Alfons Åberg 14.07.2024 13:12:07 | |
---|
Henri Henri Olavi: Se on 100% tämä. Joo. Ja tori.fissä olen ihmetellyt, kun kysytään "onko tämä vielä vapaana" ja kun vastaa että on, loppuu viestittely siihen. Mikähän näissä on motiivi? "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" |
askomiko 14.07.2024 21:48:46 | |
---|
Juu ei ole koskaan tainnut tuollainen johtaa kauppaan. Hassu. |
Twinkle 15.07.2024 08:38:07 | |
---|
Alfons Åberg: Joo. Ja tori.fissä olen ihmetellyt, kun kysytään "onko tämä vielä vapaana" ja kun vastaa että on, loppuu viestittely siihen. Mikähän näissä on motiivi? varmaan se, että tosi vanhat ilmoitukset voi olla semmoisia että ne on vahingossa sinne jäänyt listoille, sitten taas uudet ilmoitukset voi olla sellaisia että se romu on mennyt nopeasti kaupaksi. Etenkin toi ensiksimainittu on aika yleistä semmoisessa romussa mikä ei välttämättä mene välittömästi kaupaksi, joskus pari vuotta sitten yritin ostaa itelleni ruohonleikkuria Torilta niin hämmentävän monessa vastauksessa oli se että se on joko mennyt tai että on kärrännyt jo kaatopaikalle, ilmoitus vaan unohtunut sinne torille. Vähän tylsäähän se on, että koko romun olemassaolon varmistaminen kannattaa ensimmäiseksi ennen kuin alkaa edes miettimään että onko se omaan käyttöön sopiva saati että millä sen mahdollisesti pääsisi hakemaan. |
samiko 15.07.2024 09:27:28 | |
---|
Twinkle: varmaan se, että tosi vanhat ilmoitukset voi olla semmoisia että ne on vahingossa sinne jäänyt listoille, sitten taas uudet ilmoitukset voi olla sellaisia että se romu on mennyt nopeasti kaupaksi. Etenkin toi ensiksimainittu on aika yleistä semmoisessa romussa mikä ei välttämättä mene välittömästi kaupaksi, joskus pari vuotta sitten yritin ostaa itelleni ruohonleikkuria Torilta niin hämmentävän monessa vastauksessa oli se että se on joko mennyt tai että on kärrännyt jo kaatopaikalle, ilmoitus vaan unohtunut sinne torille. Vähän tylsäähän se on, että koko romun olemassaolon varmistaminen kannattaa ensimmäiseksi ennen kuin alkaa edes miettimään että onko se omaan käyttöön sopiva saati että millä sen mahdollisesti pääsisi hakemaan. No jos tuonlainen olisi syy niin olisi kohteliasta tuon ensimmäisen sananvaihdon (onko vielä vapaana? - kyllä on) jälkeen kertoa vaikka että, "ok kiva tietää, minä tässä vielä hieman pohdiskelen". Ja senkin jälkeen olisi vielä normaalia ilmoittaa että "päädyinkin että ei kiitos". Mutta kun ei, nykyään ihmiset ei osaa minkäänlaisia käytöstapoja. Paitsi tietysti sellaisia käytöstapoja pitäisi osata että mälvääjille pitäisi olla kohtelias. |
samiko 15.07.2024 09:31:23 | |
---|
samiko: No jos tuonlainen olisi syy niin olisi kohteliasta tuon ensimmäisen sananvaihdon (onko vielä vapaana? - kyllä on) jälkeen kertoa vaikka että, "ok kiva tietää, minä tässä vielä hieman pohdiskelen". Ja senkin jälkeen olisi vielä normaalia ilmoittaa että "päädyinkin että ei kiitos". Mutta kun ei, nykyään ihmiset ei osaa minkäänlaisia käytöstapoja. Paitsi tietysti sellaisia käytöstapoja pitäisi osata että mälvääjille pitäisi olla kohtelias. Niin, ja motiivi siis on mälväys, pikkasen muka fundeerataan. Ja aina jonkun toisen kustannuksella. |
