TPS0852 30.06.2024 00:48:49 | |
---|
Joo .. Yritän saada frendiä äänitys-maailmaan mukaan, ja hän silmäilee 30EUR:n Roland:in settiä, jonka sopivuudesta / sopimattomuudesta en ole lainkaan varma . Homman nimi on se, että moduulista pitäisi löytyä ominaisuus, että joka pad:ille saisi asetettua oman MIDI-kanavansa, jotta yksittäiset rummut saisi menemään DAW:ssa (REAPER, Pro Tools) omalle raidalleen . Tiedän kyllä, että rummut saisi splitattua eri raidoille jälkeenpäitenkin, mutta mieluummin jättäisin tämän ylimääräisen työvaiheen välistä pois . Eli antaa tulla vaihtoehtoja settien suhteen .. hinta-haarukkana a'bout 350 - 400 EUR . Voi olla käytetty tai uusi, kunhan toimii ja täyttää mainitut vaatimukset . + ssaa, jos virppa on Mesh . / T . The Four Winds must blow ... |
Antti1 30.06.2024 12:08:32 (muokattu 30.06.2024 12:10:08) | |
---|
Mitä plugaria sä käytät? Tuohon löytynee joku paljon helpompikin tapa. Mä teen esimerkiksi SSD5 kanssa Reaperissa niin, että MIDI yhdelle raidalle, SSD5 toiselle raidalle, hiirellä kaksi klikkausta ja automaattisilla reitityksillä olevat raidat (32 kpl tjsp.) ilmestyvät SSD5:ttä varten. Tästä kaikesta (+ valmiista miksauksesta) voi tehdä vielä track/project templaten, jos haluaa selvitä kahdella hiiren naksauksella koko hommasta. MIDI-kanaviin ei tarvitse edes koskea, eikä varsinkaan koittaa saada niitä rumpuja eriteltyä äänitysvaiheessa. |
rintapek 01.07.2024 17:25:34 | |
---|
Antti1: Mitä plugaria sä käytät? Tuohon löytynee joku paljon helpompikin tapa. Mä teen esimerkiksi SSD5 kanssa Reaperissa niin, että MIDI yhdelle raidalle, SSD5 toiselle raidalle, hiirellä kaksi klikkausta ja automaattisilla reitityksillä olevat raidat (32 kpl tjsp.) ilmestyvät SSD5:ttä varten. Näin. Ja mä en itse asiassa useinkaan tee edes tota jos en ihan tosissani halua viilata. midi yhdelle raidalla ja vaik tuo SSD5 instrumenttiraidalle ja sit ruuvaan SSD5:n mikseristä balanssit oikeelle hehtaarille. Usein riittää mun tarpeisiini. Splitata voi sit myöhemminkin jos tuntuu siltä, et tarttee. Tämä siis alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi, et vaik on se yksi midiraita ja vaikka rummut-instrumentti olis vaan yksi raita niin niit pystyy silti rumpusoftan omalla mikserillä säätämään kuin olis akustiset rummut 8-kanavaisessa mikserissä. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
TPS0852 01.07.2024 19:36:43 (muokattu 01.07.2024 19:37:18) | |
---|
rintapek: Näin. Ja mä en itse asiassa useinkaan tee edes tota jos en ihan tosissani halua viilata. midi yhdelle raidalla ja vaik tuo SSD5 instrumenttiraidalle ja sit ruuvaan SSD5:n mikseristä balanssit oikeelle hehtaarille. Usein riittää mun tarpeisiini. Splitata voi sit myöhemminkin jos tuntuu siltä, et tarttee. Tämä siis alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi, et vaik on se yksi midiraita ja vaikka rummut-instrumentti olis vaan yksi raita niin niit pystyy silti rumpusoftan omalla mikserillä säätämään kuin olis akustiset rummut 8-kanavaisessa mikserissä. Toi eri raidoille äänityksen tarkoitus on se, että pystyy korjaamaan / kvantisoimaan esim. virpan ja basarin, ym. omassa piano-roll editori ikkunassaan . Jutun tarkoitus EI ole miksaus-poliittinen, vaan se ettei tarvitse siinä yhdessä piano-roll ikkunassa alkaa valikoimaan yksittäisiä iskuja koko setin data:sta . Tämä siis lähtökohtana . The Four Winds must blow ... |
No siihenkin eriävä mielipide, vaikka jokaisella toki omat mieltymyksensä onkin. Reaperissa hiiren oikealla klikkaus ko. säveleen siitä pianon koskettimistolta, niin valitsee koko MIDI itemin mitalta ko. sävelet. Muissa softissa on varmaan sama toiminto myös. Mä itse koen paljon helpommaksi editoida kokonaisuutta, jos näkee sen kokonaisuuden. Kukin tavallaan. Sopivaa settiä en osaa kuitenkaan suositella, ihan hinnat alkaen rumpuaivot tuskin tuohon pystyvät. |