Aihe: Eri tekniikoiden integroituminen rummunsoiton traditioon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Seba
18.06.2024 00:59:54

Sera: Se harjoitus on juuri niin läjässä mitä sen harjoituksen pitää ollakin.

Minulla ei ole sen suhteen mitään todistettavaa, mutta sinulla suurisuu on ja aika paljonkin. Niin paljon, että et vielä sitä itsekään ymmärrä.

Joten nyt vaan treenaamaan, ja sitten vasta kirjoitat minulle seuraavan kerran kun osaat kyseisen harjoituksen tehdä ja siitä on myös todisteet.

Miksi mä todistelisin jollekin trollille että opettelisin jonkun simppelin rumpukuvion jota et itsekään osaa soittaa?
Laita klikki päällle ja vedä siihen iskut kohdilleen niin saa edes selvää mitä yrität soittaa. Nyt se on niin sekavaa sähläystä että lähinnä hävettää sun puolesta.
Sera
18.06.2024 01:02:52
Seba: Miksi mä todistelisin jollekin trollille että opettelisin jonkun simppelin rumpukuvion jota et itsekään osaa soittaa?

Siitä vaan kokeilemaan kuinka simppeli kuvio se on. Harjoitusvideollani se menee täysin oikea-aikaisesti.

Sinulla menee 4 - 6 vuotta, että saat sen soitettua jos nyt alat harjoittelemaan. Lopeta jankutus.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
Seba
18.06.2024 01:15:44

Sera: Siitä vaan kokeilemaan kuinka simppeli kuvio se on. Harjoitusvideollani se menee täysin oikea-aikaisesti.

Sinulla menee 4 - 6 vuotta, että saat sen soitettua jos nyt alat harjoittelemaan. Lopeta jankutus.

No jos siitä 3/4 tuli treenattua autossa töihin ajellessa niin tuskin se viimeinen osakaan on enää rakettitiedettä kenenkään muun kuin sinun mielestä.

Jos sun mielestä sun videolla se menee timessa niin suosittelen putsaamaan korvat ja hommaamaan metronomin. Toki jos et tuosta itse huomaa miten perseellään se on niin ehkä 4-6 vuodessa klikin kanssa treenatessa korvasi harjaantuu edes hieman tai opit soittamaan klikkiin.

Laitan heti videon kun olen hommannut rummut ja tuplapedaalin. Tähän tosin voi mennä jokunen vuosi kun on parempiakin rahanreikiä mutta jos siihen mennessä olet oppinut soittamaan sen timessa ja laittanut siitä videon niin voidaan sitten vertailla ja voit sitten itkeä itsesi uneen kun keskivertobasisti vetää "mahdottoman" treenin tiukemmin kuin mihin ikinä itse pystyt.
Thefish
18.06.2024 09:43:41
Sera: Katsoitko ne aiemmat videot joissa hän soittaa ihan oikeassa orkesterissa? Vai katsoitko vain tuon yhden, jossa ammattilainen huvittaa itseään kikkailemalla oikein kunnolla?

Jokaisella on omat mielipiteensä käsitteestä ammattilainen.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Sera
18.06.2024 14:25:29 (muokattu 18.06.2024 14:31:17)
Seba: No jos siitä 3/4 tuli treenattua autossa töihin ajellessa niin tuskin se viimeinen osakaan on enää rakettitiedettä kenenkään muun kuin sinun mielestä.

Laita vielä todisteet siitä, kun opit soittamaan kuvion. Suunsoittoa ei tässä asiassa lasketa, vaan ihan oikeat todisteet pitää esitellä.

Edelleenkin voit vapaasti kertoa miten haluat kappaleet soitettavan, niin niitä voidaan harjoitella haluamallasi tavalla. Onko vaikea ymmärtää asiaa?

Ja kirjoita minulle seuraavan kerran vasta sitten kun osaat harjoituksen soittaa ja siitä on todisteet.
Seba
18.06.2024 15:40:20

Sera: Laita vielä todisteet siitä, kun opit soittamaan kuvion. Suunsoittoa ei tässä asiassa lasketa, vaan ihan oikeat todisteet pitää esitellä.

Edelleenkin voit vapaasti kertoa miten haluat kappaleet soitettavan, niin niitä voidaan harjoitella haluamallasi tavalla. Onko vaikea ymmärtää asiaa?

Ja kirjoita minulle seuraavan kerran vasta sitten kun osaat harjoituksen soittaa ja siitä on todisteet.

Kuinka vaikea on ymmärtää että kappaleet voi soittaa musiikki ja muut soittimet huomioiden. Lienee kolmas kerta kun sen sanon. Lisätään siihen vielä että jos opettelee osumaan iskuille niin se olisi se ensimmäinen lähtökohta.
Sulla on soiton lisäksi täysin improvisoitu käsitys ajasta ja oma tyttäreni veti komppia paremmalla timella 10 vuotiaana kun kokeili kolmatta kertaa rumpuja.

