Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5106 107 108 109 110112 113 114 115 116
aalataur
09.05.2024 11:38:14 (muokattu 09.05.2024 11:38:43)

WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/scl/fi/ou5e … 9idhd99qwv&st=b853hgqb&dl=0

No tossa kokeilin ensin mollipentatonisella, ei se musta väärin ole, taustan duurihässäkkää ei niin kovin selkeesti kuule mutta ns B-osasta lähtien soitin sitten niinkun mun korva heti alkuun sanoi ja mitä tuo skabarävellyskin sisältää eli sekoitus vähän kaikkee mutta duurissa.

Intuitio, vaisto, korva, teoria, tuohon on aika monta erilaista tulokulmaa ja onko mikään ns väärin.

https://www.youtube.com/watch?v=2Uc-ZoX8U78 Mulla tuli varmaan tuosta jotain etiäisiä omaan vetoon, tiedostamatta. En siis ole ko sooloja koskaan opetellut mutta juniorina noita tuli ihmeteltyä jo ennen kuin aloin varsinaisesti kitaraa soittamaan.

No joo hyvän kuuloinen pätkä. Kai tosiaan tossa just kun ei hirveästi jää siihen molliterssiin asumaan, muut pentatonisen äänet taitaa olla miksolyydisen ääniä. Puoliläpällä kirjoittelen aika usein, eikä jatsikaan ole paskan kuuloista (paitsi mun soittamana)
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
sirdickyj
09.05.2024 11:46:00
MoreK: Taustassa soi toi D-duurin F# niin voimakkaasti mukana, että molliterssi F ei kuulosta oikealta.

Pitkälti nåin. Mutta niin soi lonessa muussakin pelkät duurit ja silti toimii Tässä jostain syystä oli hassuhkon kuuloista.
sirdickyj
09.05.2024 11:51:36
WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/scl/fi/ou5e … 9idhd99qwv&st=b853hgqb&dl=0

No tossa kokeilin ensin mollipentatonisella, ei se musta väärin ole, taustan duurihässäkkää ei niin kovin selkeesti kuule mutta ns B-osasta lähtien soitin sitten niinkun mun korva heti alkuun sanoi ja mitä tuo skabarävellyskin sisältää eli sekoitus vähän kaikkee mutta duurissa.

Intuitio, vaisto, korva, teoria, tuohon on aika monta erilaista tulokulmaa ja onko mikään ns väärin.

https://www.youtube.com/watch?v=2Uc-ZoX8U78 Mulla tuli varmaan tuosta jotain etiäisiä omaan vetoon, tiedostamatta. En siis ole ko sooloja koskaan opetellut mutta juniorina noita tuli ihmeteltyä jo ennen kuin aloin varsinaisesti kitaraa soittamaan.

Mä oitin siitä C:stä kiinni aina tos b-osassa kun soittelin alun mollipentaa.

Huomiona että sillon oli jotenkin sekavan kuumoista helpommin, myös rytmisesti. Siksi se ei oikein toiminutkaan kunnolla. Joku soti vastaan vaikka ei kuulostanut "väärältä" laatikolta totaalisesti.
MoreK
09.05.2024 11:55:11 (muokattu 09.05.2024 11:57:57)

sirdickyj: Pitkälti nåin. Mutta niin soi lonessa muussakin pelkät duurit ja silti toimii Tässä jostain syystä oli hassuhkon kuuloista.

Joo totta tuokin, AC/DC on malliesimerkki kuin monet biisit on duurissa ja mollipentatoninen skaala toimii. Heitän nyt arvauksen, tietäjät ehkä tietää, mutta jos rokkibiisissä on kvinttisointu, kuten useimmiten on, niin sillon varsinkin toimii. Siis tässä tapauksessa kun sitä ei ole (siis G-duuria tai G7), niin toi mollipentatoninen skaala kuulostaa moneen korvaan vähän oudolta.

EDIT ...eikun kyllä siellä G:ssäkin käväistään jossain paikassa. Ömmm... joo. Ei mulla muuta.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
sirdickyj
09.05.2024 12:29:35 (muokattu 09.05.2024 13:33:16)
MoreK: Joo totta tuokin, AC/DC on malliesimerkki kuin monet biisit on duurissa ja mollipentatoninen skaala toimii. Heitän nyt arvauksen, tietäjät ehkä tietää, mutta jos rokkibiisissä on kvinttisointu, kuten useimmiten on, niin sillon varsinkin toimii. Siis tässä tapauksessa kun sitä ei ole (siis G-duuria tai G7), niin toi mollipentatoninen skaala kuulostaa moneen korvaan vähän oudolta.

