Aihe: Mihin on kadonneet GHS Boomersit?
1 2
jkiva
30.03.2024 22:34:52

Mihin on kadonneet GHS Boomers kielet musaliikkeistä? Ei tunnu löytyvän enää mistään. Saksan T-kaupasta vielä löytyy. Aiemmin oli Clas Ohlsonillakin, mutta sieltäki loppu.
Pelatetaan maailma kitara kerrallaan!
Kefiiri
30.03.2024 22:50:34 (muokattu 30.03.2024 22:54:08)
Edit: tyhmän läpän poisto. Mutta etkö voi vaan soittaa jotkin tavalliset kielet ihan loppuun, siinä vaiheessa sointi on ehtaa Boomersia?
En ole musiikin asiantuntija.
jkiva
30.03.2024 22:58:27

Kefiiri: Edit: tyhmän läpän poisto. Mutta etkö voi vaan soittaa jotkin tavalliset kielet ihan loppuun, siinä vaiheessa sointi on ehtaa Boomersia?

Jätit sitten kuiten toisen tyhmän läpän. :D

40 vuotta oon boomereilla vetänyt. Nyt on joutunut jotain Slinkyä ja daddariota. Jotenki ei istu hanskaan, vaikka periaatteessa kai pitkälti samoilta pajoilta kaikki tulee. En tiä sit
Kefiiri
30.03.2024 23:04:27 (muokattu 30.03.2024 23:09:00)
Korvaavan tuotteen löytäminen voi olla tosiaan vaikeaa. Minua on aina kammottanut että Boomerseista puuttuu täysin se uusien kielten "zing".

Mutta eihän tässä tosiaan sitä kysytty...

Jotain tilapäistä varmaan. Jostain käsittämättömästä syystä nuo ovat niin suosittuja kieliä että tokkopa ne kokonaan katoavat.
En ole musiikin asiantuntija.
p130
30.03.2024 23:10:57

Kefiiri: Korvaavan tuotteen löytäminen voi olla tosiaan vaikeaa. Minua on aina kammottanut että Boomerseista puuttuu täysin se uusien kielten "zing".

Lihapiirakansyönnin päälle soittoa käsiä välissä pesemättä, niin korjautuu pian.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jkiva
30.03.2024 23:45:18

Kefiiri: Korvaavan tuotteen löytäminen voi olla tosiaan vaikeaa..

DR:n Tite Fit näyttäs olevan rakenteeltaan Boomersin tyylinen. Täytynee kokeilla. Onko noista kokemuksia? No varmaan jollain on.
JMKM
31.03.2024 08:58:44 (muokattu 31.03.2024 08:59:35)
jkiva: DR:n Tite Fit näyttäs olevan rakenteeltaan Boomersin tyylinen. Täytynee kokeilla. Onko noista kokemuksia? No varmaan jollain on.

Yhteen väliin tuli käytettyä pääasiassa Tite Fittejä. Passeli tuntuma punotuissa, ei liian karhea. Pyöreällä yhdinlangalla et ei niin kirkas saundi tuoreena kuin vaikka saman valmistajan kulmikkaalla ydinlangalla olevissa. Em. liittyen yhden kielen olen saanu paskottuakin kun pompulaa pois leikatessa en muistanut tehdä taitosta ja punos löystyi. Kuoli aivan täysin.

Minkälainen GHS setti btw. hakusessa? Näkyy strings.fi olevan ainakin 10- ja 11- settejä useampi varastossa. Ysit loppu.
jkiva
31.03.2024 09:41:21

JMKM: Yhteen väliin tuli käytettyä pääasiassa Tite Fittejä. Passeli tuntuma punotuissa, ei liian karhea. Pyöreällä yhdinlangalla et ei niin kirkas saundi tuoreena kuin vaikka saman valmistajan kulmikkaalla ydinlangalla olevissa. Em. liittyen yhden kielen olen saanu paskottuakin kun pompulaa pois leikatessa en muistanut tehdä taitosta ja punos löystyi. Kuoli aivan täysin.

Minkälainen GHS setti btw. hakusessa? Näkyy strings.fi olevan ainakin 10- ja 11- settejä useampi varastossa. Ysit loppu.

Kiitos kommenteista.

