Aihe: Palikoista..
1 2 3 4
Saukki
07.07.2004 12:27:46

Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu?

Mun palikat meinaa haljeta vähän turhan helposti. (Viimeisimpänä olleet Pro Markin, mutta kuolivat aika nopsaan ..)

Nyt törmäsin musakaupassa mustiin muovisiin kapuloihin. Olivat pikkuisen painavammat ja kalliimmat. (Jotain 18e) Merkki oli jotain tyyliin Aquarian Formula X-10 Rock.

Soittaako kukaan kyseisillä tai samantapaisilla? Onko ihan normaaliin soittoon tarkoitetut? (näin ainakin oletan, koska soiton ope soittaa tälläisillä) Oli kiirus, joten en sitten ehtinyt myyjältä jäädä kyselemään.

Mulla on kai just tollaset kapulat. Hiilikuituahan ne on, mutta juuri nuo kapulat on tosi syvältä. Kestäväthän ne on, mutta ne on aivan naurettavan joustavat ja soittotuntuma on perseestä. Ja ne on tosiaan aika painavat! En suosittele!!
Sitten mulla on myös sellaset Millenium- merkkiset hiilikäpit jotka on yllättävän mukavan tuntoiset. Tuntuu melkein niin kuin puukepeiltä ja on kohtalaisen keveätkin. Eikä ollu kalliit Thomanilla..

Taman Japaniese Oak käpit on hyväksi havaittuja ja kohtalaisen kestäviä...
moderndrummer88
07.07.2004 14:47:55
hiilikuitukapulat ei oo kyllä mistään kotoisin, pelleistä ei lähe kovin luonnollinen ääni, kapuloiden tatsi on ihan karmea kapulat kimpoilevat ihan kummasti kun niillä lyö mihin tahansa ja vielä sekin, että ne jättää sitä mustaa väriä pelteihin ja kalvoihin eikä se sitten lähde siitä mitenkään pois nimim. kokemusta on

itse tykkään kovasti soitella vic virthin steve gadd kapuloilla, tahtoo vaan nupit hajoomaan niistä, yhdet taman kapulat omistan ja niistä ei ole nuppi menny vuoden soiton jälkeenkään, tosin ovat aika vähäisessä käytössä olleet.

kerran sitten kun olin musakauppoja kiertelemässä niin se ukko tyrkytti minulle kapuloita joita kehui tosi hyviksi ja möi ne vielä puoleen hintaan. todella hyvät oli merkki tais olla
b-stick paksuus 5a niissä oli joku mehiläisvaha pinnoite ja voin sanoa että en ole paremmilla kapuloilla soitellu, ei tunnu vaan löytyvän niitä enää...
dictatorsh*t
07.07.2004 23:39:12
Kestäväthän ne on, mutta ne on aivan naurettavan joustavat

Olen myöskin havainnut.
Ande
09.07.2004 08:20:56
Taman oliskohan ollu 7A...hyvät on kyllä tykkään. Pro-Markit mitä oon kans käyyttäny tuppaa kulumaan silpuksi siitä tipistä. Tosin nämä nykyiset Tamat on käyrät kun pistin velipojan hakemaan ku en kerenny. Oli sitten viiminen kerta...
Saukki
09.07.2004 14:43:42

Joo kun ostaa Taman käpit kantsii tarkistaa että ne on suorat.....
Mikko A
09.07.2004 15:23:44
Joo kun ostaa Taman käpit kantsii tarkistaa että ne on suorat.....

Kun ostaa ihan mitkä tahansa kepit kantsii tarkistaa että ne on suorat..... Liian harvoin näkee ylipäätään mitään keppejä jotka olis ihan suorat.
I hate your sex!
WyW
09.07.2004 18:39:19

Tampereella suosittelen painumaan Tammelantorin kyljessä sijatsevaan Fazer pianoon ja nappaamaan mukaan pari paria Vateria. Joku perus 5a tjsp. Aivan shattanan hyvä tatsi ja kestää kuin jääkausi. Pinnoitekin on juuri sopiva.

