Aihe: Reverb.com
1 2 3 4 5 6
ituvirtanen
04.01.2024 01:15:54

AngieRainbow: Että ei kannata esim pankki-/luottokortilla maksaa?

Jos myyjä on firma ja voi ottaa vastaan kortin, sitä voi toki käyttää. Siviili saattaa pitää PP:stä enempi.
JohnnyBGoode
04.01.2024 08:55:45
ituvirtanen: Jos myyjä on firma ja voi ottaa vastaan kortin, sitä voi toki käyttää. Siviili saattaa pitää PP:stä enempi.

En ole periaatteesta levitellyt korttinumeroita yhtään enempää, kuin on pakko, etenkään yksityisille. Tosin nykyään netin korttimaksuissa on vahvistus, että pelkällä numerolla ei voi netistä ostaa. PP:n kanssa ei ole toistaiseksi ollut ongelmia, ja sillä myyjä ei saa korttitietoja. Sillä on myös helppoa perua maksu, jos sattuu ostamaan rosmolta. Voihan sen maksun kiistää luottokortillakin.
AngieRainbow
04.01.2024 11:42:23
Maksaako tuo PayPal:n käyttäminen mitään? En oo siis koskaan sitä käyttänyt. Eli sinne vaan kirjautuu, siirtää PayPal tilille rahaa ja sit maksaa sieltä? Meneekö siinä joku kulu tms?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
JohnnyBGoode
04.01.2024 12:01:16
AngieRainbow: Maksaako tuo PayPal:n käyttäminen mitään? En oo siis koskaan sitä käyttänyt. Eli sinne vaan kirjautuu, siirtää PayPal tilille rahaa ja sit maksaa sieltä? Meneekö siinä joku kulu tms?

No Fee (when no currency conversion is involved)
Tympee Huttunen
04.01.2024 12:15:08
JohnnyBGoode: No Fee (when no currency conversion is involved)

Kyllä mulla aina Paypal on ottanut välistä. Tai siis kun myyn ja jannu pistää mulle rahat, niin mulle tulee pienempi osuus.
JohnnyBGoode
04.01.2024 12:32:16
Tympee Huttunen: Kyllä mulla aina Paypal on ottanut välistä. Tai siis kun myyn ja jannu pistää mulle rahat, niin mulle tulee pienempi osuus.

Välillä on jonkun käsi käynyt, mutta kun suurin piirtein saa omansa, niin eipä sillä ole väliä. Tärkeämpää on, ettei korttinumerot leviä. Sitten, kun joku hakkeroi PP:n systeemin, niin tuleekin varsinainen iso jytky.

Joskus muinoin (PP:n) alkuaikoina jokaisen käytön jälkeen alkoivat Nigerian sukulaiset kontaktoida, mutta nyt ei ole enää pitkään aikaan esiintynyt.
erty
04.01.2024 14:37:10
Angien tapauksessa ei mee mitään kuluja kun siirtää tililtä paypaliin ja maksaa sieltä euroina. Tosin useempi päivä saattaa mennä et rahat siirtyy paypaliin.
tackleberry
04.01.2024 15:05:39
Ei Paypalilla ostaminen mitään extraa maksa. Myyminen kyllä. Ja jos ostaminen maksaisi, niin sen näkee kyllä siinä maksua tehdessä. Itse en myöskään ole koskaan siirtänyt rahaa Paypal tilille, vaan maksu lähtee siltä kortilta minkä on liittänyt Paypaliin. Voihan sinne toki myös siirtää rahaa, mutta toimiikohan se ylipäänsä lainkaan jos korttia ei ole tilille liittänyt?

Ostajan roolissa Paypal on erinomainen. Myyjän roolissa en suostu sitä käyttämään.
Diudiu
Shredator
04.01.2024 15:50:10

tackleberry:
Ostajan roolissa Paypal on erinomainen.

Siihen asti kun kaikki menee hyvin. Reklamaatioiden kanssa onkin sitten niin, että täyttä haistattelua tämä heidän "asiakaspalvelu".
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
otamatone
05.01.2024 03:08:31
erty: Angien tapauksessa ei mee mitään kuluja kun siirtää tililtä paypaliin ja maksaa sieltä euroina. Tosin useempi päivä saattaa mennä et rahat siirtyy paypaliin.

