nirri 08.05.2024 16:19:51 | |
---|
Mikähän on nimeltään liitin, jolla nykyisin mikit kytketty? Jos lähtis mikkejä vaihtamaan, joutuisi pari liitintä ostamaan ellei pätki orkkisjohtoja. |
rosberg 09.05.2024 08:00:34 | |
---|
nirri: Mikähän on nimeltään liitin, jolla nykyisin mikit kytketty? Jos lähtis mikkejä vaihtamaan, joutuisi pari liitintä ostamaan ellei pätki orkkisjohtoja. https://www.ebay.com/itm/223599499458 Gibson Quick Connect Joku muu voisi kertoa mistä noita saa halvemmalla ja suoraan, mutta tossa ebayssä on ohjeet. Suosittelisin silti point-to-point-kolvausta, sillä itsellä ainakin se pcb-boardi kyrvähti ja toinen tone meni mykäksi. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
Juhani_t 09.05.2024 08:57:24 | |
---|
Näyttävät Wurthin WR-WTB -sarjan töpseleiltä. Eivät maksa juurikaan mitään mutta pienten pinnien puristeleminen on paljon vittumaisempaa hommaa kuin juotella johdonpäät kiinni. |
rosberg 10.05.2024 10:59:42 | |
---|
On muuten tosi hienoa kun Gibson sitten tekee esim. P90-mikkejä (kaksi johdinta) noilla pikaliittimillä ja se aiheuttaa sen että siellä on kaksi ylimääräistä johtoa sisällä ja moni saattaa mennä "lankaan" johtopäätöksissään. https://www.thomann.de/fi/mojotone_sc_sh._shaft_pre_wired_harness.htmtämmönen on hyvä, mutta kyllä jollain muutamalla kympillä saa ton jos omaa aikaa ei halua laskuttaa ja kolvi pysyy kädessä. Uraltonelta esim. osat. Long shaft jos lespa, short jos SG. Ohjeita löytyy kyllä netistä. Jos perhokalastus tai muu on lähellä sydäntä, niin tonhan voi tehdä tosi nätistikin. Joskus on tullut jonkun kitaran mukana kyläsepän tekemät sähköt ja siinä ei ole tyylipisteitä jaeltu. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
mpekkanen 16.05.2024 10:40:04 | |
---|
|
Cosmic Ted 17.05.2024 11:58:28 | |
---|
mpekkanen: Voin muistaa omiani, mutta muistaakseni joku kertoi joskus haikalevansa näitä 70 luvun Recording mallia. Kitarakuussa näyttää tällainen olevan ja ei edes mitenkään ihan älyttömän hintainen. https://www.kitarakuu.fi/tuotteet/k … -les-paul-recording-1973-74-walnut/ Eivät nuo ole lähelläkään tavallisten mallien hintoja. Varmaan erikoinen elektroniikka pelottaa. Hillittömän hyviä soittimia, melkeinpä minkä tahansa Soundin Rickenbackeriin saakka saa noista irti. Mikit ovat soittajalle todella julmat, jokainen virhe kuuluu, mutta Les Paul haki varmasti juuri sitä, kun kehitteli noita. |
FastEddie 17.05.2024 12:12:19 | |
---|
Cosmic Ted: Eivät nuo ole lähelläkään tavallisten mallien hintoja. Varmaan erikoinen elektroniikka pelottaa. Ja hillittömän ohut ja kapea kaula. Ja paino, tätä ei seisoen soiteta viittä minuuttia pitempään. If you think you are too old to rock n roll, then you are. |
fox 17.05.2024 12:16:46 | |
---|
Cosmic Ted: .. mutta Les Paul haki varmasti juuri sitä, kun kehitteli noita. Juurikin, ja itse asiassa kitara jolla soitteli "viimeiseen asti" oli Heritage Standard johon olivat tehtaalla nuo matalaimpedanssimikit laittaneet. |
Cosmic Ted 17.05.2024 13:04:24 | |
---|
FastEddie: Ja hillittömän ohut ja kapea kaula. Ja paino, tätä ei seisoen soiteta viittä minuuttia pitempään. Ei olla soitettu samoja yksilöitä. Recordingit ovat neljän kilon tuntumassa, vanhemmat Professionalit painavat yleensä enemmän. 70-luvun tyypillistä ohutta kaulaa ei ole tullut vastaan. Tosin, koetut ovat vuosikymmenen alkupuolelta. -79 taisi olla viimeinen Recordingin valmistusvuosi. |
fox 17.05.2024 14:58:49 | |
---|
