Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5289 290 291 292 293347 348 349 350 351
ak69
08.02.2024 17:11:45
NieIida: Moi:) Ja kiitos jo etukäteen avusta.

Tilanne on siis se että minä olen myymässä sähköpianoani ja sille löytyi ostaja. Välimatkaa meillä on melkein 700km joten tässä 300e kaupassa ei ole järkeä lähteä ajamaan. Minulle käy postitus ja ostajalle käy postitus. Mutta minä en halua lähettää ennen kuin saan rahat ja ostaja ei halua maksaa ennen kuin saa pianon. Totesimme molemmat että kummallakin on perusteet kunnossa ja niinhän se onkin:)

Mutta mikä on viisain ratkaisu tähän niin että kumpikaan ei tule huijatuksi? Postiennakko käynyt jo itsellä mielessä mutta mitä jos sitä ei noudeta? Onko siis jotain muuta keinoa kuin ajaa 700km suunta mikä maksaa jo melkein puolet soittimen hinnasta. Haluaisin vain varmistua että ei tarvitse jälkikäteen selvittää. Toivottavasti oikea ketju.

Viisain ratkausu on sitten löytää joku toinen ostaja, jonka kanssa saa asiat hoidettua halutulla tavalla.
Arkka
08.02.2024 18:15:23 (muokattu 08.02.2024 18:20:05)

Yks mitä tuos vois ehdottaa on, että käykö joku muu kauppapaikka, jossa on vahva tunnistautuminen ja mahdolliset positiiviset palautteet valmiina. Jospa niiden varassa ostaja uskaltaisi maksaa.

Postiennakko ei suojele ostajaa oikein mitenkään, koska myyjä voi lähettää vaikka kiviä paketissa. Myyjälle siinä on just tuo huono, että jos ei noudeta, niin maksat postikulut molempiin suuntiin ja laite on kokenut postin paukuttelun ihan turhaan. (E: Tietty voit kysyä suostuuko ostaja maksamaan postikulut etukäteen. Se saattais motivoida noutamaan paketin.)

Mut joo, jos ei natsaa, niin uutta ostajaa metsästämään vaan.
sheerblues
08.02.2024 20:16:52 (muokattu 08.02.2024 20:17:13)
Ihan näin mielenkiinnosta kysäisen että kannattaako satasen tai kahden kuvitteellisen säästön takia ottaa riski että joku mulkero kusettaa sulta rahat. Onko jengi niin dorkaa tai persaukista että ottaa moisia riskejä. Säälittävää.
Henri Henri Olavi
08.02.2024 20:21:54 (muokattu 08.02.2024 20:22:04)
sheerblues: Onko jengi niin dorkaa tai persaukista että ottaa moisia riskejä. Säälittävää.

Kiva jos sulla on asiat niin hyvin, että pari hunttia ei tunnu missään, mutta hyvin monelle sellainen on iso raha, jopa kuukauden budjetti. Sitä paitsi, aina pitää suosia käytettyä uuden sijaan.
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
mpekkanen
08.02.2024 20:30:09
sheerblues: Ihan näin mielenkiinnosta kysäisen että kannattaako satasen tai kahden kuvitteellisen säästön takia ottaa riski että joku mulkero kusettaa sulta rahat. Onko jengi niin dorkaa tai persaukista että ottaa moisia riskejä. Säälittävää.

Kyllä siinä aina riski on kun itselle tuntemattomalta jotain ostaa, jos siis ostaa muuten kuin naamatusten. Niitä persereikiä on valitettavasti jotka on valmiita kusettamaan ihan joka jutussa, vaikka edes rahallinen arvo ei olisi iso.
Ja kun aikansa ostaa ahkerasti tuntemattomilta niin se on vain ajan kysymys kun se paska osuu omalle kohdalle. Näin se vain on, ikävä kyllä.
NieIida
08.02.2024 20:52:09
sheerblues: Ihan näin mielenkiinnosta kysäisen että kannattaako satasen tai kahden kuvitteellisen säästön takia ottaa riski että joku mulkero kusettaa sulta rahat. Onko jengi niin dorkaa tai persaukista että ottaa moisia riskejä. Säälittävää.

