Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5266 267 268 269 270298 299 300 301 302
rosberg
21.05.2024 18:14:44
Todella hyvää kamaa ja kuulostakin. ES-345 maistuisi kyllä meikämandoliinollekin.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
Alppikylä
21.05.2024 21:04:48
Jollain alkaa olemaan kaikki hyvin, kun maksoi 2450 lapakorjatusta Les Paul Customista HPn huutokaupassa.
rosberg
22.05.2024 07:00:01
Alppikylä: Jollain alkaa olemaan kaikki hyvin, kun maksoi 2450 lapakorjatusta Les Paul Customista HPn huutokaupassa.

oliko nätisti korjattu?
Tympee Huttunen
22.05.2024 07:19:43
Alppikylä: Jollain alkaa olemaan kaikki hyvin, kun maksoi 2450 lapakorjatusta Les Paul Customista HPn huutokaupassa.

Mikä on HP:n huutokauppa?

Eihän toi lopulta ole mikään kova hinta, jos korjaus on hyvin tehty?
Laulava Kylätohtori
22.05.2024 08:36:54
Tympee Huttunen: Mikä on HP:n huutokauppa?

Heitän hatusta villin veikkauksen: Helsingin pantti
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tympee Huttunen
22.05.2024 08:44:36
Laulava Kylätohtori: Heitän hatusta villin veikkauksen: Helsingin pantti

Näköjään joo. Kyllä mulle olisi kelvannut tuollainen vm 89 :)
mungiisi
22.05.2024 10:25:50
Tympee Huttunen: Mikä on HP:n huutokauppa?

Nettisivuilla ei ainakaan ollut kuvaa lapakorjauksesta saati mitään muutakaan tarkempaa tietoa. Kuvauksessakin luki "kaulassa murtuma". Saattoihan joku huutajista käydä sen pantissa tsekkaamassa ennen tarjoamista.
Death metallia Helsingistä: Omnivortex
mpekkanen
22.05.2024 10:34:10
Gibsoneiden hinnat ovat nykyään hieman nousseet parin vuoden takaisista malleista kun halvimman mallin sai tonnilla. Nyt on Thomannilla halvin malli 1425€ ja mustana tämä malli maksaa jo yli 1500€. Eli kohta ei saa Gibsonia alle puolentoista tonnin.

https://www.thomann.de/fi/gibson_sg_special_vintage_cherry.htm
p130
22.05.2024 10:52:37

mpekkanen: Gibsoneiden hinnat ovat nykyään hieman nousseet parin vuoden takaisista malleista kun halvimman mallin sai tonnilla. Nyt on Thomannilla halvin malli 1425€ ja mustana tämä malli maksaa jo yli 1500€. Eli kohta ei saa Gibsonia alle puolentoista tonnin.

Tuohan olisi mielenkiintoinen. Suunnilleen sama löytyy 61 vuotta vanhempana versiona. Se ei ole mitenkään minttikuntoinen, mutta varalle ja epämääräisimpiin tarpeisiin varakappale on käynyt joskus mielessä.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
rosberg
22.05.2024 18:09:43
mulla on toi CS:nä, tosin se on se 2006 RI. Sitten mulla on toi malli, mutta pelham blue. Se on hyvä kepakko. Ihan Gibsonin parhaimpia malleja. Tietenkin mikit jne piti vaihtaa ja pikaliitinpaskat heittää helvettiin.
Laulava Kylätohtori
22.05.2024 18:11:42
rosberg: mulla on toi CS:nä, tosin se on se 2006 RI. Sitten mulla on toi malli, mutta pelham blue. Se on hyvä kepakko. Ihan Gibsonin parhaimpia malleja. Tietenkin mikit jne piti vaihtaa ja pikaliitinpaskat heittää helvettiin.

Mulla lakkasi joskus SG toimimasta, kun liittimet hapettui. Ei sinänsä mikään mahdoton homma korjata, potero auki ja liittien puhdistus, mutta ei se liitinsysteemien heivaus pelkkää hifistelyä ole.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
rosberg
23.05.2024 06:52:03
Mulla ei toiminut toinen tone kunnolla ja tossa mun pcb-levyssä oli yksi kannake hitsattu tai jollain muulla keinolla vedetty niin, että kolvi ei siihen pystynyt. Että kunnon luonnonvarojen hukkausta ja kuivaa persraiskausta.
Guitarfreak
23.05.2024 10:30:27
rosberg: Mulla ei toiminut toinen tone kunnolla ja tossa mun pcb-levyssä oli yksi kannake hitsattu tai jollain muulla keinolla vedetty niin, että kolvi ei siihen pystynyt. Että kunnon luonnonvarojen hukkausta ja kuivaa persraiskausta.