Kirjoita mulle seuraavan kerran kun olet opetellut soittaa edes peruskomppia klikkiin, improja tuskin tulet ikinä saamaan osumaan, mutta jos edes kakkosnelonen osuisi.
J.Nikkanen
18.06.2024 16:10:23
Ennen lukkoa.
Sera
18.06.2024 18:40:32 (muokattu 18.06.2024 18:52:57)
Seba: Kuinka vaikea on ymmärtää että kappaleet voi soittaa musiikki ja muut soittimet huomioiden.

Kerrot vaan miten haluat kappaleet soitettavan. Onko jotenkin vaikea ymmärtää asiaa?

Rumpalinakin olet varmaan tosi mahtava, kun autoa ajaessasi soittelet sellaisia kuvioita, joihin ei suurin osa ammattilaisistakaan kykene edes rumpujen kanssa. Ja kaikki tämä, vaikka et siis edes ymmärrä sitä mikä on harvinaista motorisesti.

Seba:Kirjoita mulle seuraavan kerran kun olet opetellut soittaa edes peruskomppia.

Sinähän se kerroit rehvakkaasti, että 4 - 6 tunnissa kykenet soittamaan sellaisen rytmikuvion, johon maailmassa ei pysty monikaan rumpali. Laita nyt näytöt esiin, sillä ennen niiden esittelyä olet vain suunsoittaja.
Sera
18.06.2024 20:51:33
Seba:

Laitan heti videon kun olen hommannut rummut ja tuplapedaalin.

Voit tulla minun luokseni osoittamaan taitosi. Varmaan kestän sinua 4 - 6 tuntia kun harjoittelet ja sitten soitat kyseisen harjoituskuvion. Ei ole tarvetta sinun siis ostaa rumpuja parin tunnin takia.

Voidaan myös lyödä vetoa siitä, saatko suorituksen tehtyä lupaamassasi ajassa.
Seba
18.06.2024 21:32:36 (muokattu 18.06.2024 21:43:56)

Sera: Voit tulla minun luokseni osoittamaan taitosi. Varmaan kestän sinua 4 - 6 tuntia kun harjoittelet ja sitten soitat kyseisen harjoituskuvion. Ei ole tarvetta sinun siis ostaa rumpuja parin tunnin takia.

Voidaan myös lyödä vetoa siitä, saatko suorituksen tehtyä lupaamassasi ajassa.

Mä tuskin kestäisin sua 6 sekuntia.
Meinaatko nyt tosissasi että paradiddlejen soittaminen basareilla on jokin mestarisuoritus? Jos on niin lienen sitten jonkin sortin mestari tietämättäni mutta veikkaan että jokainen tän palstan jantteri kykenee soittamaan ne ongelmitta ja pitäen "haitsullla" samalla tahtia ja vaihtamaan tahdituskättä ja kumminpäin soittaa jaloilla paradiddlejä. Jos noin hitaaseen tempoon soittaa niin pystyy vielä aksentoimaan potkut.

"Virvelikättä" en vielä kokeillut ajaessa mutta onhan mulla 4-6 vuotta aikaa jaksaa sekin ottaa mukaan. Ehkä parin vuoden päästä kokeilen sitä kun teen tässä järkevämpiä asioita välissä.

En nyt sitten tiedä onko tuo mitä autolla ajaessa pystyy naputtelemaan nyt sitten muka motoristisesti jotenkin harvinaista, jos basisti siihen kykenee parissa minuutissa niin vähän epäilen ettei nyt kovin harvinaista ole.
Sera
18.06.2024 21:41:51
Seba: Mä tuskin kestäisin sua 6 sekuntia.
.

Kyllä sinulla erilaisia tekosyitä riittää loppuelämäksi miksi et milloinkaan kykene todistamaan suuria sanojasi.

"Put your money where your mouth is."

Voin mennä kylille perheen kanssa siksi aikaa kun sinä harjoittelet kyseisen harjoituskuvion ja video kuvataan. Siinä menee kertomasi mukaan 4 - 6 tuntia.
Sera
18.06.2024 21:43:55
Seba: Mä tuskin kestäisin sua 6 sekuntia.
Meinaatko nyt tosissasi että paradiddlejen soittaminen basareilla on jokin mestarisuoritus? Jos on niin lienen sitten jonkin sortin mestari tietämättäni mutta veikkaan että jokainen tän palstan jantteri kykenee soittamaan ne ongelmitta ja pitäen "haitsullla" samalla tahtia ja vaihtamaan tahdituskättä ja kumminpäin soittaa jaloilla paradiddlejä. Jos noin hitaaseen tempoon soittaa niin pystyy vielä aksentoimaan potkut.

"Virvelikättä" en vielä kokeillut ajaessa mutta onhan mulla 4-6 vuotta aikaa jaksaa sekin ottaa mukaan. Ehkä parin vuoden päästä kokeilen sitä kun teen tässä järkevämpiä asioita välissä.