No olen itse myymässä sähköpianoa ja näin kahden lapsen äitinä on aika iso raha tuo 200.:(

En tiedä ostajan taloudellista tilannetta mutta en ajattele että hänellekään olisi yhdentekevä se 200e menetys.

Kysyin vain apua tai oikeastaan neuvoja että miten voitaisiin tehdä. Anteeksi siis tästä, olen jatkossa hiljaa:(
Henri Henri Olavi
08.02.2024 20:57:11 (muokattu 08.02.2024 20:57:39)
NieIida: olen jatkossa hiljaa:(

Ei kannata. Täällä on välillä hieman känkkäränkkä-jengiä. Miten se kompromssiratkaisu, olisko sinä ideaa teille kummallekin? Tai sitten tosiaan myyt sen jollekin toiselle.
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
rakula
08.02.2024 20:59:53
NieIida: No olen itse myymässä sähköpianoa ja näin kahden lapsen äitinä on aika iso raha tuo 200.:(

En tiedä ostajan taloudellista tilannetta mutta en ajattele että hänellekään olisi yhdentekevä se 200e menetys.

Kysyin vain apua tai oikeastaan neuvoja että miten voitaisiin tehdä. Anteeksi siis tästä, olen jatkossa hiljaa:(

Ei sitä kannata itseään vaientaa yhden kommentoijan takia. Itselläni ollut käytetyn tavaran myynnissä se asenne, että joko saan fyrkat tililleni ensin ja tavara liikkuu sitten, tai vaihtoehtoisesti kaupat kasvotusten. Ikinä en ole tullut kusetetuksi ja kaupat ovat menneet aina maaliin.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
samiko
08.02.2024 21:03:39 (muokattu 08.02.2024 21:11:15)
NieIida:

Mistä päättelit että sheerblues vastasi juuri sinulle, tai että vastasi kenellekään? Ethän sinä tosiaan ole mitään ostamassa vaan myymässä niin riski tulla huijatuksi on pienempi.
Pauli Lappalainen
08.02.2024 21:05:43
Itse olen myynyt monensorttista tavaraa naamatusten, postiennakolla ja esimerkiksi lähettänyt useamman tuhannen euron vimpaimia ehdolla: testaa että toimii, maksa sitten.

Jossain vaiheessa on vaan luotettava siihen ostajaan ja myyjään jotta kaupat syntyy. Jonkinlainen tutustuminen kauppakumppaniin helpottaa tilannetta. Nimi, facebook yms. sivut, bändit jne. niiden avulla voi vähän katsoa onko kauppakumppani edes olemassa oleva henkilö.
mpekkanen
08.02.2024 21:07:51
Aika pieni riski on kaupanteossa jos varsinkin itse on myyjä. Mikäli naamatusten kauppa ei onnistu, niin lähettää tavaran vasta sitten kun rahat näkyy tilillä.
Pakkausmateriaaleja on joskus haastava löytää kun kaupat ja musiikkiliikkeet heittää ne yleensä pois.
kaapokkeli
09.02.2024 09:08:59 (muokattu 09.02.2024 14:01:28)
PanchoV: En tiedä meneekö tämä nyt varsinaiseksi huijaukseksi vai kääntyykö jopa huumorin puolelle.

Ostin täältä löydetyn ilmoituksen kautta ihan budjettiluokan elektroakkarin kummitytölle. Halpa Ibanezi joita nyt saa kaupastakin pariin sataan. Tästä tehtiin sitten 80e kaupat puhelimitse, kaikki sujui nopeasti ja kivuttomasti. En nyt tässä budjettiluokassa sitten alkanut kyselemään sen enempiä tarkennuksia, varmistelin vain että elektroniikka pelaa ja on ehjä. Kuvatkin sain ja homma selvä, rahat liikkeelle ja odottelemaan. Parin viikon odottelun jälkeen paketti löysi perille. Pakettia avatessa tuli kaulan kohdalla heti eteen ensimmäinen puute: ei kieliä. En tiedä miksi tai missä kohtaa kielet oli revitty pois. No sitten kaivoin omat Martinin kielet ja löin kiinni. Piuha päähän ja testaamaan. Patteri puuttuu. Perkele. No palohälyttimestä sitten palikka irti ja kitaraan. Ei toimi.

