Aihe: Coldplay
1 2 3 4 516 17 18 19 20
Rockjäbä1978
01.08.2024 09:21:37
Kun lukee ihmisten kommentteja ja postauksia keikasta niin suurimmassa osassa videoista soi Viva La Vida eikä yleensä mikään muu.

Kaikki kommentit keikasta yleensä ollut näitä: upea ilotulitus, upea show, hieno elämys ja upea valoshow.

Ei pahemmin ole näitä kommentteja: upeita sanoituksia tai hienoja biisejä, upeaa soittoa, upeita sooloja ja jamittelua, upeaa laulua, karismaattisia tyyppejä bändissä , taitava laulaja tai kitaristi, loistava rumpali yms.

Laulajasta muutamia kommentteja että on kova showmies ja karismaattinen.

Minusta kertoo kommentit siitä että musiikkina ja bändinä melko keskinäinen mutta show jotain elämää suurempaa.

Tämä yhtye oli parhaimmillaan minun mielestäni 1996-2005. Silti mielestäni U2, Kent, Radiohead ja Blur teki/tekee parempaa tavaraa kuin nämä. Jopa Oasis oli mielestäni ihan eri tasolla.
kk80
01.08.2024 10:28:09
Ei pahemmin ole näitä kommentteja: upeita sanoituksia tai hienoja biisejä, upeaa soittoa, upeita sooloja ja jamittelua, upeaa laulua, karismaattisia tyyppejä bändissä , taitava laulaja tai kitaristi, loistava rumpali yms.

Eli Coldplay on 2020 luvun kovin punk-bändi? Kun musiikin tekninen esittäminen tai rocktähtien palvonta on sivuosassa ja keskiössä fiilis ja yhteisöllisyys niin eikö näin voisi todeta?

Ehkä me boomerit ei vaan tajuta Tiktokin merkitystä nykyisessä musabisneksessä. Omassa mielessäni Coldplayn kovimmat hitit ajoittuvat 2000 luvun alkuun ja uusi tuotanto on lähinnä hukkunut radiosoiton massaan mutta niin vaan nämä esiteinit ovat eturivissä hoilaamassa ja foorumeilla itkemässä lippujen perään. Ainakin oma muksu arveli että Tiktokilla olisi oma panoksensa pelissä. Ainakin komeat keikkafiilistelyt tuntuvat siellä trendaavan.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
lukethesis
01.08.2024 10:31:01
pehko: 2003 kun olis päässy näkemään. Viimeistään ennen Mylo Xyloto levyä. Olis ollu helvetin kova.

Todella. Nuo Rush ja X&Y:hän ne parhaat levyt edelleen minusta ovat. Itse en oikein tunne noita uudempia biisejä ollenkaan, ja niitähän nuo enimmäkseen soittivat. Mielenkiintoista, että me näyttivät taas osuvan nuorempaan väkeen eniten, eivät oikein edes minusta innostuneet niistä noiden levyjen vanhoista jättihiteistä.

Martinin laulu vaikutti välillä vähän väsyneeltä, ne parikymppisen korkeat vokaalit menivät välillä vähän miten sattuu. Kokemuksena kyllä ikimuistoinen. Ja katsomoon soundi oli yllättävän hyvä.

Ja tuota kröhöm - ei liity bändiin, mutta Suomessa on kyllä kauniita naisia.
PekkaM
01.08.2024 11:14:11
ttpp44: Eikö kukaan täältä ollut keikoilla vielä? Luulisi että jotain keskustelua olisi herännyt.

Ite olin vaikken mikään varsinainen fani olekaan kun kaverilta sain halvalla lipun. Ihan viihdyttävä show vaikkakin aikamoinen tehdastuotantofiilishän tuossa on. Ilmeisesti settilistakin 100% sama joka ikinen ilta. Valoshow on kyllä uskomattoman näyttävä.

Olin eilen vähän niinkuin avecina mukana ja ihan viihdyttävä ja komea show vaikka tosiaan itellekin tämä on vähän kuin U2 eli "onhan niillä hetkensä mutta tää uudempi tuotanto...". Kansanmusiikkiryhmä ja J. Karjalainen coveri oli vähän siinä hyvä läppä vai kiusaannuttavaa -rajalla.

En nyt varsinaisesti musiikillisesti mitään yllättävää odottanut mutta muutamia pienimuotoisemmin esitettyjä kappaleita lukuunottamatta kävi aika usein mielessä että mitäköhän tästä kaikesta kuullusta oikeasti nuo neljä kaveria soittaa tuolla lavalla.

Mutta ilman muuta positiivinen kokemus vaikka sitä positiivisuutta toki armottomasti pakotettiinkin lavalta käsin ;)
Hetfield
01.08.2024 12:16:14

Rockjäbä1978: Tämä yhtye oli parhaimmillaan minun mielestäni 1996-2005. Silti mielestäni U2, Kent, Radiohead ja Blur teki/tekee parempaa tavaraa kuin nämä. Jopa Oasis oli mielestäni ihan eri tasolla.

