Bullitt 24.01.2024 17:10:59 | |
---|
mpekkanen: Mäkelän Tanelille voisi joku kertoa, ettei sokkarin mainoksia tarvitse tehdä enää... Toivottavasti moisesta naaman polttamisesta maksetaan edes hyvin. On pirun rankkaa olla hyvä jätkä. |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 17:16:35 | |
---|
mpekkanen: Mäkelän Tanelille voisi joku kertoa, ettei sokkarin mainoksia tarvitse tehdä enää... Ai se on hypännyt jo niihinkin? Itse olen nähnyt vain niitä S-marketin mainoksia. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 24.01.2024 17:27:35 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ai se on hypännyt jo niihinkin? Itse olen nähnyt vain niitä S-marketin mainoksia. Niitä just tarkoitin. |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 17:33:17 | |
---|
mpekkanen: Niitä just tarkoitin. Sokkarihan on Sokos. En ole kuullut koskaan S-marketia kutsuttavan Sokkariksi. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
Bullitt 24.01.2024 17:37:56 | |
---|
Henri Henri Olavi: Sokkarihan on Sokos. En ole kuullut koskaan S-marketia kutsuttavan Sokkariksi. Kotiseutu-täällälässä kaikki nimittävät paikallista S-Markettia Sokkariksi. On pirun rankkaa olla hyvä jätkä. |
mpekkanen 24.01.2024 17:45:42 | |
---|
Bullitt: Kotiseutu-täällälässä kaikki nimittävät paikallista S-Markettia Sokkariksi. Mä olen tottunut ihan samaan. |
Bullitt: Kotiseutu-täällälässä kaikki nimittävät paikallista S-Markettia Sokkariksi. Mitä helvettiä? Haluaisivatko he että se olisi Sokos, vai mistä moinen johtuu? Miten siellä sitten sanotaan jos menee Sokokseen? Onko sekin Sokkari? Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 24.01.2024 18:01:50 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mitä helvettiä? Haluaisivatko he että se olisi Sokos, vai mistä moinen johtuu? Miten siellä sitten sanotaan jos menee Sokokseen? Onko sekin Sokkari? Mä olen sanonut koko ikäni s-ryhmän kauppoja sokkariksi, mutta en tiedä mistä se nimitys on tullut. |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 18:07:51 | |
---|
mpekkanen: Mä olen sanonut koko ikäni s-ryhmän kauppoja sokkariksi, mutta en tiedä mistä se nimitys on tullut. Mutta siis sanotko myös Sokosta Sokkariksi? Jos, niin miten ne erottaa toisistaan? Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 24.01.2024 18:13:31 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mutta siis sanotko myös Sokosta Sokkariksi? Jos, niin miten ne erottaa toisistaan? Ei kyllä Sokos on ihan vaan Sokos ja S-marketit on sokkareita. |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 18:14:01 | |
---|
mpekkanen: Ei kyllä Sokos on ihan vaan Sokos ja S-marketit on sokkareita. Eihän tuossa ole mitään järkeä :) Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 24.01.2024 18:15:31 | |
---|
Henri Henri Olavi: Eihän tuossa ole mitään järkeä :) No, ei siinä kyllä kieltämättä ole :) |
trih 24.01.2024 19:46:37 | |
---|
Bullitt: Kotiseutu-täällälässä kaikki nimittävät paikallista S-Markettia Sokkariksi. Täällälässä sokkari on ollut sokos. S-market on ollut smarket tai ss-market. |
Decadetroll 24.01.2024 19:50:57 | |
---|
Kotiseudullakin sanottiin s-markettia sokkariksi. Toisaalta sitä kutsuttiin myös ökinäksi, eikä kukaan tiennyt koskaan kertoa, että miksi... |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 20:01:15 (muokattu 24.01.2024 20:02:41) | |
---|
Ovatko nuo paikat joissa S-marketia sanotaan Sokkariksi paikkoja, joissa ei ole Sokosta? Joka Sokoksessahan taitaa myös olla S-market, eli onkohan sanonta siitä levinnyt koskettamaan myös muitakin S-marketeja? Hämmentävää. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 24.01.2024 20:12:31 (muokattu 24.01.2024 20:13:20) | |
---|
Henri Henri Olavi: Ovatko nuo paikat joissa S-marketia sanotaan Sokkariksi paikkoja, joissa ei ole Sokosta? Joka Sokoksessahan taitaa myös olla S-market, eli onkohan sanonta siitä levinnyt koskettamaan myös muitakin S-marketeja? Hämmentävää. Ainakin omalla pienellä paikkakunnalla mistä olen kotoisin, niin siellä oli alkujaan Osuuskauppa ja sitä sanottiin sokokseksi. Joltain niiltä ajoilta se nimitys itsellä on, vaikka se pieni kauppa on nykyään S-market. |
Nelisormimangusti 24.01.2024 21:46:15 | |
---|
mpekkanen: Ainakin omalla pienellä paikkakunnalla mistä olen kotoisin, niin siellä oli alkujaan Osuuskauppa ja sitä sanottiin sokokseksi. Joltain niiltä ajoilta se nimitys itsellä on, vaikka se pieni kauppa on nykyään S-market. Wikipedia ilmaisee näin: Sokos-nimi otettiin myöhemmin laajemminkin käyttöön S-ryhmän osuuskaupoissa. Sokoksiksi kutsuttiin niin marketteja, tavarataloja, hotelleja kuin erikoisliikkeitäkin.3 Tämä koettiin sekavaksi, ja 1980-luvulla Sokos-nimi jäi pelkästään tavaratalojen ja hotellien käyttöön4 https://muusikoiden.net/beta.php |
Prophet 24.01.2024 22:44:30 | |
---|
Nelisormimangusti: Wikipedia ilmaisee näin: Sokos-nimi otettiin myöhemmin laajemminkin käyttöön S-ryhmän osuuskaupoissa. Sokoksiksi kutsuttiin niin marketteja, tavarataloja, hotelleja kuin erikoisliikkeitäkin. Tämä koettiin sekavaksi, ja 1980-luvulla Sokos-nimi jäi pelkästään tavaratalojen ja hotellien käyttöön Osula olisi otettavaa käyttöön uudelleen. Joskus kasarilla Sokoksesta tuli City Sokos. |
Henri Henri Olavi 24.01.2024 23:17:32 (muokattu 24.01.2024 23:17:56) | |
---|
Nelisormimangusti: Wikipedia ilmaisee näin: Sokos-nimi otettiin myöhemmin laajemminkin käyttöön S-ryhmän osuuskaupoissa. Sokoksiksi kutsuttiin niin marketteja, tavarataloja, hotelleja kuin erikoisliikkeitäkin. Tämä koettiin sekavaksi, ja 1980-luvulla Sokos-nimi jäi pelkästään tavaratalojen ja hotellien käyttöön Itse olen aina nimenomaan mieltänyt Sokoksen, eli sokkarin, tavarataloksi. En ruokakaupaksi. Ne on ihan eri juttuja. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
mpekkanen 25.01.2024 19:29:53 | |
---|
Tämä DNA mainoksen kiharahiuksinen läski on kyllä todella ärsyttävä. Tyyppi on kuin jostain painajaisesta... |