Joo tuo round core punotuissa lienee just se Boomersin juttu. Pleinit kai pitäis olla kaikilla samaa tavaraa ja sitä vähän ihmetelly kun jotenkin nuo Slinky ja Daddarion pleinit tuntuu perus-rautalangalta,. En tiedä onko sit jotain harhaa.

9-46 settiä olen yleensä käyttänyt.
askomiko
31.03.2024 10:24:31 (muokattu 31.03.2024 10:25:14)
Aijaa, minullakin on vuosikymmeniä ollut vain GHSt käytössä. Ennenkaikkea siksi että niiden 10.5 setti on just eikä melkein sopiva omiin näppeihin. Kymppi on liian vähä, ykstoista liikaa. Onneksi on nykyaikana tämmösiäkin hienoja innovaatioita. Kaapissa on ehkä viiden vuoden tarpeisiin kielivarastoa niin ei ole niin hoppua metsästää uusiakaan.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
BigPapa
31.03.2024 14:27:43 (muokattu 31.03.2024 14:31:40)

Metalkallo
31.03.2024 15:39:44
p130: Lihapiirakansyönnin päälle soittoa käsiä välissä pesemättä, niin korjautuu pian.

Kyllä luistaa :D
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
jkiva
31.03.2024 18:43:52

BigPapa: Näyttäis olevan ihan vallan Thomannillakin tilattavissa.

Niinhän mää kirjotin että sieltä löytyy. Täältä Helsingin kivijaloista sen sijaan ei. Jostain Savonlinnasta jne. löytyy muutamia settejä.

Onko joku maahantuoja lopettanut tms.? Ei löytynyt Suomea GHS:n sivujen dealers-listaltakaan.
erty
31.03.2024 18:50:42
Strings.fi:stä on aina kiva tilailla kieliä. Saa noutopisteen muut jonottajat ihmeteltävää kun kävelee paketin kanssa pois missä lukee isolla STRINGS joka puolella :D
BigPapa
31.03.2024 20:38:26

jkiva: Niinhän mää kirjotin että sieltä löytyy. Täältä Helsingin kivijaloista sen sijaan ei. Jostain Savonlinnasta jne. löytyy muutamia settejä.

Onko joku maahantuoja lopettanut tms.? Ei löytynyt Suomea GHS:n sivujen dealers-listaltakaan.

No jos joku viitsii kivijalassa juosta 8) Helpommalla pääsee ja kun tilaa sieltä mistä löytyy, ei tarvi tyhjiä pähkäillä, mutta huvinsa kullakin vois aatella.
Cosmic Ted
31.03.2024 21:20:52 (muokattu 31.03.2024 21:51:41)
askomiko: Aijaa, minullakin on vuosikymmeniä ollut vain GHSt käytössä. Ennenkaikkea siksi että niiden 10.5 setti on just eikä melkein sopiva omiin näppeihin. Kymppi on liian vähä, ykstoista liikaa. Onneksi on nykyaikana tämmösiäkin hienoja innovaatioita. Kaapissa on ehkä viiden vuoden tarpeisiin kielivarastoa niin ei ole niin hoppua metsästää uusiakaan.

Tuo 10.5 on ollut 25-tuumaisessa Patrick Egglessä mulla aina ykkösvalinta. Välimallin skaalan välimallin kielet.
jkiva
31.03.2024 21:59:36

BigPapa: No jos joku viitsii kivijalassa juosta 8) Helpommalla pääsee ja kun tilaa sieltä mistä löytyy, ei tarvi tyhjiä pähkäillä, mutta huvinsa kullakin vois aatella.

Juu voin mä sen Savon vaiko Karjalan putiikin tilata tyhjiin, ei siinä mitään. Lähinnä ihmettelen kun on tosta kulmilta aiemmin saanu helposti ja nyt ei oikein mistään.

Stringsillä ei oo tota 9-46 olikos se GBCL settiä.
McNulty
31.03.2024 22:40:30 (muokattu 31.03.2024 23:06:36)
Jos haluaa oikeasti hyvät round core kielet, niin täältä ääni Pyramid Stringsille.