EDIT ...eikun kyllä siellä G:ssäkin käväistään jossain paikassa. Ömmm... joo. Ei mulla muuta.

AcDc on myös hyvä malliesimerkki siitä kuinka niitä skaaloja voi sotkea keskenään. Kuten You Shook Me All Night Long. tai Highway To Hell. Menee duurissa ja mollissa iloisesti miten lystää.

Mun on vaikea esim kummastakaan noista biiseistä sanoa että ovatko duuribiisejä vai ei.

Sit taas moni peruskierto D-C-G syö hyvin D-mollipentatonista. Kuten vaikka Blue On Black.

https://youtu.be/AKAqD2XG_XE?si=L6w0LfbG84N4Omn6

WW aina reklamoi Sweet Home Alabaman soolon menevän hänen korvaansa "väärin", ja hånellä on siinä kyllä pointti. Nyt en muista sitä pointtia tosin just. Mutta on siinä(kin) hänellä peruste.
Juzpe
09.05.2024 15:22:46 (muokattu 09.05.2024 15:33:01)

Diatoniset moodit sillai tosilyhyesti:

Lokrinen: 1-b2-b3-4-b5-b6-b7
esim C-Db-Eb-F-Gb-Ab-Bb
Fryyginen: 1-b2-b3-4-5-b6-b7
esim C-Db-Eb-F-G-Ab-Bb
Molli (elick-ass aiolinen): 1-2-b3-4-5-b6-b7
esim C-D-Eb-F-G-Ab-Bb
Doorinen: 1-2-b3-4-5-6-b7
esim C-D-Eb-F-G-A-Bb
Miksolyydinen: 1-2-3-4-5-6-b7
esim C-D-E-F-G-A-Bb
Duuri (elick-ass jooninen): 1-2-3-4-5-6-7
esim C-D-E-F-G-A-B
Lyydinen: 1-2-3-#4-5-6-7
esim C-D-E-F#-G-A-B

Kuulokuvaa vois luonnehtia niin, että ahdistavuuden määrä vähenee alennusmerkkien vähentyessä ja ylennysmerkkien lisääntyessä.

Mä oon aina kelannu, että jos pitäs modaalisesti analysoida aikkadaikkaa tai suurinta osaa GnR:stä niin ne menee miksolyydisessä hyvin pitkälti. Esmes vaikka Highway to Hell tai Sweet Childin alkupätkä. Toki SCOM:n soolo menee ekana E-fryygistä dominanttia ja sen jälkeen E-doorista ja kertsissä on bonusyllärinä lyydisestä lainattu A-duuri.
Toki... saksankielisen euroopan 1800-luvun yläluokan musan hahmotukseen käytettävä järjestelmä (tunnetaan joissain piireissä nimellä "musiikin teoria") sopii usein aika vitun huonosti pop/rock/jazz/blues yms musan analysointiin.

D-C-G on niin D-miksolyydinen I-VII-IV kierto ettei kysyttävää. Toki syö mollipenoja aamupalaksi myös. Monesti tulee hajotettua tommoset modaaliset asiat niin, että otan ne 3 mollipena-asteikkoa, jotka yhteensä sisältää moodin mukaset sävelet ja perseilen fiilispohjalta niiden kanssa. Esmes vaikkapa tilanne jossa ollaan E-mollissa:
E-mollin sävelet löytyy E-, A- ja B- mollipena-asteikot yhdistämällä:
E-mollipenassa on E, G, A, B, D
A-mollipenassa A, C, D, E, G
B-mollipenassa B, D, E, F#, A

Kun ottaa tuplana esiintyvät sävelet pois ja alottaa E:stä niin E, F#, G, A, B, C, D löytyy ja ta-fuckin-daa, siinähän on E-möllin sävelet.
WanhaWetäjä
09.05.2024 15:47:43

sirdickyj:
WW aina reklamoi Sweet Home Alabaman soolon menevän hänen korvaansa "väärin", ja hånellä on siinä kyllä pointti. Nyt en muista sitä pointtia tosin just. Mutta on siinä(kin) hänellä peruste.

Kuuntelin jonkun 2015 tehdyn liven ja olen edelleen samaa mieltä, toki ei nuo soolot mene koko aikaa "väärästä" laatikosta ja tuossahan on sekin juttu että mikä on sävellaji kun soinnut ovat D, C ja G. Laulumelodia seuraa aika tarkkaan harmonioita, samoin pianosoolo, miksi kitarat vetävät soolonsa osin eri moodissa, empäs osaa sanoa ja voihan olla että olen ainoa joka aattelee asiasta noin koska kyseessä on ikoninen biisi joten se on mikä on ja miten se on totuttu kuulemaan. Sävellettyjähän nuo soolot tuskin ovat.

Tuonhan voisi laittaa joskus skaboihin niin jokainen saisi itse kokeilla mitä ja miten tuohon luonnostaan vetäisi.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
sirdickyj
09.05.2024 16:57:26
WanhaWetäjä: Kuuntelin jonkun 2015 tehdyn liven ja olen edelleen samaa mieltä, toki ei nuo soolot mene koko aikaa "väärästä" laatikosta ja tuossahan on sekin juttu että mikä on sävellaji kun soinnut ovat D, C ja G. Laulumelodia seuraa aika tarkkaan harmonioita, samoin pianosoolo, miksi kitarat vetävät soolonsa osin eri moodissa, empäs osaa sanoa ja voihan olla että olen ainoa joka aattelee asiasta noin koska kyseessä on ikoninen biisi joten se on mikä on ja miten se on totuttu kuulemaan. Sävellettyjähän nuo soolot tuskin ovat.

Tuonhan voisi laittaa joskus skaboihin niin jokainen saisi itse kokeilla mitä ja miten tuohon luonnostaan vetäisi.

Piti juirikin sanoa samaa, että ton nyt tulilma olevan skaban laatikko voi olla G, ja on helpointa ajatella niin sensijaan että kertoo sen olevan D minsolyydinen. G missä vaan rundi alkaa 5.asteesta

Skynyrdistä; soolot ovat sävellettyjä, ja ne menee aina samalla tavalla. Syitä on monia, Ronnie veti turpaan jos tuli muutujia, ja sit niissä on sen vuoksi mielenkiintoa.

Lisäksi he eivåt olleet riittävän hyviä soittajia että olis onnistuneet luomaan hyvää improa.
Jaz
10.05.2024 17:49:00

Moro,

21 vuotta oli taukoa välissä ja ajattelin taas osallistua skabaan.
MoreK
10.05.2024 18:13:23 (muokattu 10.05.2024 18:14:24)

Jaz: Ajattelin osallistua sooloskabaan 21 vuoden tauon jälkeen. Saako näytteen laittaa myös videona? Ei tällä nyt kuuhun mennä, mut jostain se on lähdettävä taas :)

Heh, sama, mullakin on varsin pitkä tauko edellisestä skabasta, tosin ei ihan noin pitkä. Veikkaan, että Youtube on ok.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Jaz
10.05.2024 18:23:05

MoreK: Heh, sama, mullakin on varsin pitkä tauko edellisestä skabasta, tosin ei ihan noin pitkä. Veikkaan, että Youtube on ok.

No jos ei oo, niin saahan sen toiseenkin muotoon toki... Mut mä vaan tykkään tehä sinne.
sirdickyj
10.05.2024 19:29:42
Jaz: No jos ei oo, niin saahan sen toiseenkin muotoon toki... Mut mä vaan tykkään tehä sinne.

Tottakai se on ok! Onhan jengi laittanut jos mitä linkkejä.
aalataur
10.05.2024 19:50:35 (muokattu 10.05.2024 20:17:30)

Onpas hyvin vetoja tullut! Mahtavaa.

Youtubeen on muistaakseni aiemminkin monikin postannut, ja itsekin nyt postannut kaikki vedot tubeen.

Huono puoli että etenkin jos pahempia tiluja on, joutuu reenaamaan sen suht minttiin ennen kuin videoi. Mulla tulee aina jotain ääniä joita ei olis halunnu sinne, kun en jaksa sitä viikottaisen kisan takia niin minttiin reenata, vetäny semmosia semi-improja.

"Tositilanteessa" ajattelen kuten Nuno Bettencourt sanoi, eli että soolo on "biisi biisin sisällä, ja sen säveltäminen on ihan yhtä vakavaa puuhaa kuin itse biisinkin sävellys." Sillä tavalla yleensä lähestyisin sooloja, mut nuo on tullut soitettua niin että alan vaan improta jotain, sitten kun kasassa jotain avainjuttuja, vetäsen jotain. Eli en äänitä ennen kuin vasta sitten kun videoin sen, mulla ei ole mitään hahmotelmaa ylhäällä, paitsi päässä. Mut ei se ikinä ole niin hyvä mitä saisi, jos miettisi niitä todella ajatuksella... ellei sitten hinkkaa sitä aivan tajuttoman kauan.

Noi taustat on vielä niin helvetin pitkiä, eihän minsan sooloja ole melkein missään, 3-4 min biisistä se on vähän liian iso osa. On haastavaa keksiä niin pitkäksi aikaa jotain järkevää sanottavaa, vaikka olisi läpisävelletykin. Sen takia tavallaan itse toivosin että *joskus* taustat olis lähempänä 30 sek (tai jopa alle!) kuin minuuttia, eli sellasta realistista hittibiisin kitarasooloa, mutta perinteisesti sooloskaboissa on kyllä oltu minuutin paremmallakin puolella aika usein.

Pääseepähän toisaalta kerrankin soittamaan, ettei joku laulaja tai komppikitaristi sano että oo nyt hiljaa jo

Mut sinänsä, saattaa olla että siirryn takas audioformaattiin. Tulee mietitympää matskua ja helpompi tehdä sitä ongelmanratkaisua, mitä sävellys aina on. Kunhan pitää sen sellasena, että pystyy sen livenä vetämään. Yhden viikon kisan takia tavallaan ehkä vähän turha hinkata niin vitusti noita tiluja. Kun kerran pakottaa muut kuuntelemaan sen 1min, ehkä parempi että se on mietittyä, kuin että väkisin pakottaa sitä livee jos ei sillä kerralla irtoo.

Tietty jos on kova improamaan niin mikäs siinä, mä en ole mikään hyvä improaja ollut koskaan. Varsinkin nopeussoittoon yhdistettynä lopputulos voi olla melkoista paskaa. Tai sitten tulee 1min sooloon joku 1 ääni joka on aivan perseestä, muuten hyvään ottoon. Joten lähteäkö korjaamaan se 1 ääni, vai alusta koko juttu?

Video on silti hieno, näyttää että irtoo oikeasti ja voi vähän vakoilla miten joku vetää jonkun liksin. Mielenkiintoista katsottavaa aina. Mut vähän raskas formaatti just ton treenaamisen takia, ei nää soolot kuitenkaan mihinkään lavalle ole menossa. Ja ens viikolla sitten uus treenattava. Aikanaan kun voitin jotain sooloskaboja, ne oli paloissa tarkkaan mietittyä, tai muutama impro leikattu yhteen. Joskus ei kovin mietittyä jos oli kiire, mutta kumminkin. Jotain sit treenasin kuntoon videollekin kuten RMSS 20 muistaakseni ja pari muutakin oli.

Toisaalta sillain tulee parhaat soolot, paloissa soitetusta puuttuu flow. Eli ensin palastellaan, sitten treenataan läpi ja yleensä treenivaiheessa jotkut ideat vielä jalostuu paremmiksi. Mutta jos alkaa vaan suoraan vetämään ilman että ensin on "suunnitellut paperille", helposti puuttuu punainen lanka. Varsinkin mitä nopeammin mennään. Se on ollut ongelma monissa mun sooloissa nyt, en vaan jaksa muistaa minuutin pituista sooloa ja jossain vaiheessa se menee harhateille, kun oon obsessoitunut tuosta videon kuvaamisesta nyt.

Tietenkin voisi käyttää wanhaa kunnon tubetähtien huijausta, eli vaihdetaan kamerakulmaa koko ajan, "visuaalisen mielenkiinnon ylläpitämiseksi" (jolla todellisuudessa piilotetaan se että ne on eri ottoja)
aalataur
10.05.2024 20:24:07 (muokattu 10.05.2024 20:33:45)

Niin siinä vielä sit kertautuu, eli kun pakottaa muut kuuntelemaan kisavedot 1x10=10min + vielä kritiikien kirjottaminen. Ehkä osallistujia olis helpompi saada jollain 30 sek taustoilla, ja se laatu olisi parempaa. Ei tuu semmosta täytedadaa. Tän puolesta aikoinaan silloin 10v sitten rummutin, mut en tiedä kyldyyri tuntuu olevan että soitetaan sooloa nyt kun kerrankin soittamaan pääsee. Mutta sen takia RM skabaan sovittiin aikanaan se 1min kompromissi, et sen yli ei mennä. Alle sen olevat taustat on kuitenkin sallittu.

Video on ihan jees, mut tosiaan vaatii extrapanostusta ja voi olla aikatauluongelmakin. Mulla just se että mitä nopeammin mennään, sitä kauemmin sitä pitää hinkata. Vauhdin kasvaessa ei ehdi enää ajatella, on pakko automatisoida ne jutut ja ei se hetkessä tapahdu jos on vähänkin yrittänyt käyttää jotain uudenlaisia liksejä, eikä aina samoja.

Audioformaatti on ihan hyvä kyllä. Sääli jos joku timanttinen otto jää postaamatta vain siksi että 1 paska ääni/liksi oli. Joskus tulee muuten hyvään improon sellainen sävellajin ulkopuolinen ääni, että korvat vuotaa verta... tai joku bendi ei soi. Ja tällöin korjaisin sen kyllä mielellään DAWissa, ja postaa pelkän audion sitten.
Jaz
10.05.2024 20:28:08

Kiitos vastauksesta. Muistan sinutkin alkuaikojem skaboista.. harvemmin minsan sooloja tosiaan kuulee ja niihin joutuu oikeasti miettimään, että mitä vetää. Tämä on ollu kuitenkin kai alusta alkaen se pituus.

aalataur: Onpas hyvin vetoja tullut! Mahtavaa.

Youtubeen on muistaakseni aiemminkin monikin postannut, ja itsekin nyt postannut kaikki vedot tubeen.

Huono puoli että etenkin jos pahempia tiluja on, joutuu reenaamaan sen suht minttiin ennen kuin videoi. Mulla tulee aina jotain ääniä joita ei olis halunnu sinne, kun en jaksa sitä viikottaisen kisan takia niin minttiin reenata, vetäny semmosia semi-improja.

"Tositilanteessa" ajattelen kuten Nuno Bettencourt sanoi, eli että soolo on "biisi biisin sisällä, ja sen säveltäminen on ihan yhtä vakavaa puuhaa kuin itse biisinkin sävellys." Sillä tavalla yleensä lähestyisin sooloja, mut nuo on tullut soitettua niin että alan vaan improta jotain, sitten kun kasassa jotain avainjuttuja, vetäsen jotain. Eli en äänitä ennen kuin vasta sitten kun videoin sen, mulla ei ole mitään hahmotelmaa ylhäällä, paitsi päässä. Mut ei se ikinä ole niin hyvä mitä saisi, jos miettisi niitä todella ajatuksella... ellei sitten hinkkaa sitä aivan tajuttoman kauan.

Noi taustat on vielä niin helvetin pitkiä, eihän minsan sooloja ole melkein missään, 3-4 min biisistä se on vähän liian iso osa. On haastavaa keksiä niin pitkäksi aikaa jotain järkevää sanottavaa, vaikka olisi läpisävelletykin. Sen takia tavallaan itse toivosin että *joskus* taustat olis lähempänä 30 sek (tai jopa alle!) kuin minuuttia, eli sellasta realistista hittibiisin kitarasooloa, mutta perinteisesti sooloskaboissa on kyllä oltu minuutin paremmallakin puolella aika usein.

Pääseepähän toisaalta kerrankin soittamaan, ettei joku laulaja tai komppikitaristi sano että oo nyt hiljaa jo

Mut sinänsä, saattaa olla että siirryn takas audioformaattiin. Tulee mietitympää matskua ja helpompi tehdä sitä ongelmanratkaisua, mitä sävellys aina on. Kunhan pitää sen sellasena, että pystyy sen livenä vetämään. Yhden viikon kisan takia tavallaan ehkä vähän turha hinkata niin vitusti noita tiluja. Kun kerran pakottaa muut kuuntelemaan sen 1min, ehkä parempi että se on mietittyä, kuin että väkisin pakottaa sitä livee jos ei sillä kerralla irtoo.

Tietty jos on kova improamaan niin mikäs siinä, mä en ole mikään hyvä improaja ollut koskaan. Varsinkin nopeussoittoon yhdistettynä lopputulos voi olla melkoista paskaa. Tai sitten tulee 1min sooloon joku 1 ääni joka on aivan perseestä, muuten hyvään ottoon. Joten lähteäkö korjaamaan se 1 ääni, vai alusta koko juttu?

Video on silti hieno, näyttää että irtoo oikeasti ja voi vähän vakoilla miten joku vetää jonkun liksin. Mielenkiintoista katsottavaa aina. Mut vähän raskas formaatti just ton treenaamisen takia, ei nää soolot kuitenkaan mihinkään lavalle ole menossa. Ja ens viikolla sitten uus treenattava. Aikanaan kun voitin jotain sooloskaboja, ne oli paloissa tarkkaan mietittyä, tai muutama impro leikattu yhteen. Joskus ei kovin mietittyä jos oli kiire, mutta kumminkin. Jotain sit treenasin kuntoon videollekin kuten RMSS 20 muistaakseni ja pari muutakin oli.

Toisaalta sillain tulee parhaat soolot, paloissa soitetusta puuttuu flow. Eli ensin palastellaan, sitten treenataan läpi ja yleensä treenivaiheessa jotkut ideat vielä jalostuu paremmiksi. Mutta jos alkaa vaan suoraan vetämään ilman että ensin on "suunnitellut paperille", helposti puuttuu punainen lanka. Varsinkin mitä nopeammin mennään. Se on ollut ongelma monissa mun sooloissa nyt, en vaan jaksa muistaa minuutin pituista sooloa ja jossain vaiheessa se menee harhateille, kun oon obsessoitunut tuosta videon kuvaamisesta nyt.

Tietenkin voisi käyttää wanhaa kunnon tubetähtien huijausta, eli vaihdetaan kamerakulmaa koko ajan, "visuaalisen mielenkiinnon ylläpitämiseksi" (jolla todellisuudessa piilotetaan se että ne on eri ottoja)
Juzpe
10.05.2024 20:28:56

Mä vedän juuri tästä syystä "soita jutut mitä päässä kuuluu" taktiikalla. Ei oo niin palio selekärankaa, että kehtais alakaa reenaamaan jotaki sävellystä näihin skaboihin.
aalataur
10.05.2024 20:47:38

Juzpe: Mä vedän juuri tästä syystä "soita jutut mitä päässä kuuluu" taktiikalla. Ei oo niin palio selekärankaa, että kehtais alakaa reenaamaan jotaki sävellystä näihin skaboihin.

Joo hyvä jos kuulee! Osaajat osaa. Toisaalta mäkin osittain meen tällä, mutta välillä on hyvä ottaa joku uusi teknisempi liksi treenaukseen. Sooloskaba on tavallaan ihan yhtä hyvä tekosyy reenata joku uus paha juttu kuin mikä vaan. Niin kuin Destructionkin sanoi, että Mnet sooloskabat on aikoinaan auttanut häntä paljon kehittymään soittajana
sirdickyj
10.05.2024 21:21:00
Juzpe: Mä vedän juuri tästä syystä "soita jutut mitä päässä kuuluu" taktiikalla. Ei oo niin palio selekärankaa, että kehtais alakaa reenaamaan jotaki sävellystä näihin skaboihin.

Mutta sun vedot on useimliten paljon paskempia kuin mihin oikeesti pystyt. En tiedä miksi, soittotaidosta ei ainakaan pitäis jäädä kiinni. Eikä musikaalisuudesta.

Mitä pahaa siinä on jos miettii vähän? Sehän on vaan hyvä, samalla tulee harjoiteltua miettimistä. Sävellettyjä sooloja se Eddiekin soitteli. Sollot oli aina samat. Livenä ja levyllä.
Juzpe
10.05.2024 21:36:44 (muokattu 10.05.2024 21:40:42)

Mutta sun vedot on useimliten paljon paskempia kuin mihin oikeesti pystyt. En tiedä miksi, soittotaidosta ei ainakaan pitäis jäädä kiinni. Eikä musikaalisuudesta.

Mitä pahaa siinä on jos miettii vähän? Sehän on vaan hyvä, samalla tulee harjoiteltua miettimistä. Sävellettyjä sooloja se Eddiekin soitteli. Sollot oli aina samat. Livenä ja levyllä.

No tuota... sullahan on ihan hyvä pointti kyllä ja äänitteille soitellessa niin tulee tehtyäkin. Skabahommissa tulee sitte monesti testailtua uusia kujeita ja ainahan ne ei mee ihan putkeen. Toinen syy on toki se, että oon varsinki viimeset pari kolome vuotta ollu ihan vitun laiska treenaamaan ja gonahtelu on vahvasti läsnä. Kolmantena tietysti Monty Python vaikutteinen kieli poskessa-meno, joka nostaa päätään välillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)