Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5310 311 312 313 314347 348 349 350 351
Alfons Åberg
25.07.2024 17:39:24
Twinkle: Se on toki ihan vaan vinouma, koska me kuullaan vain niiden mielipiteet jotka käytännössä asuu täällä, tosi harva joka jättää tämän paikan taakseen tai päättää olla ylipäätänsä liittymättä ei näe mitään tarvetta keskustella sitä mikä tässä mestassa mahdollisesti mättää.

Painoin plussanappia. TOKI täällä on aina silloin tällöin nähty ns. rage quiteja, mutta niissä mekanismi on aina suunnilleen sama. Ja sen näkee kilometrin päähän ettei vika ole palstassa. Rage quitiahan on edeltänyt vaihe, jossa on yritetty pakottaa muut nielemään mielipiteensä/luulonsa/fantasiansa ja kun näin ei ole toteutunut, on vetäisty se kuuluisa palkokasvi molempiin sieraimiin..

.. ja kirjoitettu se lähtöviesti, minkä on vannottu olevan viimeinen. Pois lukien ne lainaukset "eissssss" -kommentteihin, mitä jatkuu vielä muutama päivä lähtöviestin jälkeen
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
dynning
28.07.2024 18:44:30
Tuore nimimerkki Petruskainen yritti kaupitella sähköpostitse ostoilmoitukseeni digimikseriä ja katosi erikoisten selitysten saattelemana kartalta kun pyysin tietynlaista kuvaa todisteeksi. Tämä taisi olla jo kolmas huijausyritys torilta vuoden sisällä. Saattaa olla tosi aidon näköiset kuvat ja kaikki, joten olkaahan tarkkana.
ak69
30.07.2024 17:10:42
dynning: Tuore nimimerkki Petruskainen yritti kaupitella sähköpostitse ostoilmoitukseeni digimikseriä ja katosi erikoisten selitysten saattelemana kartalta kun pyysin tietynlaista kuvaa todisteeksi. Tämä taisi olla jo kolmas huijausyritys torilta vuoden sisällä. Saattaa olla tosi aidon näköiset kuvat ja kaikki, joten olkaahan tarkkana.

Näyttää aika hiljattain myös liittyneen ja jos noin on, niin pikkasen haiskahtaa.
harripoika
01.08.2024 08:57:18
Ihmettelin joskus miksi jengi ostaa kitaransa suht. kalliista Kaksi kitaraa-kaupasta, mutta enpä oikeastaan enää ihmettele. Sen verran omituista jengiä ja "muusikkoa" täälläkin pyörii. Sen satasen tai kaksi maksaa aika moni siitä mielenrauhasta että soitin on kunnossa ja tulee satavarmasti pakettina kotiin.
Penasol
01.08.2024 09:37:32 (muokattu 01.08.2024 09:38:39)

harripoika: Ihmettelin joskus miksi jengi ostaa kitaransa suht. kalliista Kaksi kitaraa-kaupasta, mutta enpä oikeastaan enää ihmettele. Sen verran omituista jengiä ja "muusikkoa" täälläkin pyörii. Sen satasen tai kaksi maksaa aika moni siitä mielenrauhasta että soitin on kunnossa ja tulee satavarmasti pakettina kotiin.

Ei se rahan säästö soittimessa tee välttämättä omituiseksi. Jos budjetti on rajallinen ja on korjaustaitoja, niin oikein mielellään sen muutaman satkun säästää ja ottaa riskin. Itsekin ostan kaikki kitarani halvalla tai korjausta vaativana. Edellisessä klassisessa säästyi hyvinkin kuutisen sataa euroa ja kitarasta tuli oikein kelpo soitin parin tunnin työllä.