Mutta itse otsikon aiheeseen. Jostain syystä GHS ja Dean Markley ovat kuihtuneet Euroopan markkinoilla lähes olemattomiin. Millbrook taisi tuoda GHS:n kieliä maahan, mutta eipä ole enää Millbrookiakaan. Russ McFee, GHS:n pressa, on ostellut jotain pikkufirmoja GHS:n alle (esim. Innovation Strings) ja GHS myy pääosin Amerikan markkinoille omien verkkosivujensa kautta. Tarjoavat yli 25 dollarin tilaukset postikuluitta Jenkkilässä. Ehkä bisneksen fokus on siis heillä kotimaassa.

Dean Markleyn tapaus on vielä omituisempi. Dean Markley osti '81 tai '82 Sterlingworth Musicin Stan Rendelliltä ja nimesi firman American Windingiksi. American Winding oli (ehkä on vieläkin) iso tehdas, sieltä valmistui 12000-15000 settiä kieliä päivässä. Dean Markleyn alaisuudessa firma kasvoi, valmisti muillekin brändeille kieliä ja koko tehdasta veti aikoinaan Gibsonin Kalamazoon tehtaalla työskennellyt Janice Newton, joka tuli American Windingille tuon edellä mainitun yrityskaupan myötä. Janice Newton oli työskennellyt siis jo 5 vuotta Stan Rendellin alaisuudessa. Janice jäi itse eläkkeelle 2009, ja tovin Dean jatkoi itse firman keulilla. Sitten hän jäi eläkkeelle ja firman johtoon tuli muita henkilöitä. Pari vuotta tästä ja Dean palasi itse firman johtoon, kunnes sitten n. 2012 tms. Dean Markleyn johtoon tuli Lori McCallian. Laitoin Lorille viestin LinkedIn:ssä joskus 3-4 vuotta takaperin ja kyselin, onko firma vielä pystyssä ja valmistavatko vielä kieliä, kun Euroopassa juuri kukaan ei tunnu myyvän niitä. Sanoi silloin, että ovat edelleen mukana kuvioissa, keskittyvät Blue Steelien valmistamiseen, mutta koronan ja muiden touhujen takia Eurooppa on ns. paitsiossa.

Ehkä GHS:n ja Dean Markleyn kohdalla kävi perinteiset, että koronan takia tilaus- ja valmistusmäärät tipahtivat, muut brändit söivät markkinaosuuden ja nyt näiden perinteisten firmojen ei kannata edes lähteä enää isosti kaupittelemaan. Huomattavasti isommat merkit, brändit ja valmistajat (kuten esim. D'Addario, Ernie Ball jne.) pystyivät pitämään tuotantonsa käynnissä pandemiankin aikana.
moving in stereo
jkiva
31.03.2024 23:36:26

McNulty:

Mutta itse otsikon aiheeseen. Jostain syystä GHS ja Dean Markley ovat kuihtuneet Euroopan markkinoilla lähes olemattomiin. Millbrook taisi tuoda GHS:n kieliä maahan, mutta eipä ole enää Millbrookiakaan. .

Okay, tuohan vois selittää.

Kiitos muutenkin kattavasta katsauksesta, mielenkiintoista ..
dajackal
01.04.2024 00:29:39
Kefiiri: Korvaavan tuotteen löytäminen voi olla tosiaan vaikeaa. Minua on aina kammottanut että Boomerseista puuttuu täysin se uusien kielten "zing".

Vai siitä se johtuu! Minulla on ollut kitaroissa GHS Boomers-kielisettejä aina viime vuosiin saakka (varmaan siksi kun Soitinkulmassa niitä minulle myivät) ja muistan nuorempana ihmetelleeni, että miksi näitä kieliä muka pitäisi kovin usein vaihtaa kun ihan samalle se uusi settikin soundaa. :D No, selvisipähän opiskelijana halvalla kun meni joskus vuosi-kaksikin samalla kielisetillä, mitä nyt katkennutta ylä-e:tä piti pari kertaa vaihdella.

Nykyään hyllyssä on muita merkkejä, mutta olen niin laiska että en ole jaksanut (vieläkään) juuri kieliä vaihdella. Soittotuntejakin kertyy niin vähän. Käytettynä ostamassani Jacksonissa on Elixir Nanowebit ja ne on kyllä ihan kivan tuntuiset ja selvästi kirkkaampisoundiset.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)