Nykyään siellä on myös mahdollisuus käyttää Trustly siirtoa jolloin rahat näkyy "sekunneissa" Paypal lompakossa. Elikkä Paypalissa valitaan se nopea siirto ja näppäillään summa jonka haluaa siirtää ja pankki mistä haluaa siirtää. Trustly palvelu ohjaa kirjautumaan omilla pankkitunnuksilla ja maksu hyväksytään (pankin maksunvarmistusmekanismi ilmestyy tässä välissä niinkuin normaalejakin laskuja maksaessa). Raha siirtyy heti.
Humanoid
05.01.2024 07:58:12
otamatone: Nykyään siellä on myös mahdollisuus käyttää Trustly siirtoa jolloin rahat näkyy "sekunneissa" Paypal lompakossa. Elikkä Paypalissa valitaan se nopea siirto ja näppäillään summa jonka haluaa siirtää ja pankki mistä haluaa siirtää. Trustly palvelu ohjaa kirjautumaan omilla pankkitunnuksilla ja maksu hyväksytään (pankin maksunvarmistusmekanismi ilmestyy tässä välissä niinkuin normaalejakin laskuja maksaessa). Raha siirtyy heti.

Trustly taitaa vain harmillisesti olla yksi näistä tahoista joka haluaa pääsyn tilitietoihisi ja välittää tätä sitten eteenpäin mm. kolmansille osapuolille. Suositan välttämään.

Trustly tarjoaa pankeista riippumatonta tilitietopalvelua, jonka avulla voit poimia tilitietoja, ja tiettyjä siihen liittyviä tunnistetietoja. Poimitut tiedot saattavat sisältää esimerkiksi henkilökohtaiset tilitietosi (kuten nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero), tapahtumahistorian, tapahtumasummat ja -kuvaukset, tilin nimen ja numeron, valuutan, tilin saldon, mahdollisen tilinylityksen määrän, maksujen eräpäivät ja muut tapahtumatietosi valitsemastasi verkkopankista ja pankkitilistä tai -tileistä (Tilitiedot). Tilitiedot esitetään sinulle ja lähetetään Toimittajalle esim. pankkitilin varmentamiseksi, taloudellisen kantokykysi vahvistamiseksi esim. verkkopelien maksutapahtumapyyntöjen tai luottohakemuksen yhteydessä tai muita sinun ja Toimittajan välillä sovittuja tarkoituksia varten.
AngieRainbow
05.01.2024 12:06:32 (muokattu 05.01.2024 12:07:03)
Kiitos kaikille vastauksista! Tämä palauttaa jälleen uskoa muusikoiden.netin keskustelupalstaan, että täältä voi edelleen saada oikeasti apua.

En ollut koskaan ostanut Revebistä mitään enkä ikinä käyttänyt PayPal:a. Joten ihan tämän ketjun ohjeiden mukaan eilen tein PayPal tilin, siirsin sinne rahaa tarvittavan summan Trustlyllä. Ostin Reverbistä tuotteen ja maksoin PayPal tililtä. Tänään tuli myyjältä viesti, että kitara on lähetetty. Kaikki näyttää toimivan oikein mukavasti.

Toki on vähän kuumottava siirtää isoa summaa jollekin tuntemattomalle, mutta kaverilla oli positiivista palautetta useammasta kaupasta ja vaihdoin pari viestiä, joten eiköhän se ihan hyvin mene.

Ihan yleisesti Reverbistä. Ostan kyllä ehdottomasti ensisijaisesti Suomesta esim täältä muusikoiden.netin torilta tai kivijalka liikkeistä kuten Kitarapaja ja Kitarakuu, jotta tuotetta saa rauhassa kokeilla ja sen saa samantien siitä mukaan, kun se on maksettu. Tuo Reverbin hyvä puoli on siinä, että on tiettyjä harvinaisia kitaramalleja, joiden tuotanto on lopetettu ajat sitten ja joita ei käytännössä ole koskaan Suomessa myynnissä tai on todella harvoin. Jos sellaista jää odottelemaan, että tulee kotimaassa myyntiin, niin saattaa kuolla vanhuuteen ennen sitä. Tällaisten vaikeasti löydettävissä olevien laitteiden kohdalla Reverb on minusta erittäin paikallaan.

