Aihe: Kummeli
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25
Lennu
30.06.2024 12:47:12

Alfons Åberg: Kyllä näitä työelämässä on pilvin pimein. Esim. entisen työnantajani rakennusyhtiö SRV:n keskijohto oli täynnä näitä, välttelivät työntekoa sen verran lahjakkaasti ettei tule virheitäkään ja jos tulee niin sähköpostilla kylmäsiirto toiselle henkilölle.

Haluan sellaiseen keskijohtoon
Autistinen binääriaivo.
kyseinen
01.07.2024 09:17:31
Alfons Åberg: Kyllä näitä työelämässä on pilvin pimein. Esim. entisen työnantajani rakennusyhtiö SRV:n keskijohto oli täynnä näitä, välttelivät työntekoa sen verran lahjakkaasti ettei tule virheitäkään ja jos tulee niin sähköpostilla kylmäsiirto toiselle henkilölle.

Totta kai on pilvin pimein ihmisiä, jotka uskovat olevansa virheettömiä. Eri asia, että sanoo ihan ääneen "en tee elämässä virheitä".
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Vessajono
01.07.2024 09:25:23
Lennu: Haluan sellaiseen keskijohtoon

Sikäli ku mä oon ymmärtäny oikein niin sä et nytkään tee mitään, joten mikä siinä muuttuis?

Tai varmaan enemmän sais fyrkkaa kyl
Alfons Åberg: "Otin piirroshaasteen vakavasti, koska panoksena kuitenkin sekä Heikki Kinnusen tyttäreen vaikutuksen tekeminen että tulevat ruskean viinan ottamiset."
lukethesis
01.07.2024 09:58:34
sub zero: "Romantic Warrior" levyn remasteroinnin kansiteksteissä Corea kirjoittaa jotain "of course there can be lots of discussion about what's going on here and what went into making music at the technical level but..."

Sinänsä tuossa aiheessa nyt on varmaan aineksia sketsiin ilman tuota virheettömyyden pyrkimystäkin, joskin Silvennoinen ilmeisesti itse kävi keikalla, jossa tuli tuota vähemmän kikkailevaa Elektric Bandin materiaalia, vaikka onhan sielläkin kyllä paikoin aika teknistä menoa.

Vaikka RTF oli (pahimmillaan) todella änkyrää tilufuusiota, kyllä Elektric Band vei koko homman vielä täysin eri kesäpaita-avaruusoopperan sfääreihin joillakin niillä myöhemmillä levyillä, kuten ehkä vaikka Inside Out (1990).

Muistaakseni Silvennoinen on kerrannut inspistä sketsille ennenkin jossain haastiksessa, kuinka näki Elektric Bandin Pori Jazzissa tms. ja kuinka hänellä meni tunteisiin, ettei silloin kuullut yhtään virhettä tai "väärää nuottia" keneltäkään. Tosin muistaakseni eka Elektric Band ei koskaan käynyt Porissa, joten sen on täytynyt olla se ysäriversio, Elektric Band II missä Gary Novak jne.
Lennu
01.07.2024 15:13:32

Vessajono: Sikäli ku mä oon ymmärtäny oikein niin sä et nytkään tee mitään, joten mikä siinä muuttuis?

Tai varmaan enemmän sais fyrkkaa kyl

Niin no, se fyrkka
Autistinen binääriaivo.
Vessajono
01.07.2024 16:09:16
Lennu: Niin no, se fyrkka

Vois kyl ruveta tekeens keskijohtoa jonain konsulttina

Ei tekis mitään, mut lähettelis vaan kymppitonnin laskuja joka paikkaan koko ajan
Alfons Åberg: "Otin piirroshaasteen vakavasti, koska panoksena kuitenkin sekä Heikki Kinnusen tyttäreen vaikutuksen tekeminen että tulevat ruskean viinan ottamiset."
kyseinen
02.07.2024 09:40:07
lukethesis: Vaikka RTF oli (pahimmillaan) todella änkyrää tilufuusiota, kyllä Elektric Band vei koko homman vielä täysin eri kesäpaita-avaruusoopperan sfääreihin joillakin niillä myöhemmillä levyillä, kuten ehkä vaikka Inside Out (1990).

Tätä kuuntelin kovasti teininä, oli IVK kiekko.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Alfons Åberg
02.07.2024 10:01:11
kyseinen: Totta kai on pilvin pimein ihmisiä, jotka uskovat olevansa virheettömiä. Eri asia, että sanoo ihan ääneen "en tee elämässä virheitä".