Se on kieltämättä erikoista jos ostaa riskisoittimen kalliilla. Kaksi kitaraa -kauppaan en ota mitään kantaa, koska en ole heidän kanssaan asioinut.
Kyllähän se vähän vituttelloopi
XTL
01.08.2024 10:00:20
Kaksi kitaraa ottaa vaihtosoittimia, mikä vaikuttaa todennäköisesti ainakin joillain päätökseen. Ja jos on tietty malli (varsinkin käytetty) mitä ei muualta saa niin eihän siinä ole enempää valikointia tehtävissä kuin se tai ei mitään.
dajackal
01.08.2024 14:37:02
Ihan Tori.fi:stä ostin viime viikolla halpis-Ibanezin. Täytyy myöntää että pikkuisen epäilytti, kun kaupattiin liki uudenveroista soitinta yhdellä kuvalla & melko vaatimattomalla kuvauksella alle puolella uuden hinnasta ja oli myynnissä viikon verran vaikka toista kymmentä oli laittanut suosikiksi. Mutta kun osui matkan varrelle ja nouto käteisellä kelpasi, niin ajattelin että ei kai siinä (ei osunut haulla eteen myöskään varastetuksi ilmoittamisia).

Nouto oli mallia "voin tuoda pihalle" ja nouto-osoite (joka vieläpä vaihtui lennosta kesken ajomatkan kun "olis juttuja tuolla, voin ottaa kitaran sinne mukaan") oli jonnekin kaupungin laitamille, joten jännäfaktori kasvoi syödessä, mutta päätin katsoa kortin loppuun saakka. Loppujen lopuksi myyjänä oli ihan asiallisen oloinen nuori mies joka oli ilmeisesti tullut käymään vanhemmillaan (tms). Tavara oli sitä mitä piti ja kaupat sujuivat hyvin. Joskus näinkin.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
korvaoo
01.08.2024 14:41:39
harripoika: Ihmettelin joskus miksi jengi ostaa kitaransa suht. kalliista Kaksi kitaraa-kaupasta, mutta enpä oikeastaan enää ihmettele. Sen verran omituista jengiä ja "muusikkoa" täälläkin pyörii. Sen satasen tai kaksi maksaa aika moni siitä mielenrauhasta että soitin on kunnossa ja tulee satavarmasti pakettina kotiin.

Paljon oon myös tehnyt bisnestä kahen kitaran Mikan kanssa, erittäin asiallinen kauppamies ja ei tuo firma nyt mitenkään kallis ole verrattuna moniin muihin firmoihin mitä suomenmaalta löytyy. Itse asiassa melki parhaat diilit olen tehnyt ko. liikkeessä :) Toki Tampesterista löytyy sitten myös se alan vakavien harrastajien paratiisi Kitarakuu ja Nettikitarakin vielä, paljon hyviä mestoja kun olisi vaan loputtomasti likviditeettiä :D
kaikki paitsi on turhaa.
Cosmic Ted
01.08.2024 14:48:20
korvaoo: Paljon oon myös tehnyt bisnestä kahen kitaran Mikan kanssa, erittäin asiallinen kauppamies ja ei tuo firma nyt mitenkään kallis ole verrattuna moniin muihin firmoihin mitä suomenmaalta löytyy. Itse asiassa melki parhaat diilit olen tehnyt ko. liikkeessä :) Toki Tampesterista löytyy sitten myös se alan vakavien harrastajien paratiisi Kitarakuu ja Nettikitarakin vielä, paljon hyviä mestoja kun olisi vaan loputtomasti likviditeettiä :D

Kitarakuun kanssa ei tee mieli asioida, kun seurailin toria jo silloin, kun yrittäjä trokasi siellä. Tähän ketjuun sopivaa touhua oli.
Twinkle
01.08.2024 14:56:50
en tiiä kuuluuko tää keskustelu välttämättä tähän ketjuun, ko. firma ei ilmeisesti ole kuitenkaan huijannu ketään.
Krice
03.08.2024 23:18:46

harripoika: Ihmettelin joskus miksi jengi ostaa kitaransa suht. kalliista Kaksi kitaraa-kaupasta

Mistä tietää kuinka paljon ihmiset ostavat kitaroita jostakin kaupasta?
Funkånaut
04.08.2024 08:13:00

Itse olen Kahden kitaran kanssa tehnyt kauppoja sekä ostajana, että myyjänä, ja molemmissa tapauksissa jäi hyvä kuva kaupoista. Sain omasta ritsasta melko reilun hinnan (tietty möivät kalliimmalla, mutta siihenhän kaupankäynti perustuukin ja täytyy kaupaknin rahaa tehdä) ja ostin hyvällä hinnalla Ovationin aikanaan.