Peace out
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
erty
05.01.2024 13:19:41
Hyvä homma. Toivotaan et loppukin menee hyvin ja kitara vastaa sitä mitä on oltu ostamassa.

Ite oon reverbistä ostanut lähinnä pedaaleja. Useesti kunto ei oo ihan vastannut kuvausta tai oikeestaan kuvauksessa ei oo mainittu rutinoista, pätkimisistä yms. Nää pitää aina tiedostaa ja vaikka kysyä erikseen. Ei oo sinänsä haitannut kun ne tulee ite fiksattua. Kerran on paketti kadonnut matkalla (paketti oli hajonnut ja sisältö kadonnut) mut rehti myyjäliike palautti rahat selvittelyjen jälkeen. Kitaroita ja styrkkareita oon joskus ostanut ebaystä yksityisiltä myyjiltä kun on sattunut hyviä diilejä. Niissä varsinkin on pitänyt tiedostaa et kunto voi olla mitä sattuu. Nopeissa kaupoissa ei aina oo aikaa kysellä kunnon perään ;o)
rpjv
12.01.2024 14:48:38
Oon ostanut 2 kitaraa hyvään hintaan ja kaikki mennyt ok. Myyjät olleet musiikkiliikkeitä. Arvostelut olen aina tarkistanut ensin ja yleensä näissä on pelkkää 5 tähteä.
rakula
12.01.2024 15:01:23
Jos lähettää myydyn kitaran ulkomaille, saako sen vakuutettua vielä Postin kautta ? Muistaakseni tämä onnistui taannoin.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
Mikkaels
28.11.2024 09:19:52
Kokemuksia tiedustelen Reverbissä myyneiltä:

Jos käytän kuriiripalveluja tai Postia esimerkiksi Reverbissä myymäni virveli ulkomaahan EU:n sisällä lähettämiseen, mitä kaikkia lappuja ja lippuja pitää mahdollisesti tullia, veroja tai muuta sellaista varten täytellä? Vilkaisin esimerkiksi UPS:n sivulta pakettien lähettämistä ulkomaille ja oli asiaa tuntemattomalle melkoinen sotku eri selvityksiä mitä ilmeisesti pitäisi tehdä sikäli kuin vilkaisun pohjalta hahmotin asiaa oikein.
erty
28.11.2024 13:50:18
Mikkaels: Kokemuksia tiedustelen Reverbissä myyneiltä:

Jos käytän kuriiripalveluja tai Postia esimerkiksi Reverbissä myymäni virveli ulkomaahan EU:n sisällä lähettämiseen, mitä kaikkia lappuja ja lippuja pitää mahdollisesti tullia, veroja tai muuta sellaista varten täytellä? Vilkaisin esimerkiksi UPS:n sivulta pakettien lähettämistä ulkomaille ja oli asiaa tuntemattomalle melkoinen sotku eri selvityksiä mitä ilmeisesti pitäisi tehdä sikäli kuin vilkaisun pohjalta hahmotin asiaa oikein.

EU:n sisällä ei tarvi tehdä mitään ylimäärästä. Postin ja kuriiripalveluiden ohjeisukset ulkomaan lähetyksistä on kieltämättä vähän epäselviä. Ite oon käyttänyt Shipit.fi palvelua, minkä kautta voi ostaa lähetyksen valitsemallaan kuriiripalvelulla. Sen kautta on huomattavasti selkeempi täyttää tarvittavat tiedot ja on useesti myös hieman halvempi.
Mikkaels
28.11.2024 18:03:31
Onko kellään ollut ongelmia saada rajoha Reverbistä? Tämä kaveri tilittää ongelmista: https://www.youtube.com/watch?v=xMe8jCC8G8o

Miten maksun saaminen Suomen suuntaan toimii?
Mikkaels
07.12.2024 13:06:58
erty: EU:n sisällä ei tarvi tehdä mitään ylimäärästä. Postin ja kuriiripalveluiden ohjeisukset ulkomaan lähetyksistä on kieltämättä vähän epäselviä. Ite oon käyttänyt Shipit.fi palvelua, minkä kautta voi ostaa lähetyksen valitsemallaan kuriiripalvelulla. Sen kautta on huomattavasti selkeempi täyttää tarvittavat tiedot ja on useesti myös hieman halvempi.

Miten olet hoitanut lähestysten vakuuttamisen ulkomaille lähettäessä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)