Aihe: Omistan Fenderin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 518 19 20 21 22
buttfinger
12.01.2024 23:22:46
Ei istunut kaula käteen ikävä kyllä vaikka muuten oli kaikinpuolin loistopeli. Tai en tykännyt nauhoista.

Sitten sattui tulemaan vastaan classic player 60 candy applena ja ostin sen sitten.
Prostator
19.01.2024 11:25:57
Pari stratoa. (-77 ja CS) ja Tele.

Ja tämä CS Strato on nyt minulla. Ihastuin siihen oitis kun sain sen syliin. Kiitos Nalle.
Ja nyt tässä on Ilitchin NCBP hurinanpoisto. Iso suositus sille(kin).

https://youtu.be/bLXmAOqjMyM?si=YbGqPzJ-wt999Exm
Yallup
13.02.2024 09:51:53
Straton lavassa on leima "Original Contour Body", mutta Jazzmasterissa ja Jaguarissa "Offset Contour Body". Telessä ei taida olla mitään vastaavaa, eikä Precision bassossa. Joissakin Jazz bassoissa offset. Kyse lienee bodyn pyöristetystä muodosta, mutta entä tämä offset?
"Tosta se taitaa lähteä.."
jpousi
13.02.2024 11:38:22 (muokattu 13.02.2024 13:51:10)
Yallup: Straton lavassa on leima "Original Contour Body", mutta Jazzmasterissa ja Jaguarissa "Offset Contour Body". Telessä ei taida olla mitään vastaavaa, eikä Precision bassossa. Joissakin Jazz bassoissa offset. Kyse lienee bodyn pyöristetystä muodosta, mutta entä tämä offset?

Offset = bodyn kapein kohta ei ole "samalla tasalla" eli ei sijaitse symmetrisesti bodyn vasemmalla ja oikealla puolella.

Kuva: https://www.reddit.com/r/offset/comments/o91llk/for_those_wondering/
Oho, eiku!
jogo3000
16.03.2024 10:39:42

Tuli hankittua '65 Deluxe reverb reissue pitkän harkinnan jälkeen. Onhan tuo aivan mainio peli.
mpekkanen
16.04.2024 21:13:22
Laitetaan tänne tällainen Fenderin uusi Tom Delonge Starcaster kitara. Ilmeisesti Meksikossa tehty, mutta en ole siitä aivan varma. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Ihan mukava, että tulee välillä muitakin uutuuksia kuin stratoja ja telejä. Ei tämä silti sellainen ole, että aivan riemusti kiljuisin kaupoille, mutta periaatteessa ihan ok keppi. Minusta yksi mikkisiä perus kitaroita voisi olla enemmänkin ja useammalla merkillä. Siihen soittoon ei välttämättä tarvitse useampaa mikkiä ja lukuisia kytkimiä ja potikoita. Soitto voi olla jo terveempää kun ylimääräiseen säätämiseen ei ole mahdollisuutta.
Mutta kuka tykkää mistäkin...

https://www.fender.com/en-US/electr … -delonge-starcaster/0262370505.html
BigPapa
16.04.2024 21:59:14

Indonesiassahan tuo Delonge on värkätty, kun vaan viitsii katsoa, valmistusmaa löytyy helposti noissa lavan takaa.

https://www.fender.com/cdn-cgi/imag … 019/0262370505_fen_ins_hbk_1_nr.jpg
M4ss3 m/
16.04.2024 22:12:05 (muokattu 16.04.2024 22:12:38)
Pahaksi on mennyt inflaatio jos Indonesian Fenkusta saa maksaa reippaasti yli tonnin. :D Mun mielestä kaikki Meksikonkin kitarat voisi olla reippaasti alle tonnin jos laatua katsoo. Onneksi japseja saa edelleen samaan hintaan ja niissä on laatu kohdillaan.
jou
mpekkanen
16.04.2024 22:38:38
BigPapa: Indonesiassahan tuo Delonge on värkätty, kun vaan viitsii katsoa, valmistusmaa löytyy helposti noissa lavan takaa.

