Aihe: Aloittelijan soittoaika
1
Bassolow
10.07.2004 20:08:22
Hankin noin kuukausi sitten sähköbasson thomannilta(Squier P-bass Special). Olen pyrkinyt soittamaan noin 2 tuntia päivässä, joskus enemmän, harvoin vähemmän. Nyt olen ruvennut miettimään onko 2 tuntia päivässä riittävästi, jos haluaa kehittyä normaali tasoiseksi basistiksi. Harjoittelen toistamalla muutamia harjoituksia oppikirjasta, mutta enimmäkseen soittelen vain riffejä, joita olen tähän mennessä oppinut(esim. Metallica - For Whom The Bell Tolls). Kävin viime viikolla ensimmäisellä basso tunnilla, mutta koska varallisuus ei vältämättä riitä, en ehkä voi jatkaa niitä kovin kauaa.

Eli jos et jaksa lukea tuota tekstiä: riittäkkö aloittelijalle 2 tuntia harjoittelua päivässä?

Ps. Yritin haulla mutten löytänyt etsimääni.
paavi
10.07.2004 20:11:28
Kaksi tuntia riittää aivan ehdottomasti. Kyse ei sitä paitsi ole pelkästään ajasta, vaan miten sen käyttää. Soita joskus enemmän ja joskus taas pidä päivien taukojakin. Nekin tekevät hyvää.
Carpenter
10.07.2004 20:16:37
Ihan varmasti riittää. Sen on jo aika paljon.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Härski
10.07.2004 21:00:47
No jos vertaa tuota meidän basistia ja sua, niin eiköhän sulla ole mahikset. Spade soitti alkuaikoina n. kerran viikossa oikealla bassolla, koska omistin sen ja meillä oli treenit kerran viikossa. Sitten se hommas akustisen ja treenaili sillä. Sitten se osti sen mun beisin pois, tosin siinä vaiheessa hän osaskin jo soittaa hyvin. Ja koko koko paskaan meni vuosi. Nyttenhän tää homma on jo ihan silkkaa rockia. Spade itse kertokoon treenityyleistään.
kouranka
11.07.2004 20:47:27 (muokattu 11.07.2004 20:57:26)

Hemmetti alkaa nykyään aina vituttaa, kun nappaa basson kouraan kun yksin soittelee. Samojen biisien jauhaminen todellakin. Sanokaah jotain kehittäviä ja semmosia biisejä mitä tässä nyt rupeisi reenaamaan?
Michelle hiillostaa persettäsi!
Aminohappo
11.07.2004 21:03:03
Metallica - Pulling teeth
All my life I've been searching for something Something never comes never leads to nothing
Aksu89
11.07.2004 21:17:34
Metallica - Pulling teeth

Hän osaa jo.
No comments. Riisi
Jailbird
12.07.2004 09:39:46
laatu korvaa määrän!
niin harjoittelussa kuin kaikissa muissakin asioissa.

suosittelen soittotunteja:
- työväenopistot
- musiikkiopistot
- paikalliset musiikkituki yhdistykset
- tunteja antavat kokeneemmat soittajat.
Mortus
12.07.2004 15:34:01

No, itse menin heti alussa kerran viikossa soittotunnille, sitten kotona soittelua varmaankin keskimääräisenä jotain puoli tuntia päivässä.

Loma-aikoina jotain tunnin luokkaa, työ/kouluaikana vähemmän, kun jaksaminen on heikolla.

Siihen tuntiin olen pyrkinyt, että sen treenailisi päivittäin. Ja kyllähän se soitto nykyään jotenkin jo sujuu..
basistinalku
12.07.2004 20:09:36
riittää.. oon itekkii soittanu vasta puol vuotta ja en soita itekää aina noin kaua...
syö suklaata!
TiMiTheShiT
12.07.2004 20:23:47
Ite soittelen vähän millon huvittaa ja sitten joskus viikko putkeen 5h/päivä. Yleensä kyllä säveltelen ja reenailen samalla......
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Ratloz
13.07.2004 03:29:29
lainaten erästä taitavaa basistia:

"Huono basisti soittaa paljon, osaa vähän. Hyvä basisti soittaa vähän, osaa paljon."

olen myös samaa mieltä että ajan käyttö on tärkeää ja sen olen itse huomannut. olen itse soittanut nyt vuoden, enkä ole käynyt yhdelläkään tunnilla ja silti olen oppinut soittamaan monen mielestä hyvin sujuvasti. kuuntelemalla erilaisia biisejä ja katsomalla videoita/keikkoja oppii paljon pelkästään käyttämällä päätään ja korviaan.

joten asiasta neljänteen ja takaisin, en ole sitä mieltä että pitäisi soittaa väkisin joka päivä useita tunteja. soitan silloin kun siltä tuntuu ja lopetan kun siltä tuntuu. jos oikeasti haluaa soittaa, silloin tulee sellainen fiilis useasti, että nyt vois vaikka vähän kikkailla ja sitä tulee soitettua eikä välttämättä huomaa ajan kulua.

eli siinä mielipiteeni asiasta :>
Mr. Garrison
13.07.2004 18:48:53 (muokattu 13.07.2004 18:52:01)

Eli jos et jaksa lukea tuota tekstiä: riittäkkö aloittelijalle 2 tuntia harjoittelua päivässä?

Aloittaessani reenailin 8 tuntia päivässä, kävin töissä toiset kaheksan ja se mitä jäi, nukuin. Mutta olin säästänyt bassoon pitkään, odottanut sitä kuin kuuta nousevaa, eikä sitä kestänyt kuin puolisen vuotta. Jos treenaa tunnin päivässä, tulokset näkyy puolessa vuodessa ja jos 8 tuntia, tuloksiia alkaa tulla jo kuukaudessa.

Intoa!!

Sanokaah jotain kehittäviä ja semmosia biisejä mitä tässä nyt rupeisi reenaamaan?

Stevie Ray Vaughanin tuotannon kun osaat, (Juuh, nimenomaan bassot bassolla) osaat jo kaiken mitä tarvitset koskaan. Sitten vaan peukut ja muut kuorrutukset päälle.

Edit: Typo
Isoo miäs, eikä jaksa.
spade
14.07.2004 09:36:19
Spade itse kertokoon treenityyleistään.

Krhöhöm... no niin, eli treenaat ihan sopivasti, mut välil voisit hellittää ja kelailla kaikkia kuvioita päässä ja muista ehottomasti sorminäppäryys harjoittelu. Emmä oikein muuta osaa nyt sanoa, koita keksii omii kuvioita, sormitreenejä ja muista pitää taukoa välillä.
"Se, missä jakaus kulkee, on salaisuus" Urho Kekkonen
Pitsa
16.07.2004 00:53:37
Suosittelen kyllä Guitarpro-ohjelmaa. Sen kanssahan voi soitella "muun bändin mukana". Itsellä toimii ainakin mukavana motivaattorina, kun valittee jonkin itselle vaikean biisin ja treenailee sitä kunnes rupeaa onnistumaan.
Ei me tämmösiä
Satis
16.07.2004 01:44:55
Olen noin yhdeksän vuotta soittanu ainoastaan sillon kuin on huvittanu (miinus ehkä kaks vuotta, jolloin kävin tunneilla). Ei sillä ole juurikaan väliä soittaako joka päivä tietyn tuntimäärän mukaisesti, oli sitten alottelija tai ei. Pääasia, että tykkää harjoitella eikä tee sitä pakonomaisesti.
"Omenan kohtalo on kara"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)