Nappasin sitten kitaran omani seuraksi huoltoon tsekattavaksi että onko vain kosketushäiriö vai mikä juttu. Lopulta oli vain yhtä kolvausta vaille toimiva elektroniikka, mutta muutaman lantin sekin maksoi. Kieliä ja pattereita toki tulee ja menee, mutta 80e kitaraan kun laittaa 40e:llä töitä ja osia heti saavuttua niin vähän pistään puremaan huulta.

Eli siis pitkän selityksen jälkeen toteamus tai ainakin toive myyjille. JOS kitarakauppoihinne ei kuulu kielet, patterit tai muut pikku tilpehöörit niin mainitkaa siitä edes sivulauseessa. Ihan eri asia jos puhutaan tonnin vehkeistä missä jokainen yksityiskohta on makuasia. Mutta tällaisissa budjettiluokan jutuissa olisi kiva että kaikki suurinpiirtein löytyy kaupassa mukana. Ehkä vähän olosuhteiden johdosta v-tutti aihetta enemmän mutta päätinpä nyt avautua.

Ristus! Tää panchoV ulisee täällä, kun kitarasta puuttuu kielet tai patteri on loppu. Äijä on kusettanut täällä pa ja vahvistin kaupoilla porukoilta rahaa, keskustelussa aikaisemmin löytyvä Yamahan yläpään kaappeihin liittyvä ja toinen vahvistin kauppa.. mulle jäi toimittamatta Yamahan subi.. Varokaa nyt oikeasti tätä ! Toimii nimellä Jesse V*lla/ J&J duo numerosta +358414892130
Mistä tunnistaa herrasmiehen? Osaa soittaa haitaria, muttei soita sitä.
Laulava Kylätohtori
09.02.2024 09:50:01
NieIida: Moi:) Ja kiitos jo etukäteen avusta.

Tilanne on siis se että minä olen myymässä sähköpianoani ja sille löytyi ostaja. Välimatkaa meillä on melkein 700km joten tässä 300e kaupassa ei ole järkeä lähteä ajamaan. Minulle käy postitus ja ostajalle käy postitus. Mutta minä en halua lähettää ennen kuin saan rahat ja ostaja ei halua maksaa ennen kuin saa pianon. Totesimme molemmat että kummallakin on perusteet kunnossa ja niinhän se onkin:)

Mutta mikä on viisain ratkaisu tähän niin että kumpikaan ei tule huijatuksi? Postiennakko käynyt jo itsellä mielessä mutta mitä jos sitä ei noudeta? Onko siis jotain muuta keinoa kuin ajaa 700km suunta mikä maksaa jo melkein puolet soittimen hinnasta. Haluaisin vain varmistua että ei tarvitse jälkikäteen selvittää. Toivottavasti oikea ketju.

Älä nyt vaan ainakaan etukäteen lähettele mitään mihinkään. Se on ihan normi ollut, että ostaja maksaa ensin tai sitten naamakaupat. Postiennakon ongelmat täällä jo käsiteltiin, se kannattaa heti unohtaa.

Joko ostaja maksaa ennakkoon tai sitten uusi ostaja. Ei tuollaisen takia ole myöskään mitään järkeä lähteä ajamaan yli 20 kilometriä. Mitä sitten, kun olet ajanut sen 700 km, yrität tavoitella ostajaa eikä se vastaa. Sitten vaan ajelemaan leuka rinnassa 700 km takaisin kotiin soittopeli takapenkillä.

Ennemmin vaikka myyt sen puolella hinnalla jollekin paikalliselle, niin saat saman nettona ja säästät 1400 km ajamisen ja säätämisen.

Ps. Täällä on myös vittuilijoita, ei niistä kannata välitää. Jättää vaan omaan arvoonsa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
dajackal
09.02.2024 10:36:43
darrell: Postiennakosta voi yrittää sopia, että se maksaa sulle etukäteen vain sen postikulun ja ennakon osuuden. Näin noutamatta jäänyt tavara palautuu sulle ilman kuluja ja ostajan motivaatio kasvaa lunastaa postiennakkopaketti.

Minäkin suosittelisin ensisijaisesti tätä.