https://www.fender.com/cdn-cgi/imag … 019/0262370505_fen_ins_hbk_1_nr.jpg

Hyvä kun korjasit, ei jää epäselväksi. On tuo kyllä Indonesia kitaraksi sitten aivan liian kallis kun dollarihinta on jo yli tonnin.
Se Tom Delonge stratocaster on Meksikon tekele ja se maksaa karvan yli tonnin. Taitaa kohta Meksikon Fendereiden hinta nousta jos Indonesian tuotanto maksaa jo yli tonnia.
Ei ole minun mielestä edes nuo Meksikon kitarat hintaisekseen kovinkaan järkeviä hankintoja, hinnat on laatuun nähden aivan tolkuttomia.
mpekkanen
16.04.2024 22:39:16
M4ss3 m/: Pahaksi on mennyt inflaatio jos Indonesian Fenkusta saa maksaa reippaasti yli tonnin. :D Mun mielestä kaikki Meksikonkin kitarat voisi olla reippaasti alle tonnin jos laatua katsoo. Onneksi japseja saa edelleen samaan hintaan ja niissä on laatu kohdillaan.

Täysin samaa mieltä.
mpekkanen
16.04.2024 22:54:24
Tässä on kanssa järkyttävän hintaisia custom shop Fendereitä ja ilmeisesti jotain uusia malleja. En katsonut kaikkien hintaa, mutta mitä äkkiä muutamaa vilkaisin, niin edullisin taisi olla karvan alle 8000 dollaria, eli näidenkin hinnat ovat karanneet täysin käsistä. Ei ole tuollaisia rahoja, mutta vaikka olisikin, niin en ostaisi ikinä mitään näistä. Oikeasti erinomaisia kitaroita saa huomattavasti edullisemmin, mutta lavassa on luultavasti joku muu teksti.
Vaikea kyllä uskoa, että näissä hinta kohtaisi laadun, mutta voin olla toki väärässäkin...

https://www.fendercustomshop.com.au/gear/2024-collection/
mutaatio
17.04.2024 10:05:41
Sivusto on .au eli olisiko nuo kuitenkin Australian dollareita eli n. 4000-5000 euroissa? Sekin toki ihan posketon summa naurettavan näköisestä relikoidusta kitarasta.

---

Onkohan noita Fendereitä tulossa jatkossa enemmänkin Cortin tehtaalta? Käytännössähän tuo tarkoittaisi, että entistä enemmän maksaa pelkästä logosta, kun melkein kaikkien kilpailijoiden kamatkin tulee samalta tehtaalta.
lifer
01.05.2024 12:49:13

Oisko vinkkejä sellaiselle, joka etsiskelee sopuhintaista nuppia korvaamaan Fender hot rodia? Olen yksinkertaisuudesta tykännyt ja clean head room ollut tärkeimpiä puolia. Käytännössä yksi kanava olisi riittävä ilman ihmeellisyyksiä. Lähinnä pedaalien kautta tulee sävyt. Taustalla pohdinnalle käytännön syyt tilaratkaisuihin liittyen. Aiemmin ollut Vox AC 15 ja 30 wattisina. Nämä eivät ole vaihtoehtoja enää jatkossa, koska en tykännyt.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
mpekkanen
01.05.2024 12:58:39 (muokattu 01.05.2024 13:31:06)
lifer: Oisko vinkkejä sellaiselle, joka etsiskelee sopuhintaista nuppia korvaamaan Fender hot rodia? Olen yksinkertaisuudesta tykännyt ja clean head room ollut tärkeimpiä puolia. Käytännössä yksi kanava olisi riittävä ilman ihmeellisyyksiä. Lähinnä pedaalien kautta tulee sävyt. Taustalla pohdinnalle käytännön syyt tilaratkaisuihin liittyen. Aiemmin ollut Vox AC 15 ja 30 wattisina. Nämä eivät ole vaihtoehtoja enää jatkossa, koska en tykännyt.

