinen noilla uudemmilla levyillä.

Tätäpä oikeastaan tarkoitin minäkin. Ei se örinä itsessään ole mikään autuaaksi tekevä asia.
You are number six
bedlam
06.08.2024 16:00:49 (muokattu 06.08.2024 16:08:28)

Niin no jos vaikka Jinjer tai Fear Factory tai Machine Head tai mikä muu vastaava jossa laulaja vetää kahdella eri tyylillä jättäisi karjunnat ja örinät kokonaan pois niin ymmärtäisin hyvinkin että fanit ilakoisivat sitten jos/kun tyyli palaisi vanhaan. Itselle harmittavin on Deathin tapaus, Control Denied -levy voi olla musiikillisesti ihan yhtä loistava kuin muutkin levyt, mutta koska Chuck ei siihen voksuja örissyt niin en koskaan sitä paria biisiä pidemmälle päässyt. Toki se nyt oli ihan täysin eri asia Opeth, Åkerfeldtiltä kuitenkin on kuultu vaikka kuinka monta levyä ilman sitä örinää. Mutta silti. Rush teki hyviä levyjä aikoinaan ilman kunnon säröä kitaroissa ja kyllä minusta oli mahtava juttu että siihen palasivat. Vaikkei se hevisärö itsessään tee musiikista hyvää tai huonoa.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
rikshot
07.08.2024 00:30:28
On tää kyllä kummallista... jos Mike örisee tai Mike ei örise, mua kiinnostaa se materiaali. Jos miettii sitä tasoeroa Watershedin ja Heritagen välillä, se oli materiaalin puolesta menoa A+ -> D-. Se ei mun mielestä riipu siitä öriseekö maikkeli...

Heritagesta eteenpäin mun mielestä materiaali on ollut takaisin siellä missä pitää ja viimeisin konseptialbumi oli aivan 10/10 taidetta ja soi mulla jatkuvasti.

Mun mielestä se on erittäin kummallista jos pitää tästä bändistä vain jos laulaja örisee
Hetfield
07.08.2024 09:58:03

Ghost Reveries on tosiaan parasta Opethia, mutta In Cauda Venenum on parasta nykytyylin Opethia. Täytyy jossain kohtaa kuunnella toi uus biisi, vielä ei ole tullut tsekattua.
Alright, alright, alright!
Krice
07.08.2024 11:16:39 (muokattu 07.08.2024 11:17:10)

Uusi kappale kuulostaa siltä kuin Opeth yrittäisi kuulostaa Opethilta, jossakin vaiheessa tuo osuu jokaisen yhtyeen kohdalle. Nimikin on tullut varmaan vahingossa, kun yrittää kirjoittaa 1 niin joskus sormi osuu _-näppäimeen. _1... kelpaa. Edit: jos siis tämä foorumi osaisi näyttää pykälä-merkin.
lapio
16.08.2024 13:07:41 (muokattu 16.08.2024 13:09:56)

Toivottavasti tuonne levylle on sitten saatu aikaiseksi biisejäkin tämän elokuvamaisen proge-intron lisäksi. Plussaa magmamaisesta ölinästä laulussa.
rattihullu
16.08.2024 15:16:40
lapio: Toivottavasti tuonne levylle on sitten saatu aikaiseksi biisejäkin tämän elokuvamaisen proge-intron lisäksi. Plussaa magmamaisesta ölinästä laulussa.

Kerta konseptilevy kyseessä, niin vaikuttaa että on kunnon yhtenäinen taidepläjäys tulossa.
Pedroz
05.09.2024 22:05:13

W. Väyrynen soittelee ekan sinkun läpi, kohtalaista toimitusta. Lopussa vasemman jalan työskentely on melkoista.

https://www.youtube.com/watch?v=gxJRxxNqkmA
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
trih
05.09.2024 22:30:35 (muokattu 05.09.2024 22:34:07)
Pedroz: W. Väyrynen soittelee ekan sinkun läpi, kohtalaista toimitusta. Lopussa vasemman jalan työskentely on melkoista.

https://www.youtube.com/watch?v=gxJRxxNqkmA

Täähän on tällaiselle rumpuja osaamattomalle ihan uskomatonta toimitusta. Opethista en muuten niin välitä, mutta tän hepun soittoa on ilo katsoa.

Polkiko se siinä lopussa haikkaa ja basaria samaan aikaan sillä vasemmalla jalalla?
libera te tutemet ex inferis
Pedroz
05.09.2024 22:36:04 (muokattu 05.09.2024 22:37:16)

trih: Polkiko se siinä lopussa haikkaa ja basaria samaan aikaan sillä vasemmalla jalalla?

Jep, juuri näin. En ole tuommoista työskentelyä itse koskaan ennen nähnyt. Todella maukasta oli myös se pikainen pellin sammutus siinä kahden minuutin paikkeilla.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
trih
05.09.2024 22:44:16
Pedroz: Jep, juuri näin. En ole tuommoista työskentelyä itse koskaan ennen nähnyt. Todella maukasta oli myös se pikainen pellin sammutus siinä kahden minuutin paikkeilla.

Toi meni rumpuosaamattomalle aluksi ohi, mutta voi jessus, että diggaan siitä kun on kunnon visio ja taito soitossa. Ei mikään ihme, että tää heppu pyörii pitkin maailmaa bändistä toiseen :D
libera te tutemet ex inferis
Torniojaws
07.09.2024 01:40:21

Vortech Industrial Death Metal
Scrobble
07.09.2024 13:15:11 (muokattu 07.09.2024 13:15:33)
Minusta valtaosa Opethin uudesta materiaalista kuulostaa siltä kuin Åkerfeldt käskisi chatGPT:n tuottamaan mahdollisimman kummalliset ja satunnaiset riffit ja laulumelodiat ja sen jälkeen hän vielä manuaalisesti muuttaa niitä vielä rändömimmäksi. Ei sillä, että vanhakaan tuotanto mitään pop-koukkujen juhlaa olisi ollut mutta tästä ei oikein saa mistään kiinni, eikä jää mikään mieleen.
Hokkane
07.09.2024 19:14:05

Scrobble: Minusta valtaosa Opethin uudesta materiaalista kuulostaa siltä kuin Åkerfeldt käskisi chatGPT:n tuottamaan mahdollisimman kummalliset ja satunnaiset riffit ja laulumelodiat ja sen jälkeen hän vielä manuaalisesti muuttaa niitä vielä rändömimmäksi. Ei sillä, että vanhakaan tuotanto mitään pop-koukkujen juhlaa olisi ollut mutta tästä ei oikein saa mistään kiinni, eikä jää mikään mieleen.

Samat ajatukset.
Mustien urkujen tahdissa polkee palkeita kanttori kuoleman.
Retkumies
09.09.2024 16:37:26
Ihmetyttää kyllä että mitä sille sävellyskynälle tapahtui Watershedin jälkeen. Ongelma kun ei todellakaan ole örinöiden puutteessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)