Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tony MacAlpine
1 2
darkspire
15.07.2004 03:43:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve vain tausta ryhmässä soittanut
äijä osoittautui aivan mielettömäksi
kitaristiksi.
Onko kenelläkään tietoa miehestä?
Tai mitä hänen tuotannostaan kannattaa kuunnella?
 
Aardfather
15.07.2004 04:11:38 (muokattu 15.07.2004 04:12:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tony MacAlpinehan on tunnettu kova kitaristi, mutta aika yksitoikkoista ylinopeuskitarointia ainakin se mitä minä olen kuullut on. En osaa suositella kyllä mitään kun en ole sen tarkemmin tutustunut tuotantoon.
Ennemmin kyllä suosittelisin Vinnie Mooren musiikkia jos haluaa nopeata kitarointia kuulla. Varsinkin kun Vinniellä on jopa todella hyvää tuotantoa, eikä vain päätöntä tiluttamista. Ja ainakin omanlaistaan musiikkia vieläpä. Mutta anyway.....
 
- Aardfather
 
leather rebel
15.07.2004 09:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaahan jätkä tiluttaa, ja soittaa pianoakin ihan mallikkaasti. Harmi vaan että musa on hirveetä skeidaa.
 
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Evil-Chuck
15.07.2004 11:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaahan jätkä tiluttaa, ja soittaa pianoakin ihan mallikkaasti. Harmi vaan että musa on hirveetä skeidaa.
 
Veit sanat suustani!
 
Tarttis saada Opel Manta GT!
UnledWire
15.07.2004 12:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve vain tausta ryhmässä soittanut
äijä osoittautui aivan mielettömäksi
kitaristiksi.
Onko kenelläkään tietoa miehestä?
Tai mitä hänen tuotannostaan kannattaa kuunnella?

 
Jep tuttu mies mulle omasta tuotannostaan ja Vinnie Mooren kanssa tehdystä yhteistyöstä. Tonyn ekat levyt oli aikanaan aika mukavaa kuunneltavaa, ja niihin melodioihin on joskus kiva palata. Edge of insanity (sellainen karvaiset varpaat-levynkasi) ja M.A.R.S. projekti( laulaja mukana) niin siinä Tony oli ihan luovassa tilassa. Kyllähän noi molemmat (Vinnie ja Tony) jäivät sinne 80-luvun lopun "melkein" huipulle nousseiksi kitaraukoiksi ja kävipä Vinnie jopa Tammisaaren kitarafestivaaleilla n. vuonna 90. Se on sellainen studiomuusikko-meiningillä soittava parivaljakko. Ei mitään mahdotonta, mutta terävin särmä puuttuu...
 
Deuce
15.07.2004 19:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitänyt levystä maximum security.
 
Kiss määrää!
Morse Code
15.07.2004 22:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinani ostin herran pari ensimmäistä levyä ja niissä mielestäni oli kivoja melodioita, jopa oivaltamisen iloa.
 
Sittemmin olen tuotoksiaan kuullut vain sattumalta silloin tällöin. Olen hiljaa mielessäni toivonut, että olisi Tonyboy jättänyt homman niihin kahteen ekaan levyyn. Toki niidenkin kirouksena on ylinopeus, mutta ehkä se oli uutta ja upeaa silloin 80-luvulla.
 
Kaikkien shreddaajien tunnushymniksi ehdottaisin Sammy Hagarin "I can't drive 55". Heh heh.
 
"Today is a gift; that's why it's called the present"
JC
15.07.2004 23:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tony MacAlpine on viime vuosina kokeillut siipiään myös fuusiomusan alueella, eikä lainkaan hullumalla lopputuloksella. Rumpali Dennis Chambersin ja basisti Bunny Brunelin kanssa muodostettu trio on nimeltään CAB ja se on julkaissut kolme levyä: CAB, CAB 2 ja CAB 4. Toisella levyllä mukaan liittyi Brian Auger (kb) ja "neljännellä" Patrice Rushen (myös kb). Musiikki on tuollaista powerfuusiota, painon ollessa soittopuolessa. MacAlpine kehittyy selvästi levy levyltä.
 
Niin, CAB 3 -levyä ei ole koskaan ilmestynyt. Joskus luin, että nimi on varattu tulevaisuudessa ilmestyvälle livelevylle. Jonkinlaista sisäpiirin huumoria, siis.
 
sartanen
16.07.2004 07:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja onhan mies ollut mukana myös muutamalla Derek Sherinianin luotsaaman PlanetX:n levyllä. Ihan tutustumisen arvoista kamaa meikän mielestä ainakin.
 
"5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai
Evil-Chuck
16.07.2004 10:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks MacAlpine soita Vinnie Mooren Daydreamin kiipparisoolon? Paskan kuulonen kiipparisoolo.
 
Tarttis saada Opel Manta GT!
musatuukka
16.07.2004 12:14:21 (muokattu 16.07.2004 13:05:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tony MacAlpine on ihan paras... Hemmo on aivan älytön!
Kuunnelkaapa semmonen biisi ku "Wild Ride" tolta "Eyes of the world" levyltä (muistaakseni)
Tony on myös erittäin taitava pianisti ... hänhän on alottanu klassisella musalla.Alpine soittaa tuossa Edge of Insanitylla tuon Chopinin Prelude 16 op.28!
 
Det är dags TO ROCK!! ...........----ja liity RealRockersClub-yhteisöön..... http://groups.msn.com/RealRockersClub http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=56
vaikkukorva
17.07.2004 00:55:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta kai nimi tiedetään, ja kyseessä ei oo mitää tusinapaskaa. Vaikka toisaalta muutamat hänen biiseistään on kyllä muna pystyssä soitettuja, niin silti kyseessä on yksi merkittävimmistä kitaristeista päällä maan.
 
