WanhaWetäjä 10.12.2023 17:10:45 | |
---|
ilimari: onko MAA MUUTTUKOON nuottia kellään? Pasi Kaunisto laulelee Laitoin laput, aika perus sointu/bassolinja/intro/lopetus kirjoitettuna, melodiaa ei. Pasin bandissa tuota joskus ko lapuista soitettiin eli silleen pitäs olla ok. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Jolliaamusiikki 11.12.2023 18:27:59 | |
---|
Hei, Kaverin puolesta kyselen. Löytyisikö keneltäkään nuotteja seuraaviin kappaleisiin; Neitoset, Kosketa A Eriksson, Sinä olet taivas sinä olet maa Mikäli löytyy, tuohon voisi lähettää: heikkinenjolli@gmail.com |
Epämuusikko 25.12.2023 17:16:48 | |
---|
Kenen kappale oli joku "Anna palaa Vaajanen, kaikui laulukuoro"? LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sertzo-setä 25.12.2023 18:16:44 (muokattu 25.12.2023 19:20:29) | |
---|
Epämuusikko: Kenen kappale oli joku "Anna palaa Vaajanen, kaikui laulukuoro"? Pakka Ruuskan ralli eli "Anna palaa Paajanen". |
Epämuusikko 26.12.2023 15:40:59 | |
---|
Sertzo-setä: Pakka Ruuskan ralli eli "Anna palaa Paajanen". Google tarjosi kappaleen nimeksi "Päivien Sävel", mutta löytyi joka tapauksessa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sertzo-setä 26.12.2023 17:55:32 | |
---|
Epämuusikko: Google tarjosi kappaleen nimeksi "Päivien Sävel", mutta löytyi joka tapauksessa. Ok. Muistin vain tuon biisin B-osan alun ja päättelin nimen sen mukaan. |
Qsine 28.12.2023 22:43:53 (muokattu 30.12.2023 11:57:03) | |
---|
Nyt rakkaat kanssamuusikot: huonosti nukutut yöni jatkuvat, jos en saa selville sitä yhtä beguinea/boleroa, joka vieläpä on aikoinaan ollut sangen suosittu, kitaralla usein tulkittu. Ei pitäisi olla paha nakki. Eli jos C-duuri, alku menee: C2 H C2 H A | C E E Eb E | G H-H-Bb | A Paitsi piisin nimestä, myös lapusta olisin kovasti kiitollinen! Kulkeutuisi reittiä janne.kuusinen@iki.fi Erinomaista alkavaa vuotta, ihmiset! EDIT: Mysteeri ratkennut. Maria Elena STLK 13:144 http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen |
ilimari 08.01.2024 18:23:56 | |
---|
Onko Vikingarnan nuotteja kellään? Hakusassa: Kuinka sinua mä kaipaan. KAN MAN ÄLSKA NÅN PÅ AVSTÅND. |
Satuin tänään kuulemaan Pooki Radiosta J Eskelisen laulun Kun kotka nousee korkeuteen- Taitaa olla jo muutaman vuoden takaa, en vain ole sattunut kuulemaan sitä. Olisikohan jollakin tähän nuottia? Ei tämä kovin vaikealta vaikuta, mutta omat taidot eivät riitä nuotintamiseen... T. Jukka juketsu38@gmail.com |
millaspt 24.01.2024 12:43:16 | |
---|
Kaipailen Raittisen Uhkapeluri-biisiin nuotteja/sointuja. |
Sir Roger 24.01.2024 20:04:13 | |
---|
millaspt: Kaipailen Raittisen Uhkapeluri-biisiin nuotteja/sointuja. Pitääpä etsiä, kiva biisi aikoinaan soitettu paljon. Upea intro basso/ rummut! |
artope 26.01.2024 08:03:17 | |
---|
Varmaan löytyy kirjastoista toivelaulukirjoista ym, mutta laiska kysyy täältä: Nuottia Petri Laaksosen "Täällä pohjan tähden alla" hakusessa. Kiitos etukäteen! "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
Sax-pappa 26.01.2024 09:13:54 | |
---|
artope: Varmaan löytyy kirjastoista toivelaulukirjoista ym, mutta laiska kysyy täältä: Nuottia Petri Laaksosen "Täällä pohjan tähden alla" hakusessa. Kiitos etukäteen! Löytyyhän se toivelauluista. Pistän tänään tulemaan. |
artope 26.01.2024 09:24:54 | |
---|
Sax-pappa: Löytyyhän se toivelauluista. Pistän tänään tulemaan. Kiitos etukäteen! "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
ilimari 30.01.2024 16:55:07 | |
---|
Onko nuottia Kari Tapion lauluun. Ainut maailmassa. Onko käännösiskelmä? |
Sax-pappa 30.01.2024 18:10:38 | |
---|
ilimari: Onko nuottia Kari Tapion lauluun. Ainut maailmassa. Onko käännösiskelmä? Jori Sivosen sävellys. Valitettavasti nuotin suhteen en voi auttaa. |
olmiolmi 30.01.2024 21:36:59 (muokattu 01.02.2024 08:33:18) | |
---|
