Aihe: Williams-kitarat Anttilasta
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Penasol
19.02.2024 13:01:02

mpekkanen: Niin se varmaan on. Tulee vaan väkisin mieleen, että se keräily menee helposti siihen että kaapit ja nurkat on täynnä näitä puoli-ilmaisia projekteja, jotka ei siitä etene ja joiden kuntoonlaittaminen maksaa niin paljon, ettei siinä ole senkään puolesta järkeä.
Mutta jos Williams on saatava, niin ei kai siinä sitten muu auta...

Ei niitä tarvetta enempää kannata hankkia. Ja 30€ sähkökitarasta on vaivaton luopua ilman mainittavia rahallisia tappioita.
Mitenkä lie
Sax-pappa
19.02.2024 17:44:43 (muokattu 19.02.2024 17:45:07)
mpekkanen: Tulee vaan väkisin mieleen, että se keräily menee helposti siihen että kaapit ja nurkat on täynnä
Tätähän se keräily on. Jospa vielä yksi ; )
mpekkanen
19.02.2024 17:54:37
Sax-pappa: Tätähän se keräily on. Jospa vielä yksi ; )

Joo, Just One Fix :)
Kefiiri
19.02.2024 19:06:31
Kyllähän noita projekteja karttuu, mutta jos ei meinaa mahtua, niin heitetään jotain tarpeettomampaa pois :)
En ole musiikin asiantuntija.
jaripat
20.02.2024 08:04:20
"Jännä" välillä katella, miten tällainen sinänsä melko joutava aihe menee täällä porukoilla niin "tunteisiin". Paska on paska, eikä killottamalla timantiksi muutu, sanotaan.

Kyllä noissa willijamsseissakin on varmaan ollu monenlaista yksilöä ja kenties jollain tehtaalla tehty myös vuosien varrella ihan varsinaista kuraakin, mutta yksilöitä - niin hyvässä kuin pahassakin - löytyy myös F- ja G- alkuisista luutuista.

Mä tossa jo aiemmin kerroin, että olin yhden w-kitaran itelleni säätänyt duuniin rämpyttelykitaraksi ja se oli siihen oikein oiva peli 50:llä. Nytpä törmäsin duunissa taltioimaani pätkään kyseisellä ja ajattelin ihan jakaa tämän myöhäisillan rämpyttely -hetken. Kitarasta sittemmin luovuin, kun nuo duunitkin loppui, mutta joku sen vielä ihan mielellään multa ostikin.

Tällaiseen riittää halpa, hyvin säädetty williams (soitto on mitä on - "sori siitä"):

https://drive.google.com/file/d/1X4 … YGeK2NbkOS0XC8G6DZ/view?usp=sharing
basisti1971
20.02.2024 08:31:06
Moi.

Kefiiri: Mikäs porukkaan on mennyt kun kukaan ei jaksa hermostua kuten ennen vanhaan?

:D

Provosoiminen on taitolaji ;).

Piiloprovosoiminen joka tämänkin aiheeltaan ikiaikaisen keskustelun jälleen kerran lentoon nosti on vieläkin vaikeampaa toteuttaa vaivihkaa kuten määritelmään tietty kuuluu, mutta kaiketi onnistuessaan syvää tyydytystä tuottava?
Itse en minkäänasteisen provotrollaamisen viehätystä ole koskaan tajunnut.
Ikärasiteko syynä vai joku muu seikka?

Toisaalta, muutamat nimeltämainitsemattomat mnettiläiset ovat niin äärihelposti provosoitavissa etten ainakaan itse keksi miten siitä mielihyvää irtoaisi.
Mutta, kuka mistäkin syttyy.

T:Samuli
samiko
20.02.2024 09:59:17
jaripat: "Jännä" välillä katella, miten tällainen sinänsä melko joutava aihe menee täällä porukoilla niin "tunteisiin". Paska on paska, eikä killottamalla timantiksi muutu, sanotaan.

Mistä tää ainainen "meni tunteisiin" hokema on peräisin? Pikkaisen kun pistää nappia vastakkain niin se on aina hikeentymistä, rähjäämistä, tunteiden vallassa tietenkin.