Levy joita kannattaa kuunnella on kaikki Planet X:n levyt (joissa Tony soittaa) ja sitten omat soololevyt, joista mainitsen Evolutionin ja Chromaticityn. Kone se on.
 
Peace. Kännis.
 
Kaverini on Eritrean kovin runkkaaja.
onde
17.07.2004 01:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä MacAlpine on aina ollut kova jätkä kitaran ja koskettimien kans! Paljon hyviä levyjä varsinkin uran alkupuolella.Mun mielestä yks kasari hevin klassikoita on toi levy MacAlpine- Aldridge-Rock-Sarzo : Project:Driver! Siinähän on tuttuja miehiä Ozzien ja Coverdalen Whitesnake bändeistä. Se tehtiin -86. Jos levy ei muuten mielytä niin ainakin takakannen pystytukka muoti kruunaa kaiken!!
 
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Safaweb
17.07.2004 17:55:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä Tony se mustaihonen kaveri, joka soitti G3 Live in Denver -DVD:llä Vain kanssa?
 
Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles)
Carlsberg
17.07.2004 19:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä Tony se mustaihonen kaveri, joka soitti G3 Live in Denver -DVD:llä Vain kanssa
 
Sama mies.
 
kimurantti1
20.07.2004 17:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maximum Security ja Premonition on levyjä joihin kannattaa tutustua mielestäni jos sitä soolokitaramusaa haluaa, Chromaticitylläkin on hyviä, ja Evolution, Master Of Paradise...joo. Ihan hyväähän tuo on, mutta itse pidän eniten tuosta Planet X projektista. Parasta MacAlpinea mielestäni.
 
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Samuel P.
20.07.2004 20:27:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitänyt levystä maximum security.
 
Kuten myös, ja pidän vieläkin.
 
mll
20.05.2008 21:21:11 (muokattu 20.05.2008 21:22:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä oo Tony poika vähän aikaan nähtävästi ollu tapetilla.
 
Diggailin nuorempana poikana todella paljon Maximum Security ja Evolution levyjä. Maximum Security on edelleen yksi suosikkilevyistäni sankarikitaroinnin saralla. Mielestäni Macalpine on osannut aina tehdä myös hyviä biisejä genressään, eivätkä kappaleet ole päämäärätöntä kaahausta, vaikka kaahausta välillä ovatkin.
 
Ostin kirjaston poistomyynnistä pari viikko sitten Tony Macalpinen Chromaticity-levyn yhdellä eurolla. Huomasin hämmästyksekseni, että Tonyhän on oikeasti kehittynyt vuosien varrella myös säveltämishommissa. Minkä sinänsä pitäisi olla varmaankin itsestäänselvyys. Mutta kun on seurannut muiden kitarasankareiden edesottamuksia, niin tuntuu hyvin pitkälle, että paras terä on monelta häipynyt vuosien varrella. Uudet kitarasankarit eivät myöskään ole kuuntelemani perusteella vakuuttaneet minua säveltäjänlahjoillaan. Nykyisten sankareiden tekninen taso tuntuu olevan jo liian über.
 
Steve Vain alkupään tuotannosta pidän, lähinnä Passion and Warfare ja Sex and Religion. Ynkän alkupääntuotannostakin löytyy todella hienoja helmiä, lähinnä kolme ekaa levyä, tykkään kyllä hämmystyksekseni myös muistakin levyistä. Satrianin tuotanto ei ole koskaan kovinkaan paljoa kolahtanut. Vinnie Mooren tuotannosta tykkään kyllä kokonaisuudessaan.
 
Macalpinen uusissakin biiseissä tuntuu olevan jotain sävellyksellistäkin pointtia, eikä kyseessä ole pelkästään egoistinen pullistelu. Macalpine taitaa oikeasti tehdä musiikkia, eikä pelkästään kitaramusiikkia. Olenkohan mielipiteitteni kanssa yksin?
 
Eipä tässä muuta, halusin vain jakaa tuntojani kitarasankarimusiikista.
 
John Titor
21.05.2008 18:05:49 (muokattu 21.05.2008 18:06:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä meikä diggailee MacAlpinesta, sillä on jopa joitain hyviä biisejä, joskin osa ei hengitä kyllä tippaakaan. Pianotausta kuuluu hyvällä tavalla siinä, että mies selkeästi yrittää kelata enemmän musiikkia ja miettiä miten sen saisi toteutettua kitaralla, eikä mieti mitä musaa kitaralla saisi soitettua. Eli Mll, et oo yksin mielipiteines. Fuusio-osasto ei sen perusteella mitä oon kuullut mun mielestä ihan niin hyvin kuin tilu.
 
Toikin on ihan mainio ralli lähtökohdiltaan, joku ois saanut vielä tuottaa sen. http://www.youtube.com/watch?v=bYTY3DxMEnY&feature=related
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Bookkeeper
21.05.2008 18:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianotausta kuuluu hyvällä tavalla siinä, että mies selkeästi yrittää kelata enemmän musiikkia ja miettiä miten sen saisi toteutettua kitaralla, eikä mieti mitä musaa kitaralla saisi soitettua.
 
Todella hyvä pointti. Vrt. "tarttis sweepata mutta mitä?" ;-)
 
Toikin on ihan mainio ralli lähtökohdiltaan, joku ois saanut vielä tuottaa sen. http://www.youtube.com/watch?v=bYTY3DxMEnY&feature=related
 
Toinen hyvä ralli, mutta paremmilla saundeilla on Christmas Island.
 
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «