Aihe: Eri tekniikoiden integroituminen rummunsoiton traditioon
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Seba
19.06.2024 00:28:24

Sera: Olisihan se turvallinen veto, ja sopivaa summaa voidaan ajatella. Asuntolainaa on vielä 4000 euroa jäljellä, joten se voisi olla hyvä summa?

Eli jos et kykene 4 - 6 tunnissa soittamaan kehollisesti symmeristä ja esiteltyä paradiddle/snare-harjoitusta openhand-setillä, saan 4000 euroa, mutta jos kykenet, niin sinä saat.

Tuolla kertoimella olet siis valmis häviämään sitten 4 miljoonaa?
Sera
19.06.2024 00:34:40
Seba: Tuolla kertoimella olet siis valmis häviämään sitten 4 miljoonaa?

Vaikka sitten niin jos ihan lapsellinen haluat koko ajan olla. Jos ei se 4000 euron veto sinulle kelpaa, niin sitten on kelpaamatta.

Menehän nyt harjoittelemaan, niin ehkä jo 4 - 6 vuoden päästä saat sen yhden harjoituskuvion soitettua pelkän suunsoiton sijaan. Ja sen jälkeen voit alkaa soitella samalla tavalla rudimentteja.

Pelkkää suutasi soittamalla et saa minua taidoissa kiinni koskaan.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
Seba
19.06.2024 00:54:48 (muokattu 19.06.2024 00:58:55)

Sera: Vaikka sitten niin jos ihan lapsellinen haluat koko ajan olla. Jos ei se 4000 euron veto sinulle kelpaa, niin sitten on kelpaamatta.

Menehän nyt harjoittelemaan, niin ehkä jo 4 - 6 vuoden päästä saat sen yhden harjoituskuvion soitettua pelkän suunsoiton sijaan. Ja sen jälkeen voit alkaa soitella samalla tavalla rudimentteja.

Pelkkää suutasi soittamalla et saa minua taidoissa kiinni koskaan.

Eli mun pitäisi lyödä mahdoton veto mitä en sun mielestä pysty mitenkään voittaa ja se pitäisi mennä 1/1 vaikka kaikki duuni on mulla.
Nääh. Ei oikein motivoi. Mahdottomissa vedoissa pitää tietenkin olla mahdoton kerroin. Voin toki pudottaa siitä 900 pois ja 100 on jo melko pieni kerroin täysin mahdottomalle tempulla, eikö?
Eli jos mä pistän satasen pottiin niin sä laitat 10000? Eihän sulla oo mitään riskiä hävitä jollekin keskinkertaisella basistille?
Eihän se voi tehdä muutamassa tunnissa sitä mikä sulta kesti vuosia?

Enkä pyri ottamaan ketään taidoissa kiinni tai pyri olemaan parempi kuin muut. Mulle musa ja soittaminen ei ole kilpailua.

Mun kokonaissoittomäärän rummuilla voinee laskee tunneissa joihin riittää sormet laskemaan ne.
Mutta silti et ole valmis ottamaan sitä riskiä että entäs jos vedänkin hatusta tuon harjoituksen mihin kukaan ei pysty?
Sera
19.06.2024 01:00:48
Seba: Eli mun pitäisi lyödä mahdoton veto mitä en sun mielestä pysty mitenkään voittaa ja se pitäisi mennä 1/1 vaikka kaikki duuni on mulla.
Nääh. Ei oikein motivoi. Mahdottomissa vedoissa pitää tietenkin olla mahdoton kerroin. Voin toki pudottaa siitä 900 pois ja 100 on jo melko pieni kerroin täysin mahdottomalle tempulla, eikö?
Eli jos mä pistän satasen pottiin niin sä laitat 10000? Eihän sulla oo mitään riskiä hävitä jollekin keskinkertaisella basistille?
Eihän se voi tehdä muutamassa tunnissa sitä mikä sulta kesti vuosia?

Jestas, että olet tosi lapsellinen tapaus.

Oletko varma, että et ole narsisti? Käyttäydyt nimittäin koko ajan kuin joku paraskin oppikirjaesimerkki narsistin nettikäytöksestä.

Kerjäät selkeästi jatkuvaa huomiota ja olet isoegoinen suunsoittaja, joka keskusteluissa kiemurtelee aina pois olennaisesta kuin joku liukas mato. Koskaan ei tarvitse kyetä esittelemään mitään faktoja oikeista soittotaidoista kun vain kiemurtelee ja selittää kovasti.
Seba
19.06.2024 01:22:03 (muokattu 19.06.2024 01:24:14)

Sera: Jestas, että olet tosi lapsellinen tapaus.