rosberg 15.07.2024 10:24:59 | |
---|
No se että joku ei osta ei sentään ole huijausta. Ehkä siinä tämä henkilö huijaa itseään kun kuvittelee pystyvänsä ostamaan. Käytöstavat on ihan hukassa jengillä, mutta se pätee koko maahan ellei maailmaan. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
Twinkle 15.07.2024 10:27:14 | |
---|
samiko: No jos tuonlainen olisi syy niin olisi kohteliasta tuon ensimmäisen sananvaihdon (onko vielä vapaana? - kyllä on) jälkeen kertoa vaikka että, "ok kiva tietää, minä tässä vielä hieman pohdiskelen". Ja senkin jälkeen olisi vielä normaalia ilmoittaa että "päädyinkin että ei kiitos". Mutta kun ei, nykyään ihmiset ei osaa minkäänlaisia käytöstapoja. Paitsi tietysti sellaisia käytöstapoja pitäisi osata että mälvääjille pitäisi olla kohtelias. Kai se kohteliasta olisi, mutta ite koen ettei tässä nyt kuitenkaan ihan hirveen isosta asiasta ole kyse, olkoonkin se vähän ärsyttävä ja itsestäänselvä kysymys semmoiselle joka käy kauppaa torilla jatkuvasti, siis semmoiselle joka pitää ilmoituksensa ajan tasalla. |
Twinkle 15.07.2024 10:29:30 | |
---|
rosberg: No se että joku ei osta ei sentään ole huijausta. Just tajusin että tässä ollaan huijaus-ketjussa eikä "miten menee tavara kaupaksi torilla" -ketjussa. totta kyllä, ettei tuolla kyselemisellä tosiaan ole vielä mitään tekemistä huijausten kanssa vaikka se saattaa jotakuta ärsyttääkin. |
BugBadWolf 15.07.2024 17:49:00 | |
---|
Alfons Åberg:...Mikähän näissä on motiivi? Hyvä kysymys. Veikkaan että suurin osa ei enää halua ostaa mitään. Osa toki kokeilee sitäkin, kuinka kiire myyjällä on päästä setelinsyrjään kiinni ja odottanee vastaajan säntäävän heti kiireellä tinkimään hinnasta puolet pois. Mutta en usko että suurin osa kyselijöistä olisi mitään ostamassa. Ne, jotka ostavat, ovat kiinnostuneita lähinnä siitä, milloin voi hakea ja missä muodossa maksun haluaa. Itse luin juuri 900€ "tarjouksen" Bogner 101B Ecstacysta. Poika kuulemma tarvitsisi ensimmäisen kitaravahvistimen. Viime aikoina on muutenkin tullut lähinnä päättömiä tarjouksia täällä ja muualla. Esim yksi oululainen selitti toisaalla, kuinka eräästä laitteesta pitäisi tinkiä kahdesta tonnista 600, koska hänen hakumatkansa on niin pitkä. Lisäksi on ollut palsanmäkeläisiä, jotka kiukuttelevat kun päätön tinkiminen ei mene läpi (lisään yleensä hintaan sen, mitä on tingitty, koska missään ei sanota että tinkiä saisi vain yhteen suuntaan). Tätä taustaa vasten ei voi kuin alkaa epäilemään että jossain kehitysvammaisuuden pääsykokeissa reputtaneiden somessa on nyt keksitty joku leikki, jossa keräillään herkullisimpia vastauksia todella tyhmiin tarjouksiin. Ei sitä oikein huijauksena voi pitää, mutta tyhjänpäiväistä juoksuttamistahan se voi olla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Henri Henri Olavi 15.07.2024 18:00:42 | |
---|
BugBadWolf: jossain kehitysvammaisuuden pääsykokeissa reputtaneiden somessa Paitsi että keharit tuskin tällaista tekee. Ns. "normaalit" tekee. Keharit eivät ole yhtä idiootteja. Majid Kavousifar//
Vapaus on homouden keskeisin elementti. |
BugBadWolf 15.07.2024 18:13:57 | |
---|