Siis kyllä niitä löytyy. Tuolla mainitussa yhtiössäkin meinasi oikeasti laatta lentää kun yksi keskijohdon possu tuli kertomaan itsestään omaa fanifiktiotaan miten hän on henkilö joka toi jalkapallon Kauniaisiin:
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
Prophet
06.07.2024 22:40:46
Danko
07.07.2024 01:28:26

Prophet: Harvoin nähty.

https://www.youtube.com/watch?v=y3phvx2AZY0

thinline tele syö vähän uskottavuutta, mut ehkei Hessu yhtä sketsihahmoa varten halunnut ostaa hevisuunnikasta
"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko
Alfons Åberg
18.08.2024 21:19:17 (muokattu 18.08.2024 21:19:43)
Mitäs sketsejä muistatte missä pilalle menneet otokset ovat parempia kuin itse sketsi?

Ainakin Banaaninlastaajan laulu tulee mieleen. Itse sketsi ei sellaisenaan jaksa naurattaa, mutta niissä pilalle menneissä punaisena huutava Silvennoisen naama sitten karjuttaa. Samoin Virsikirjan lisälehdillä -sarjan parasta antia on ne pilalle menneet, kun Helalle tuottaa vaikeuksia saada samettisen rauhallisella äänellä sanottua loppuun "Laukaan kirkon urkuri Anders Gärderud ja Tikkurilan seurakunnan nuorisomuusikko Ingnemar Stenmark".
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
NHR
18.08.2024 21:44:01

Alfons Åberg: Mitäs sketsejä muistatte missä pilalle menneet otokset ovat parempia kuin itse sketsi?

En nyt tiedä paremmasta välttämättä, mutta tohtori ja älykääpiöt huvitti mokapätkinä ihan eri tasolla kyllä. Melko vapaamuotoista on tainnut olla niiden vuorosanojen kera, niin paljon perättäisetkin otokset nimittäin erosivat toisistaan: "Mitäs älämölöä täällä pidetään?" / "Mitäs älykääpiöitä täällä pyörii?" jne.

Eikös joku koomikoista sanonutkin jossain haastattelussa, että älykääpiösketseistä tuli ehkä eniten hukkamateriaalia, ja piti samaa pätkää kuvata useampi päivä perätysten, ennen kuin saatiin purkkiin...

Mortti ja Vertti olivat sketseinä lyhyitä ja jopa aika huonojakin, mutta mokapätkät jakson lopussa jaksoivat kuitenkin hymyilyttää.

Kumikorjaamon veljeet olivat ihan hauskoja onnistuneinakin, mutta todella reväyttäviä mokaottoina.

Oli näitä varmaan muitakin, kunhan vain muistaisi... :/
Ramones eunt domus!
AP
19.08.2024 12:47:09
Alfons Åberg: Mitäs sketsejä muistatte missä pilalle menneet otokset ovat parempia kuin itse sketsi?

Erotixin seksituristit Asko ja Hate. Lopullisessa sketsissä Silvennoisella ja Kahilaisella on ehkä kuusi repliikkiä ja koko juttu kestää hyvä jos minuutin, mutta pilalle mennyttä tavaraa on vaikka miten ja siinä nähdään kaikki mahdolliset naurumallit valmetinkäynnistelystä törähtelyyn.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Prophet
09.09.2024 22:52:07
Musacorner - Turun pojat. Olinkin tämän sketsin jo unohtanut.

https://www.youtube.com/watch?v=dYv4lIBLxNg
sub zero
10.09.2024 00:57:51
Prophet: Musacorner - Turun pojat. Olinkin tämän sketsin jo unohtanut

Oliko tässä jotain muuta kulttuurista referenssiä kuin turkulaisten morkkaaminen?
"Musiikki loppui täysin Brahmsiin; ja jo Brahmsissa alan kuulla koneiden melua." -Ludwig Wittgenstein, 1930
Hetfield
10.09.2024 01:33:24

sub zero: Oliko tässä jotain muuta kulttuurista referenssiä kuin turkulaisten morkkaaminen?

Ei kai sitä muuta tarvitakaan, heh heh
Alright, alright, alright!
Arkka
10.09.2024 17:01:44

sub zero: Oliko tässä jotain muuta kulttuurista referenssiä kuin turkulaisten morkkaaminen?

Nimet ainakin täyttä Kummelilaatua:

johan ja se bastian virtanen

Bach on suomeksi virta tai virran äärellä asuva tms.
uusikaveri
10.09.2024 17:58:35 (muokattu 10.09.2024 17:59:59)
Niinko mä sanosi, ni Turun poijjaat oli kylä hyvä, mutta niinko mä sanosi, ni Porist on tullu ainaki dinko, toi yä ja sitte toi tyhjä koira.

https://www.youtube.com/watch?v=YzSJws77S3s
Jeszse
18.12.2024 12:24:10
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)