Oletko varma, että et ole narsisti? Käyttäydyt nimittäin koko ajan kuin joku paraskin oppikirjaesimerkki narsistin nettikäytöksestä.

Kerjäät selkeästi jatkuvaa huomiota ja olet isoegoinen suunsoittaja, joka keskusteluissa kiemurtelee aina pois olennaisesta kuin joku liukas mato. Koskaan ei tarvitse kyetä esittelemään mitään faktoja oikeista soittotaidoista kun vain kiemurtelee ja selittää kovasti.

Onko se huomion kerjäämistä että vastaa viesteihin jotka on osoitettu mulle?

Itsehän halusit lyödä vetoa joka on sun mielestä mahdoton mutta sitten et uskallakakaan?

Sä et oo mitään muuta tässä lähinnä keksinyt kuin henkilöön meneviä viestejä mikä taasen kertoo susta kaiken tarvittavan.
Mä olen kertonut pelkkiä faktoja sun soitosta jotka jokainen korvat omaava pystyy itse toteamaan kuuntelemalla sun videoita ja pystyt sen itsekin toteamaan jos heität audiot dawiin ja katsot miten iskut on pääosin missä sattuu.
Se ei ole mielipide eikä henkilöön menemistä mitä itse harrastat kokoajan kun et muuta keksi.

Se että olet kieltämättä keksinyt kinkkisen harjoituksen ei poista siitäkään sitä että siinä on huono time. Eikä se että sinä olet sen ainoana ladannut YouTubeen tarkoita sitä että siihen ei kukaan muu pysty ilman 4-6 vuoden harjoittelua. Jos sulla on siihen sellainen aika mennyt niin ehkä toiset samanlaiset niin se menee jo sujuvasti joten jatka harjoittelua.

Se ei missään määrin ole mahdoton. Ehkä häviäisin vedon, jopa todennäköisesti mutta et silti uskalla ottaa kunnon riskiä siitä jos vaikka onnistunkin.

Eli olet epävarma velliperse.
Jätän tämän nyt tähän ettei sun psyyke kärsi liikaa ja ehkä huvikseni treenaan tuon joskus kun on aikaa huvitella rumpujen parissa ja kerron sit monta tuntia siihen meni niin voidaan sit vertailla menikö siihen yhtä monta tuntia kuin sulla vuosia.

Nyt ei jaksa tätä enää kun sulla on levy jäänyt niin pahasti pomppimaan että tää käy jo tylsäksi. Oot kuin radion soittolistat. Paitsi että niiden paska on paremmin tuotettua.
Sera
19.06.2024 01:29:11 (muokattu 19.06.2024 01:34:30)
Seba:

Se ei missään määrin ole mahdoton. Ehkä häviäisin vedon, jopa todennäköisesti mutta et silti uskalla ottaa kunnon riskiä siitä jos vaikka onnistunkin.

Eli olet epävarma velliperse.
Jätän tämän nyt tähän ettei sun psyyke kärsi liikaa ja ehkä huvikseni treenaan tuon joskus kun on aikaa huvitella rumpujen parissa ja kerron sit monta tuntia siihen meni niin voidaan sit vertailla menikö siihen yhtä monta tuntia kuin sulla vuosia.

Nyt ei jaksa tätä enää kun sulla on levy jäänyt niin pahasti pomppimaan että tää käy jo tylsäksi. Oot kuin radion soittolistat. Paitsi että niiden paska on paremmin tuotettua.

Olet sen verran selkeästi jollain tavalla mielenvikainen tapaus, että sinulla voi olla jotain salaisia fullretard-soittotaitoja, eikä full retardin kanssa kannata lähteä musiikissakaan sotimaan. Tähän mennessä mikään ei kuitenkaan todista, että kykenisit edes sen yhden harjoituksen soittamaan 4 - 6 tunnissa. Etkä uskalla lyödä 4000 euron vetoakaan.
Ridge74
19.06.2024 10:15:12

Mielenkiinnosta googletin tätä kuuluisaa tekniikkaa..

https://www.drummerworld.com/forums … nt-on-how-i-play-and-advices.87253/

Täällä on ohjeet miten soitetaan ja luetaan, eli ymmärsinkö oikein että tämä on ihan perus paradiddle mutta eri iskut luetaan päässään vokaaleina...?

Ääntämisen kun jättää pois niin mitä ihmeellistä, miksi äänellä päässään jotain kirjaimia, mites kun tempo nousee, siinä menee kieli solmuun..?

