pystyykö näillä nauhoittamaan ja kuuntelemaan 24/96? paskanvitut! |
Torniojaws 15.07.2004 19:08:12 (muokattu 15.07.2004 22:54:37) | |
---|
Nimensä mukaisesti ainakin Audiophilellä pystyy. Jos olet ostamassa, niin vilkaiseppas sellaista kuin Echo MiaMIDI. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
KJM 15.07.2004 19:27:38 | |
---|
olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli jos mulla ois toi Audiophile 2496 jossa spdif out ja Edirol MA-10D jossa spdif in niin voin liittää ne yhteen tolla spdif liitännällä? onko se paljonkin parempi laadultaan kuin jos ostaisi Edirol MA-10A ja väliin RCA analoginen? Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan :) Kiitos. paskanvitut! |
MattiAuer 15.07.2004 21:54:11 | |
---|
olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli jos mulla ois toi Audiophile 2496 jossa spdif out ja Edirol MA-10D jossa spdif in niin voin liittää ne yhteen tolla spdif liitännällä? Sitäpä varten ne on.. onko se paljonkin parempi laadultaan kuin jos ostaisi Edirol MA-10A ja väliin RCA analoginen? ..mutta tästä pääsemmekin asiaan. Nimittäin noista Edirolin pienistä tarkkailukaiuttimina minulla on muutama valittu sana: ei, ei, ei, ei. Ei. Mulla on tässä rinnakkaan Edirol MA-10A:t ja Tannoyn Revealit ja aina, kun Revealeilla olen miksaillut ja teen referenssikuuntelun Ediroleilla, oikein säikähdän niiden tukkoista, kumisevaa, honottavaa paskasaundia. En usko, että ero RCA- ja S/PDIF-liitäntöjen välillä voi olla kauhean suuri, kun kyseessä kuitenkin on hirvittävän törkeäsaundinen pieni pönttö. Toisaalta, jos nuo kuitenkin hankit niin kaipa se digiversio vähemmän kohisisi. Tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni, puolitoista vuotta ko. kapineet omistaneena. Ehkä Esi nEarit, Behringerin Truthit tai muut halpismonitorit, mutta ei Edirolin MA-10-sarjaa. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KJM 15.07.2004 22:38:37 | |
---|
Tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni, puolitoista vuotta ko. kapineet omistaneena. Ehkä Esi nEarit, Behringerin Truthit tai muut halpismonitorit, mutta ei Edirolin MA-10-sarjaa. okei taidanpa sitten huomenna vähän tutkia netistä noita muita halpismonitoreita, kiitos mielipiteestä. ois kiva kuulla vielä muitten mielipiteitä ja kommentteja. paskanvitut! |
KJM 16.07.2004 09:35:24 | |
---|
on kyllä aika paljon kalliimmat nuo ESI nEarit ja Behringer Truthit... paskanvitut! |
MattiAuer 16.07.2004 11:56:13 | |
---|
on kyllä aika paljon kalliimmat nuo ESI nEarit ja Behringer Truthit... Ja siihen saattaa olla syy. Kalliimpi ei ole aina parempi, mutta hirveän halpa on harvoin hirveän hyvä. Jos haluat laittaa nyt 150€ kaiuttimiin, joilla et vuoden päästä halua tehdä mitään, niin ei siinä mitään. Muistat vaan, että Ediroliin kun sijoitat niin vuoden päästä sulla kelvottomat kaiuttimet ja 150€ vähemmän laittaa seuraavaan hankintaan. (Jospa joku joskus mulle puhuisi tällä tavalla, kun teen "pakko-ostoksiani".) Kyllä vaikkapa noita Trutheja luulisi saavan käytettynäkin, on kai niitä niin paljon myyty -> kohtuuhinta, testattu jo luultavasti käytössä. Ja huimasti parempi saundi, mitä olen niitä joskus vähän kuunnellut. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KJM 16.07.2004 13:02:33 | |
