Aihe: Pidemmät tauot soittamisesta..
1 2
mongoloidi
12.07.2004 23:06:03
Nyt ei siis puhuta minuuteista tai tunneista,vaan päivistä ja viikoista.Pidättekö koskaan tarkoituksella esim. 2 päivää taukoa soittamisesta ja vaikuttaako se mitenkään soittamiseen?
Tai oletteko joskus joutunut pitämään seim. useamman viikon taukoa ja onko sillä ollut mitään vaikutusta?
waihen84
12.07.2004 23:15:02
Tauot saa mua soittamaan vielä enemmän joten se on positiivinen asia. Siis kannattaa pitää tauot joskus niin saa lisää energiaa ja intoa...
LaXu
13.07.2004 00:21:39
Kyllä niitä useamman päivän taukoja tulee välillä pidettyä. Sitten saattaa tulla inspiraatio kun vaikka kuulee jonkun hyvän biisin (jota ei ole aiemmin tai pitkään aikaan kuullut). Eipä nuo tauot tunnu mitenkään vaikuttavan.
Super-Jari
13.07.2004 00:31:29 (muokattu 13.07.2004 00:32:16)
Torstaista sunnuntaihin on pisin tauko ellei jollain ole luovaa taukoa jonka vuoksi treenit peruuntuu.

;) (Jarkolle)
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Mark-Ken
13.07.2004 01:48:46
Pidin parin viikon tauon (En edes tiedä miksi, huono kitara ainakin pilasi motivaation) ja kun aloin taas soittamaan, oli niin mukavaa! Nyt taas siitä soittamisesta nauttii enemmän ja näin... =D
mongoloidi
13.07.2004 02:20:16
Joskus on joutunut olemaan päivän tai pari soittamatta ja aina sen jälkeen on tuntunut jotenkin helevetin hyvältä,mutta samalla myös jotenkin oudolta,kun on taas saanut kitaran kouraansa.Eipä nuo tauot kyllä omaan soittoonkaan ole mitenkään huomattavasti vaikuttaneet....
Milkop
13.07.2004 08:47:27

Parin viikon tauko tuli juuri pidettyä, kun tuli Lapissa käytyä. (2 vko ilman juoksevaa vettä ja sähköä, ah onnellista eloa ;-) Jokatapauksessa, reissun jälkeen oli soitto hetken hakusessa, mutta vähitellen "taidot" palautuivat ja tuntui kuin olisi löytänyt soiton riemut uudelleen. Taukoja kannattaa pitää, maistuu soitto sitten taas paremmalta.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Supernaut
13.07.2004 14:13:23
Olin äskettäin reilaamassa ja pidin siksi hieman yli kolmen viikon tauon soittamisesta. Sen jälkeen, kun ensimmäiseksi soittelin bluesia, tuntui, että improvisointi oli jotenkin rikkaampaa. Uusia ideoita oli enemmän, mutta toisaalta sormet eivät pysyneet oikein mukana. Soitto oli vähän kömpelöä, mutta tasaantui sitten jo parin päivän jälkeen. Olen siis soittanut kohta seitsemän vuotta, vaikkakin vain noin tunnin päivässä. Paljon voi olla kiinni myös näistä seikoista.

Joka tapauksessa tauko soitosta tekee usein hyvää, varsinkin jos alkaa jo havaita kyllästymisen merkkejä. Eivät ne taidot siitä oikeasti mihinkään häviä.
"There's someone in my head but it's not me" - Roger Waters
JS
13.07.2004 14:14:53 (muokattu 24.09.2004 15:36:15)
Musta tulee soittotaukojen aikana (jotka mulla johtuu aina fyysisistä vammoista tai muusta väistämättömästä) agressiivinen ja masentunut... Ketutus pahenee tauon loputtua hetkellisesti, kun sormet eivät tunnu tottelevan ja otelauta tuntuu omituiselta eikä plekukaan oikein tahdo pysyä kädessä :)

