Aihe: Lappu-avustaja keikalle iPadiin?
1
askomiko
12.02.2024 12:53:35
En tiä, mutta joku varmasti tietää: tarve soitella nopealla aikataululla viiskytä biisiä, eli lappuja apuun. Onkos nykyaikana jotain iloa aiheeseen näistä nykyajan vehkeistä, jos vaikka iPadiin saisi lappukirjaston nätisti selattaviksi? Onhan noita nuotteja näyttäviä mutta mie tekisin ihan vaan PDFt ite valmiiksi ja niitä sit ihailisin. Ehkä kuitenkin A4 ja tulostin on vielä auringonpaisteellakin ja ilman sähköä toimiva ratkaisu mutta jos vähän testaisi nykyaikaakin. Eipähän leviä nuottinippu telineeltö lattialle ja sekaisin.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
WanhaWetäjä
12.02.2024 13:59:21

askomiko: En tiä, mutta joku varmasti tietää: tarve soitella nopealla aikataululla viiskytä biisiä, eli lappuja apuun. Onkos nykyaikana jotain iloa aiheeseen näistä nykyajan vehkeistä, jos vaikka iPadiin saisi lappukirjaston nätisti selattaviksi? Onhan noita nuotteja näyttäviä mutta mie tekisin ihan vaan PDFt ite valmiiksi ja niitä sit ihailisin. Ehkä kuitenkin A4 ja tulostin on vielä auringonpaisteellakin ja ilman sähköä toimiva ratkaisu mutta jos vähän testaisi nykyaikaakin. Eipähän leviä nuottinippu telineeltö lattialle ja sekaisin.

ForScore lienee yksi vaihtoehto jos lapuille on tarvetta enemmänkin. Itse olen käyttänyt ko softaa varmaan 10 vuotta keikoilla ja hyväksi havainnut.

Jos lappuja tarvii vain yhtä keikkaa varten niin makuasia kannattako moiseen sijoittaa, hinta lienee tänä päivänä jotain välillä 20-25€.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Rämppy
12.02.2024 15:00:41 (muokattu 12.02.2024 15:05:08)
Mä olen laittanut meidän bändin laput pdf:nä Google Driveen ja jakanut ko. kansion muille. Siellä ovat aakkosjärjestyksessä biisin nimen mukaan.
Hienompia systeemejä toki löytyy, mutta tuolla ollaan pärjäilty meidän hommeleissa.
Tulin, näin, soitin.
Antti1
12.02.2024 15:10:09
Rämppy: Mä olen laittanut meidän bändin laput pdf:nä Google Driveen ja jakanut ko. kansion muille. Siellä ovat aakkosjärjestyksessä biisin nimen mukaan.
Hienompia systeemejä toki löytyy, mutta tuolla ollaan pärjäilty meidän hommeleissa.

Noi tarkoitukseen tehdyt appit vievät homman pykälää pidemmälle, kun synkkaavat pilvikansioidenkin kanssa. Sit tietty muokkausmahdollisuudet, merkkaukset, settilistojen tekemiset yms. päälle. Aika olennainen asia keikkailevalle muusikolle, jos setti vaihtuu jatkuvasti.

ForScore käytössä omallakin bändillä, mutta muitakin löytyy: https://www.google.com/search?q=for … AA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Rämppy
12.02.2024 16:57:46 (muokattu 12.02.2024 17:02:11)
Antti1: Noi tarkoitukseen tehdyt appit vievät homman pykälää pidemmälle, kun synkkaavat pilvikansioidenkin kanssa. Sit tietty muokkausmahdollisuudet, merkkaukset, settilistojen tekemiset yms. päälle. Aika olennainen asia keikkailevalle muusikolle, jos setti vaihtuu jatkuvasti.

ForScore käytössä omallakin bändillä, mutta muitakin löytyy: https://www.google.com/search?q=for … AA&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Joo varmasti hyvä tuo ForScore ja menee ehkä mullakin hankintaan. Merkkaukset kyllä onnistuu myös pdf:n päälle. Settilista täytyy tehdä eri dokkariin. Meillä on excelissä biisit ja niitä sorttaillaan ja sieltä poimitaan keikkasetin biisit omaan listaan. Kömpelöä toki juu, mutta tämmöisen harrastebändin keikkamäärillä on riittänyt tämmöinen kämäisempikin ratkaisu. Semmoinen Windows95man -meininki.
Tulin, näin, soitin.
Laulava Kylätohtori
12.02.2024 19:06:01
Jossain oli hyvä video, kun joku pianistinainen esiintyi ja kun yritti vaihtaa elektroonisperustaisesta laitteesta sivua, niin tilttasi koko vehje ja pimeni. Siinä se sitten yritti soiton lomassa hakata sen vehkeen nappeja saamatta värkkiä toimimaan.

Parasta on vaan kynällä kirjoittaa clubiaskin taakse tarvittavat. Mikä ei mahdu, on turhaa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
12.02.2024 19:18:08 (muokattu 12.02.2024 19:20:18)
iPadissa on forScore käytössä; sivut vaihtuu (myös settilistan mukaan suoraan biisistä toiseen) PageFlip Fireflylla. Kaikki laput ovat pitkässä listassa, josta sitten on poimittu settilistat erikseen. Se toimii näppärästi. Sen sijaan forScoren merkkaustoiminnot lappuihin ovat mielestäni todella kankeat, mutta kyllä ohjelmalla aika kivasti pärjää kun hetken opettelee ja totuttelee. Firefly on todella hyvä, sitä suosittelen varauksetta.
Jousipolvi
12.02.2024 23:30:22
Setlist helper. Biisikirjasto, settilista halutuista biiseistä jne. Saa viriteltyä halutessaan jonkun polkimen sivunvaihtoon, mut ei ole mulla tarpeen, joten ko. ominaisuuden toimivuudesta ei ole tietoa. Ipadiin ja Android-tablettiin löytyy omansa.
Hengissä hoidosta huolimatta!
askomiko
13.02.2024 09:28:34
Siitä tuliki mieleen, netistä löytyy miljardeja paskoja väärin tehtyjä lappuja. Kunhan olen rikkaampi ku Elon Musk niin rakennutan lappukirjaston jonka laput on selvinpäin tehtyjä. Ugh.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
juici
13.02.2024 09:48:57

askomiko: Siitä tuliki mieleen, netistä löytyy miljardeja paskoja väärin tehtyjä lappuja. Kunhan olen rikkaampi ku Elon Musk niin rakennutan lappukirjaston jonka laput on selvinpäin tehtyjä. Ugh.

Kiitos. Jo oli aikakin.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Puavali
13.02.2024 14:38:08
askomiko: Siitä tuliki mieleen, netistä löytyy miljardeja paskoja väärin tehtyjä lappuja. Kunhan olen rikkaampi ku Elon Musk niin rakennutan lappukirjaston jonka laput on selvinpäin tehtyjä. Ugh.

Tämä. Ja vääriä sointuja ja nuotinnoksia nuottikirjoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)