Eihän Coldplay ollu ees julkassu mitään 1996. Vai oliko se just sen takia parhaimmillaan, heh.
Alright, alright, alright!
mrk
01.08.2024 12:33:06
Hetfield: Eihän Coldplay ollu ees julkassu mitään 1996. Vai oliko se just sen takia parhaimmillaan, heh.

Saati ollut edes olemassa missään muodossa. Perustettu 1997 ja eka levy 2000. Mutta joo. Fix You, Yellow ja Scientist olisi ollut kiva käydä kuuntelemassa/katselamassa, mutta jäipä väliin. Lippujakin olisi saanut kun tässä viime päivinä huvikseen muutamaan kertaan kokeilin.
"Short On Long Term Goals"
Rockjäbä1978
01.08.2024 13:18:21
Hetfield: Eihän Coldplay ollu ees julkassu mitään 1996. Vai oliko se just sen takia parhaimmillaan, heh.

No joo tarkoitin että vuoteen 2005 asti oli mulle ok ja muutama hyvä biisikin syntyi siinä ensimmäisten levyjen aikana.
Rockjäbä1978
01.08.2024 13:20:10 (muokattu 01.08.2024 13:21:46)
PekkaM: Olin eilen vähän niinkuin avecina mukana ja ihan viihdyttävä ja komea show vaikka tosiaan itellekin tämä on vähän kuin U2 eli "onhan niillä hetkensä mutta tää uudempi tuotanto...". Kansanmusiikkiryhmä ja J. Karjalainen coveri oli vähän siinä hyvä läppä vai kiusaannuttavaa -rajalla.

En nyt varsinaisesti musiikillisesti mitään yllättävää odottanut mutta muutamia pienimuotoisemmin esitettyjä kappaleita lukuunottamatta kävi aika usein mielessä että mitäköhän tästä kaikesta kuullusta oikeasti nuo neljä kaveria soittaa tuolla lavalla.

Mutta ilman muuta positiivinen kokemus vaikka sitä positiivisuutta toki armottomasti pakotettiinkin lavalta käsin ;)

No ei nää kuulemma soita playbackina.
pehko
01.08.2024 13:44:03

Rockjäbä1978: No ei nää kuulemma soita playbackina.

Varmaan meinasi sitä että melkosta disko ja synajytää sieltä vaan tulee?
Rockjäbä1978
01.08.2024 14:07:16
PekkaM: Kyllä mä veikkaan että jokainen oman soittimensa soittaa mutta tää vaan ei oikein ole sellaista kitara, basso ja bongot ja sillä syntyy Viva La Vida. Olishan ne voinut noista kappaleista sovittaa enemmän livevetoja mutta suurin osa tuli täysin massiivisina kaikkine synakerroksineen ja nauhalta esiintyvine vierailija-artisteineen.
"
Juu varmasti tulee jotain "taustamattoa" jostain nauhoitteilta. Eihän Nightwishilläkään ollut esimerkiksi sinfoniaorkesteria mukana.
Apeli
01.08.2024 14:43:23
Hieno show oli, sen kahden tunnin ajalle löytyy kyllä toimivia biisejä. Harmi, että kesäillat on vielä niin valoisia että valoshowt jäi vähän piippuun.

Clocksin bassoinen sovitus jäi musiikillisesti parhaiten mieleen.

Isoin hämmennys tuli siitä bändin statisti-meiningistä, tuliko muilta kuin Martinilta enempää kuin yks pikku hymy koko keikalla?
ttpp44
01.08.2024 18:48:49
Eihän se ainakaan livenä todellakaan ole mikään bändi. Se on Chris Martin ja taustabändi. Kukaan muu kuin joku hc-fani ei pysty nimeämään ketään muuta bändin jäsentä tai tunnistaisi niitä naamalta. Aivan totaalisia nobodyjä ja lavapresenssi täysi nolla.
Naata
01.08.2024 18:56:41
Pidän bändin musiikista, vaikka en ole suuri fani, mutta lähdin sunnuntain keikalle puhtaasta mielenkiinnosta. Olin hyvillä istumapaikoilla ja keikka meni kokemuksena parhaimpiin, mitä olen nähnyt.. (~100 isoa keikkaa nähtynä popista/trashmetalliin). Biisilista oli hyvin rakennettu, visuaalinen puoli/valoshow toiselta planeetalta, yleistunnelma sähköisimpiä, joita olen aistinut. Jopa viimeisen 10v aikana julkaistujen levyjen materiaali, joka ei ole napannut itseä, heräsi livenä henkiin uudella tavalla.

Keikkakokemus oli niin kova, että päätin lähteä tiistaina keikalle uudestaan, mutta siinä missä sunnuntaina koko istumakatsomon osa jorasi ja eli mukana ekasta biisistä lähtien loppuun, niin tiistaina tuntui että yleisö oli tullut katsomaan "eri bändiä" ja permannolla tuntui olevan yllättävän lattea tunnelma, verrattuna sunnuntaihin. En tiedä johtuiko arki-illan väsymyksestä, vai mistä..