Liikkeelle myymisen edut: pääsee soittimesta eroon
Liikkeestä ostamisen edut: joku sen soittimen on tarkistanut

Yksityiseltä ostamalla voi saada kyllä halvemmalla, mutta on siinä(kin) omat riskinsä säätämisen yms suhteen. Pätee mihin tahansa harrastusvälineeseen sama asia. Kaupan kanssa on helpompaa, vaikka voi maksaa enemmän. Onko valmis maksamaan vaivattomuudesta on sitten asia, jonka jokainen itse päättää.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Alfons Åberg
06.08.2024 07:12:21
Funkånaut: Yksityiseltä ostamalla voi saada kyllä halvemmalla, mutta on siinä(kin) omat riskinsä säätämisen yms suhteen. Pätee mihin tahansa harrastusvälineeseen sama asia. Kaupan kanssa on helpompaa, vaikka voi maksaa enemmän. Onko valmis maksamaan vaivattomuudesta on sitten asia, jonka jokainen itse päättää.

Ja oikeastaan turhaan sitä me spekuloidaan miksi joku ostaa tietystä paikasta kitaransa. Lähtökohdat ja omat valmiudet on niin erilaiset.

Yksityiseltä ostaessa pitää aina varautua säätörumbaan. Hyvin usein se on tarpeellista, joskus toki poikkeuksia on. Liikkeen etu on myös siinä, että liike on tietyssä paikassa koko virka-ajan käytettävissä. Ja jos ei kivijalassa asioi, tietoa saa muulla tapaa ja lypsämättä.
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
Jeszse
06.08.2024 11:41:02 (muokattu 06.08.2024 11:41:24)
Kaksi kitaraa myi yhden mun kitaran ku vein myyntitiliin ku eihän semmosta merkitöntä kötöstystä kukaan tuu mun kotio katteleen. Provikat ne otti mutta ite sain määrätä alimman hinnan millä saa myydä. Ihan tyytyväinen olin. Ite ostanu lähinnä mikkejä sieltä. Hyvä meininki ja kiva pikku pulju, ei ongelmia.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
japetajasoi
06.08.2024 11:49:46
Menee kyllä raakasti ohi otsikon tämä keskustelu, mutta pakko sanoa, eipä noista Tampereen kitarakaupoista ole mistään pahaa sanottavaa. Kaikilta noita käytettyjä ostanut ja huonojakin säätöjä tullut vastaan, mutta aina on korjattu, jos on näin käynyt. Lähinnä Kaksi kitaraa ja Kitarakuun kanssa asioinut ja ei tuo Kaksi Kitaraa mikään kauhean pieni ole enää kitaravalikoimaltaan, varmaan eniten Tampereelta sisässä soittimia.
erty
06.08.2024 12:49:44
mpekkanen: Kyllä ne soittimet näkyy kyseisessä liikkeessä aika tiuhaan vaihtuvan, että kyllä se vaihtuvuus ilmeisesti on ihan hyvä.

Minä olen Kaksi Kitaraa liikkeen kanssa tehnyt kaksi kauppaa ja molempina kertoina soitin on ollut säädöt täysin pielessä, vaikka kuulemma myyvät vain säädettyjä ja huollettuja soittimia. Ei pidä paikkansa. Toisella kerralla kyllä laittoivat soittimen kuntoon kun lähetin sen niille takaisin...

En suosittele liikettä kenellekkään, enkä osta sieltä enää ikinä mitään.

Mä ostin kans pari vuotta sitten tuolta yhden käytetyn straton toimituksella. Oli jo mikkien osalta modattu, mut lähikuvia ei myyntikuvissa ollut. Routtaukset oli tehty siististi, mut nauhat olikin tämmöset: https://imgur.com/a/Lf5yidt
Käytännös kaikkien nauhojen päät irti laudasta ja kotikutosesti pyöristetty. Voi veikata et soiko hyvin.. Tuskin oli silti kaupan puolesta tehty, mut oishan tosta voinut olla mainintaa tai kuvia. Möhkälenauhat meni jokatapauksessa vaihtoon, mut jonkun muun kohdalla ois saattanu tulla isompikin pettymys jos ois halunnu suoraan soittoon.
mixu1
06.08.2024 14:55:41

