Aihe: Miten saan sormenpäät kestämään?
1 2 3 4 5 6 7
leather rebel
09.07.2004 12:58:43
Eikös Fear Factoryn Christian pistä pikaliimaa sormiinsa juuri tämän takia?

Stevie Ray Vaughan harrasti samaa. Ihan ymmärrettävää miehen soittotyylin ja kielisetin (13?) huomioon ottaen.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Brian May jr.
09.07.2004 14:02:48
Stevie Ray Vaughan harrasti samaa. Ihan ymmärrettävää miehen soittotyylin ja kielisetin (13?) huomioon ottaen.

Ai, tuopa oli mulle uutta.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
rattledad
12.07.2004 21:56:40 (muokattu 12.07.2004 21:57:14)

Stevie Ray Vaughan harrasti samaa.

Tuskinpa pikaliimalla kannattaa sormenpäitä koettaa kovettaa. SRV käytti ymmärtääkseni pikaliimaa pitämään kynnen sormenpäässä kiinni - paksuja kieliä reippaasti venyttäessä kun voi käydä kipeästi.
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Mysli
13.07.2004 22:31:45
Mulla on ollut nyt aika kauan semmonen sama kuvio: Joka toinen päivä soitan ihan normaalisti ja joka toinen päivä teipit sormissa.
plikk
21.10.2004 19:17:15
harjotusta vaan,,,siitä ne sormet kovenee
pierumooses
21.10.2004 19:19:48
soita lisää niin ne kovettuu ja ei enää lähe nahka.
SKIBIDUWEINAU
Kimmo72
22.10.2004 02:00:12
Lämmitä hellan levy kutosella punaseks. Sen jälkeen tunget sormenpäät siihen levyyn puoleks sekunniks. Jo vain on kovat sormenpäät XD
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
käsi
22.10.2004 06:53:14

joku joskus kertoi sellaisen ohjeen että se hio sormenpäitään hiekkapaperilla tai kynsiviilalla. sanoi että näin kasvaa sormiin vahvempi iho.

soita paljon niin kyllä ne siitä alkaa kovettumaan ja kestoa tulee lisää
kohta ne ottaa avaimet pois
Mrezzye
22.10.2004 09:10:51

Lanoliinivoidetta myydään apteekissa ainakin "Lansinoh"-nimellä. Pieni olemattoman kokoinen tuubi, mutta äärimmäisen riittoisaa...

("Lansinohia" taitaa olla markkinoitu etenkin imettäville äideille... Joutunee heidäkin nippelit melkoiselle rasitukselle alttiiksi.)

Ei sitä kalleinta kannata ostaa. Lansinoh on ihan täyttä tyhmien huijaamista. Se on nimittäin tavallista villarasvaa tuo lanoliini, jota saa varmaan kilon tuolla Lansinoh-tuubin hinnalla. Kysykää vaihtoehtoja (kysykää löytyykö villarasvaa eli lanoliinia). Myös Bepanthenissa (tai vastaavissa) on sitä ja siinä on lisäksi dekspanthenolia, joka on tärkeää solujen uusiutumisen kannalta -> auttaa varmaan vähän siinä nahkan paksuuntumisessa. Ja on halvempi kuin Lansinoh.

Terv. nimim: Olenhan toki farmaseuttikin
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Flash
22.10.2004 09:40:18

Vanhaa Clapton-metodia ei ole vissiin vielä mainittu? Eli kasta sormenpäitä vodkassa. :) En ole itse tuota testannut, mutta pitäisi kuulemma nopeuttaa sormenpäiden parkkiintumista...
There Is A Light That Never Goes Out
samueld
22.10.2004 10:55:37

soita paljon niin kyllä ne siitä alkaa kovettumaan ja kestoa tulee lisää

Tää on kyllä aika luonteva keino.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Hohhoijaa
22.10.2004 19:13:21
Entä kun tappingia harjoitellessa etusormeen puhkeaa suuri kivulias rakkula kun on jonkun aikaa soittanut? Pitääkö siinäkin tapauksessa soittaa vaan sormet verillä?
tommiot
22.10.2004 19:18:01
Entä kun tappingia harjoitellessa etusormeen puhkeaa suuri kivulias rakkula kun on jonkun aikaa soittanut? Pitääkö siinäkin tapauksessa soittaa vaan sormet verillä?

Täppää sen jälkeen keskarilla :P
Pastilli?
Kassu
22.10.2004 19:24:34
Ei kannata painaa liian kovaa. Kitarakin kuulostaa epävireisemmältä jos painaa kuin hullu.
Hohhoijaa
22.10.2004 20:46:44
Täppää sen jälkeen keskarilla :P

Joo, näinhän minä teinkin ja sekin on siis ihan paskana :)

No, keksinpäs itse keinon: puhkaisen vaan ne rakkulat.
tommiot
22.10.2004 23:01:49
Joo, näinhän minä teinkin ja sekin on siis ihan paskana :)

No, keksinpäs itse keinon: puhkaisen vaan ne rakkulat.

Seuraavaks plekulla... :)

Kai se puhkaisemallakin toimii... voi kyllä olla vähän kipeät sen jälkeen.
Pastilli?
Krice
22.10.2004 23:40:18

Tärkein mikä vaikuttaa tuohon on se sormen painaminen kieleen. Aloittelijat ja huonot painaa liian kovaa. Kieltä painetaan vain sen verran, että se soi. Ja jos ei soitto suju paksuilla kielillä niin vaihdetaan ohuempiin, niin ohuisiin että se sujuu.
toxic
22.10.2004 23:57:29
Tärkein mikä vaikuttaa tuohon on se sormen painaminen kieleen. Aloittelijat ja huonot painaa liian kovaa. Kieltä painetaan vain sen verran, että se soi. Ja jos ei soitto suju paksuilla kielillä niin vaihdetaan ohuempiin, niin ohuisiin että se sujuu.

Tuo kielten liian kovaa painaminen on kyllä ihme juttu, jotkut on soittanu vuosia, mut silti painaa kieliä IHA TÄYSII111

Ja mitä mie nyt oon tehny väärin, kaikki muut täppää etusormella, paitsi mä täppään sit keskarilla.

Rasismia?
enema
23.10.2004 00:51:23
Anteeks anteeks anteeks painoin varoitusta tokaan tai kolmanteen viestiin... Vahinko!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)