Ridge74 11.06.2024 19:45:52 | |
---|
"Analoginen kaari, binäärinen gridi, venytys tai supistus analogisen kaaren harvinaisemmille nuottiarvoille, paluu takaisin yleisempään binääriseen gridiin.." Vähän yhdistin tekstejä ja esimerkkejä koitin löytää huonolla mäihällä, isolle kirkollekin ollaan menossa esittelemään tällaista soittoa, kertokaa ihmeessä lisää, video olisi plussaa.. Mulla ei kulje tuplat, eikä kyllä ajatus enää lukien näitä tekstejä.. Diamond Electronic Drums, 2 x eDRUMin 10, Mike Mangini Drum Library, EZDrummer 3 |
Epämuusikko 11.06.2024 19:58:56 (muokattu 11.06.2024 20:02:30) | |
---|
Ajatuksen tasolla tuollainen filosofia resonois nu-soul-rumpaloinnin *) suuntaan, mutta kyllä sielläkin iskunpohja pitää omalla soitollaan etabloida. Sekin meinaa ketjun pää-äänenkannattajalla olla sen verran skutsissa etten noilla kannuksilla menisi opetuslapsia hakemaan leikkimökkiä kauempaa. sori. mutta hei, vapaa maailma. *) eikä millään sinne päinkään olevalla ilmaisulla ole sijaa tuplabasarimusiikissa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sera 11.06.2024 23:24:25 | |
---|
Epämuusikko: Siinäpä onkin savottaa. Olen nämä kaikki tekniikka-asiat selittänyt jo vuosia sitten siinä ketjussa, jossa kehittämäni tekniikka sai nimensä, ja joka jostain syystä poistettiin palstalta. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Sera 11.06.2024 23:36:26 | |
---|
Epämuusikko: *) eikä millään sinne päinkään olevalla ilmaisulla ole sijaa tuplabasarimusiikissa. Mitä on "tuplabasarimusiikki"? Itse olen noudattanut vuosia sitten Rumpalit.netissä lukemaani ohjetta, jonka mukaan pitää vaan vuorojaloin soittaa bassoilla vähän sellaista mitä basistikin soittelee. Siitä se lähtee. Näin joku siellä kommentoi kun joku kysyi miten soittaa tuplabassoja. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Tuplabassari ei kyllä lähtökohtaisesti ole tehty basistin seuraamiseen. Siihen riittää yksikin pedaali. On ihan turhaa soittaa lippukomppia kahdella pedaalilla. Vasemman jalan rooli haitsulla on tärkeämpi, kuin vetää haitsun pellit kiinni ja jalat bassorummun pedaaleilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sera 12.06.2024 08:27:42 (muokattu 12.06.2024 08:35:31) | |
---|
hollmi-5: Tuplabassari ei kyllä lähtökohtaisesti ole tehty basistin seuraamiseen. Mihin tuplabassari on tehty? Kukaan ei estä käyttämästä toista jalkaa hihatilla jos siihen on tarvetta, vaikka soittaisi muuten kuvioita vuorojaloin. Ja tuplilla voi soittaa sellaisia kuvioita, joihin yhden pedaalin nopeus ei riitä. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Epämuusikko 12.06.2024 09:58:31 | |
---|
Kerro jotain mitä emme tiedä. Sinänsä ite en välitä tuplabasaririippuvaisesta musiikista tuon taivaallista mutta kyllä joku perustime pitää olla ennen kuin lähtee tämmöisiin filosofislähtöisiin kudelmiin. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
jazzmies 12.06.2024 09:58:32 | |
---|
hollmi-5: On ihan turhaa soittaa lippukomppia kahdella pedaalilla. Juuri näin. Kahdella pedaalilla kun soittaa hitaanpuoleisia rytmejä, niin voi olla varma että soitto on epätarkkaa. Sen voi testata soittamalla kuudestoistaosia hi-hatiin tempossa 60 ensin yhdellä kädellä ja sitten kahdella (vuorokäsin). Niissä on aivan eri intensiteetti sisäsyntyisesti. Eli jos haluaa soiton pysyvän kunnolla läjässä, niin tee yhdellä raajalla. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Epämuusikko 12.06.2024 10:35:18 | |
---|
jazzmies: Juuri näin. Komp. + terveisiä left hand lead -hörhöille. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sera 12.06.2024 14:33:37 | |
---|