---|
Jos haluat laittaa nyt 150€ kaiuttimiin, joilla et vuoden päästä halua tehdä mitään, niin ei siinä mitään. Muistat vaan, että Ediroliin kun sijoitat niin vuoden päästä sulla kelvottomat kaiuttimet ja 150€ vähemmän laittaa seuraavaan hankintaan. (Jospa joku joskus mulle puhuisi tällä tavalla, kun teen "pakko-ostoksiani".) jep mulla on tällä hetkellä itelläni niin huonot tietokone-kajarit (ostettiin joskus mun 486:lle), että noi Edirolit kuulostaa varmaa mun korvassa tarpeeks hyvältä. Ostan sitte joskus paremmat jotka kuulostaa hyvältä Ediroleihin verrattuna... näin mä sen ajattelin tehdä. Kun ei oo varaa heti ostaa yli 300e kajareita eikä välttämättä ees tässä vaiheessa vielä kannata... vai mitä ootte mieltä? paskanvitut! |
Antti1 16.07.2004 13:08:32 | |
---|
vai mitä ootte mieltä? Mä oon sitä mieltä, ettei paskaa kannata ostaa, vaikka kuinka köyhä olisi. Miksaa vaikka korvalappustereoiden kuulokkeilla, kunnes saat rahaa parempiin kaiuttimiin. Kunnolliset poppikoneet ovat kuitenkin kaiken a ja o miksatessa. Paskalla harvemmin onnistuu, hyvällä ainakin kuulee huonon miksauksen. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
KJM 16.07.2004 13:12:59 | |
---|
Mä oon sitä mieltä, ettei paskaa kannata ostaa, vaikka kuinka köyhä olisi. Miksaa vaikka korvalappustereoiden kuulokkeilla, kunnes saat rahaa parempiin kaiuttimiin. Kunnolliset poppikoneet ovat kuitenkin kaiken a ja o miksatessa. Paskalla harvemmin onnistuu, hyvällä ainakin kuulee huonon miksauksen. eli oot sitä mieltä, että vaikka kuinka alottelija ois ni kannattaa heti ostaa parhaat laitteet? paskanvitut! |
MattiAuer 16.07.2004 13:48:24 (muokattu 16.07.2004 13:52:40) | |
---|
eli oot sitä mieltä, että vaikka kuinka alottelija ois ni kannattaa heti ostaa parhaat laitteet? Pointti on siinä, että kelvollisilla kajareilla osaava kaveri miksaa teoksen, joka kuulostaa hyvältä useimmissa ellei kaikissa muissakin kuuntelulaitteistoissa. Huonot pöntöt taas värittävät ja vääristävät saundia niin paljon, että niiden läpi siedettäväksi väännetty miksaus kuulostaa yleensä helposti missä tahansa muualla karsealta. Niihin ei siis kannata sijoittaa, koska samanlaiseen tulokseen pääsee vaikka minkälaisella kirpparilta kympillä poistetulla stereomankalla. Miksailua ja äänittelyä voi aivan hyvin omaksi ilokseen harjoitella vaikka millä ruikuttimilla. Kunnollisia tuloksia taas saa aikaan vain taidolla ja sopivilla laitteilla. En osaa kuvitella, millaiseen kunnolliseen musatuotantoon MA10-A:t sopisivat. ps. Nythän ei siis puhuttu "parhaista laitteista" vaan siitä, ettet ostaisi ihan käyttökelvotonta roinaa, joka kiinnosti vain hintansa ja Thomannin mainospuheiden takia. Tuliteriä Genelecejä ei sinulle tässä kukaan suosittele. pps. Toisaalta, jos silti päätät hankkia Edirolit niin voidaan puhua kaupoista. Jos ostat minulta niin et tee pahasti tappiota. Enkä ainakaan ole kusettanut tavaran laadusta tippaakaan. Tosin saatan haluta pitää ne referenssikuuntelua varten - on hyvä tietää, miltä tavara kuulostaa aivan kauheiden kaiuttimien läpi.. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KJM 16.07.2004 13:54:50 (muokattu 16.07.2004 14:00:22) | |
