Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5270 271 272 273 274297 298 299 300 301
mpekkanen
06.07.2024 06:19:34
Rämppy: Olikos se Ilpo Saastamoisen kitarakirja, jossa varoiteltiin että varokaa halpoja japanilaisia kopioita...

En muista missä, mutta jossain kirjassa tuo varoitus oli.

Välillä naurattaa kun torilla myydään tätä aitoa Japanin vintagea ja myytävä kohde on just näitä ihan paskoja rimpuloita ja hinta joku viisi hunttia.
2randpo
06.07.2024 14:18:26

Rämppy: Olikos se Ilpo Saastamoisen kitarakirja, jossa varoiteltiin että varokaa halpoja japanilaisia kopioita...

No ei, sillä Ilpo kirjoittaa sivulla 22 seuraavasti: "Monet japanilaiset kopiot ovat yllättävän hyviä halpaan hintaansa nähden, joten aloittelijankaan ei enää tarvitse maksaa itseään kipeäksi saadakseen hyvän kitaran."

Saastamoisen kirja on kyllä alansa klassikko, sisältää niin asiaa, dadaa kuin huumoriakin.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
mpekkanen
06.07.2024 18:13:39
Se on Suuri Kitarakirja, missä on se varoitus halvoista Japanilaisista kitaroista. En tosin tiedä, onko tässä uusimmassa versiossa enää kun sekin kirja on uusittu vuosien saatossa. Mä olen lukenut sitä vanhaa versiota, missä ei ollut vielä esim Steve Vaista juttua.
Kivijalka
06.07.2024 18:35:06
mpekkanen: Se on Suuri Kitarakirja, missä on se varoitus halvoista Japanilaisista kitaroista. En tosin tiedä, onko tässä uusimmassa versiossa enää kun sekin kirja on uusittu vuosien saatossa. Mä olen lukenut sitä vanhaa versiota, missä ei ollut vielä esim Steve Vaista juttua.

Tuskin on nykyään moista mainintaa, omassa versiossa ei mainita kuin että japanilaiset Jacksonit ovat "mitä parhaimpia rock-kitaroita." Äsken sivuja selaillessa hykerrytti kuinka tuo opus voisi ihan hyvin olla nimeltään "Muusikoiden.net: The Book."
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Rämppy
06.07.2024 20:25:15
mpekkanen: Se on Suuri Kitarakirja, missä on se varoitus halvoista Japanilaisista kitaroista. En tosin tiedä, onko tässä uusimmassa versiossa enää kun sekin kirja on uusittu vuosien saatossa. Mä olen lukenut sitä vanhaa versiota, missä ei ollut vielä esim Steve Vaista juttua.

Tämähän se taisikin olla...mulla on se eka painos, joka on varsin huonosti käännetty/kirjoitettu, vaikka hyödyllistä tietoa sisältääkin.
Tulin, näin, soitin.
juici
06.07.2024 22:31:43

Ei se ehkä siinäkään ollut, koskapa vanhassakin versiossa esiteltiin Yamahan SG2000:n rakenne vuolain kehuin.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
mpekkanen
07.07.2024 07:16:39
juici: Ei se ehkä siinäkään ollut, koskapa vanhassakin versiossa esiteltiin Yamahan SG2000:n rakenne vuolain kehuin.

Kyllä se on siinä. Ekassa painoksessa ainakin löytyy tuo maininta.
rosberg
07.07.2024 10:44:47
Kukaan nyt tuskin osaa kiistääkään Yamahan SG2000:n rakennetta. Paitsi se on ihan helevetin painava ja soi akustisesti kyllä vähän hölmösti. Kahta olen kokeillut.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
McLeach
07.07.2024 11:24:28 (muokattu 07.07.2024 11:25:18)
Jos ja kun ensimmäinen gibsonin les paul alkais kuumottamaan, niin mitä suosittelisitte? Mulla on tosi kiva tokain ls75 ja mitään muuta syytä päivitykseen ei ole kuin nimi lavassa ja usko vielä jostain paremmasta.

En tiedä eri sarjoista juurikaan, mutta ns. hyvällä hintalaatusuhteella varustettu kitara etsinnässä. Ei ohutta kaulaa, ei bigsbyä tms. 2x humpparit ja ei mitkään ihan vintagetehoiset. Skeba tulisi lähinnä bilebändikäyttöön biiseihin, joihin strato ei veny. Mitkä ovat tämän päivän vaihtoehdot? Riittääkö perus kuolevaisella rahat? Käytettynä ostan eli ei mitään harvinaisia helmiä. Kiitos.
masoni
07.07.2024 12:43:31
Oma suositukseni on Firebird bigsbyllä tai sillä toisella kammella(mikäsenimeltäolikaan)
Itse olen tulilinnulla pärjännyt omasta mielestäni kaikissa genreissä,mitä on vastaan tullut.Minihumppareilla.. ...
Rämppy
07.07.2024 12:55:16
McLeach: Jos ja kun ensimmäinen gibsonin les paul alkais kuumottamaan, niin mitä suosittelisitte? Mulla on tosi kiva tokain ls75 ja mitään muuta syytä päivitykseen ei ole kuin nimi lavassa ja usko vielä jostain paremmasta.