Millä tempolla pystyt tuon vetämään, suomen nopein räppäri vetää 852 tavua minuutissa, varmaan pystyt nopeammin kun kyseessä vaan vokaali..?
Diamond Electronic Drums, 2 x eDRUMin 10, Mike Mangini Drum Library, EZDrummer 3
Stoalainen
19.06.2024 17:28:27 (muokattu 19.06.2024 17:45:51)
Ridge74: Mielenkiinnosta googletin tätä kuuluisaa tekniikkaa..

https://www.drummerworld.com/forums … nt-on-how-i-play-and-advices.87253/

Täällä on ohjeet miten soitetaan ja luetaan, eli ymmärsinkö oikein että tämä on ihan perus paradiddle mutta eri iskut luetaan päässään vokaaleina...?

Ääntämisen kun jättää pois niin mitä ihmeellistä, miksi äänellä päässään jotain kirjaimia, mites kun tempo nousee, siinä menee kieli solmuun..?

Millä tempolla pystyt tuon vetämään, suomen nopein räppäri vetää 852 tavua minuutissa, varmaan pystyt nopeammin kun kyseessä vaan vokaali..?

"Take my word on in, even it's just a word of a madman."

Keskustelun sisällössä on hauska kontrasti. Aloittajan teksti maalaa kuvaa soiton saloihin syvälle syventyneestä ammattilaisesta - tai vähintään vakavasta ja intohimoisesta harrastajasta - erityisesti DrummerWorldin kirjoitusten perusteella. Ilman näytteitä saattaisi näkemykset mennä läpi mullekin.

Mutta heti kun avaat ja kuuntelet jonkin aloittajan lukuisista soittovideoista, totuus paljastuu ja koko paasaamiselta menee pohja ja sanomisilta uskottavuus.

Soittaminen on hauskaa ja niin kuuluisi aina ollakin, mutta itsekriittisyys ja omien rajotteiden tunnistaminen on myös hyväksyttävä piirre. Ja vaikka kuinka yrittäisi uida vastavirtaan, ihmisillä on valitettavasti korvat. Etenkin musiikin teoriaan ja käytäntöön vihkiytyneillä. Aloittajalla on esittämiinsä asioihin vahva usko, mutta ei se tarkoita, että hän olisi millään tavoin oikeassa. Objektiivinen ja subjektiivinen totuus ovat kaksi eri asiaa.

Mikä funktio improvisaatiolla edes on, niin että se vaatii keskustelua tai pätemistä mihinkään suuntaan? Vastaan tähän heti itse - ei niin minkäänlaista.
Voihan tuulikello sentään.
hollmi-5
19.06.2024 20:26:48 (muokattu 19.06.2024 22:32:19)
Stoalainen: "Take my word on in, even it's just a word of a madman."

Keskustelun sisällössä on hauska kontrasti. Aloittajan teksti maalaa kuvaa soiton saloihin syvälle syventyneestä ammattilaisesta - tai vähintään vakavasta ja intohimoisesta harrastajasta - erityisesti DrummerWorldin kirjoitusten perusteella. Ilman näytteitä saattaisi näkemykset mennä läpi mullekin.

Juurikin näin. Sera ei edes auttavasti pystyisi bändiä liidaamaan, mutta on jäänyt improvisaationsa lumoihin. Siinä mikä tahansa tahtilaji ja aika-arvo voidaan muuttaa improvisaatioksi, vaikka kyntämisestä on kyse.

Platinum Member
Feb 17, 2017
Well,somebody said simplify and I agree.

You're fills are pretty uneven and not on the beat.

You need to concentrate on where the one is, as you are either too late or too early when coming out of a fill.

In a word,work on your time keeping as that's a drummers primary task
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
19.06.2024 22:39:48
Sera: Olet sen verran selkeästi jollain tavalla mielenvikainen tapaus, että sinulla voi olla jotain salaisia fullretard-soittotaitoja, eikä full retardin kanssa kannata lähteä musiikissakaan sotimaan. Tähän mennessä mikään ei kuitenkaan todista, että kykenisit edes sen yhden harjoituksen soittamaan 4 - 6 tunnissa. Etkä uskalla lyödä 4000 euron vetoakaan.

Minä uskallan. Kuka tuomaroi?
Tom Miking
20.06.2024 10:12:59
Onhan se toisaalta kätevää että jos/kun keikalla tai treeneissä soittaa päin p....ttä niin voi vain todeta kavereille että te ette nyt vaan ymmärrä, juuri minun kohdalle tuli epäjatkuvuuskohta aika-avaruudessa ja sen takia ykkönen siirtyi eri paikkaan johtuen triolikonjunktiosta paradiddlekontekstin tangentin suhteen.
JanneO
20.06.2024 13:25:35 (muokattu 20.06.2024 13:26:00)
Sera: Olisihan se turvallinen veto, ja sopivaa summaa voidaan ajatella. Asuntolainaa on vielä 4000 euroa jäljellä, joten se voisi olla hyvä summa?

