Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 517 18 19 20 21
elon arska
27.03.2024 11:34:08
Itsellä avautui tuon katana nupin mahdollisuudet taas pykälää paremmin näppeihin kun hommasin Airstep KAT:in. Bluetooth-yhteys älylaitteella tuohon polkimeen ja siitä tiedon siirtopiuha nuppiin ja ta-da, älylaitteella pystyy säätämään asetuksia syvällisemmin. Katanalle on olemassa joku Katana Air-äppi, mutta Bossin Library sovelluksella pystyy säätämään ihan kaikkia ominaisuuksia mitä Tone studiolla tietokoneella käsin.

Eihän tässä, pirun paljon on mahdollisuuksia nyt, pääsee melkeinpä kokonaan pedaalilaudasta eroon. Vielä kun olisi mahdollisuus käyttää kolmannen osapuolen IR:iä, toivottavasti se olisi mahdollista seuraavan markin Katanoissa + sisäinen bluetooth.
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
paskiaispaska
27.03.2024 16:34:37

elon arska: Itsellä avautui tuon katana nupin mahdollisuudet taas pykälää paremmin näppeihin kun hommasin Airstep KAT:in. Bluetooth-yhteys älylaitteella tuohon polkimeen ja siitä tiedon siirtopiuha nuppiin ja ta-da, älylaitteella pystyy säätämään asetuksia syvällisemmin. Katanalle on olemassa joku Katana Air-äppi, mutta Bossin Library sovelluksella pystyy säätämään ihan kaikkia ominaisuuksia mitä Tone studiolla tietokoneella käsin.

Eihän tässä, pirun paljon on mahdollisuuksia nyt, pääsee melkeinpä kokonaan pedaalilaudasta eroon. Vielä kun olisi mahdollisuus käyttää kolmannen osapuolen IR:iä, toivottavasti se olisi mahdollista seuraavan markin Katanoissa + sisäinen bluetooth.

Kyllä mulla ainakin katana air ex:ssä on sisäinen bluetooth ja vahvistimen säätöjä pystyy säätelemään kännykän/tabletin kautta.
dajackal
28.03.2024 17:47:08
Nopeat 30 minuutin testit otettu Katana GO:sta, saapui juuri sopivasti ennen pääsiäistä.

Emmänyttiiä onko se parempi kuin sata jänistä, mutta sanotaan näin että pirun kätevä kapine on. En ehtinyt vielä itse säätelemään ollenkaan, mutta ei minulla ole yhdessäkään multsarissa ollut näin kelvollisia soundeja jo presetteinä. Toki niitä vähän tekisi mieli käpistellä paremmiksi, mutta kun laitteen funktio itselle on justiinsa mahdollistaa nopeat pikku treenailut häiritsemättä muita talon asukkaita, niin siihen nuo auttavat jo tuollaisenaankin.

Sitten kun on vähän paremmin aikaa niin pitää kokeilla kännykän yhdistämistä tuohon että voi soitella spotifystä biisejä ja räpeltää itse jotain mukana. Jos tuo vielä onnistuu näppärästi niin tämä vekotin on jokaisen siihen käytetyn euron arvoinen. (Pitäisi onnistua ihan heittämällä, mutta kokemus on opettanut että bluetooth-laitteiden yhdistäminen ei ole aina ihan niin helppoa kuin mitä valmistaja sanoo.)
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
pappasfin
06.04.2024 19:06:02 (muokattu 06.04.2024 19:11:25)
Ihan hyvä sointisia vehkeitä nuo ovat ja pienellä säädöllä saa oikein muikeat soundit aikaiseksi, alkuun tosin on hyvä katella manuskaa ja youtuben muutamia videoita tuon käytöstä niin säästää aikaa ja pääsee nopeasti säätämään itselleen hyvät soundit.

Itse ostin tällä viikolla Katana-Artist MK2 Head ja siihen sen jalkakytkimen (Heivasin Laney L5 Studio putkivehkeen pois) ja voin sanoa, että en haikaile Laneyn putkarin perään vaikka se ihan hyvä olikin, Katanasta saan säädettyä paljon enemmän soundeja irti ja eikä tarvi pelailla irto pedaalien kanssa.

Tuossa Artist mallissa on säätöä ihan riittämiin ja ennenkuin säätää ensimmäistäkään ns. presettiä itselleen niin tekee valmiiksi ainakin Global EQ:n kolme vaihtoehtoa, joita voi sitten käyttää jokaisen presetin kanssa riippuen vähän siitä millaista soundia hakee.

Mä käytän tota tuon LT212 modatun kaapin kanssa tai suoraan tietokoneeseen liitettynä ja molemmilla tavoilla soundi on kohdillaan.

Kiva yllätys oli myös, että tuossa on loopback toiminto ja toimii myös äänikorttina.

Itse kaipaisin tuohon vielä sen, että chain osassa voisi täysin vapaasti valita järjestyksen eri osien välillä, vaikka onhan tuossa jo valmiina erillaisia vaihtoehtoja ja niillä kyllä pärjää.
PappaSFin
pappasfin
07.04.2024 13:31:37 (muokattu 07.04.2024 15:54:14)
Tuolta presettejä Katanaa ja muihinkin Bossin vehkeisiin.

https://bosstoneexchange.com/
PappaSFin
pappasfin
07.04.2024 15:53:50 (muokattu 07.04.2024 15:54:53)
Sama kuin ylemmässä, tuli vahingossa tuplana.
PappaSFin
elon arska
17.07.2024 18:47:41
elon arska: Eihän tässä, pirun paljon on mahdollisuuksia nyt, pääsee melkeinpä kokonaan pedaalilaudasta eroon. Vielä kun olisi mahdollisuus käyttää kolmannen osapuolen IR:iä, toivottavasti se olisi mahdollista seuraavan markin Katanoissa + sisäinen bluetooth.

Noh, eipä ole näitä mahdollisuuksia uusissa katanoissa, mutta laitoin silti vanhan nupin lihoiksi ja generaatio kolmosta tulemaan kera bluetooth-mokkulan. Uusi Pushed-vahvistinkanava ja Bloom-ominaisuus youtuben demojen perusteella saivat vakuutettua meikäläisen. Mielenkiinnolla odotan tätä!
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
DirtyFingers
18.07.2024 10:56:02 (muokattu 18.07.2024 10:56:19)
elon arska: Noh, eipä ole näitä mahdollisuuksia uusissa katanoissa, mutta laitoin silti vanhan nupin lihoiksi ja generaatio kolmosta tulemaan kera bluetooth-mokkulan. Uusi Pushed-vahvistinkanava ja Bloom-ominaisuus youtuben demojen perusteella saivat vakuutettua meikäläisen. Mielenkiinnolla odotan tätä!

Artist gen 3 on itsellänikin GASin kohteena samoista syistä johtuen. Muutaman vuoden ollut mkII 100, ihan hyvä peli, mutta katsotaan jos waza-kaiuttimella saisi vielä parempaa soundia aikaiseksi.
Come with me for fun in my buggy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)