Aihe: Mistä löytyy Velcroteippiä
1 2 3
Jii-Gee
07.10.2010 11:54:07 (muokattu 10.10.2010 19:37:08)

rambage28: Oisko kellään vinkkejä mistä likkeistä sitä velcroteippiä (jota efektien pohjiin laitetaan) löytyisi?

Tietäisköhän tää kaveri..ainakin nimi lupaa paljon ??!

http://www.kompaktkiste.de/cd/_123/_6/60112.jpg

(..tsorge kevyt roeloe...)
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Veepee
07.10.2010 13:08:25
Lainaan vähän tätä ketjua.

Kuinka te olette menetelleet sellaisten pedaalien kanssa, joihin minkään velcron liima ei ota kiinni? Mulla on muutama pedaali, joiden kumiseen pohjaan mikään velcro ei tartu kunnolla, ei sitten millään. Joskus olen pikaliimalla koittanut liimata velcroja kiinni, mutta sekään ei ole aina riittänyt.
Hyite!
oiva tumpeloinen
07.10.2010 13:10:24
Veepee: Lainaan vähän tätä ketjua.

Kuinka te olette menetelleet sellaisten pedaalien kanssa, joihin minkään velcron liima ei ota kiinni? Mulla on muutama pedaali, joiden kumiseen pohjaan mikään velcro ei tartu kunnolla, ei sitten millään. Joskus olen pikaliimalla koittanut liimata velcroja kiinni, mutta sekään ei ole aina riittänyt.

Jos lauta ja pedaali antaa myöden, niin reikäpeltinauha ei kyllä petä millään. Pysyy varmasti pedaalit laudassa kiinni.
Terry Pantheras
07.10.2010 14:15:49 (muokattu 07.10.2010 14:16:29)
Kävin eilen hakemassa Clas Ohlsonilta pari metriä soveltuvan näköistä tarrateippiä. Maksoiko se nyt 6-7 € per metri... Sivuilta sitä ei - tietenkään - löytynyt preferenssiksi.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
wilo
07.10.2010 14:28:34

Sivele pohjaan kontaktiliimaa, anna kuivua niin ettei tartu käteen ja liimaa tarra siihen painelemalla voimakkaasti.
Toinen vaihtoehto on hankkia liimatonta tarranauhaa ja laittaa kontaktiliimaa myös tarranauhan taakse, pitää vielä paremmin. Kontaktiliiman saa revittyä tarvittaessa pois.
Numb
07.10.2010 14:33:44

Veepee: Kuinka te olette menetelleet sellaisten pedaalien kanssa, joihin minkään velcron liima ei ota kiinni?

Pitempi pätkä velcroa, niin että ylttää pedaalin pystyreunoille asti. Siellä pysyy.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
toxic
07.10.2010 17:38:26

Oletko puhdistanut pedaalin pohjan kunnolla? Jos on kumi pohja niin paska ei lähde käsin pyyhkimällä, ellei ole todella taitava käsistään ;)

Jollain kunnon myrkyllä putsaa ja sitten. Pitäisi pysyä vaikka olisi pirkkateippiä.
Andy J.
07.10.2010 18:19:18

Aika monista sen kumin saa kärsivällinen mies ihan vaurioitta pois. Parin kanssa olen tehnyt niin ja lätkäissyt kumin, jossa liimapinta, leivinpaperiin odottamaan sitä päivää, kun taas mahollisesti otan pedaalin laudasta irti.
Kipander
08.10.2010 09:50:08

Muutama sana omien kokemuksien pohjalta. Kun kiinnitetään speduja, pohjasta leikataan esim sentin kokoinen siivu kumipalasta pois ylä- ja alareunasta, vaihtoehtoisesti otetaan koko kumi pois. Pohja putsataan tarranpoistolitkulla, itse ostin Bebekistä hakaniemestä, label off-niminen, varmasti löytyy eri vaihtoehtoja valmistajilta. Eli spreijataan vähän, odotetaan ja pyyhitään pyyhkeellä pois. Parhaat tarttumapinnat 3m ja muille tarroille ovat metalli, muovi, lakatut ja käsitellyt pinnat. Suurin kompastuskivi Dual Lockisssa on, että laitetaan liikaa tarranauhaa, muovinyppylöiden pito on niin kova, että itse tarra joutuu koetukselle, tästä syystä vähempi riittää, tärkeätä on antaa pintojen asettua huoneenlämmössä. CO:lla rulla maksaa n. 22 euroa, aito 3 m etrasta kalliimpaa, näissä on eroja esim liimapinnassa ja nuppien tieheydessä. Molemmilla pärjää.

Velcron pito ei ole niin hyvä, sitä joutuu laittaa enempiä määriä, plus kerää nukkaa ym. Hyötysuhde siis heikompi, kun katselee eri järjestelmiä festivaaleilla niin poikkeuksetta 3M dual lock on käytetyin kiinnitysmetodi.

Reikäpelti on varma, jos ei tarrakiinnitys onnistu, vikatilanteissa, uuden purkin vaihtaminen on tosin mahdotonta, toimii paremmin isoihin palikoihin.
PeeJii
08.10.2010 10:38:32
Kuinka te olette menetelleet sellaisten pedaalien kanssa, joihin minkään velcron liima ei ota kiinni? Mulla on muutama pedaali, joiden kumiseen pohjaan mikään .

