Aihe: glen campbell
1
nopsa
13.07.2004 21:10:02
moi,onks kellään hajuu,onko kukaan kääntänyt glen campbellin kappaleen galveston?
isojussi
13.07.2004 22:09:27
moi,onks kellään hajuu,onko kukaan kääntänyt glen campbellin kappaleen galveston?

Eikö se ole enää Glenin hallussa. Noilla varkailla ei oo kans mitää moraalia....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
13.07.2004 22:45:04

Käännöksestä mä en, ikävä kyllä, tiedä mitään, mutta onko se oikeasti Glen Campbellin kappale??
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Fred Riksberg
13.07.2004 22:54:06
Käännöksestä mä en, ikävä kyllä, tiedä mitään, mutta onko se oikeasti Glen Campbellin kappale??

verkossa on lyöty eniten vetoa Jimmy Webb - nimisen miehen puolesta. Saattaa tietysti olla pseudonyymi vai mitä?
breppuli
13.07.2004 23:10:25

Kappale on Jimmy Webbin säv. ja san. Ei löydy käännöksiä ainakaan Ylen arkistoista.
En käytä hymiöitä.
Ossi
14.07.2004 01:27:50

Jimmy Webb, jesh!! Mun mielestä mies kuuluu biisinikkarina universumin eliittiin.

Mm. allaolevat kopsahtavan meikäläiseen täysillä vuodesta toiseen:

"By The Time I Get To Phoenix"
"Up, Up and Away"
"Wichita Lineman"
"Galveston"
"MacArthur Park"
"The Moon’s A Harsh Mistress" jne.

En jaksa lakata hämmästelemästä muutamien muusikoiden kykyä rakentaa kaikilta osin täysipainoisia ja ajan hammasta kepeästi kestäviä biisejä ilman tänä päivänä kovasti peräänkuulutettua iskevää kertosäettä.

Mm. Burt Bachrachilla, Barry Gibbillä ja po. Jimmy Webbillä on poikkeuksellinen ymmärrys hienosta melodiasta, standardeista poikkeava käsitys biisien rakenteesta, ilmeisestikin tarpeeksi itsetuntoa toteuttaa oma näkemyksensä trendeistä ja sapluunoista piittaamatta sekä päälle pääteeksi tietysti kaiken kattava musikaalisuus.

Poppi ja iskelmät ovat parhaimmillaan musan aatelia.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Blue Moon
14.07.2004 01:55:20

Jimmy Webb, jesh!! Mun mielestä mies kuuluu biisinikkarina universumin eliittiin.

Mm. allaolevat kopsahtavan meikäläiseen täysillä vuodesta toiseen:

"By The Time I Get To Phoenix"
"Up, Up and Away"
"Wichita Lineman"
”Galveston"
"MacArthur Park"
"The Moon’s A Harsh Mistress" jne.

Komppaan Ossia. Mitäs niitä muita olikaan "Do What You Gotta Do" ja "Tunesmith" tuli ainakin mieleen. Loistava popsäveltäjä.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
pekkajau
14.07.2004 13:11:56
Eikö se ole enää Glenin hallussa. Noilla varkailla ei oo kans mitää moraalia....

He! He!

Meilläpäin on yks tumma laulaja ja se oli kehunut raveissa jokaiselle kovaan ääneen että: "Ens viikolla lähen Helsinkiin taas uutta levyä laulamaan!" Toinen "veli" oli sanonu sille:"Mikset sie veli kerralla laula niin hyvvää levyä ettei siun jatkuvasti tarvi uutta olla laulamassa?"
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Notefix
14.07.2004 16:16:51

"Tunesmith"

Tuo on Jimmy Webbin kirjan nimi myös. hieno kirja kaikille biisintekijöiolle. Siinä paljastuu Webbin hyvin syvällinen näkemys sävellys, sanoitus - ja sovitusmaailmaan.
My name is Baron, Notefix Baron "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)