Aihe: iban mikkien kanssa ongelma.
1
skebajaba
18.05.2004 15:27:21
eli nyt ei perkele enää käsitä mikä on mennyt mönkään!!
tuon mukaan juotettiin piuhat kiinni
http://www.seymourduncan.com/websit … schematics/2hb_2vol_1tone_3way.html

mikeistä ei kuulu ääntä mutta pörinää löytyy kyllä, aivan saakutasti..

jos tiedätte noista iban värikoodeistakin jotain niin jeesatkaa vähän.
mikistä tulee siis kolme johtoa punainen valkoinen ja yksi millä ei ole väriä.

laitettiin siis että punanen ja valkoinen kiinni toisiinsa ja väritön kiinni potikkaan potikasta switchiin ja switchistä jakkiin, tone siis jätettiin pois.

jos tiedätte mikä on mennyt mönkään niin auttakaa
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
fox
18.05.2004 15:35:04

mikistä tulee siis kolme johtoa punainen valkoinen ja yksi millä ei ole väriä.
laitettiin siis että punanen ja valkoinen kiinni toisiinsa ja väritön kiinni potikkaan potikasta switchiin ja switchistä jakkiin, tone siis jätettiin pois.
jos tiedätte mikä on mennyt mönkään niin auttakaa

Nytkö sitte se "väritön" on ymmärrettävä että se on päällystämätön eli sellanen metallilanka? Jos näin on, olet kytkeny mikin rungon eli maadotuksen signaalipuolelle ja itse kelat maahan.. Kytkepä se punainen sen värittömän tilalle ja vaikkapa valkoinen (ja se väritön) maahan...
skebajaba
18.05.2004 18:18:11
Nytkö sitte se "väritön" on ymmärrettävä että se on päällystämätön eli sellanen metallilanka? Jos näin on, olet kytkeny mikin rungon eli maadotuksen signaalipuolelle ja itse kelat maahan.. Kytkepä se punainen sen värittömän tilalle ja vaikkapa valkoinen (ja se väritön) maahan...

juuri näin olen tehnyt...pitänee kokeilla tota kunhan kerkeen...kiitos paljon laitan sit taas juttua jos ei toimi kiitos paljon.
fox
18.05.2004 23:12:03

juuri näin olen tehnyt...pitänee kokeilla tota kunhan kerkeen...kiitos paljon laitan sit taas juttua jos ei toimi kiitos paljon.

Eip kestä, auttaminen on ilomme - onko toi sun Roadstaarin mikki?? Jos on nii mä voin kysästä Cameronilta Ausseista.. jos ei muuten saada järkeiltyä. Cameron B. suunnitteli 77-87 Iban sähköjä, mm. MC, AR, ST, AM, ynnä muut toosi hianot...
(Roadstar kyllä myös kuuluu noihin, Blazeritkin)
skebajaba
19.05.2004 09:48:57
Eip kestä, auttaminen on ilomme - onko toi sun Roadstaarin mikki?? Jos on nii mä voin kysästä Cameronilta Ausseista.. jos ei muuten saada järkeiltyä. Cameron B. suunnitteli 77-87 Iban sähköjä, mm. MC, AR, ST, AM, ynnä muut toosi hianot...
(Roadstar kyllä myös kuuluu noihin, Blazeritkin)

ei kun ibanezin v1 ja v2 mikit.
ilmeisesti vähän päin nevadaa oon laittanu ne kun koskee metalli osiin niin tulee ääntä, ja muuten on hurinaa jonkun verran, mut ihan kun kaikki metalli osat toimisivat mikkeinä tällä hetkellä.
Nazdah
15.06.2004 12:58:50 (muokattu 15.06.2004 14:17:37)

ei kun ibanezin v1 ja v2 mikit.
ilmeisesti vähän päin nevadaa oon laittanu ne kun koskee metalli osiin niin tulee ääntä, ja muuten on hurinaa jonkun verran, mut ihan kun kaikki metalli osat toimisivat mikkeinä tällä hetkellä.

Joo mulla on samanlainen ongelma, enkä oikee tiedä miten mun pitäs kytkee piuhat :( Voisko joku auttaa, oon vaihtamassa mikkejä les pauliini, vanhat mikit toimivat kyllä, mutta kun yhdistin uudet samanlailla, ei toiminut. Mikit on gibson P94 T ja R. Eli mikeistä tulee Punainen, vihreä, musta valkoinen ja kuoreton.. Aika nihkeesti löytyy kaavioitaki netistä..

EDIT: Laita vastaukset tonne: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=63953&o=0&co=0
PPG
17.06.2004 13:18:12

jos tiedätte noista iban värikoodeistakin jotain niin jeesatkaa vähän.
Ibanezin nettisivuilta löytyy Iban omat kaaviot mikeille ja niiden tinaamiselle. Noi värikoodit on valmistajakohtainen juttu. Se läoinäkyvä on joka tapauksessa maa.
Aki
22.06.2004 11:13:05 (muokattu 22.06.2004 11:28:54)

jos tiedätte noista iban värikoodeistakin jotain niin jeesatkaa vähän. mikistä tulee siis kolme johtoa punainen valkoinen ja yksi millä ei ole väriä.

Onko kyseessä siis kahden humbuckerin kitara, jossa on molemmille mikrofoneille oma volume ja oma tone? Jos ON, niin tavalla A). Jos kitarassa on vain yksi volume, hyppää tapaan B).

Ibanezin piuhat menee ihan eritavalla kuin Duncanissa. Se väritön pitää olla potikan kuoressa, siinä kopassa. Sitä valkoista tarttet vain mikkiä puolittaessa, muutoin teippaa se jemmaan ettei se vaan koske mihinkään.

EDIT: Pahus, ei nuo merkit toistukaan ihan oletetulla tavalla. Toivottavasti tämä nyt silti jotain selventää.

TAPA A):

Kaksi mikkiä, kaksi volumea:
Mikrofonin punainen johto menee volumepotikan napaan #1 (alhaalta l. kitaran sisältä katsottuna):

0

U U U
1 2 3

Navasta kaksi menee johto kytkimen 2 -napaan. Kolmosnapaan tulee siitä toisesta mikistä.

1

!_
I_I
I_I
I_I
I'''I

2 3

Kytkimen ykkösnavasta lähtee johto jakin ykkösnapaan:

1

O
I
I__I 2
===

Volumepotikan navasta 3 viedään johto sekä potikan kupuun (0) että jakin maadoitukseen (2).

TAPA B):

Kaksi mikkiä, yksi volume:
Mikrofonin punainen piuha tulee kytkimen kakkosnapaan. Kolmosnapaan tulee siitä toisesta mikistä.

1

!_
I_I
I_I
I_I
I'''I

2 3

Kytkimen ykkösnavasta johto volumepotikan ykkösnapaan. (alhaalta l. kitaran sisältä katsottuna):

0

U U U
1 2 3

Volumepotikan kakkosnavasta piuha jakin ykkösnapaan.

1

O
I
I__I 2
===

Volumepotikan navasta 3 viedään johto sekä potikan kupuun (0) että jakin maadoitukseen (2).

Selvensikö? Jos ei, kerro tarkemmin montako kitarassa on mikkiä, volumea, tonea yms.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)