Aihe: Halvan 2x12" kaapin rakennus.
1 2 3 4 5 6
Billsner
08.07.2004 15:44:45
sitäpaitsi moni kompokin on lastulevyä.

Niissä on yleensä vielä muovit päällä. Itse olen tekemässä lisäkaappia johon ei tule mitään päällystettä ja mielummin teen sen vanerista kuin lastulevystä. Lastulevyllä on ikävä tapa murentua varsinkin reunoista.
You must gather your party before venturing forth.
karlos
14.07.2004 14:25:37
Meikäläistäkin kiinnostaisi tietää, jos pk-seudulta saisi vahvistinkaapin tai vastaavan osia. Mun pitäisi korjailla vähän Rhodes-pianoa, jonka kotelon joku neropatti on päällystänyt tekonahalla, ja se on mennyt roudauksessa aika törkeän näköiseksi. Muovipäällystemateriaalin lisäksi tarvitsisin myös kantokahvan (yksi on hajonnut) ja uudet suojaraudat kulmiin (yksi puuttuu, ja loputkin ovat kolhuilla).

Rautakaupoista osia ei saa, mutta myykö joku soitinliike? (Pitäisi tehdä kierros myymälöissä, mutta jos joku tietää suoraan mihin kannattaa mennä, niin vinkkejä otetaan vastaan.)
Kassu
14.07.2004 14:44:20
Niissä on yleensä vielä muovit päällä. Itse olen tekemässä lisäkaappia johon ei tule mitään päällystettä ja mielummin teen sen vanerista kuin lastulevystä. Lastulevyllä on ikävä tapa murentua varsinkin reunoista.

Ihan totta, ja vaneri on kauniimman näköistä jos ei kerran mitään päällysteitä tule.

Koivuvaneri + petsi ja öljylakka = nam
Billsner
18.07.2004 23:29:35
Koivuvaneri + petsi ja öljylakka = nam

Tai koivuvaneri + pohjamaali + musta spray = "kiitos, nam".
Kassu
19.07.2004 11:46:16
Tai koivuvaneri + pohjamaali + musta spray = "kiitos, nam".

Sprayt imasee. Mä teen tollaiset aina maaliruiskulla, tulee paljon parempi.
Billsner
19.07.2004 12:14:38
Sprayt imasee. Mä teen tollaiset aina maaliruiskulla, tulee paljon parempi.

Ei ole ruiskua saati paikkaa missä käyttää sitä. Pihalla joudun maalaamaan sanomalehden päällä.
Kassu
19.07.2004 13:15:42
Ei ole ruiskua saati paikkaa missä käyttää sitä. Pihalla joudun maalaamaan sanomalehden päällä.

Tuu meille maalaamaan?
Billsner
19.07.2004 17:10:57
Tuu meille maalaamaan?

Tulee vähä liian kalliiksi lähteä oulusta ajelemaan pääkaupunkiseudulle.
Billsner
22.07.2004 09:06:18
Edistystä. Ensiviikon tiistaina saan sekavanerilevyt valmiiksi mittoihin sahattuna. Sitten vielä pitää reikä tehdä yhteen levyyn, kasata koko höskä ja maalata sen. Puut tulivat maksamaan 56€ ja sahauksesta six-päkki.
Kassu
22.07.2004 11:29:14
Edistystä. Ensiviikon tiistaina saan sekavanerilevyt valmiiksi mittoihin sahattuna. Sitten vielä pitää reikä tehdä yhteen levyyn, kasata koko höskä ja maalata sen. Puut tulivat maksamaan 56? ja sahauksesta six-päkki.

Kannattaa sanoa sahaajalle että juo sitä puolimäyrää vasta sahauksen jälkeen, sirkkeli ei ole niitä turvallisimpia laitteita humalassa. IMO sirkkeleiden sun muiden härveleiden promilleraja on -3.
Billsner
22.07.2004 11:38:05
Kannattaa sanoa sahaajalle että juo sitä puolimäyrää vasta sahauksen jälkeen, sirkkeli ei ole niitä turvallisimpia laitteita humalassa. IMO sirkkeleiden sun muiden härveleiden promilleraja on -3.

En oikein usko että alkavat omalla verstaalla juomaan. Sitäpaitsi en ole vielä antanut niille sitä päkkiä. Ensin työ sitten huvi :)
Billsner
23.07.2004 18:27:02
Perkele. Tänään sain puut ja niitten kanssa sattui pieni kämmi (pitää vielä tarkastaa onko oma kämmi vai puuseppien, piirustukset jäi treenikämpälle). Muuten kaikki osat natsais yhteen mutta se levy johon elementti tulee kiinni on aivan liian pieni.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Antti1
24.07.2004 14:11:26
Perkele...

Tarkkoina niiden mittojen kanssa. Kannattaa yleensä tehdä ihan oikeilla mittasuhteilla tehty piirustus (pienemmässä koossa tietenkin) kaapista ja siitä sitten vielä tarkistaa mittojen paikkaansapitävyyttä mittaamalla. Esimerkiksi MS Paint on varsin hyvä ohjelma tätä varten, vaikka muuten paska onkin. Sieltä oikeasta alalaidasta näkee piirtämiesi kuvioiden pituuden ja leveyden pikseleinä.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
kulmahiomakone
24.07.2004 16:17:28
Muuten kaikki osat natsais yhteen mutta se levy johon elementti tulee kiinni on aivan liian pieni.

Virität sen etulevyn elementteineen kelluvaksi keskelle pömpeliä. Vois tulla aika persoonallinen saundi...
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Billsner
26.07.2004 14:02:54
Oma kämmi oli noitten mittojen suhteen. Kaverilla onneksi on joku ylimääräinen levy. Kohta lähden sinne kasaamaan kaapin. Kuvia otan samalla.
Billsner
26.07.2004 14:04:08
Virität sen etulevyn elementteineen kelluvaksi keskelle pömpeliä. Vois tulla aika persoonallinen saundi...

Kiitos ei kiitos. Menee vähän liian jazziksi (lue: oudoksi).
Billsner
28.07.2004 21:18:46
V*tun v*ttu! Kaapista tuli ihan hieno, mutta luultavasti elementissä on jotain vikaa kun ääntä ei kuulu. Kokeiltu monella eri piuhalla ja ei sano mitään. Ei ollut yleismittaria, että olisi katsonut onko elementti kunnossa. Kokeilin myös kaverin kaapilla omaa vahvaria että onko lisäkaappiliitäntä kunnossa. Sillä toimi.

Sen verran tapahtui kun kytki sen mun lisäkaapin, että volumet tipahti heti (combon oma elementti) mutta ääntä ei kuulut siitä lisäkaapista.
Mikko Kankaanpää
29.07.2004 01:46:35

Tarkastappas vielä pariin kertaan kytkentäsi. ettei vaan ole oikosulussa + ja - navat.

Mikko
http://www.uraltone.com
Billsner
29.07.2004 09:39:19
Tarkastappas vielä pariin kertaan kytkentäsi. ettei vaan ole oikosulussa + ja - navat.

Ei pitäisi olla. Kaveri joka kolvasi jakin sanoi että vika saattaa johtua huonosta kolvauksesta (liian tehoton kolvi). Kolvaamme uudestaan tänään iltapäivällä ja tarkistamme onko elementti kunnossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)