Ylivertaisuusvinouma

Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan. Tämän voi katsoa johtuvan siitä, että kun yksilö ei hallitse taidon suorittamista, ei hän osaa myöskään arvioida osaamistasoa. Kyse on siis metakognitiivisesta vajavuudesta eli kyvyttömyydestä arvioida oikein omaa taitotasoaan. Aihetta tutkineen David Dunningin mukaan palautteen puute on eräs merkittävimmistä vääriin luuloihin johtavista tekijöistä.

Erityisesti tiedollisia taitoja koskeva ylivertaisuusvinouma tunnetaan myös nimellä DunningKruger-vaikutus sitä tutkineiden psykologien David Dunningin ja Justin Krugerin mukaan. Dunning ja Kruger testasivat ihmisten käsitystä omasta huumorintajustaan, kielioppiosaamisestaan ja loogisesta päättelykyvystään.
Sera
18.06.2024 21:45:02
Seba:

Missä 4 - 6 vuodessa? Kerroit tekeväsi asian 4 - 6 tunnissa. Niin ne maalitolpat sinulla siirtyilee.
Seba
18.06.2024 21:45:46

Sera: Ylivertaisuusvinouma

Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan. Tämän voi katsoa johtuvan siitä, että kun yksilö ei hallitse taidon suorittamista, ei hän osaa myöskään arvioida osaamistasoa. Kyse on siis metakognitiivisesta vajavuudesta eli kyvyttömyydestä arvioida oikein omaa taitotasoaan. Aihetta tutkineen David Dunningin mukaan palautteen puute on eräs merkittävimmistä vääriin luuloihin johtavista tekijöistä.

Erityisesti tiedollisia taitoja koskeva ylivertaisuusvinouma tunnetaan myös nimellä DunningKruger-vaikutus sitä tutkineiden psykologien David Dunningin ja Justin Krugerin mukaan. Dunning ja Kruger testasivat ihmisten käsitystä omasta huumorintajustaan, kielioppiosaamisestaan ja loogisesta päättelykyvystään.

Diagnosoit hienosti itsesi.

Itse olen edelleen keskivertobasisti ja kehno rumpali.
Ehkä olen sitten motoristisesti harvinaisuus, mene ja tiedä.
Seba
18.06.2024 21:47:06

Sera: Missä 4 - 6 vuodessa? Kerroit tekeväsi asian 4 - 6 tunnissa. Niin ne maalitolpat sinulla siirtyilee.

Se oli sun arvio se 4-6 vuotta. Mä ehkä käytän ne tunnit sen 4-6 vuoden sisällä jos huvittaa.
Seba
18.06.2024 21:49:52

Sera: Kyllä sinulla erilaisia tekosyitä riittää loppuelämäksi miksi et milloinkaan kykene todistamaan suuria sanojasi.

"Put your money where your mouth is."

Voin mennä kylille perheen kanssa siksi aikaa kun sinä harjoittelet kyseisen harjoituskuvion ja video kuvataan. Siinä menee kertomasi mukaan 4 - 6 tuntia.

Kyllä mä pääsen halutessa ihan treeniksellekin lainaamaan rumpuja mutta en ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi mä tuhlaisin noin tyhjänpäiväiseen asiaan arvokkaita tunteja?
Siksi että se on sun mielestä mahdotonta ei ole kovin hyvä syy.
Sera
18.06.2024 21:50:24
Seba: Diagnosoit hienosti itsesi.

Itse olen edelleen keskivertobasisti ja kehno rumpali.
Ehkä olen sitten motoristisesti harvinaisuus, mene ja tiedä.

Uskon, että olet kehno rumpali ja keskivertobasisti. Sitä ei tarvitse enää mainostaa.

Lupasit rehvakkaasti soittaa harjoituksen 4 - 6 tunnissa, mutta aloitkin vain kiemurtelemaan kun asia pitäisi todistaakin.

Et edes ymmärrä mikä on motorisesti rummunsoitossa harvinaista ja mikä ei, ja silti koet olevasi pätevä soittamaan suutasi.
Sera
18.06.2024 21:52:25
Seba: Kyllä mä pääsen halutessa ihan treeniksellekin lainaamaan rumpuja mutta en ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi mä tuhlaisin noin tyhjänpäiväiseen asiaan arvokkaita tunteja?

Älä viitsi kiemurella. Asian todistaminen kestää sinulta 4 - 6 tuntia kuten kerroit, mutta ennenkuin kykenet asian todistamaan, olet vain suunsoittaja ilman yhtään mitään näyttöjä taidoista joita ylimielisenä kerrot itselläsi olevan.
Sera
18.06.2024 21:53:56
Seba: Se oli sun arvio se 4-6 vuotta. Mä ehkä käytän ne tunnit sen 4-6 vuoden sisällä jos huvittaa.

Kyllä. Sinulla menee 4 - 6 vuotta ennenkuin saat kyseisen harjoituksen tehtyä jos nyt alat harjoittelemaan.

Itse väitit tekeväsi asian 4 - 6 tunnissa kun et mitään aiheesta ymmärrä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)