erty: Mä ostin kans pari vuotta sitten tuolta yhden käytetyn straton toimituksella. Oli jo mikkien osalta modattu, mut lähikuvia ei myyntikuvissa ollut. Routtaukset oli tehty siististi, mut nauhat olikin tämmöset: https://imgur.com/a/Lf5yidt
Käytännös kaikkien nauhojen päät irti laudasta ja kotikutosesti pyöristetty. Voi veikata et soiko hyvin.. Tuskin oli silti kaupan puolesta tehty, mut oishan tosta voinut olla mainintaa tai kuvia. Möhkälenauhat meni jokatapauksessa vaihtoon, mut jonkun muun kohdalla ois saattanu tulla isompikin pettymys jos ois halunnu suoraan soittoon.

Ikävää ettei tuote vastannut odotuksiasi. Tuollaiset olisi ehdottomasti pitänyt huomata ilmoituksessa mainita. Myymme paljon käytettyjä soittimia ja olemme kokoajan tuota prosessia koittaneet parantaa vuosien varrella. Virheitäkin toki välillä tulee, ja niistä palaute on aina paikallaan. Haluamme, että jokainen voi olla tyytyväinen hankkimaansa soittimeen ja korjaamme ilman muuta tekemämme virheet. Lisäksi verkkokaupasta ostetuissa tuotteissa on aina 14 päivän palautusoikeus, ja tämä koskee myös käytettyjä soittimia.

Mika/Kaksi Kitaraa
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
erty
06.08.2024 22:17:12
mixu1: Ikävää ettei tuote vastannut odotuksiasi. Tuollaiset olisi ehdottomasti pitänyt huomata ilmoituksessa mainita. Myymme paljon käytettyjä soittimia ja olemme kokoajan tuota prosessia koittaneet parantaa vuosien varrella. Virheitäkin toki välillä tulee, ja niistä palaute on aina paikallaan. Haluamme, että jokainen voi olla tyytyväinen hankkimaansa soittimeen ja korjaamme ilman muuta tekemämme virheet. Lisäksi verkkokaupasta ostetuissa tuotteissa on aina 14 päivän palautusoikeus, ja tämä koskee myös käytettyjä soittimia.

Mika/Kaksi Kitaraa

Just näin ja sinänsä onni onnettomuudessa et oisin todennäkösesti vaihtanut nauhat jokatapauksessa itselleni sopivimpiin. Palautusrumbalta siis vältyttiin enkä sitä epäile etteikö se ois sujunut jouheesti. Ymmärrän kyl hyvin et jos asiakas tuo käytetyn keppinsä myyntiin huonossa kunnossa niin ei niihin kovin isoja remontteja voi myyntiprovikalla alkaa tekemään. Toki jonkunmoinen seula liikkeillä varmasti on, mut menee se huonompikuntonenkin kaupaksi kun on oikein hinnoteltu ja avoimesti kerrottu speksit. Lähinnä et ei se aina autaaksi tee kun ostaa käytettyä vaikka oiskin liikkeestä. Tovi sitten tuli hommattua vanha styrkkari liikkeestä missä oli pari komponenttia irronnut juotoksista. Ääntä tuli, mut ei ihan sellaista mitä malli normaalisti tarjoo. Hoitu sekin suht helposti, mut taas jos ois menny jollekin joka ei konehuoneen puolelle osaa kajota niin ei ois ehkä niin hyvät kaupat tullut.
Hyvä et seurailette palautetta täälläkin ja annatte vastineita! Toisilla liikkeillä ei noi uusien takuukorjauksetkaan tunnu oikeen sujuvan viestinnästä puhumattakaan.. ;o)
ak69
09.08.2024 11:13:13
Liittyykö tuo Kaksi Kitaraa jotenkin Mnetissä tapahtuviin kusetuksiin. Voisi varmaan jo lopettaa tuon ketjun. Jos on jonkin liikkeen myymän tuotteen kanssa ongelmia, niin siitä voi varmasti postata sitten oman itkuketjun?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)