Minä laitoin vuosia sitten kokeeksi ensin kumisen pohjan päälle ilmastointiteippiä, ja sen päälle sitten tarranauha. Hyvin on pitänyt.
Sabbathologist
05.08.2024 06:52:26 (muokattu 05.08.2024 12:58:34)
Olisiko tämä sopivaa pedaalien kiinnitykseen:

https://www.clasohlson.com/fi/Kaksipuolinen-tarranauha/p/31-8147

?

Mitä tarkoittaa tuo kaksipuoleinen?
Jeszse
05.08.2024 07:51:20
No hyvä että vihdoinkin löyty
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
samiko
05.08.2024 09:45:37 (muokattu 05.08.2024 10:12:11)
Sabbathologist: Moto Guzzi tai Moto Perpetuo:

https://www.motonet.fi/tuote/four-c … upuoli-liimalla-5m?product=65-01476

https://www.motonet.fi/tuote/four-c … apuoli-liimalla-5m?product=65-01475

Oot vastannut 14 vuotta vanhaan viestiin, ja viestin kirjoittaja ei ole ollut edes linjoilla puoleentoistavuoteen.

Mikä sulla on syynä tällaiseen turhanpäiväiseen nosteluun?
Klapp
05.08.2024 14:43:42 (muokattu 05.08.2024 14:59:55)
samiko: Oot vastannut 14 vuotta vanhaan viestiin, ja viestin kirjoittaja ei ole ollut edes linjoilla puoleentoistavuoteen.

Mikä sulla on syynä tällaiseen turhanpäiväiseen nosteluun?

Ymmärsin itse muotoilusta, että kirjoittaja tässä nosteli ihan omia tarpeitaan varten.

Joten vastattakoon: klasun tarranauha on paskaa. Kuten myös bilteman ja motonetin. Kaksipuoleinen tarkoittaa kaikissa versioissa sitä, että toisella puolella on liimaa, toisella puolella karvaa. Liimapuoli kiinni rintaan, jos ei ole karvoitusta omasta takaa, ja bäd monki sitten siihen karvaan kiinni. Kun kumarrat, pedaali tippuu ja menee rikki. Tästä syystä ainoa järki epelin tuote tarkoitusta varten on jo tässä ketjussa aiemmin esille nostettu 3M:n dual lock, ja sen mahdolliset kopioversiot, joita itse en tunne. Harrastelijat ei osaa kiinnittää dual lockin liimaa rintaansa, tämä varoituksen sanana.

Älä osta klasulta, äläkä biltemasta. Biltemassa on tosin sangen usein halpa kahvi-munkki -kombotarjous, ainakin Raisiossa. Sitä voin suositella, mutta laatu heijastelee siinäkin tapauksessa sitä tarranauhan, myös kladun tarranauhan, laatua. No hipster go koffee.
I am a perfect physical specimen and I'm extremely young. -Donald Trump.
basisti1971
05.08.2024 15:02:40
Moi.

samiko: Mikä sulla on syynä tällaiseen turhanpäiväiseen nosteluun?

:D

Soffapsykologeilta löytynee arvauksia laidasta laitaan mutta eiköhän totamus: "mistä kukakin syttyy" kata ne olennaisimmat.

Sama meno on kuitenkin jatkunut jo ~10 nimimerkillä suurinpiirtein yhtä monta vuotta, joten enemmän ainakin itseä hämmentää se että joku jaksaa noihin necrobumppeihin enää vastailla.
Tai edes kommentoida.
Mutta tuohonkin pätenee tuo jo aiemmin arvailemani: "mistä kukakin syttyy" ;).

T:Samuli
samiko
05.08.2024 15:35:30
Klapp: Ymmärsin itse muotoilusta, että kirjoittaja tässä nosteli ihan omia tarpeitaan varten.

No mutta tuohon rankasti muokattuun viestiin minä en ole vastanut.
Klapp
05.08.2024 15:38:36
samiko: No mutta tuohon rankasti muokattuun viestiin minä en ole vastanut.

Kas vain. Menee sakeaksi.
I am a perfect physical specimen and I'm extremely young. -Donald Trump.
samiko
05.08.2024 15:38:47
basisti1971: Moi.

:D

Soffapsykologeilta löytynee arvauksia laidasta laitaan mutta eiköhän totamus: "mistä kukakin syttyy" kata ne olennaisimmat.

Sama meno on kuitenkin jatkunut jo ~10 nimimerkillä suurinpiirtein yhtä monta vuotta, joten enemmän ainakin itseä hämmentää se että joku jaksaa noihin necrobumppeihin enää vastailla.
Tai edes kommentoida.
Mutta tuohonkin pätenee tuo jo aiemmin arvailemani: "mistä kukakin syttyy" ;).

T:Samuli

Kunhan nyt kohteliaasti kysyin jos olisi tullut järkevä vastaus. Toki 99,99% varmuudella tiedän etten sitä saa.
Sabbathologist
05.08.2024 21:54:55 (muokattu 05.08.2024 21:57:18)
jiiiveee: Clas Ohlssonilta saa velcro levyjä (ei mitään nauhaa) ja se on erittäin hyvää. Liima pitää paremmin kuin itse velcro, mikä on tietenkin toiminnan kannalta erittäin oleellista. Velcron poistaminen on kuitenkin suht helppoa ja siitä ei jää mitään jämiä metalliin.

Tarkoitatko tällaista:

https://www.clasohlson.com/fi/Tarra-arkki/p/31-8146

?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)