Aihe: Aura audio
1
Einherjar
09.04.2024 21:54:42
Ainakin yhdessä vaiheessa tuntui siltä, että se huono maine kumpusi klubien asennuksiin käytetyistä Auran sen aikaisesta line arraystä. Monessa paikassa oli 2-3 niitä puolellaan ja se oli ihan liian vähän alempaa middleä pilliin verrattuna. Se sitten yhdistettynä siihen pillin rääkymiseen teki siitä todella karskin ajettavan. Ei ollut hirveän lämmintä soundia ne.

Nykyään on osunut vähemmän kohdalle, mutta ainakin se niiden pieni constant array (tjsp?) -purkki oli ihan hyvän kuuloinen toisten ajamana klubiolosuhteissa.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
SteveHarris
25.04.2024 12:48:36

a1,a2,a3 oikein käyttis vehkeitä , niinkuin myös S1 ,xd,s,a sarjan subit erittäinkin jees
Danko
25.04.2024 15:15:06

Einherjar: ainakin se niiden pieni constant array (tjsp?) -purkki oli ihan hyvän kuuloinen toisten ajamana klubiolosuhteissa.

Vissiin A1? Jotain prototyyppiä ajelin parit festarit, ihabok sen jälkeen kun toimittaja kävi patchaamassa prossulta middlen ja diskantin ristiin.
"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko
Einherjar
28.04.2024 22:40:59
Danko: Vissiin A1? Jotain prototyyppiä ajelin parit festarit, ihabok sen jälkeen kun toimittaja kävi patchaamassa prossulta middlen ja diskantin ristiin.

Joo. Kataloogin perusteella A1.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
R-ku
19.05.2024 13:38:46
aimotuska: Oikein raflaava otsikko, jonka perusteella osa näkee oitis punaista. Ymmärrän. Mutta niinkö. Itse olen tasan yhden keikan vetänyt auroilla ja ei lähteny, eikä tyydyttänyt. Toisaalta tila oli kauhee kivihalli, mut niinhän ne monet muutkin on. Mutta siis jos ne nyt on kaikkien(?) ammattijätkien raidereissa viivattu yli, niin kuinka se pulju on edelleen pystyssä? Pakostahan niitä jotkut siis ostaa ja vissiin ihan onnistuneesti käyttääkin. Ei ne silti mitään treenikämppähintoja vehkeillään pidä, mikä selittää monien muiden randomimerkkien olemassaolon.

Mikä, miksi ja miten? Mä en oo oikeestaan koskaan saanu sitä lopullista selvitystä siihen, miksi käytännössä kaikki niitä haukkuu, mut silti niitä aina sillon tällön kävelee vastaan. Onko se vaan että "ku näihin ny pantiin se satanen kiinni ni pakko niitä on yrittää käyttää"? Vai onko ne vain niin anteeksiantamattomia, että kukaan ei niitä saa vireeseen?

Vai olenko vaan tyhmä? Olen, mutta jos se jätetään tällä kertaa huomiotta?

Tänäkin kesänä +50 ammattijätkää tulossa vierailemaan, ja kahdessa raiderissa valitetaan aura-audiosta. Vähissä on siis "ammattijätkät"?

Näistäkin toinen ollut ennen kylässä, veti keikan auraläjällä eikä se nyt huonolta kuulostanut. Varmaan joutuu tekemään enemmän ja erilaista työtä kuin saksalaisella tai ranskalaisella pinkalla, mutta vaikea uskoa sen olevan niin paljon vaikeampaa etteikö sillä voisi vetää? Moni muu bändi kuulosti paljon paremmalta samoilla vehkeillä.

Monesti tulee kesässä fiilisteltyä, kun livemusa kuulostaa pirun hyvältä auralaisista.
Jos siinä on pyörät, niin niitä käytetään!
_Pasi_
16.06.2024 15:09:29
aimotuska: Oikein raflaava otsikko, jonka perusteella osa näkee oitis punaista. Ymmärrän. Mutta niinkö. Itse olen tasan yhden keikan vetänyt auroilla ja ei lähteny, eikä tyydyttänyt.

No mikä meni pieleen? Mikä ei toiminut? Mitä olis pitänyt olla, että toimis?