Henri Henri Olavi: Paitsi että keharit tuskin tällaista tekee. Ns. "normaalit" tekee. Keharit eivät ole yhtä idiootteja. Juuri siksihän ne sen pääsykoneen reputtivatkin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Henri Henri Olavi 15.07.2024 18:16:59 | |
---|
BugBadWolf: Juuri siksihän ne sen pääsykoneen reputtivatkin. Ah, aivan joo. Eli säkin olet päässyt kehariuspääsykokeet läpi. Niin varmaan minäkin. Keharit ftw! Majid Kavousifar//
Henri Henri Olavi: Ah, aivan joo. Eli säkin olet päässyt kehariuspääsykokeet läpi. Niin varmaan minäkin. Keharit ftw! En ole koskaan oikein kokenut tarpeelliseksi osallistua sellaisiin pääsykokeisiin, joiden riman ylitettyäni saisin jonkinlaisen diagnoosin. Saati sitten identiteetin. Pyrin lähinnä pukemaan sanoiksi sen hämmennyksen, joka syntyy aina havaitessani että juuri ne, jotka ovat saaneet elämänsä taipaleelle kaikkein vähäisimmät eväät, kokevat olevansa kaikkein nokkelimpia. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Kötöstelijä 15.07.2024 18:23:31 | |
---|
BugBadWolf: Itse luin juuri 900€ "tarjouksen" Bogner 101B Ecstacysta. Ei mielestäni ollenkaan paha rikkinäisestä vahvistimesta. |
BugBadWolf 15.07.2024 18:26:25 | |
---|
JuhoXL: Ei mielestäni ollenkaan paha rikkinäisestä vahvistimesta. Osaat varmaan kertoa, mikä osa vahvistimessa on rikki? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Kötöstelijä 15.07.2024 18:28:00 | |
---|
BugBadWolf: Osaat varmaan kertoa, mikä osa vahvistimessa on rikki? Ilmoituksen perusteella putket ja efektilenkin jakit. |
BugBadWolf 15.07.2024 18:29:03 | |
---|
JuhoXL: Ilmoituksen perusteella putket ja efektilenkin jakit. Minusta tuntuu, että sinä tulkitset nyt hiukan vapaasti ilmoituksen tekstiä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Henri Henri Olavi 15.07.2024 18:35:38 | |
---|
BugBadWolf: En ole koskaan oikein kokenut tarpeelliseksi osallistua sellaisiin pääsykokeisiin, joiden riman ylitettyäni saisin jonkinlaisen diagnoosin. Saati sitten identiteetin. Se tapahtuu jo syntyessä. Ei sinne ilmoittauduta. Se on automaatio. Jonka läpäisit. Onneksi olkoon! Majid Kavousifar//
BugBadWolf 15.07.2024 18:38:33 | |
---|
Henri Henri Olavi: Se tapahtuu jo syntyessä. Ei sinne ilmoittauduta. Se on automaatio. Jonka läpäisit. Onneksi olkoon! Kaikki syntymässä saatu on jotakin sellaista, josta ei kannata alkaa ketään onnittelemaan. Oli kyseessä sitten perintömiljoona, tai helvetilliset lukemat älypippelinmittaajien jarrupenkissä, turha keekoilla. Ne kun eivät ole oikeasti omia saavutuksia kenenkään kohdalla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Henri Henri Olavi 15.07.2024 18:47:21 (muokattu 15.07.2024 18:48:46) | |
---|
BugBadWolf: Kaikki syntymässä saatu on jotakin sellaista, josta ei kannata alkaa ketään onnittelemaan. Oli kyseessä sitten perintömiljoona, tai helvetilliset lukemat älypippelinmittaajien jarrupenkissä, turha keekoilla. Ne kun eivät ole oikeasti omia saavutuksia kenenkään kohdalla. Olen eri mieltä. Tunnen esim. itse suurta onnea siitä, että olen syntyyt täysin terveenä ja kaikki raajat tallella. Se on nimenomaan onnea, ei mitään, mihin olisin itse voinut vaikuttaa. Oneksi olkoon siis minulle myös! Majid Kavousifar//