Eli jos et kykene 4 - 6 tunnissa soittamaan kehollisesti symmetristä ja sinulle esiteltyä tuplabasso-paradiddle/snare-harjoitusta openhand-setillä, saan 4000 euroa, mutta jos kykenet, niin sinä saat.

Laitahan tähän uudestaan se harjoite, en jaksa kaivaa sitä tuolta keskustelun syövereistä. Voisin mielenkiinnosta sitä treenata.
Weturi
20.06.2024 19:01:11
Ompas taas hiekkalaatikolla muksuilla kunnon kinaa. Vissiin vedetty kokista liikaa ja sitten sokerihumalan jälkeen alkaa krapula...

Lyökää mieluummin vetoa vaikka, että monessako tunnissa pystyy opetteleen Led Zeppelinin fool on the rain kombin. Bonusta, jos pystyy soittaan koko kappaleen.
Osaako joku palstalainen ko. biisin soittaa?

Itsellä kapula mikäsenytoli tekniikka ei vain riitä haitsun soittoon ko. biisissä. Vielä. Se kyllä vituttaa.
hollmi-5
21.06.2024 00:04:54
Weturi: Ompas taas hiekkalaatikolla muksuilla kunnon kinaa. Vissiin vedetty kokista liikaa ja sitten sokerihumalan jälkeen alkaa krapula...

Lyökää mieluummin vetoa vaikka, että monessako tunnissa pystyy opetteleen Led Zeppelinin fool on the rain kombin. Bonusta, jos pystyy soittaan koko kappaleen.
Osaako joku palstalainen ko. biisin soittaa?

Itsellä kapula mikäsenytoli tekniikka ei vain riitä haitsun soittoon ko. biisissä. Vielä. Se kyllä vituttaa.

No sehän on hieno biisi. Osaan kyllä. Shufflekomppi. Eli trioli, jossa trolin toinen lyönti jätetää soittamatta.
Epämuusikko
21.06.2024 00:42:31 (muokattu 21.06.2024 00:49:21)
Miten se fool in the rain tähän edes liittyy? Komppi muiden joukossa.

No, senkin voi soittaa kukin tyylillään mutta kunhan edes sinne päin (itse olen vahvasti sinne päin -koulukunnan kannattaja). Siinä mielessä ketjun filosofia osalla porukasta menee eri raiteille :D
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Weturi
22.06.2024 16:35:46
Epämuusikko: Miten se fool in the rain tähän edes liittyy? Komppi muiden joukossa.

No, senkin voi soittaa kukin tyylillään mutta kunhan edes sinne päin (itse olen vahvasti sinne päin -koulukunnan kannattaja). Siinä mielessä ketjun filosofia osalla porukasta menee eri raiteille :D

Liittyy ja liittyy, tai sitten ei.
Aika paljon soitan omalla tyylillä. Viis alkuperäisestä.
Mutta Led Zeppelin on Led Zeppelin. Se on poikkeus.
Ehkä osaan joku päivä soittaa mahdollisimman monta Led Zeppelinin biisiä oikein. Aika näyttää.
Biisin shuffle on saanut nimekseen Bonzo shuffle.
Siksi ehkä osallistuin keskusteluun.

https://youtube.com/shorts/fnnHNjB9U7I?si=6lgCii-0XwVkw5Qz

Noin kymmenen vuotias tyttö. Hieno pläjäys.
Epämuusikko
22.06.2024 17:15:04 (muokattu 22.06.2024 17:23:44)
Weturi: Liittyy ja liittyy, tai sitten ei.
Ehkä osaan joku päivä soittaa mahdollisimman monta Led Zeppelinin biisiä oikein. Aika näyttää.

Ketjun aloittajalta voit toki pyytää ihan mitä tahansa biisiin liittyen koherenttia.

(ja jos kymmenenvuotias kukatahansa sen kompin harjaa niin se sitten siitäkin)
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
hollmi-5
22.06.2024 23:38:42 (muokattu 22.06.2024 23:40:53)
Weturi: Liittyy ja liittyy, tai sitten ei.

Bonzon komppi on tuossa kovaa laittoa. Se, että tavoite on soittaa mahdollisimman monta oikein? Bonham oli 19, kun eka Zeppelin äänitettiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)