Itse noihin tutustuneina ja mittailleena, en oikein näe, miksi se olisi vehkeiden vika. Ihan samaa tasoa, ellei jopa joiltakin osin parempaakin kuin "suurten tehtaiden" tuotokset.

Vai onko taas enemmän asennekysymys, että eihän nyt kotimainen voi osata?
epeli
10.08.2024 11:53:50

Aura Audio -käyttäjä tässä hei! Auran huono maine tosiaan taitaa olla lähtöisin niistä muinaisista klubiasennuksista, joissa loppukäyttäjät oli päässy tekemään itse "parannuksia" järjestelmään tai koko järjestelmän oli asentanu joku muu kuin Auran tyypit. Näin luulen. Tulin itse alalle joskus 2011-12 ja silloin oli jo maine semmonen ku se oli. Ja syy miks kyseinen pulju ei mene nurin, on se että ne myy ulkomailla ihan helvetisti enemmän ku kotimaassa. Mun henk koht arvio on, että ne vois lopettaa koko Suomen myynnin ja silti jatkaa toimintaansa normaalisti.

Mun kokemuksia:
- Aura Audion passiivikardioidi toimii paremmin ku minkään muun valmistajan vastaavat yritelmät. Vastaavaan pystyy mun mielestä vaan isot saksalaiset järjestelmät, ja silloinkin se vaatii helvetisti enemmän päätekanavia ja tietokonetta ku Auran systeemi. Parhaimmillaan järjestelmän pystyy tekemään niin, että lavan takana luulee että PA on kiinni, mutta eturivissä hyppii sydän basarin tahtiin ja silmät virvelin tahtiin.
- Asiakaspalvelu on Aura Audiolla aivan saaaaaatanasti parempaa ja nopeampaa ku millään muulla merkillä. Jos tulee keikalla SOS, niin soitto pääkonttorille ratkaisee asian. Jos on oikein huono tilanne ni sieltä on lähteny tyyppi tuomaan uutta laitetta viallisen tilalle ja homma on kunnossa ennenku keikka alkaa.
- riggausjärjestelmissä on parannettavaa. Nykyiset toimii ja niillä voi tehdä töitä, mutta muutamassa tuotteessa on selvästi varaa parannuksille. Sama koskee pääteohjausta. Toimii, mutta vois olla parempi.
- Yksikään ulkomaalainen tekijä tai vierailevat miksaaja ei ole vielä koskaan tullu ainakaan mulle haukkumaan Auran tuotteita. Kaikki paska tuntuu tulevan kotimaasta ja lähinnä eteläisimmästä Suomesta. Erään ison ulkomaalaisen yhtyeen teknikot tuli jopa Provinssissa ihmettelemään mun järjestelmää ja sanoivat että he kuulivat jo Saksassa messuilla kyseistä kaiutinta ja olivat posiviitsesti hämmästyneitä.
"Luajan kiitos kukkaan ei kuallu!"
SteveHarris
15.10.2024 19:07:15

Juuri tuli uuteen venueen S1D + S28 setti, i5 filleinä ja kasa c12 kulmiks , D80DSP ja d2 päätteillä.

Tää S1D ja S28 on kyllä melkoisen maukkaan kuuloinen setti.
aimotuska
21.10.2024 21:14:10
_Pasi_: No mikä meni pieleen? Mikä ei toiminut? Mitä olis pitänyt olla, että toimis?

Kuulosti paskalta, eikai siinä muuta. Muut saman bändin vedot saundas sinä kesänä allekirjoittaneenkin mielestä monta kertaa paremmalta, vaikka itse puikoissa niissäkin olin. Ehkä se oli sitten se kivihalli tai Allan Hagertin outo digitiski, jonka logiikka ei mulla mennyt jakeluun. Tai sitten ei vaan mulla lähteny.
_Pasi_
18.04.2025 10:45:03
aimotuska: Kuulosti paskalta, eikai siinä muuta. Muut saman bändin vedot saundas sinä kesänä allekirjoittaneenkin mielestä monta kertaa paremmalta, vaikka itse puikoissa niissäkin olin. Ehkä se oli sitten se kivihalli tai Allan Hagertin outo digitiski, jonka logiikka ei mulla mennyt jakeluun. Tai sitten ei vaan mulla lähteny.

Eli ehkä kivihallin ja Allan Hagertin takia sulla ei lähtenyt, mutta se oli PA:n vika?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)