Cosmic Ted: 70-luvun tyypillistä ohutta kaulaa ei ole tullut vastaan. Tosin, koetut ovat vuosikymmenen alkupuolelta. -79 taisi olla viimeinen Recordingin valmistusvuosi. Tehtaan "shipment totals" näyttää että -79 lähti 78 kpl, Gruhnin mukaan mallista tuli "discontinued" 1980 mutta kun tuolta vuodelta ei noita valmistusmääriä oo tiedossa ollenkaan, niin vallan hyvin voitanee olettaa että valmistus loppu -79.. ;) |
mpekkanen 17.05.2024 15:10:13 | |
---|
Joskus olen kokeillut tuollaista 70 luvun Recordingiä. En kuitenkaan kokeillut sähköjen kanssa, että se voisi olla ihan kiinnostava kokeilu. Se kitara oli kuitenkin melkoisen painava, että ei se jäänyt mitenkään erikoisesti mieleen kun tykkään vähän kevyemmistä soittimista. |
japetajasoi 17.05.2024 17:14:52 | |
---|
mpekkanen: Joskus olen kokeillut tuollaista 70 luvun Recordingiä. En kuitenkaan kokeillut sähköjen kanssa, että se voisi olla ihan kiinnostava kokeilu. Se kitara oli kuitenkin melkoisen painava, että ei se jäänyt mitenkään erikoisesti mieleen kun tykkään vähän kevyemmistä soittimista. Ihan järkyttävän painavia, melkein 5 kilosiahan nuo ovat. |
rosberg 17.05.2024 17:25:07 | |
---|
Sehän on niin että hyvän kitaran painoa ei huomaa. Mastodonin Bill Kelliher taisi olla niitä joille se 5kg on vaatimus. Mä tykkään ihan 3.3kg Les Paulista. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
p130 17.05.2024 17:33:34 | |
---|
rosberg: Sehän on niin että hyvän kitaran painoa ei huomaa. Mastodonin Bill Kelliher taisi olla niitä joille se 5kg on vaatimus. Mä tykkään ihan 3.3kg Les Paulista. Makuasioita. Ei se 70-lukuinen totuus, jonka mukaan enemmän painoa = parempi soundi tullut varmasti tyhjästä, kuten ei nykyinen keveyden ihannointikaan. Itse en soittimen painosta piittaaa suuremmin, jos on hyvä ja inspiroiva soitin, niin saa painaa. 6 kiloa alkaa olla kyllä kipuraja. Mun noin 2,5-kiloisissa Epi Crestwoodeissa ja Wilshireissa on ongelmana lähinnä, että paino rajoittaa kielisetin paksuutta. Jämerämmillä kielillä on vaikea venyttaa, kun koko ritsa nousee. Nykyään kyllä ohuemmatkin kielet maistuu, turhaan asioita tekee liian vaikeaksi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
mpekkanen 17.05.2024 17:34:41 | |
---|
japetajasoi: Ihan järkyttävän painavia, melkein 5 kilosiahan nuo ovat. Kyllä tuo kokeilemani Recording varmasti ainakin 4,5 kiloa painoi, luultavasti enemmänkin. Aika erikoista, että jotkut tykkää myös noista painavista kitaroista tai se paino on jopa synonyymi hyvin soivalle. Taitaa ammattisoittajat ja rakentajat suosia enemmän kevyempiä ratkaisuja... |
pappasfin 21.05.2024 00:41:31 | |
---|
PappaSFin |
Kuha 21.05.2024 02:01:45 (muokattu 21.05.2024 02:28:42) | |
---|
pappasfin: Itse en tuota tehnyt tai nyt omista Gibsonia mutta osalle varmaan tuttu Peter Green soundi ja tuo mikki homma on tiedossa, kenties joku ei tuota tiedä tai ole ajatellut niin laitan tänne. Gibson ES 345:ssa on mikit vastavaiheessa, kun molemmat mikit on päällä niin sillä tulee tuo P.G. honotussaundi (kun käyttää tavallista monoplugia): https://maihinnousu.net/s/32575 Old Fenders never die |
rosberg 21.05.2024 06:59:56 | |
---|
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
pappasfin 21.05.2024 13:03:11 | |
---|
Kuha: Gibson ES 345:ssa on mikit vastavaiheessa, kun molemmat mikit on päällä niin sillä tulee tuo P.G. honotussaundi (kun käyttää tavallista monoplugia): https://maihinnousu.net/s/32575 Hieno saundi ja erinomaista soittoa :D On nuo vaan hienoja soittimia. PappaSFin |