Progorava 10.06.2024 18:23:53 | |
---|
Helou. Olisiko jollain jemmassa linkkiä Fender Mustang Basson kaulataskun spekseihin? Jostain syystä en nyt saa googlea svengaamaan tämän asian kanssa. |
mhelin 10.06.2024 20:00:57 | |
---|
Progorava: Helou. Olisiko jollain jemmassa linkkiä Fender Mustang Basson kaulataskun spekseihin? Jostain syystä en nyt saa googlea svengaamaan tämän asian kanssa. Käytä sapluunoita, ei noita speksejä ole varmaan edes olemassa muuten kuin piirustusten muodossa. Niitäkin on kaupan netissä, ehkä jostain voi löytää ilmaiseksikin. |
basisti1971 11.06.2024 11:13:57 | |
---|
|
Progorava 11.06.2024 11:37:50 (muokattu 11.06.2024 11:38:08) | |
---|
basisti1971: Moi. En tutkinut sen tarkemmin, mutta josko: https://www.google.com/search?clien … mustang+bass+neck+pocket+dimensions T:Samuli Noita samoja hakuja olen plärännyt. Tuossa ekassa tärpissä väitetään, että tasku olisi vain 54mm, eli jopa kapoisempi kuin normi stratossa. Olen kerran testannut Mustang-bassoa ja ei siitä jäänyt mielikuvaa noin kapeasta kaulasta. Tokihan näissä voi myös olla variaatiota aikakaiden ja valmistusmaan mukaan. |
J.Hollström 11.06.2024 13:33:32 | |
---|
|
Progorava 11.06.2024 14:03:23 | |
---|
|
mhelin 11.06.2024 14:13:51 | |
---|
Rakensin oman Musicmaster bassoni käyttämällä jazz-basson kaulan sapluunaa, eli tein sen vaan vähän lyhyempänä versiona. Sille tuli kaulataskun mitoiksi n. 59mm leveimmästä ja 55mm kapeimmasta kohtaa (13. ja 14. nauhan välistä, tosin kaulataskun toinen reuna on sillä kohtaa ilmaan piirretty viiva). Kaulataskuhan ei ole suorakulmainen neliö. Kaulataskun jyrsimistä varten tein tilapäisen sapluunan laittamalla kaksipuoleisella teipillä bodyyn vanerinpaloja kaulan ympärille. |
Moi. Progorava: Noita samoja hakuja olen plärännyt. Tuossa ekassa tärpissä väitetään, että tasku olisi vain 54mm, eli jopa kapoisempi kuin normi stratossa. Olen kerran testannut Mustang-bassoa ja ei siitä jäänyt mielikuvaa noin kapeasta kaulasta. Yhteen olen aikojen saatossa törmännyt, mutta en edes kokeillut koska hintapyyntö oli jotain täysin utopistista, mutten pidä ollenkaan mahdottomana etteikö tuossa kyseisessä Competition Mustangissa olisi ollut kaulatasku tuota luokkaa. Todella kapea oli kuitenkin, kuten "vajaaskaalaisissa" tuohon aikaan tapana oli. Noiden bodythän olivat kitaroista peräisin, tosin niin paljon ei ole asia koskaan kiinnostanut että olisin edes yrittänyt ottaa selvää miten -jos lainkaan- bodyjen routtaukset toisistaan kitaroissa ja bassoissa erosivat.
Progorava: Tokihan näissä voi myös olla variaatiota aikakaiden ja valmistusmaan mukaan. Veikkaan että tuosta on pohjimmiltaan kyse. Joten voinee aikalailla vapaasti valita millaisen tekee ellei joku tietty ajanjakso ole kiikarissa :D. T:Samuli |