Kyllä noissa willijamsseissakin on varmaan ollu monenlaista yksilöä ja kenties jollain tehtaalla tehty myös vuosien varrella ihan varsinaista kuraakin, mutta yksilöitä - niin hyvässä kuin pahassakin - löytyy myös F- ja G- alkuisista luutuista.

Mistä tää ainainen "onhan niitä yksilöitä" hokema on peräisin? Siellä on varmasti jonkunlaista eroa anttilakitaran linjaston huonoimman ja parhaimman välillä, mutta ei siellä linjastolla se paras ole siltikään hyvä. Vai onko siellä normijantteri lähtenyt ruokatauolle ja tuuraajaksi tullut master luthier kunnon raaka-aineiden kanssa? No ei.

Mä tossa jo aiemmin kerroin, että olin yhden w-kitaran itelleni säätänyt duuniin rämpyttelykitaraksi ja se oli siihen oikein oiva peli 50:llä. Nytpä törmäsin duunissa taltioimaani pätkään kyseisellä ja ajattelin ihan jakaa tämän myöhäisillan rämpyttely -hetken. Kitarasta sittemmin luovuin, kun nuo duunitkin loppui, mutta joku sen vielä ihan mielellään multa ostikin.

Tällaiseen riittää halpa, hyvin säädetty williams (soitto on mitä on - "sori siitä"):

https://drive.google.com/file/d/1X4 … YGeK2NbkOS0XC8G6DZ/view?usp=sharing

Jaa taas tämä hyvähintalaatusuhde. Aina löytyy tarpeeksi "huonoja" tilanteita ja tiloja, että voi itselleen perustella jonkun kympin kitaran oston. Kyllä tää kympin kitara tänne ryyppynuotiolle rämpyttelyyn riittää - mikä argumentti tuokin on kitaran laadulle?
Kefiiri
20.02.2024 10:29:26
basisti1971: Toisaalta, muutamat nimeltämainitsemattomat mnettiläiset ovat niin äärihelposti provosoitavissa

Näin tuntuu olevan :D
En ole musiikin asiantuntija.
samiko
20.02.2024 11:09:45 (muokattu 20.02.2024 11:10:47)
Miksi ei muuten saisi provosoitua jos provosoiduttaa? Yleensähän sitten siitä provosoituneesta provosoidutaan ainakin sen verran että tullaan kertomaan että joku toinen on provosoitunut - minä itse en tietenkään, pois se minusta. Ja tähän hymiö :D.

Ja nämä ainaiset Williams tai Gibson keskustelut... huoh. Mitä muuta keskustelua olisi täällä tarjolla?

"Mikä on neljänneksi paras elokuva minkä olet ehkä katsonut toissa kesänä vol XXII?"

"Ilahduttavat aamupalamokat terassilla ilman lakkia"

"Kertokaa mulle mitä ostaisin jos olisi rahaa"

"Märistäänkö hiukan politiikasta"

:D
stratomaster
20.02.2024 14:42:18

Penasol: Meikällä on Lucky 7 työn alla. Laitoin kaulaan hiilikuituvahvikkeet. Otelauta on aika kämää, mutta nauhat vielä ihan jees. Ehkä siksi, että soittokelvotonta kitaraa ei ole soitettu. Virittimet täytyy vaihtaa, koska niistä puuttuu sovitepalat lapaan. Itse hukkasin kun kannoin kitaran kielittä autosta sisään.

Melkein kiinnostaisi hankkia Williamskin jossain vaiheessa.

Olikohan tämä ilmoitus jo tiedossa, siinä olis torilla Williams:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1849155
mpekkanen
20.02.2024 14:50:37
stratomaster: Olikohan tämä ilmoitus jo tiedossa, siinä olis torilla Williams:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1849155

95€ on kyllä sellainen hinta, ettei mitään järkeä...
p130
20.02.2024 16:18:36

Penasol: Joo, kyllä Williams tarttis alta 50€ saada ja mielellään noutomatkan päästä.