EDIT: Sana puuttui...
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
hardy
13.07.2004 18:07:23
Musta tulee soittotaukojen (jotka mulla johtuu aina fyysisitä vammoista tai muusta väistämättömästä) agressiivinen ja masentunut... Ketutus pahenee tauon loputtua hetkellisesti, kun sormet eivät tunnu tottelevan ja otelauta tuntuu omituiselta eikä plekukaan oikein tahdo pysyä kädessä :)

Aivan sama juttu mullaki, paitsi että tauko yleensä johtuu jostain muusta väistämättömästä kuin fysiikasta. Maailma kirkastuu huomattavasti pienen treenaamisen jälkeen kun sormet alkavat toimia paremmin.
Robert Nesta
14.07.2004 11:44:21
Itse olen huomannut, että kun on vaikkapa päivän ero omasta kullasta (kitara), niin heti kun pääsee takaisin sen lähelle soitto kuulostaa erittäin hyvältä ja sujuu hyvin.
Jotenkin aina kerkiää viimeksi hinkatut jutut muhia pääkopassa ja sormien päissä ja tauon jälkeen kun pääsee takaisin soittamaan, niin AVOT.
Lord knows I'm a voodoo child.
Mandariini
14.07.2004 13:06:44
Terve

Nyt lienee neljäs viikko menossa etten ole koskenutkaan kitaraan. Eikä loppua näy. Ei tee edes tiukkaa :)

Kesäloma?
Melkeen kaikki on pyllystä?
McNulty
14.07.2004 13:57:41
Nyt ei siis puhuta minuuteista tai tunneista,vaan päivistä ja viikoista.Pidättekö koskaan tarkoituksella esim. 2 päivää taukoa soittamisesta ja vaikuttaako se mitenkään soittamiseen?
Tai oletteko joskus joutunut pitämään seim. useamman viikon taukoa ja onko sillä ollut mitään vaikutusta?

Joskus on jopa kuukauden pausseja... ei vain tule mitään kitaransoitosta, mutta tällä aikaa yleensä kirjoittelen sanoja (jotkut kutsuvat niitä runoiksi)... lyriikkaa siis.
Rakentelen myös kitaraefektejä (lähinnä germanium-fuzzeja) jne jne...

Vaikutus on lähinnä ollut positiivinen... pidemmän paussin jälkeen kitaran "löytää" aivan uudella tavalla. Tulee taas paljon paljon riffejä ja melodioita mieleen. Aika reincarnated-fiilis kyllä.
T-Bone
Silkki
14.07.2004 17:21:18
Välillä tulee pidettyä aika pitkiäkin taukoja... Kesällä menee välillä viikkoja etten koske koko kitaraan (niinku nytkin on jo reilu viikko). Mutta jos on vaikka käsi paketissa tai jtn muuta, ettei pysty soittamaan, niin se on rasittavaa.... Ja koko ajan tekisi mieli soittaa...
About Not Worth Writin' Home About
riimu
15.07.2004 03:48:56
About puoli vuotta.
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
Torniojaws
15.07.2004 14:39:53 (muokattu 15.07.2004 14:42:18)

Yleensä pidemmät tauot (viikko tai enemmän) pudottaa sen parhaimman nopeuden palm mute -sahauksesta ja soittotarkkuudesta, mutta parin tunnin session jälkeen kulkee taas.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
leather rebel
15.07.2004 15:34:30
Mä olin Euroopanmatkalla (ruotsi-tanska-saksa-belgia-ranska) soittamatta 10 päivää.
Oli vähän että "miten päin tätä pidetään" kun otti kitaran tauon jälkeen uudestaan käteen.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Simplex
15.07.2004 19:15:15

Tuossa taannoin olin parin viikon lomalla Riossa, vieroitus oireet alkoivat vasta viikon jälkeen ja oli pakko ostaa mandoliini että sai jotain soitella, kitara olis ollut liian työläs raahata sieltä asti mutta maniska meni mukavasti käsimatkatavaroissa.
I might as well go back over yonder...
Hakkis
19.07.2004 11:43:21
...mulla oli soittotaukoa yli 10 vuotta... jostain syystä into silloin lopahti. Nyt on edessä uusi nousu, mutta arvatkaa harmittaako!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)