Jos ei kelpaa, niin sitten on parempi etsiä toinen ostaja. Henkilökohtaisesti en suostu myymään mitään muuten kuin tekniikalla "rahat tilille, paketti postiin". Jos ostajalla ei ole tuon vertaa luottamusta (minkä ymmärrän kyllä hyvin; en vastaavasti itse osta juuri muuten kuin noutokauppoina, ellei ole pitkäikäinen ja rehelliseksi tiedetty jäsen), niin sitten sitä ei ole.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
Jim Tonic
09.02.2024 10:50:56
kaapokkeli: Ristus! Tää panchoV ulisee täällä, kun kitarasta puuttuu kielet tai patteri on loppu. Äijä on kusettanut täällä pa ja vahvistin kaupoilla porukoilta rahaa, keskustelussa aikaisemmin löytyvä Yamahan yläpään kaappeihin liittyvä ja toinen vahvistin kauppa.. mulle jäi toimittamatta Yamahan subi.. Varokaa nyt oikeasti tätä huijaria! Toimii nimellä Jesse V***a/ J&J duo numerosta +358414892130

Ai tää on vielä kaiken lisäks sama tyyppi. Jo on kaverilla otsaa...
kaapokkeli
09.02.2024 11:31:21 (muokattu 09.02.2024 14:01:59)
Jim Tonic: Ai tää on vielä kaiken lisäks sama tyyppi. Jo on kaverilla otsaa...

Kyllä ja nimi on
Jesse V*lla/ J&J duo operoi toistaiseksi numerosta +358414892130
Mistä tunnistaa herrasmiehen? Osaa soittaa haitaria, muttei soita sitä.
mpekkanen
09.02.2024 13:13:48
Taas vaihteeksi sellainen huomio, että ei kannata levittää kenestäkään nimi, osoite tai puhelin numeroita ja väittää huijariksi jos asiaa ei ole käräjillä käsitelty. Tämä muistutus ihan vain siksi, ettei tämä huijari pääse nostamaan syytettä perättömän valheen levittämisestä.
Eli kannattaa olla tarkkana, ettei vahinkoa satu useampaan kertaan.
Laulava Kylätohtori
09.02.2024 14:03:59 (muokattu 09.02.2024 14:08:05)
mpekkanen: Taas vaihteeksi sellainen huomio, että ei kannata levittää kenestäkään nimi, osoite tai puhelin numeroita ja väittää huijariksi jos asiaa ei ole käräjillä käsitelty. Tämä muistutus ihan vain siksi, ettei tämä huijari pääse nostamaan syytettä perättömän valheen levittämisestä.
Eli kannattaa olla tarkkana, ettei vahinkoa satu useampaan kertaan.

Hyvä se toisaalta on tuollaisten venkuloiden nimet tänne laittaa, niin se ehkäisee uusia kusetuksia. Varsinkin tunnettujen sarjakusettajien kohdalla.

Voi poliisia pikkasen hymyilyttää, jos poliisille tuttu venkula menee poliisille tekemään rikosilmoitusta, että minua sanottiin netissä huijariksi. Ei mene ihan pinon päällimmäiseksi se juttu eikä lähde karhuryhmä liikkeelle.

E. Tulee mieleen se tapaus, jossa vuosia parisuhdeväkivallan uhrina ollut nainen sai lopulta eron ja kirjoitti siitä faceen. Mies teki rikoilmoituksen, että hänen kunniaansa on loukattu ja nainen sai tuomion miehen kunnian loukkauksesta. Mies oli saanut väkivaltatuomioita ja nainen ollut väkivallan takia todistetusti turvakodissa. Mutta vitut siitä, tärkeintä on miehen kunnia. Aivan kuin jossain Afganistanissa. Vaimo ei saa kertoa, että on ollut väkivaltaisessa parisuhteessa, koska... jep, tärkeintä on miehen kunnia.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tamalug
09.02.2024 14:16:33
Mebrick: Taas tätä samaa kaupustellaan:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1880311/fb

Viimeksi eri nickillä mut ilmoitus ja kuvat ja hintakin sama. Taisi olla Kalajoella myös lokaatio.

Eli varovaisuutta.

Menin ostamaan tämän 17.01.2024 ja ei lähetä tuotetta. Nyt on taas laittanut uudestaan myyntiin 07.02.2024. Jos ylläpito olisi poistanut tuon silloin kun varoitit, en olisi joutunut huijatuksi! "Myynyt" saman tuotteen jo moneen kertaan....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)