Aihe: Sooloskaba 662 äänestys
1
kallle
24.03.2024 00:48:11
Aikaa äänestää su 24.3 klo 22:00 saakka.
-----------------------------------------------------
ÄÄNESTYS:

- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa, mutta SKABAN ULKOPUOLISTEN ON KOMMENTOITAVA antamansa pisteet (vaatii kirjautumisen)
- äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
alle 15 osallistujaa: 6 pistettä
15 - 25 osallistujaa: 8 pistettä
yli 25 osallistujaa: 10 pistettä

Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestys on voimassa noin 3 päivää
- itseään ei saa äänestää
- osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään, mutta mikäli osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa

VOITTAJALLE:
Skaban voittaja valitsee seuraavan taustan ja vie seuraavan kisan läpi.
(Skaban aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)

Jos sama kilpailija voittaa kaksi kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa päättää seuraavan taustan. Tällä rajoitetaan mahdollisia "taustan tekijän" voittoputkia.

Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa noin viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat / raati hermostu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BigPapa: https://www.mikseri.net/artists/bigpapa/sooloskaba-662/618567/
Vesa423: https://maihinnousu.net/s/33540
John Longs: https://maihinnousu.net/s/33546
WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/scl/fi/caz1 … =f58ldwvqfqeq0xpv5d2ypff46&dl=0
Ripalius: https://www.dropbox.com/scl/fi/h3kr … =i3u2okch9rm4mxt80bwwdm6qe&dl=0
BigPapa
24.03.2024 12:12:03 (muokattu 24.03.2024 14:21:48)

Jakakaa pisteitä jos mulle jotain on tulossa, niille kenelle ne kuuluu, otin vastapallovetoni pois tästä skabasta. Kiitos. Tausta oli mukava ja siihen oli hauska soittaa. WW:llä ja Ripaliuksella oli tähän taustaan, mun makuun, juurikin ne osuvimmat vedot. Juurikin se hissimusa, easy listening, niinkuin itsekin tätä ajattelin.
John Longs
24.03.2024 12:12:50
BigPapa - Kaikuisaa,puolen minuutin kohdalla tuleva hitaampi oktaavijuttu ehkä suosikkihommani tässä. Viimeinen fadeoutin jälkeinen likki vähän hämää.

Vesa423 - Vähemmän yllättäen oikein istuvat stratojutut, soundi kohdillaan ja tausta tuntuisi olevan juuri Vesan ominta juttua. Ihan alku erityisesti oikein makoisa, ehkä inan laskee loppua kohden meno, vai onko alku vain niin mieluisa itselle?

WanhaWetäjä - Tässä myöskin oikein maistuva soundi, todella mielenkiintoisia juttuja ja silti tarpeeksi tilaa myös. Oktaavikohdassa vähän meinataan luisua tieltä, samoin lopun fadeoutissa hieman lähtee mopo keulimaan, mutta kertoo siitä, että olisi ollut intoa vielä soittaa.

Ripalius - Kampihommat erottaa joukosta, muutenkin paksumpi rokkisoundi toki. Alussa maltetaan antaa tilaa hyvin, ehkä vähän liian nopeasti siirrytään tiheämpään nuottitulitukseen. Loppua kohden kun rauhoittuu taas hieman, niin toimii vielä paremmin. Suosikkohomma löytyy taas alusta, reilusti tilaa ja vibrakammella jotenkin tyylikkäät jutut.0.37 ja 0.41 vibrat myös todella maukkaat.

Kai ne pisteet sitten olisivat

WW - 3
Ripalius - 2
Vesa - 1
WanhaWetäjä
24.03.2024 13:54:07 (muokattu 24.03.2024 13:54:59)

BigPapa - No, koska olin ns epäroots roots-skabassa, niin vedetään leikkisästi vastapalloon eli ei tässä päästy aivan ns hissimusan ytimeen, mitä tausta ainakin mulla oli mutta varsin sopivia kuvioita ja soittoa.

John Longs - Tämäkin oli paikoin hiukka sivussa itse aiheesta jos nyt sitä hisseintä hissia haetaan mikä mulla jostain syystä tässä taustassa on se ydin mutta hyviä ja mielenkiintoisia melodisiakin kuvioita ja hyvä soundi, ehkä jotain pieniä timehäpiöitä tai liian vapaata fraseerausta jossain kohtaa, kelläpä ei, kokonaisuus kuitenkin varsin kuunneltavaa.

Vesa423 - Vesan tunnistaa kyllä heti, hyvällä soundilla pentatoniikkaa joka tietty istuu tähänkin taustaan hyvin, ehkä tuo tietynlainen ennalta-arvattavuus hieman heikentää kokonaisuutta.

Ripalius - Tummien vesien tulkki, siis soundien puolesta, fraseeraus ja kuviot todella hyvää tasoa, kuten aina, ulossoitot on todella hallussa, soundipuoli on aina makuasia, en tiiä oisko tämä ollut vielä parempi perinteisemmällä smoothjazz soundilla.

Ripalius 3p
John Longs 2p
Vesa423 1p
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Vesa423
24.03.2024 14:17:14
1p BigPapa: Toimivaa taustan meininkiin istuvaa sooloa. Oktaavipätkä hyvä idea, selkeästi erilainen osuus keskellä monipuolistaa kokonaisuutta.
1p John Longs: Alkupuolella toimivaa vuoropuhelua taustan rytmikitaran kanssa. Muutenkin taustan tunnelmaan istuva kepeä meininki ja toimivia juttuja.
2p WanhaWetäjä: Tyylikkäitä monipuolisia kuvioita hienolla taustan tyyliin istuvalla soundilla.
2p Ripalius: Soundi ei ollut ihan yhtä pehmeää hissimeinkiä kuin WW:llä, mutta muuten saman tyylistä taustan meininkiin istuvaa monipuolista kuviota. Hyvä veto siis.
kallle
24.03.2024 22:41:39
Nopeasti laskettuna kolmen kärki:

WW 8p
Ripalius 7p
John Longs 5p

Kiitos hienoista sooloista! WW:lle kunnia hoitaa seuraavan skaban työt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)