Jos olisin jotain muuttanut keikasta, niin encore valinnat hieman lössähti ja vikaksi biisiksi olisi kaivannut jonkun ison hitin.

Parhaat hetket=isojen hittien yhteislaulut, Clocksin liveversio, visuaalinen puoli, sekä su keikan yleisön sähköistävä tunnelma, joka muistutti millaista energiaa isot rock/hevi bändit pystyivät luomaan aikanaan, kun bändin jäsenet/yleisö oli reilusti nuorempaa..
Onneksi tuli lähdettyä, ei tuota olla turhaan kehuttu... :)
Apeli
02.08.2024 14:02:06
ttpp44: Eihän se ainakaan livenä todellakaan ole mikään bändi. Se on Chris Martin ja taustabändi. Kukaan muu kuin joku hc-fani ei pysty nimeämään ketään muuta bändin jäsentä tai tunnistaisi niitä naamalta. Aivan totaalisia nobodyjä ja lavapresenssi täysi nolla.

Haastatteluissa "ne muut" kertoo olevansa erinomaisen tyytyväisiä tilanteeseen, eli ehkä kerran kuussa joku huomaa kadulla, muuten voi elää täysin normaalin ihmisen elämää (jolla on 100+ miljoonan varallisuus)

Mutta että se livenäkin olivat niin vaisuja, yllätti
kyseinen
02.08.2024 15:15:43 (muokattu 02.08.2024 15:18:16)
pehko: 2003 kun olis päässy näkemään. Viimeistään ennen Mylo Xyloto levyä. Olis ollu helvetin kova.

2002 nähty, *flex*. Nämä 2024 keikat jäi näkemättä.

https://www.setlist.fm/setlist/cold … hovet-stockholm-sweden-3d6595f.html

E: minusta muut jäsenet on olleet aina vaisuja statisteja, mitä nyt rumpali on laulanut jonkin biisin silloin tällöin.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Flash
06.08.2024 08:41:45

McLeach: Seuraavaksi mä vielä kräkkään Taylor Swiftin.

Minä kräkkäsin heti Coldplayn perään Varsovassa ja olikin huomattavasti paljon kovempi. Puolitoista tuntia pidempi setti ja enemmän hyviä biisejä (joskin hänenkään tuoreempi matsku ei minulle niin uppoa). Äänekkäitä iloisia faneja, jotka lauloivat jokaisen sanan mukana. Show Coldplayn luokkaa valorannekkeineen päivineen. Lava ramppeineen massiivisempi.

Olihan tuo Coldplaykin mukava nähdä edes kerran elämässä omin silmin, jotta pääsee paremmin kärrylle mistä on kyse. Uudempi matsku ei kyllä livenäkään juuri kolahtanut ja bändi on aikalailla karismasta vapaa. Sunnuntain keikalla oli kyllä kentällä ainakin aika kova meno.
Live Music Is Better!
shuffle
06.08.2024 17:44:30
Huomasin että mulla on semmoinen Coldplayn sinkku hyllyssä kuin "Talk". Siitä pidin.
Monessa rokkibändissä on monta vahvaa persoonaa, Coldplay on jotenkin niin säyseä ja kurinalainen, hillitty. Coldplay on "ihan ok", mutta ei mitenkään sydämenasia. En kuulu kuuntelijana yhtyeen kohderyhmään. Kyllä sitä aina ohimennen kuuntelee, jos jostain tulee.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
Scrobble
07.08.2024 11:00:30
ttpp44: Eihän se ainakaan livenä todellakaan ole mikään bändi. Se on Chris Martin ja taustabändi. Kukaan muu kuin joku hc-fani ei pysty nimeämään ketään muuta bändin jäsentä tai tunnistaisi niitä naamalta. Aivan totaalisia nobodyjä ja lavapresenssi täysi nolla.

Mun mielestä myös Chris Martinin presenssi on aikalailla täysi nolla. Ehkä juuri tämä keskivertonormaalius on yksi suosion salaisuuksista? Liam Gallagher (aika pelle jamppa mutta) taisi aikanaan laukoa, että Chris näyttää maantiedon opettajalta ja kukkaruukulta ja siinä on perää.
vanha_pieru
07.08.2024 23:39:16
Olisiko niin, että Coldplayn jäsenet henkivät kunnollisen (keski-ikäisen) miehen mallia ja tämä asia jakaa mielipiteitä: jotkut tykkää, toisia se ällöttää. Itselleni tällä ei ole sinänsä merkitystä, musiikki ratkaisee (aiemmin, kauan sitten, pidin bändistä, mutta jossain vaiheessa mielenkiinto lopahti enkä ole jaksanut enää oikein innostua).
Sinänsä arvostan - rocktähdissäkin - sitä, että ei itse pilaa elämäänsä. Hyvin on Coldplay hoitanut asiansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)