Raha saa munittua hyvätkin jutut
NOOT NOOT - Pingu
gotthard
25.05.2024 16:16:44 (muokattu 25.05.2024 16:17:54)
Jos käyttösoitinta ostaa niin onko sillä mitään väliä jos se onkin lapakorjattu? Kun on hyvin tehty. Jos sillä 2 tonnia säästää ja samat getoonit vetää kuitenkin.

Sitten kun sen myy niin voi laittaa ilmoitukseen sen legendaarisen että tämä lapakorjauskohta on sitten muuten vahvin kohta tässä kitarassa - ei katkea tuosta kohtaa toista kertaa.
Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net
Metalkallo
25.05.2024 17:06:12
gotthard: Jos käyttösoitinta ostaa niin onko sillä mitään väliä jos se onkin lapakorjattu? Kun on hyvin tehty. Jos sillä 2 tonnia säästää ja samat getoonit vetää kuitenkin.

Sitten kun sen myy niin voi laittaa ilmoitukseen sen legendaarisen että tämä lapakorjauskohta on sitten muuten vahvin kohta tässä kitarassa - ei katkea tuosta kohtaa toista kertaa.

Jep lapakorjaus ei todellakaan pitäisi olla miinus vaan plussa jos se on tehty hyvin koska kuten sanottu se on jämäkämpi sitten.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
p130
25.05.2024 17:22:59

Useampi (hyvin) lapakorjattu on käynyt talossa, eivätkä häviä ehjille. Mutta ovat päätyneet kiertoon. Mojojuttu voi olla hyvin, yhtä on kyllä oikeasti ikävä. Kaveri pakko-osti sen. Onneksi on kuitenkin tapaamisoikeus ;/

Hyviä kitaroista ei pitäisi KOSKAAN lainata. Usein jäävät palautumatta. Mutta, onneksi on kuitenkin tullut rahaa tai vaihtokamaa tilalle...
rosberg
26.05.2024 08:18:58
LP Studio on kyllä "sleeper".
Ehkä yksi erikoinen Studio-soittaja on jo edesmennyt Miika Tenkula. Todella kova vetäjä (kuunnelkaas sellainen kappale kuin End of the road ja siitä jostain puolesta välistä).
opel99
26.05.2024 10:12:05 (muokattu 26.05.2024 10:54:58)
mpekkanen: Gibsoneiden hinnat ovat nykyään hieman nousseet parin vuoden takaisista malleista kun halvimman mallin sai tonnilla. Nyt on Thomannilla halvin malli 1425€ ja mustana tämä malli maksaa jo yli 1500€. Eli kohta ei saa Gibsonia alle puolentoista tonnin.

mulle tuli juuri paikallisesta kivijalkaliikkeestä vaihdoissa 2022 (sarjis alkaa 20..että onko se nyt 2020 vai 2022) gibson lespaul special tribute jonka hintalapussa luki 1019e,hyvä rokkikeppi olen jostain syystä tykästynyt keppeihin joissa ei ole krumeluureja,nykymalliston hinnat alkaen gibson on ko liikkeessä kaarevakansi body lespaul tribute joka maksaa 1300e,vastaava SG on 1275e

Tohon linkin SG:hen verrattuna tässä mun lespaul special tributessa on vaahterakaula ja gigbäg
ei se ikä vaan asenne
p130
26.05.2024 10:21:33

rosberg: LP Studio on kyllä "sleeper".
Ehkä yksi erikoinen Studio-soittaja on jo edesmennyt Miika Tenkula. Todella kova vetäjä (kuunnelkaas sellainen kappale kuin End of the road ja siitä jostain puolesta välistä).

Joskus on käynyt mielessä, että miksi ei ole uskomusta listojen soundia pilaavasta vaikutuksesta. Onhan siihen vahvaa todistusaineistoakin: Joe Perry ja Gary Moore -sigut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)