Aihe: Herkkukiippari
1 2 3 4 5
ajs
11.07.2004 19:07:07
Hiphopissa ei (välttämättä) räpätä, joten miten ne voisi olla lähelläkään samaa asiaa?

Ei klassisessakaan musiikissa välttämättä käytetä mitään tiettyä instrumenttia. Yhtä kaikki, molemmat mainitsemasi tyylit edustavat ainakin minulle länsimaisen musiikin rappiota.
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Jabbe
11.07.2004 21:44:45
Ei klassisessakaan musiikissa välttämättä käytetä mitään tiettyä instrumenttia. Yhtä kaikki, molemmat mainitsemasi tyylit edustavat ainakin minulle länsimaisen musiikin rappiota.

Mitäs jos mä sanoisin et Bach on joku vanha paska kalkkis? Ihan vitun tylsää musaahan se tekee, sellasta monotonista kilkutusta jollain vitun cembalolla.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
ajs
11.07.2004 21:52:09
Mitäs jos mä sanoisin et Bach on joku vanha paska kalkkis? Ihan vitun tylsää musaahan se tekee, sellasta monotonista kilkutusta jollain vitun cembalolla.

Sano pois vain, eikös täällä pitänytkin tapella..? Kommenttisi kieliasu ja perustelut tosin kaipaavat hieman hiomista ;)
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
assassin
11.07.2004 22:08:09
perustelut tosin kaipaavat hieman hiomista ;)

**FIGHT**

Kuten myös sinulla, kuomaseni. :)
Uusi proge-kondoomi on saapunut - 3 kertaa tavallista pidempi ja 2 kertaa monimutkaisempi laittaa päälle. I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Jabbe
11.07.2004 23:10:57
**FIGHT**

Kuten myös sinulla, kuomaseni. :)

Perhana, kerkesit ensin.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Petronome
12.07.2004 13:00:03

Et ole vissiin paljon pahemmin kuunnellut sen musiikkia.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
Fuzzy Boner
12.07.2004 13:53:36
Et ole vissiin paljon pahemmin kuunnellut sen musiikkia.

elä provosoidu petris :)

Muista että täällä netissä kuka vaan voi sanoa mitä vaan.

T:Seppo Hovi
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Windreaper
13.07.2004 20:31:54
Jee, pääsen minäkin heittämään lusikkani soppaan. Sinänsä musiikin absoluuttinen määrittely on hieman vaikeaa, koska se on loppupelistä aika kulttuurisidonnainen juttu. Itse määrittelisin musiikin sellaiseksi ääneksi (tai ääniaaltojen sarjaksi, whatever), joka on synnytetty tiettyjen sääntöjen mukaan (onhan sitten esim. atonaalista matskua, jonka voi lukea tai olla lukematta musiikiksi). Musiikki on myös (yleensä) kuulijansa mielestä miellyttävää. Voin siis kokea Britney Spearsin ähkimisen perin musikaaliseksi, mutta en välttämättä ymmärrä Intialaisesta rytmimusiikista enempää kuin Lipponen politiikasta. Intialaiset sen sijaan voivat muodostaa neiti Spearsin musiikista hyvinkin poikkeavia mielipiteitä.

Soitin puolestaan on selvästikin laite, jolla tuotetaan musiikkia (siitä ei kuitenkaan ole pakko lähteä ääntä?). Perintisen määritelmän mukaanhan soitin on musiikin tekemiseen soveltuva laite, jota näppäillään/puhalletaan/moukaroidaan/whatever fyysisesti ja joka tuottaa ääntä. Toisaalta näillä perusteilla syntetisaattori olisi soitin, mutta tietokone ei, vaikka molempien toimintaperiaate on sama. Jos teräskattila tai saha kelpuutetaan soittimiksi, en näe mitään syytä lukea tietokoneita ja softaa yleisestikin, pois tästä listasta.
Kaleface
13.07.2004 23:07:36

Edit: Mitä sitten tulee tuohon asiaan, että onko tietokone soitin, niin tietokoneesta tulee soitin, kun siihen isketään kiippari/MIDI-kitara/tms. kiinni. Ei mitään epäselvyyttä. Kun painaa kosketinta, kuuluu ääni. Ääneen voi laittaa muuttumaan voimakkuuden suhteen ja lisätä muita kontrollereita. Siinä on teillä soitin. En ymmärrä mikä siitä tekisi ei-soitinmaisen. Se, että se on tietokone? Se, että se ei ollut mahdollista vaikkapa 20 vuotta sitten?

Ja jo vanhoja träkkereitällän pystyi "soittamaan" näppäimistön avulla. Avot, siinä oli, ja on edelleen, kahden oktaavin koskettimisto. Miten kätevä, se on eri asia sitten.

Ja onkos kukaan nähnyt livenä artistia nimeltä Tero? Kyseinen mieshän _soittaa_ kuusnelosta (vaikka suuri osa musasta tuleekin sekvensseristä).
"Tää on paska planeetta, täällä ei oo painovoimaa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)