Sgandalf 12.07.2004 15:10:31 | |
---|
Sairaan synkkää metallia joka ei oo siis niinku seitanik, sillee. Kässäätsä? Menevätkö Moonspellin Wolfheart ja Irreligious (loistavia levyjä molemmat) tähän kategoriaan? Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Super-Jari 12.07.2004 15:10:57 | |
---|
Morbid Angel, Death, Pestilence, Cannibal Corpse... Mutta sanokaas hyvii death-metalbändejä, jotka OVAT pohjoismaalaisia. Ei oo meinaa mun korviin osunut. Ja melo/ruotsideath on sitten eri asia kuin death metal. :P Amoral, Torn, Sotajumala, Blood red throne, Myrkskog, Opeth, Torture killer.. tuon enempää ei nyt irronnut yheltä istumalta. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
gheisari 12.07.2004 16:18:10 | |
---|
no haloo? entombed? dismember? |
KTR 13.07.2004 23:28:02 | |
---|
Hölmöä, kun ketjun nimi on Dark metal-bändit ja täällä vaan deathmetallista höpistään. |
kuhta52 14.07.2004 09:56:31 | |
---|
Eikös joku Katatonia ja Before The Dawn vastaisi tätä nimikettä??? Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona!
www.bonegrinder.com |
narzghail 14.07.2004 12:57:21 | |
---|
Amoral, Torn, Sotajumala, Blood red throne, Myrkskog, Opeth, Torture killer.. tuon enempää ei nyt irronnut yheltä istumalta. Unohdit Königstigerin. -Ukonvasara halkaisee saastaisen kallon- |
Super-Jari 14.07.2004 12:58:24 | |
---|
Unohdit Königstigerin. No helposti tuommoinen unohtuu. Ikinä kuullutkaan. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
Amoral, Torn, Sotajumala, Blood red throne, Myrkskog, Opeth, Torture killer.. tuon enempää ei nyt irronnut yheltä istumalta. Sotajumala ja Opeth ei kolisseet mulle yhtään, noita muita en ole kuullut... Vitut, mä lähen himaan kuuntelemaan Carcassia... :) "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Super-Jari 16.07.2004 17:47:17 | |
---|
Sotajumala ja Opeth ei kolisseet mulle yhtään, noita muita en ole kuullut... Vitut, mä lähen himaan kuuntelemaan Carcassia... :) Torn ja Torture Killer löytyy mikseristä. Samaan hintaan menee myös Goretorture. Loistavaa mäiskettä. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta? |
leather rebel 19.07.2004 10:32:15 | |
---|
Torn ja Torture Killer löytyy mikseristä. Samaan hintaan menee myös Goretorture. Loistavaa mäiskettä. Pitääpä tsekata. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Kampuzzjeah! 20.07.2004 22:26:16 | |
---|
solgrav "Hevi on paskimmillaankin parasta.." |
Sir Härö 20.07.2004 22:35:44 | |
---|
Sairaan synkkää metallia joka ei oo siis niinku seitanik, sillee. Kässäätsä? No mitäs bändejä sit on ihmisten tiedos mitkä on niinku seitanik? Kässäätsä? En oo varmaan ikinä kuullu niinkö truu-seitanik musaa... Paskooko karhu metsään? |
Super-Jari 20.07.2004 23:44:08 | |
---|
No mitäs bändejä sit on ihmisten tiedos mitkä on niinku seitanik? Kässäätsä? En oo varmaan ikinä kuullu niinkö truu-seitanik musaa... No voi että. Koita vaikka Yölintua. Se on avoimen satanistinen bändi. Tietäähän se jo siitä nimestä, Yölintu, mieti nyt. Ja biisi "sitä saa mitä tilaa". Tuohan on selvää satanistista ajattelua. Ihminen päättää itse omasta elämästään, on oman elämänsä herra, kässäätsä? |
Sir Härö 20.07.2004 23:51:49 | |
---|
No voi että. Koita vaikka Yölintua. Se on avoimen satanistinen bändi. Tietäähän se jo siitä nimestä, Yölintu, mieti nyt. Ja biisi "sitä saa mitä tilaa". Tuohan on selvää satanistista ajattelua. Ihminen päättää itse omasta elämästään, on oman elämänsä herra, kässäätsä? Jaa... vai näin on näreet? No entäs sitten Eppu Normaali? Kuuntele biisi: Murheellisten laulujen maa. Siinä vasta seitanii palvoillaanki:) Kässäätsä? Paskooko karhu metsään? |
salmivaara 21.07.2004 12:59:08 | |
---|
Hauskaa. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Moratoria 21.07.2004 18:24:21 | |
---|
Entäs sanokaas hyvii death-metalbändejä, jotka eivät ole pohjoismaalaisia. Kataklysm, vaikka. |
Caine 28.07.2004 22:33:13 | |
---|