Oletko kokeillut Marshall Origin 20 nuppia. Mulla on samainen peli combona ja siinä on tosi hyvä puhdas soundi. Toimii myös pedaalien kanssa, eikä ole edes kauhean kallis.
Suosittelen kokeilemaan.

https://www.thomann.de/fi/marshall_ … hZ2UiOjN9&reload=1&atr=true
lifer
01.05.2024 19:08:41

mpekkanen: Oletko kokeillut Marshall Origin 20 nuppia. Mulla on samainen peli combona ja siinä on tosi hyvä puhdas soundi. Toimii myös pedaalien kanssa, eikä ole edes kauhean kallis.
Suosittelen kokeilemaan.

https://www.thomann.de/fi/marshall_ … hZ2UiOjN9&reload=1&atr=true

Eipä ole tullut marsuja kokeiltua. Täyttää kriteerit kyllä. Käytännössä sit näkee piisaako puhti bändin kanssa vai jääkö jalkoihin. Jänniä on eri vahvarien watit, kun blues jr watit piisaa aika pitkälle mutta ac15 ei.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
mpekkanen
01.05.2024 20:02:43
lifer: Eipä ole tullut marsuja kokeiltua. Täyttää kriteerit kyllä. Käytännössä sit näkee piisaako puhti bändin kanssa vai jääkö jalkoihin. Jänniä on eri vahvarien watit, kun blues jr watit piisaa aika pitkälle mutta ac15 ei.

Jos tätä Marshall Origin 20 vertaa Fenderin Blues Junioriin, niin minusta tässä on parempi puhdas soundi, pedaalit toimii paremmin ja myös ääntä lähtee tarvittaessa enemmän. Joskus on ollut tuommoinen Blues Jr.
Kaikua tässä ei ole, että se on miinusta Blues Junioriin. Tietysti puhtaissa ja vähä säröisissä soundeissa on varmaan monenlaisia makuja, mutta itse tykkään tästä marsusta enemmän.
Käy kokeilemassa jossain, sillähän se selviää, tykkäätkö.
Rämppy
02.05.2024 09:14:02 (muokattu 02.05.2024 09:22:16)
lifer: Oisko vinkkejä sellaiselle, joka etsiskelee sopuhintaista nuppia korvaamaan Fender hot rodia? Olen yksinkertaisuudesta tykännyt ja clean head room ollut tärkeimpiä puolia. Käytännössä yksi kanava olisi riittävä ilman ihmeellisyyksiä. Lähinnä pedaalien kautta tulee sävyt. Taustalla pohdinnalle käytännön syyt tilaratkaisuihin liittyen. Aiemmin ollut Vox AC 15 ja 30 wattisina. Nämä eivät ole vaihtoehtoja enää jatkossa, koska en tykännyt.

Mulla on puoli vuotta ollut Marsun SV20H eli kompaktimpi 20W nykyversio 1959SLP -nupista. Erittäinkin paljon olen tykännyt soundista, klassinen marshall-meininki. Simppeli laitos, erinomainen puhdas soundi ja toimii mainiosti pedaalien kanssa. Vola riittää taatusti kovaäänisemmässäkin bändisoitossa ja löytyy myös kytkin, jolla tehon saa 5 W:iin. Käytän nuppia JHS Little Black Amp -boxin kanssa, joka on mainio ja edullinen keinokuorman korvike, kytketään efektilenkkiin, toimii mastervolumena.
Tulin, näin, soitin.
73nd3r
02.05.2024 20:50:56
lifer: Oisko vinkkejä sellaiselle, joka etsiskelee sopuhintaista nuppia korvaamaan Fender hot rodia?

Oletko noita Suproja testannut?
Rämppy
02.05.2024 22:45:00 (muokattu 02.05.2024 22:56:08)
Simeonii: Mulla ei kyllä riittänyt potku kunnolla bändisoitossa, eikä varsinkaan headroom.

Millä kajarilla tuota SV20H -nuppia olet ajanut? Mulla on vola ja headroom riittänyt aikas kovaakin luukutellussa bändisoitossa eikä potikat ole olleet lähelläkään kaakkoa, hyvä jos puolivälissä. Kanavat tietysti yhdistettynä lyhyellä piuhalla, jolloin nuppi herää eloon. Enempi ollut niinpäin, että olen kesytellyt nuppia JHS Little Black Amp boxilla silloin kun haluan pääteastesäröä kohtuuvolalla. Kaappina on Marsun JVM 2x12.
Tulin, näin, soitin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)