Tykkään laulamisesta ihan hirveesti, mutta en kuitenkaan jaksais lähtee laulutunneille! Olisko ihan järkevää että rupeisin ite itteeni kouluttaa laulamisessa? Onks olemassa mitään laulukirjoja mistä sais hyvii niksejä? |
d-iivil 14.07.2004 19:14:49 | |
---|
On ja ei. Jos alusta lähtien lähdet itseäsi väärään tekniikkaan opettamaan, voi siitä olla varsin hankalaa hankkiutua myöhemmin eroon. Kuitenkin maailmalta löytyy monta pirun kovaa laulajaa, jotka eivät koskaan ole opetusta lauluunsa ottaneet, ensimmäisenä mieleen tulee lähinnä Iron Maidenin Bruce Dickinson. Minkä tyylistä laulua olet hakemassa? Klassista, kevyttä, jazzia, rockia, heviä? Kirjastosta löytyy semmoinen kirjasarja kuin "Auta ääntäsi", kannattaa lainata jos suinkin käsiisi saat. Jos hevirokki kiinnostaa, niin Amazon.comista kannattaa tähystää semmoista opusta kuin "Pro Secrets Of HeavyRock Singing", siitä löytyy loistavia juttuja ja harjoituksia sekä inffoa rankemmankin laulannan saloista. Suosittelisin kuitenkin edes muutaman tunnin ottamaan opettajan kanssa ihan perustekniikoista ja harjoituksista, jotta tietäisit paremmin mitä lähteä treenaamaan ja miksi. Kyllä minusta tuohon kärsii ja kannattaa sijoittaa se saturainen yksityisopettajaan. |
Jazzgirl 15.07.2004 12:07:34 | |
---|
No, mä oon pääasiassa kiinnostunu jazz laulamisesta! Oon saanu sellasen kuvan että jazzin laulamiseen sopii sellanen matala ääni! Ja mulla ei mikään kimee ääni oo!! Kyllähän se vois ollakkin ihan järkevää käydä edes muutamalla tunnilla....nyt täytyy vaan jostain löytää ope! Ja kiitti siit kirja vinkistä! Jos joskus saan käsiini niin varmasti luen sen!!! |
d-iivil 16.07.2004 20:46:03 | |
---|
No, mä oon pääasiassa kiinnostunu jazz laulamisesta! Oon saanu sellasen kuvan että jazzin laulamiseen sopii sellanen matala ääni! Ja mulla ei mikään kimee ääni oo!! Kyllähän se vois ollakkin ihan järkevää käydä edes muutamalla tunnilla....nyt täytyy vaan jostain löytää ope! Ja kiitti siit kirja vinkistä! Jos joskus saan käsiini niin varmasti luen sen!!! Kyllähän Jazziakin voipi kimakalla äänellä vetää, ei sitä mihinkään ole kirjoitettu, että pitää käheä viskibasso aina olla ;) Opettajaa kannattaa kysellä paikakuntasi musiikkiopistoista, joko ihan valmistuneita opettajia, tai jos halvemmalla tahtoo perusasiat saada selville, niin siitten kysellä näiltä jo muutaman vuoden opiskelleilta pientä opetussessiota. Btw. on tosi rasittavaa lukea, kun jokainen lause päättyy vähintään yhteen huutomerkkiin ;) |
Jazzgirl 26.07.2004 18:51:24 | |
---|
Sori, taisin vähän innostuu.....Siis noista huutomerkkien kirjottelusta, ens kerralla yritän hillitä itteeni.....;) |
Imper 27.07.2004 15:49:17 | |
---|
Sori, taisin vähän innostuu.....Siis noista huutomerkkien kirjottelusta, ens kerralla yritän hillitä itteeni.....;) Pisteitäkin kuuluisi käyttää vain yhtä peräkäin :) Everyone is a per-son |