jazzmies: Juuri näin. Kahdella pedaalilla kun soittaa hitaanpuoleisia rytmejä, niin voi olla varma että soitto on epätarkkaa. Sen voi testata soittamalla kuudestoistaosia hi-hatiin tempossa 60 ensin yhdellä kädellä ja sitten kahdella (vuorokäsin). Niissä on aivan eri intensiteetti sisäsyntyisesti. Eli jos haluaa soiton pysyvän kunnolla läjässä, niin tee yhdellä raajalla. https://www.amazon.com/Double-Bass- … mming-Mirrored-Groove/dp/0634050893 Soita tuo läpi tuplilla, niin tulee aika hyvä tatsi. Oli tempo mikä tahansa. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Sera 12.06.2024 14:41:15 | |
---|
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Epämuusikko 12.06.2024 15:13:07 | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sera 12.06.2024 15:20:24 | |
---|
Epämuusikko: Mitä nää oikeasti haluat tällä saavuttaa? En mitään. Tykkään soittaa improvisaatiota ja soitto on saanut kehujakin Youtubessa. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Epämuusikko 12.06.2024 16:46:08 (muokattu 12.06.2024 16:46:28) | |
---|
Sera: En mitään. Tykkään soittaa improvisaatiota ja soitto on saanut kehujakin Youtubessa. Komea juttu, mutta sillä perusteella en lähtis toitottamaan mitään omaa mullistavaa filosofiaa rumpujensoiton ja rytmin, sen ilmentämisen ja musiikillisten funktioiden perusolemuksista. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sera 12.06.2024 16:57:50 | |
---|
Epämuusikko: Komea juttu, mutta sillä perusteella en lähtis toitottamaan mitään omaa mullistavaa filosofiaa rumpujensoiton ja rytmin, sen ilmentämisen ja musiikillisten funktioiden perusolemuksista. Meinaatko, että useiden vuosien kokemuksen perusteella en saa kirjoittaa asioista, joita olen oppinut ja oivaltanut? Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Epämuusikko 12.06.2024 17:36:49 | |
---|
Sera: Meinaatko, että useiden vuosien kokemuksen perusteella en saa kirjoittaa asioista, joita olen oppinut ja oivaltanut? Saat tehdä ihan mitä lystää, mutta yleensä kannukset musiikkialalla pitää ansaita tavalla tai toisella, esim. "kenen kanssa on soittanut, millä levyillä ja missä maissa", tai että oma soitto kuulostaisi etäisesti semmoiselta että siinä muutkin viihtyis. mutta mikä mä oon sanomaan. tee niin kuin teet. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sera 12.06.2024 17:43:19 | |
---|
Epämuusikko: Saat tehdä ihan mitä lystää, mutta yleensä kannukset musiikkialalla pitää ansaita tavalla tai toisella, esim. "kenen kanssa on soittanut, millä levyillä ja missä maissa", tai että oma soitto kuulostaisi etäisesti semmoiselta että siinä muutkin viihtyis. Kannusten hankkiminen on varmaan helpompaa kun kykenee aloittamaan soittamisen nuorena. Itse aloitin vasta 35-vuotiaana, enkä koskaan ajatellutkaan soittavani missään bändissä samoja kappaleita uudelleen ja uudelleen. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Ridge74 13.06.2024 09:28:02 | |
---|
"Tässä pari improvisaatiovideota." Kiitos esimerkeistä, auttaa sisäistämään paremmin kun näkee. Tosin näissä taitaa olla tuota "analogisen kaaren manipulointia" liikaa omaan mieleen. Drumeon kanavaa seuranneena tuli tälläinen vastaan, liippaa todella läheltä tätä keskustelua. Thomas Lang näyttää esimerkkejä paradiddlestä hyvin laajasti. (How Powerful Can A Paradiddle Be?) https://www.youtube.com/watch?v=L4_oXp7cJos Esim. 15min. kohdalla tuplabasarilla, haitsu & basari jne. 24min kohdalla improvisaatiota. Tämä opetusvideo on varmaan sitä binäärisessä gridissä soittoa jos olen termit oikein ymmärtänyt..!! Diamond Electronic Drums, 2 x eDRUMin 10, Mike Mangini Drum Library, EZDrummer 3 |
Epämuusikko 13.06.2024 12:52:00 | |
---|
Tuolla on kans hemmetisti aiheen selkeitä sisältöjä https://www.youtube.com/@8020drummer/videos ja lisää löytyy. nimim. työn puolesta youtube-musiikkioppisisältöjä raakanneena. Jos joku haluaa kammeta tämän ketjun aiheeseen niin kiva olis. En enää ikinä halua nähdä sanaa "improvisaatio" tällä keskustelualueella :D LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
hollmi-5 13.06.2024 14:11:42 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |