Aihe: Millä vahvistimella tämä soitettu (täydellinen komppisoundi)?
1
MikeS
03.03.2024 16:27:04 (muokattu 03.03.2024 16:29:18)
Helou,

kuka osaisi tunnistaa minkä valmistajan vahvistimella oheinen komppiraita on soitettu?
Heti biisin alussa kuuluu. Tanakka kirkkaahko overdrive-soundi. Onko enemmän tweed-fenderiä vai marshallia?

https://m.youtube.com/watch?v=YpYP6 … gUTU3RhcnQgYWdhaW4gdGVlbmFnZQ%3D%3D

Kyseessä Teenage Fanclub -yhtye. Kitara tossa ollut joko ES335 tai Les Paul.

Vahvistimina bändillä tuolloin:
- Fender Bassman
- Fender tweed deluxe
- Fender vibro champ
- Marshall JMP45
- vanhempi Marshall-nuppi (en tiedä mallia)
- VOX AC30

Eikös tuo kuulosta joltain pienemmältä vahvistimelta tuutattuna.
LaXu
04.03.2024 12:02:51
Voi olla kyllä melkein mikä vaan noista ja pedaaleitakin edessä. Lopun soolo kuulostaa ainakin joltain fuzz-tyyppiseltä polkusimelta vahvarin edessä.

Ei varmaan ihan hirveän metsään mene jollain Tweed-tyylisellä vahvarilla, mutta noilla muillakin kyllä päästään oikeilla asetuksilla samoihin suuntiin. Esim. Vox AC15/30 ja reilusti high cutia voisi toimia myös.
Antti1
04.03.2024 12:49:00
Joku pikkucombo ja ProCo Rat siihen suristimeksi eteen, sillä saa hyvin samanlaisen soundin.
erty
04.03.2024 13:01:12
Tweed Deluxelta kuulostaa. Tai sit se on toi Neil Young-tyylinen sointukulku mikä hämää siihen suuntaan ;o)
MikeS
04.03.2024 19:18:30
LaXu: Esim. Vox AC15/30 ja reilusti high cutia voisi toimia myös.

No vau, kiitos tästä! Palttiarallaa olen tätä soundia 20 vuotta metsästänyt ja melkein yhtä pitkään on AC15 tossa ollut. Vaan eipä ole tullut koskettua tone cutiin, kun koin sen pilaavan Voxin janglen. Noh, siitäpä lähti Voxin soundi tanakoitumaan kun keskialue korostui. Erittäin lähellä haettua soundia jo nopealla testauksella. Ihanaa!

PS: Fulltone OCD:llä pääsi myös aika lähelle. Olin OCD:n aina assosioinut rokkimarsu-himmiin, joten tuokin löytyi yllättäen.
LaXu
06.03.2024 19:23:25
MikeS: No vau, kiitos tästä! Palttiarallaa olen tätä soundia 20 vuotta metsästänyt ja melkein yhtä pitkään on AC15 tossa ollut. Vaan eipä ole tullut koskettua tone cutiin, kun koin sen pilaavan Voxin janglen. Noh, siitäpä lähti Voxin soundi tanakoitumaan kun keskialue korostui. Erittäin lähellä haettua soundia jo nopealla testauksella. Ihanaa!

PS: Fulltone OCD:llä pääsi myös aika lähelle. Olin OCD:n aina assosioinut rokkimarsu-himmiin, joten tuokin löytyi yllättäen.

No niin, pääsit tällä kertaa halvalla! Jangle on minullekin Voxeissa se juttu, mutta onhan se kiva, että taipuvat muuhunkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)