En tiä tuliko sitä evoluutioo omaan tekniikkaan vai vähentyikö treenitahti niin paljon ku samoil kepeillä ajaa mättöhevanderia puoli vuotta.
Pööp.
Groovi
09.07.2004 23:36:07
Mulla on kai just tollaset kapulat. Hiilikuituahan ne on, mutta juuri nuo kapulat on tosi syvältä. Kestäväthän ne on, mutta ne on aivan naurettavan joustavat ja soittotuntuma on perseestä. Ja ne on tosiaan aika painavat! En suosittele!!
Sitten mulla on myös sellaset Millenium- merkkiset hiilikäpit jotka on yllättävän mukavan tuntoiset. Tuntuu melkein niin kuin puukepeiltä ja on kohtalaisen keveätkin. Eikä ollu kalliit Thomanilla..

Taman Japaniese Oak käpit on hyväksi havaittuja ja kohtalaisen kestäviä...

joo, kokeilin itsekkin noita t-kaupan hiilareita. ja tykkään soittaa noin yleensäkin hiilikuidulla, ja oli kyllä positiivinen yllätys. sama pari ollu jo puolivuotta käytössä ja toimii todella hyvin. ja mitä soundiin tulee, niin ei mitään eroa vaikkapa taman japski oakkiin. se on ihan paska puhetta että soundi muuttuu radikaalisti. tai toki voi muuttua, mutta sitten on kyllä kapulatkin.. syvältä. ja toi jousto asia: hiilikuitu on normaalisti PALJON jäykempi kuin puukapula. nimenomaan se EI jousta yhtään. eihän pojat nyt sekoita alumiiniin? (ahead)
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Mikko A
10.07.2004 01:23:26
joo, kokeilin itsekkin noita t-kaupan hiilareita. ja tykkään soittaa noin yleensäkin hiilikuidulla, ja oli kyllä positiivinen yllätys. sama pari ollu jo puolivuotta käytössä ja toimii todella hyvin. ja mitä soundiin tulee, niin ei mitään eroa vaikkapa taman japski oakkiin. se on ihan paska puhetta että soundi muuttuu radikaalisti. tai toki voi muuttua, mutta sitten on kyllä kapulatkin.. syvältä. ja toi jousto asia: hiilikuitu on normaalisti PALJON jäykempi kuin puukapula. nimenomaan se EI jousta yhtään. eihän pojat nyt sekoita alumiiniin? (ahead)

Kylläpäs soundi muuttuu radikaalisti, ainakin verrattuna hikkori(!)kapuloihin. Tammisista en tiedä kun en oo verrannu. Ja joustostakin täytyy olla eri mieltä. Hiilarikapulat joustaa kyllä aika mojovasti. Ja olen siis omistanut sellaiset. Ahedeja en oo ikinä käyttäny.
I hate your sex!
Saukki
10.07.2004 16:29:17

Joo näin on!!

Hiilarikapulat joustaa kyllä aika mojovasti

Ei muuten jousta!! Mutta ne naurettavat kepit (mitkä lie Aquarinit) on kyllä jostain syystä hassun joustavat. En tiedä miten on valmistettu, mutta normaalisti hiilikuitu ei jousta noin! (tiedän kun olen katsonut vierestä kun pikkuveli leipoo hiilikuidusta mm. lennokin laskutelineitä)
Jäykkyys riippuu mm. käytetystä hartsi seoksesta...
Mikko A
12.07.2004 17:54:07
Ei muuten jousta!! Mutta ne naurettavat kepit (mitkä lie Aquarinit) on kyllä jostain syystä hassun joustavat. En tiedä miten on valmistettu, mutta normaalisti hiilikuitu ei jousta noin! (tiedän kun olen katsonut vierestä kun pikkuveli leipoo hiilikuidusta mm. lennokin laskutelineitä)
Jäykkyys riippuu mm. käytetystä hartsi seoksesta...