---|
Miksailua ja äänittelyä voi aivan hyvin omaksi ilokseen harjoitella vaikka millä ruikuttimilla. Kunnollisia tuloksia taas saa aikaan vain taidolla ja sopivilla laitteilla. En osaa kuvitella, millaiseen kunnolliseen musatuotantoon MA10-A:t sopisivat. Mitäs pönttöjä sitte suosittelisit? ps. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=29176 paskanvitut! |
MattiAuer 16.07.2004 14:44:34 | |
---|
Mitäs pönttöjä sitte suosittelisit? Kaverilta / kellarista / kirppikseltä jotain käytännössä ilmaista käytettyä stereovahvaria tai -komboa, jossa tulee mukana kaiuttimet. Parempi systeemi se on kuin halvat tietokonekajarit ja käy harjoitteluun yhtä hyvin kuin Edirolit. Saundikaan ei välttämättä ole yhtään sen huonompi. ps. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=29176 Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Kaikilla sellainen on ja omansa julkinen esittely on mielisairauden merkki. Siellä oli monenlaista mielipidettä esillä ja varmasti samalla harkittuja ja päteviä kuin minun tässä paljastamani. En minä mitenkään halua väitellä heidän kanssaan - jos tuollainen saundi jotakuta miellyttää ja riittää niin sittenhän asia on ok. Ja ovathan ne pöntöt tuossa asemissa minullakin, edelleen, kun nyt kerran tuli ostettua. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
askomiko 17.07.2004 12:27:58 (muokattu 17.07.2004 12:30:25) | |
---|
Vihonviimeinen asia millä voi itseänsä kiusata on surkeat kajarit. Behringerin Trutheilla tekee jo jotain, eikä ne isot maksa kuin 180e/kpl. Jos vaativin tehtävä kajarille tulee olemaan pelin tai uniklubin kuuntelu niin kai Edirolillakin pärjää. Kirppareilta voi saada melko hyviä puoli-ilmaiseksikin, esim. Radiotehnika. Wanha wiidacon sananlascu sanoo, "kun tahdot hyvän ja halvan, tarvitset kaksi." |
Roberto 17.07.2004 15:57:57 | |
---|
ananlascu sanoo, "kun tahdot hyvän ja halvan, tarvitset kaksi." Toinen hyvä vanha on: "Kun ostat laatutavaraa, itket vain kerran." |
KJM 17.07.2004 19:00:59 | |
---|
Vihonviimeinen asia millä voi itseänsä kiusata on surkeat kajarit. Behringerin Trutheilla tekee jo jotain, eikä ne isot maksa kuin 180e/kpl. Jos vaativin tehtävä kajarille tulee olemaan pelin tai uniklubin kuuntelu niin kai Edirolillakin pärjää. Kirppareilta voi saada melko hyviä puoli-ilmaiseksikin, esim. Radiotehnika. Jos nyt sitten ostaisin tuon Audiophile 2496 ja Behringerin Truthit niin millainen kaapeli siihe väliin tulee? ja onko jotai toista äänikorttia jota suosittelisitte tuon Audiophile 2496 sijasta (samaa hintaluokkaa) paskanvitut! |
MattiAuer 18.07.2004 16:39:04 (muokattu 18.07.2004 16:47:21) | |
---|
Näyttäs olevan ihan normaalit liitännät. Audiophilestä RCA ulos ja Truthiin XLR sisään. Eli kaks RCA-XLR -piuhaa hoitaa homman. XLR-liitin pitää olla siis uros. Tietenkin. Kaveri on antaumuksellinen konemusaharrastaja ja koulutukseltaan äänittäjä ja äänisuunnittelija. Sillä on tuo Audiophile ja on kehunut korttiaan lämpimästi, yritti painostaa minutkin hankkimaan sellaisen. Uskon häntä kun sanoo, että se on todella hyvä äänikortti tuossa hintaluokassa. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KJM 19.07.2004 07:15:36 | |
---|
kiitoksia paljon! paskanvitut! |