Heips kaikki, juuri (tänään) liittyneenä jäsenenä heitän heti koepallon: olen ns. hullun lailla etsinyt nuottia Souvareitten "Ilta saapuu, ystäväin" -biisiin (alkup. Skoro osen, gospoda). Tiukassa on, löytyykö jeesiä ? Tuure Kilpeläisen "Jäähyväisten aika" olis myös aika kova sana ... Itsellä (kotitarve-keyboardisti) on parituhatta sieltä täältä haalittua eritasoista nuottia, joten yritän kyllä myös olla jatkossa vastavuoroinen. Meiliosoite olli.ovaska@kolumbus.fi Kiitokset etukäteen ! Edit: Ismo lähetti Jäähyväisten laadukkaan nuotin, suuret kiitokset ! |
olmiolmi 01.02.2024 15:30:25 | |
---|
Kysymys yleisellä tasolla: Mikä on suositeltava tiedostoformaatti lähetettäville nuoteille ? Oma nuottiarkistosovellukseni (MobileSheets) nielee mukisematta ainakin sekä pdf- että jpg-muotoisia nuotteja, ja omat skannaukseni olen yleensä tehnyt sivu kerrallaan jpg-muotoon (resoluutiolla 300 dpi), jolloin esim. 2-sivuinen nuotti = 2 jpg-tiedostoa, nimettyina "Biiisi X Dm 1.jpg" ja vastaavasti "Biisi X Dm 2.jpg". Pdf-muodossa kaikki sivut tyypillisesti olisivat yhdessä tiedostossa "Biisi X Dm.pdf". Uutena jäsenenä en haluaisi mitenkään rikkoa vallitsevia käytäntöjä. Tiedostothan toki muuntuu helposti haluttuun muotoon. Terkut Olli |
marpula 02.02.2024 20:26:56 | |
---|
olmiolmi: Kysymys yleisellä tasolla: Mikä on suositeltava tiedostoformaatti lähetettäville nuoteille ? Oma nuottiarkistosovellukseni (MobileSheets) nielee mukisematta ainakin sekä pdf- että jpg-muotoisia nuotteja, ja omat skannaukseni olen yleensä tehnyt sivu kerrallaan jpg-muotoon (resoluutiolla 300 dpi), jolloin esim. 2-sivuinen nuotti = 2 jpg-tiedostoa, nimettyina "Biiisi X Dm 1.jpg" ja vastaavasti "Biisi X Dm 2.jpg". Pdf-muodossa kaikki sivut tyypillisesti olisivat yhdessä tiedostossa "Biisi X Dm.pdf". Uutena jäsenenä en haluaisi mitenkään rikkoa vallitsevia käytäntöjä. Tiedostothan toki muuntuu helposti haluttuun muotoon. Terkut Olli Luulisin että varsinaista vakiintunutta käytäntöä ei ole, kukin minun tuntemani skannailja tekee vähän omalla tavallaan.Itse noudattelen tällaisia periaatteita: - 300 dpi mustavalkea piirros, kynnysarvo riippuu alkuperäisen tummuudesta - rajaus niin että nuotti täyttää sivun mahdollisimman hyvin, ei mustia reunoja - vinoon menneet skannaukset heti uusiksi - pdf-formaatti jotta monisivuiset kulkevat yhtenä nippuna - tiedostojen nimissä ei skandimerkkejä (åäöÅÄÖ) eikä muitakaan erikoismerkkejä, sillä eri käyttöjärjestelmät (Windows, Linux, Android, Apple) pyrkivät tulkitsemaan niitä omalla tavallaan. - sävellajin lisäksi tiedoston nimessä voi olla maininta 1r jos nuotti on yksirivinen, ilman bassoriviä. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
olmiolmi 03.02.2024 09:12:15 | |
---|
marpula: Luulisin että varsinaista vakiintunutta käytäntöä ei ole, kukin minun tuntemani skannailja tekee vähän omalla tavallaan.Itse noudattelen tällaisia periaatteita: - 300 dpi mustavalkea piirros, kynnysarvo riippuu alkuperäisen tummuudesta - rajaus niin että nuotti täyttää sivun mahdollisimman hyvin, ei mustia reunoja - vinoon menneet skannaukset heti uusiksi - pdf-formaatti jotta monisivuiset kulkevat yhtenä nippuna - tiedostojen nimissä ei skandimerkkejä (åäöÅÄÖ) eikä muitakaan erikoismerkkejä, sillä eri käyttöjärjestelmät (Windows, Linux, Android, Apple) pyrkivät tulkitsemaan niitä omalla tavallaan. - sävellajin lisäksi tiedoston nimessä voi olla maininta 1r jos nuotti on yksirivinen, ilman bassoriviä. Juu, aika lailla samoilla linjoilla ollaan siis. Suoria, mahdollisimman reunuksettomia skannauksia pdf-muodossa. Koti-keyboardia soitellessa tarvitsen itse juuri tuollaisia "lead sheet" -tyyppisiä nuotteja, melodia ja sointumerkinnät riittävät, kun soitin hoitaa vasemman käden sointuotteen perusteella kompit, bassot ja rummut. Valjua ja monotonistahan se tietysti on "oikeaan" soittoon verrattuna, mutta kun ei muutakaan osaa, niin saa luvan välttää ... "1r" siis mukaan tämäntyyppisten nuottien nimiin. Ääkkösten välttäminen tiedostonimissä on hyvä pointti, täytyypä pitää mielessä. Kiitokset kommenteista ! |