Joo no tollaset Aquarianit mulla on ollu ja jousti tosiaan aika mojovasti =)
I hate your sex!
temekallio
13.07.2004 12:47:05
Vic firthin Harvey Mason signaturet pyöreällä nupilla...soittotuntuma on H. Y. V. Ä
Musiikkia omilla ehdoilla..mikäs siinä
Moonsorrow
17.07.2004 05:56:17
Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu?

Mun palikat meinaa haljeta vähän turhan helposti. (Viimeisimpänä olleet Pro Markin, mutta kuolivat aika nopsaan ..)

Nyt törmäsin musakaupassa mustiin muovisiin kapuloihin. Olivat pikkuisen painavammat ja kalliimmat. (Jotain 18e) Merkki oli jotain tyyliin Aquarian Formula X-10 Rock.

Soittaako kukaan kyseisillä tai samantapaisilla? Onko ihan normaaliin soittoon tarkoitetut? (näin ainakin oletan, koska soiton ope soittaa tälläisillä) Oli kiirus, joten en sitten ehtinyt myyjältä jäädä kyselemään.

Tällä hetkellä soitan Aguarianin muovisia.
Muoviset on painavat mutta eipä se haittaa.
Siitä on jopa hyötyä, kun siinä tulee semmonen hyvä atakki varsinkin peltien suhteen. Mutta ne kyllä roskaavat aika paljon. Mutta ennemmin nuilla soittaa kuin maksaisi puisista pitkän pennin. Nimittäin puisia mulla menee semmoset 4-5 paria/treenit. Eli muoviset tulee halvemmaksi.
Mutta ajatuksena olisi ostaa hiilikuidut. Ne on kevyemmät.
Hevi on huonoimmillaankin parasta.
Bacchus
17.07.2004 10:32:18
Nimittäin puisia mulla menee semmoset 4-5 paria/treenit. Eli muoviset tulee halvemmaksi.
Mutta ajatuksena olisi ostaa hiilikuidut. Ne on kevyemmät.

4-5 paria yhdissä treeneissä? Huhhuh...
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
tthei
17.07.2004 12:00:57

Vic Firthin 5A palikoilla oon tottunu soittelee. Mutta kyllä välillä jotain muitakin kapuloita tuolta kaapinpohjalta välil käsiin tarttuu.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Tangled**
17.07.2004 16:03:20
On muuten kiva, kun on pellit tuollaista mustaa täynnä. Eikä ihan helpolla lähde...

Diablon keikkaa katselin Ruississa ja malmberg näkyi soittavan juuri noilla Aquarian tikuilla. Eikä siitä soitosta kyllä paskaa saundia saanut tekemälläkään...
Sen siitä saa.
dictatorsh*t
17.07.2004 17:00:01
On muuten kiva, kun on pellit tuollaista mustaa täynnä. Eikä ihan helpolla lähde...

On se vaan kumma kun mulla ei ole tullut yhtään mitään vaikka olenkin soitellut poikkeuksetta koko ajan niille Aquarianeilla. Tiedä sitten.

Diablon keikkaa katselin Ruississa ja malmberg näkyi soittavan juuri noilla Aquarian tikuilla. Eikä siitä soitosta kyllä paskaa saundia saanut tekemälläkään...

Nii... Se soiton paska soundihan on aina kapuloista kiinni... :D
Myrikles!
rakki
17.07.2004 19:41:10
Nimittäin puisia mulla menee semmoset 4-5 paria/treenit. Eli muoviset tulee halvemmaksi.

Melkein voisin heittää mitään mistään tarkemmin tietämättä, että nyt voi melkein olla jo soittajassakin vikaa niiden kapuloiden lisäksi.
love bang crash awakka wakka bam thwok!
tuntsa
17.07.2004 20:06:52
Meni tossa viimeviikolla vic firtit ja regaltipit. Nyt oon sitten päättänyt ostaa hiilarit. Voisko joku suositella??????????????
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)