Menevätkö Moonspellin Wolfheart ja Irreligious (loistavia levyjä molemmat) tähän kategoriaan? No ainakin Wolfheart menee gootahtavasta darkista. Loistava levy! Muita sitten esim. Dawn of relic, Catamenia, Mirzadeh, Black Swan ja tietenkin tää mun Vacui Segno! Pesumerkki taakse. |
riimu 29.07.2004 11:29:45 | |
---|
Throes Of Dawn. Paras mitä olen itse kuullut. Levyt Binding Of The Spirit ja Dreams Of The Black Earth ovat aivan tappolevyjä. Uusinta en ole kuullut. Samma häär. Oli aika yllätys, että bändi vielä jaksoi nyt uuden levyn pukata tauon jälkeen pihalle. En ole myöskään kuullut sitä vielä. Edelliset kuitenkin ovat genressään sangen mainioita lättyjä. Let us go in; The fog is rising. |
Akiman 29.07.2004 13:13:04 | |
---|
THROES OF DAWN on ehdottomasti yksi parhaista ja tulee tällä menolla olemana vielä pitkään. Aiemmat levyt ovat jo olleet todemma mainiota materiaalia, mutta viimeistään Binding of the Spirit löi niskaan ja tänä vuonna ilmestynyt loistava leijaileva Quicksilver Clouds oli vähintään se viimeinen niitti positiivisessa mielessä, tosin en usko yhtyeen tuotannon jäävän vielä tähän. Enemmän aiheesta: Quicksilver Clouds -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=453Binding of the Spirit -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=173Haastattelu -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=35 EVEMASTER Lappeenrannasta on mainittava myös, vaikkei yhtye ole tuotannollisesti puhjennutkaan ihan täyteen kukkaansa. Joka tapauksessa molemmat levyt Lacrimae Mundi ja Wither ovat hyvää kuultavaa lajissaan, vaikka jälkimmäisessä soundit ovatkin hieman tukossa. Joka tapauksessa hyvä musiikki paistaa läpi kitaraharmonioissa, koskettimissa ja Jarnon raaoissa lauluissa. Eli ehdottomasti tutustumaan tähänkin mainioon orkesteriin. Wither -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=539 MIRZADEH ei ole vieläkään saanut levytys-sopimusta, mutta toivottavasti asia kääntyy paremmaksi jatkossa. Yhtye julkaisi viime vuonna omakustanteena Ancient Rites EP:n, jolta varsinkin muutamat tuoreemmat kappaleet kuulostivat todella hyviltä. Kannattaa tutustua esimerkiksi Verenkantajaan. Toivottavasti saavat diiliä pian jolloin kokopitkäkin päästäisiin kuulemaan, mutta sitä odotellessa. Ancient Rites -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=216 THY SERPENT on jäänyt itselleni hieman vähemmälle huomiolle, mutta olen korjannut asiaa viimeaikoina hankkimalla levyt Forests of Witchery ja Christcrusher. Dark-metallisia elementtejä on mukana paljon, mutta hieman primitiivisemmässä muodossa, jolloin eroja black-metalliin on paikoitellen vaikeaa nähdä musiikillisesti. Joka tapauksessa molemmat levyt ovat olleet hyvässä kuuntelussa, joten kaiketi tätäkin yhtyettä suosittelen muiden kera. Eihän näitä varsinaisia dark-metal yhtyeitä kovin montaa ole olemassakaan, mutta tässä nämä omat suosikkini. SONOS METALLICOS :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. :: WWW.SONOSMETALLICOS.NET :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET |
Wolfborn 12.02.2009 04:38:30 | |
---|
No mikäs kun kukaan ei vielä BETHLEHEMIÄ maininnut?! Sieltä kannattaa tsekata nimenomaan se "Dark Metal" levy. Ruotsin DESTINY aikoinaan "genren" nimen otti ensimmäisenä käyttöönsä. Melkoisen erillaista musaa kuin mitä tänä päivänä dark metalliksi mielletään, mutta kyllä tästäkin materiaalista jollain asteella heijastuu se idea, että miksi määritelmä lanseerattiin. AJATTARA on erinomainen suomalainen esimerkki siitä miltä dark metallin tulisi kuulostaa. Piti yhtyeestä tai ei. ROOT Temple in the Underworld, The Book, Black Seal, Madness of the Graves. Erinomaisen hyvää mystistä dark metallia. DIENONYCHUS "Warfare Machines", ANCIENT WISDOM "Cometh Doom, Cometh Death" hyviä esimerkki levyjä nekin. Oma, vasta orastavassa vaiheessa oleva näkemykseni dark metallista: 0 X í S T www.myspace.com/oxist Aika vähän dark metal yhtyeitä loppujen lopuksi on. Sanoja dark ja metal on sorruttu yhdistelemään melko kevyt mielisesti, vailla todellista merkitystä ja päämäärää. En pistäisi yhtään vastaan vaikka tulevina vuosina tähän saataisiin jotain selkeyttä ja tarkoitusta. |