Tarjoaa 45 sisältäen rahdin ja pääsee johonkin kusipäitä ruotivaan ketjuun. Mahdollisuus.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Kuha
20.02.2024 16:41:59

p130: Tarjoaa 45 sisältäen rahdin ja pääsee johonkin kusipäitä ruotivaan ketjuun. Mahdollisuus.

Ottaiskohan vaihdossa neljä purkkia Williams-partavaahtoa:

https://fi.makeupstore.com/product/ … hAMVWBiiAx1rOgYQEAQYASABEgLJ9_D_BwE
Old Fenders never die
mpekkanen
20.02.2024 16:54:40
Tuo 95€ malli on varmaan astetta parempi kuin se mitä itse olen kokeillut. Siinä stratosta oli kaula ja lapa musta ja body jotain levyä, ei koko puuta. Huonompi kuin muutama venäläinen kitara, mitä olen kokeillut, eli aivan surkea. Talla ja virityskoneet varsinkin aivan paskat. Nauhatyö ja satula myös ihan kuraa...
En ottaisi edes ilmaiseksi, koska jos siitä meinaisi tehdä edes jotenkin soitettavan, niin kaikki osat pitäisi vaihtaa. Ihan kaikki.
Laulava Kylätohtori
20.02.2024 16:56:33
mpekkanen: 95€ on kyllä sellainen hinta, ettei mitään järkeä...

Ei kai se hyvästä kitarasta ole hinta eikä mikään. ;)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
mpekkanen
20.02.2024 16:58:42
Laulava Kylätohtori: Ei kai se hyvästä kitarasta ole hinta eikä mikään. ;)

Joo, kyllä näitä kannattaa ostaa :)
Tympee Huttunen
20.02.2024 17:02:55 (muokattu 20.02.2024 17:08:03)
mpekkanen: 95€ on kyllä sellainen hinta, ettei mitään järkeä...

Olen kyllä torilla nähnyt kalliimpia stratoja, mitkä ovat näyttäneet huonommalta. Vähän epäilen, ettei japanilainen voi olla sitä alinta kastia. Tai kai se tarra voi olla lisävarustekin.

Esim tässä sitä ei ole:
https://www.huuto.net/kohteet/willi … stratocaster-style-guitar/593822085
Penasol
20.02.2024 17:04:39

p130: Tarjoaa 45 sisältäen rahdin ja pääsee johonkin kusipäitä ruotivaan ketjuun. Mahdollisuus.

Tässähän on, kuten muutama viesti sitten totesin, muutama vuosi ollut ikävän puoleinen pers'aukisuuden vaiva läsnä. Alkuvuodesta asiaan tuli parannusta, mutta toistaiseksi mennään vielä pers'aukisen budjetilla. Torissa olisi kävelymatkan päässä 30€ Williams, mutta tämän kuun soittimet on jo ostettu... Sähkökitaralle olisi kyllä tarvetta kun ehjää ei tällä hetkellä ole. Pitää miettiä. Näköjään noita on Torissa aika hyvin saatavilla muutenkin.
Mitenkä lie
Kyllikki
20.02.2024 17:22:38
Verrattain vanhan keskusteluketjun elvyttäminen on varsin aiheellista, sillä Williams -kitaroiden mystiikka on aina kiehtonout ihmismieltä, ja kiinnostus kitaramerkkiä kohtaan on kasvanut niin soittajien kuin sijoittajienkin keskuudessa.

Pitkällisen, jopa vuosikymmeniä kestäneen ja mittavia rahasummia maksaneen tutkimustyön tuloksena on saatu selville, että kitara on kuuluisan countrymuusikon, Hank Williamsin, sukunimikaiman sukunimellä varustettu kitaramerkki.

Tuohon countrymuusikkoon assosioituvan merkin ansiosta kitaran keräilyarvo on jo nyt noussut huikeisiin lukemiin, jopa lähemmäs sataa euroa, eikä loppua arvonnousulle ole näkyvissä. Viimeistään nyt kannattaakin myydä omakotitalo, molemmat sähköautot, merenrantahuvila ja lomaosake Caymansaarilta, ja satsata ruplat aitoon Williamsiin, jolla jokainen arvonsa tunteva kitaristi voi erottua tavallisista vuosikerta-Fendereiden tai Gibsonien omistajista.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)