En tiedä eri sarjoista juurikaan, mutta ns. hyvällä hintalaatusuhteella varustettu kitara etsinnässä. Ei ohutta kaulaa, ei bigsbyä tms. 2x humpparit ja ei mitkään ihan vintagetehoiset. Skeba tulisi lähinnä bilebändikäyttöön biiseihin, joihin strato ei veny. Mitkä ovat tämän päivän vaihtoehdot? Riittääkö perus kuolevaisella rahat? Käytettynä ostan eli ei mitään harvinaisia helmiä. Kiitos.

2000-luvun alkupuolen LP Standard voisi olla mun suositus. Torilla niitä liikkuu 2000 euron molemmin puolin. Yleisesti tuon aikakauden stankkuja pidetään hyvinä. Itse lunastin omani toissa keväällä ja siinä kitarassa on kaikki kohdallaan.
Tulin, näin, soitin.
gotthard
07.07.2024 15:57:16
Rämppy: 2000-luvun alkupuolen LP Standard voisi olla mun suositus. Torilla niitä liikkuu 2000 euron molemmin puolin. Yleisesti tuon aikakauden stankkuja pidetään hyvinä. Itse lunastin omani toissa keväällä ja siinä kitarassa on kaikki kohdallaan.

Samanlaista itsekin katseskelen salaa itseltäni ja voi olla että joku päivä napsahtaa. Juuri noita malleja.
Mc tosin tuossa ei halunnut ohutkaulaista ja nuo stankuthan on 60s slim kai aika pitkälti.
Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net
p130
07.07.2024 16:17:18 (muokattu 07.07.2024 16:17:59)

Rämppy: 2000-luvun alkupuolen LP Standard voisi olla mun suositus. Torilla niitä liikkuu 2000 euron molemmin puolin. Yleisesti tuon aikakauden stankkuja pidetään hyvinä. Itse lunastin omani toissa keväällä ja siinä kitarassa on kaikki kohdallaan.

90-luvun Standardeihin laajentaisin. Erityisesti, jos vakiomikeillä, niin sellainen, missä 498T tallapaikalla. Vaikka sitä kuuluu väheksyä nettifoorumeilla, niin on erinomainen vähän tehokkaampi ja modernimpi rokkimikki.

Sellainen oli mulla joskus kauan sitten vanhan silakkaburstin LP Customin tallamikkinä ja parikin korkinhaisteluun taipuvaista kaveria kehui kovasti ennen totuuden paljastamista...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Rämppy
07.07.2024 19:20:55
gotthard: Samanlaista itsekin katseskelen salaa itseltäni ja voi olla että joku päivä napsahtaa. Juuri noita malleja.
Mc tosin tuossa ei halunnut ohutkaulaista ja nuo stankuthan on 60s slim kai aika pitkälti.

On sekä 50s että 60s kaulaprofiililla. Eikä tuo 60s kaulakaan mikään ohut littana ole ainakaan omassa kitarassani.
Tulin, näin, soitin.
BigPapa
07.07.2024 21:25:25

Tuollahan olis tollanen Original Series 50's Standard.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1930160
rosberg
09.07.2024 10:06:59
Itse ostaisin 335:n. Les Paulin hyvät puolet ja sitten vielä se bonus. Kiva soittaa istualtaan, maaten
Suosittelen custom shoppeja noin yleisesti tai sitten matkaa Ruotsiin.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
BigPapa
09.07.2024 11:08:55

McLeach: "Riittääkö perus kuolevaisella rahat? Käytettynä ostan eli ei mitään harvinaisia helmiä. Kiitos."

Jos lähtökohtana on tuon sorttinen toive, niin Custom Shopit ei välttämättä osu.
Ellei sitten vastaan tule todellista bargainia.
BigPapa
09.07.2024 13:29:12

Sehän voisi olla juuri sellainen mainitsemani bargain eli halpa ostos/hyvä kauppa/löytö.
Rämppy
09.07.2024 18:43:20
rosberg: Itse ostaisin 335:n. Les Paulin hyvät puolet ja sitten vielä se bonus. Kiva soittaa istualtaan, maaten
Suosittelen custom shoppeja noin yleisesti tai sitten matkaa Ruotsiin.

Vaikka Essit ovat aivan mahtavia kitaroita ja erinomaisen monipuolisia soundiltaan, eivät ne kuitenkaan täysin Les Paulista käy. Lespassa on semmoinen tietty puupölkkymäinen soundi (ja tuntuma), kun taas Essit ovat ilmavampia ja raikkaampia tapauksia. Molempi parempi.
Tulin, näin, soitin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)